Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 53 van de 196 EersteEerste ... 343515253545563103153 ... LaatsteLaatste
Resultaten 521 tot 530 van de 1960

Onderwerp: Vliegen met Arke (voorheen Arkefly)

  1. Top | #521

    Standaard Re: Vliegen met ArkeFly

    Wellicht werkt het anders omdat ArkeFly een ander systeem van online reserveren heeft tegenover een bijvoorbeeld United of iets dergelijks. Zullen vast goede redenen voor zijn. Bekeuringen voor Airlines zijn mega als ze passagiers mee aan boord hebben welke het land niet inmogen!!

    Groentje,
    Ik ben in januari naar Cancun gevlogen met de PH-AHX en de PH-AHQ.
    Detoestellen zijn wat ouder, maar vind ze lekkerder zitten als de nieuwe toestellen van ArkeFly. In de premium comfortclasse vlieg je dan in de zogenoemde oude starclasse, Heerlijk mega veel beenruimte en de stoelen kunnen lekker ver naar achteren. In de comfortclasse zit je 2-3-2 naast elkaar in plaats van 2-4-2, dus ook daar zit je vele malen beter als in een "nieuwe" 767. Wat wel jammer is is dat je het entertainment met zon losse player moet doen en niet in de stoel voor je.
    Ik zou juist blij zijn om met de 767 van het oudere type te vliegen. En tsja wat is oud, een aantal Boeing 747's van de KLM is net zo oud, zoniet nog ouder, als deze Boeing 767's van ArkeFly.
    Op mijn website kan je duidelijk de verschillen zien tussen een oude en nieuwe 767.
    Kijk daarvoor op www.vliegschemas.nl

  2. Top | #522
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Nov 2011
    Berichten
    24

    Standaard Re: Vliegen met ArkeFly

    Bedankt voor je reactie. Ok dus het is goed te doen allemaal. Ja ik had wel gelezen dat alles ruimer is in de oudere toestellen. En de losse player is idd een beetje jammer. Nou ik ga het meemaken op 30 maart en 13 april. We vliegen vrijdag de 13e terug dus extra spannend haha ;-)

  3. Top | #523
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Helmond
    Berichten
    752

    Standaard Re: Vliegen met ArkeFly

    Wij vliegen op 25/6 heen en 16/7 terug met Arkefly. Beide keren dus op maandag. Als ik het goed begrijp is het dan dus een 767-300ER zonder Winglets, dus in de 2-3-2 configuratie voor Comfort & Economy. Kan iemand dat bevestigen of corrigeren? Rij 8 is de voorste rij van de Comfort, maar wordt toch beschouwd als een reguliere stoel. Heeft deze wel meer beenruimte? (Daar lijkt het wel op, op de afbeeldingen, maar wellicht heeft iemand hier ervaring met die rij?)

  4. Top | #524
    Regelmatige Bezoeker thelatinworld's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2012
    Berichten
    39

    Standaard Re: Vliegen met ArkeFly

    Kijk voor het interieur van het nieuwe toestel even op www.thelatinworld.nl/flightinfo.html
    Florida vluchtschema's en links
    www.vluchtschemas.nl/vluchtschemasflorida.html

  5. Top | #525

    Standaard Re: Vliegen met ArkeFly

    @FrankS;
    Type voor beide vluchten is bevestigd
    Kijk anders op www.vliegschemas.nl voor de juiste types en plattegronden.
    Rij 8 is inderdaad de voorste rij en is inderdaad een reguliere stoel. In het middenstuk zit je daar achter een schot, bij de ramen gewoon achter de stoelen voor je. De stoelen voor je zijn echter van de Premiumclasse en hebben een behoorlijke recline. Ik zou niet graag op rij 8 willen zitten. Temeer ook omdat je tafeltje in de armleuning verwerkt zit en je leuning niet omhoog kan. De extra beenruimte is in het midden nihil, bij de buitenste rijen wel iets meer.

    @TheLatinWorld
    Vraagsteller vraagt om informatie van de oude 767's . De links die jij geeft zijn van de nieuwe.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 11-03-12 om 20:12. Reden: fqe

  6. Top | #526
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2009
    Berichten
    44

    Standaard Re: Vliegen met ArkeFly

    Vrijdag met arkefly naar orlando gevlogen. Toen wij aankwamen op schiphol zagen wij al snel dat wij zoiezo al 2,5 uur vertaging hadden, erg vervelend! Veel mensen werden een klasse terug gezet gezien het nieuwe vliegtuig niet dezelfde indeling had als dat ons oude toestel zou hebben. De vlucht op zich was redelijk, het leek wel alsof arke wilde compenseren door vaker met (gratis) koffie en thee rond te gaan. Een hoop mensen hadden een entertainment systeem geboekt en kregen deze niet zomaar omdat ze niet op de lijst stonden.... Beetje vaag allemaal. Ik denk dat ik de volgende keer toch maar weer lekker met british airways ga vliegen, deze beviel mij tot noch toe het allerbeste! Maarja, smaken verschillen!

  7. Top | #527

    Standaard Re: Vliegen met ArkeFly

    Afgelopen vrijdag inderdaad wat problemen.
    Normaal zijn de entertainmentplayers stoelgebonden gereserveerd.
    ALs iedereen door een andere stoelindeling op een andere plaats komt te zitten, moet het op naam uitgedeeld worden. Is idd wat lastiger.

  8. Top | #528
    Regelmatige Bezoeker Emus's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2012
    Locatie
    Oudewater
    Berichten
    21

    Standaard Re: Vliegen met ArkeFly

    Misschien een brutale vraag, maar hoe betrouwbaar is die site www.vliegschemas.nl ?

    Wij vliegen op 21 september 2012 terug vanaf Orlando SFB naar Amsterdam, maar de tijden van vliegschemas.nl wijken behoorlijk af van die van Arkefly zelf... (19.15 om 15.15 uur).

    Ik weet dat ik alles pas zeker weet als we de tickets binnen hebben, maar ik met name voor de autohuur vind ik het wel belangrijk waar ik ongeveer op af moet gaan... Ik heb namelijk opgegeven bij Alamo dat ik de auto uiterlijk om 13.30 inlever op het vliegveld, maar als we pas om 19.15 uur vliegen, lijkt een uur of 17.00 me een betere tijd...

    Dus Arkefly zelf geloven of vliegschemas.nl?
    “Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere.” - Albert Einstein

  9. Top | #529
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Vliegen met ArkeFly

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Emus Bekijk Berichten
    Ik weet dat ik alles pas zeker weet als we de tickets binnen hebben, maar ik met name voor de autohuur vind ik het wel belangrijk waar ik ongeveer op af moet gaan... Ik heb namelijk opgegeven bij Alamo dat ik de auto uiterlijk om 13.30 inlever op het vliegveld, maar als we pas om 19.15 uur vliegen, lijkt een uur of 17.00 me een betere tijd...
    Autohuur is per 24 uur. Bepalend is dus hoe laat je de auto hebt opgehaald.......Overschrijdt je de 24 uur huur aan het einde van je reis, dan kan je beter voordeliger zelf een dag langer huren.



  10. Top | #530
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Vliegen met ArkeFly

    Het is ook niet belangrijk hoe laat je hem terugbrengt maar hoe laat je hem ophaalt
    Eerder terugbrengen dan je hem hebt opgehaald mag altijd, later niet (enkel tegen een extra donatie).
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •