Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 74 van de 196 EersteEerste ... 2464727374757684124174 ... LaatsteLaatste
Resultaten 731 tot 740 van de 1960

Onderwerp: Vliegen met Arke (voorheen Arkefly)

  1. Top | #731
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jul 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    327

    Standaard Re: Vliegen met ArkeFly

    Ervaringen dit jaar met ArkeFly. Heenreis en terugreis prima op tijd verlopen. Het vliegveld Sanford is ideaal en relaxed. Het terugvliegen van Orlando via Miami verloopt prima. Even wachten met een kaartje en daarna terug in vliegtuig. Terugreis 8 uur 15 minuten, goed te doen. Helaas is het in het vliegtuig allemaal wat karig. Had stoelen geboekt en comfort class maar bleek op terugreis een ander vliegtuig te zijn (kleiner, 2-3-2). Zaten dus Economy Class en reservering van stoelen corresponderen dus ook niet meer. Zonde van de extra kosten, toch zo'n 75 euro voor 3 personen. Arke gaat daar wel erg gemakkelijk mee om. Als ze op zo'n terugvlucht je dan 6 euro laten betalen voor 2 kopjes cappuchino dan vind ik dat wel erg slordig. Misschien toch overwegen om reservering stoelen en CC terug te vorderen. FF over nadenken!!!1

  2. Top | #732
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Vliegen met ArkeFly

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pzomerdijk Bekijk Berichten
    Had stoelen geboekt en comfort class maar bleek op terugreis een ander vliegtuig te zijn (kleiner, 2-3-2). Zaten dus Economy Class en reservering van stoelen corresponderen dus ook niet meer. Zonde van de extra kosten, toch zo'n 75 euro voor 3 personen. Arke gaat daar wel erg gemakkelijk mee om.
    Had je niet beter eerst eens uit moeten zoeken hoe Arke hier precies mee omgaat in plaats van eerst hier je commentaar te plaatsen? Ik vraag me af wie hier nu gemakkelijk mee omgaat.

    Altijd eerst je leverancier in staat stellen om klachten op te lossen en e.e.a. in orde te maken. Is een kleine moeite. Dan pas klagen, da's toch veel chiquer?



  3. Top | #733
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Vliegen met ArkeFly

    Snap het ook niet zo. Als je iets geboekt hebt en je krijgt het niet geleverd dan vorder je dat toch sowieso terug? Het staat ook gewoon op de Website van ArkeFly @ http://www.arkefly.nl/klantenservice...FaqNodeId=8947 . En dat je moet betalen voor je kopje koffie lijkt mij logisch. Je zit namelijk in een andere klasse. Je krijgt het teveel betaalde terug maar moet dan wel genoegen nemen met mindere service.

    Door omstandigheden kan het voorkomen dat een ander type toestel (van ArkeFly of een andere luchtvaartmaatschappij) wordt ingezet waarop geen Comfort Class/ Premium Comfort Class en/of beschikbaar is. In dat geval wordt de meerprijs terugbetaald.
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  4. Top | #734
    Vaste Bezoeker elpedro's Avatar
    Ingeschreven
    May 2010
    Berichten
    55

    Standaard Re: Vliegen met ArkeFly

    Heb het onderwerp 'vliegen met Arke Fly' doorgebladerd maar heb met de vele informatiebronnen toch nog wat vragen.

    Met ArkeFly vlieg je dus 'rechtstreeks' naar Orlando Sanford!?
    Hoelang duurt de feitelijke vlucht eigenlijk, en is rechtstreeks dus zonder tussenstop, want ik lees in dit topic een aantal keren dat men 1 1/2 stopt bij Miami??

    Misschien heb ik ergens over heen gelezen, dan mijn excuses... maar hopelijk kan iemand mij inzicht geven.

  5. Top | #735
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2011
    Locatie
    Heiloo
    Berichten
    1.503

    Standaard Re: Vliegen met ArkeFly

    Je vliegt inderdaad rechtstreeks naar Orlando Sanford. De vluchtduur is afhankelijk van meerdere factoren zoals wind, en is ca. 10 a 11 uur. Je stapt uit in Orlando en de mensen die naar Miami vliegen moeten er ook uit en stappen later weer in om door te vliegen naar Miami. Op de terugweg echter vlieg je vanuit Orlando dus eerst naar Miami, duurt ongeveer een uurtje, dan stap je uit, wacht even, en stapt later weer in. Dan door naar Amsterdam, dit is ca 8 a 9 uur vliegen.
    Ze doen de route Amsterdam-Orlando-Miami, en terug Orlando-Miami-Amsterdam.
    Hoop dat ik het zo goed uitleg.

    Heb zelf van het voorjaar deze vluchten gemaakt en het is me prima bevallen. Moet er wel bij zeggen dat het voor mij 1e keer USA was en ik geen ervaring heb met andere vliegmaatschappijen.

  6. Top | #736
    Vaste Bezoeker elpedro's Avatar
    Ingeschreven
    May 2010
    Berichten
    55

    Standaard Re: Vliegen met ArkeFly

    Cindy bedankt voor je snelle antwoord.
    Dan wordt mijn voorgevoel dus toch bevestigd.
    Een jaar geleden heb ik van Amsterdam naar Orlando Int. gevlogen met British Airways met één tussenstop bij Londen Gatwick.
    10:20 NL tijd vertrokken en 15:35 FL tijd aangekomem.
    In mijn berekening, met een tijdverschil van 6 uur, duurde deze vlucht dus ongeveer 11 uur.

    Nu met deze directe vlucht duurt de vlucht ook bijna 11 uur, waar ligt dan eigenlijk je tijdvoordeel van Arke Fly met een 'directe vlucht', mede gezien het feit dat je op de terugweg nog bij Miami stopt?
    Laatst gewijzigd door Ta2 Gerrit; 17-07-12 om 09:29. Reden: fqe

  7. Top | #737
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.530

    Standaard Re: Vliegen met ArkeFly

    Luchtvaartmaatschappijen bouwen altijd ruimte in hun schema's om eventuele kleine vertragingen op te vangen. De ene maatschappij doet dit wat ruimer dan de andere maatschappij. Of dit een uur moet schelen weet ik ook niet.

    Op de terugvlucht heb je geen voordeel. Alleen als je vanaf Miami vertrekt.
    1998 Californie en Mexico, 1998 Californie, 1999 New York en Californie, 2000 Atlanta en Florida, 2002 New York, 2003 Florida, 2004 Ca, Ne, Ut, Ar, 2005 Florida, Dec 2005/ Jan 2006 Ar, Ne, Ca, Oct 2006 Zuid Oost Amerika, Sept 2007 Zuid Oost Amerika, Mei 2008 New York/Orlando, Mrt/Apr 2009 Texas, Oct 2009 Florida, Apr/mei 2011 Florida, November 2011 Florida, Juni/Juli 2012 GA, SC en FL, Sept/Okt 2013 FL, Feb/Mrt 2014 FL, Dec 2014/Jan 2015 FL, Aug 2015 FL, Juli 2016 CA en AR, April/mei 2018 FL.

  8. Top | #738
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2011
    Locatie
    Heiloo
    Berichten
    1.503

    Standaard Re: Vliegen met ArkeFly

    Geen idee, de vluchttijd is ca 10-11 uur, in de praktijk betekende het voor mij op de heenweg 10 uur. Wat me wel opviel, maar wie weet doen andere maatschappijen dit ook, is dat je in 1 rechte lijn naar Canada vliegt, en dan pas naar beneden gaat. Volgens mij valt er veel tijd te winnen als je schuin de plas oversteekt, maar daar zullen ze wel zo hun redenen voor hebben.
    De terugvlucht vanaf Miami was overigens 7,5 uur bij mij, zo snel hadden ze het niet vaak gered, wind mee? ;-)

  9. Top | #739
    Florida Groupie SpaceAce's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    593

    Standaard Re: Vliegen met ArkeFly

    Dat vragen we even aan Willem Wever:

    Vliegen naar USA, dan ga je over ijs-of groenland, waarom niet gewoon oversteken?

    De kortste vliegroute is niet altijd de snelste, de goedkoopste of de veiligste. Daarom volgen vliegtuigen vaste routes. Die routes noem je luchtverkeerswegen. Dankzij het bestaan van deze luchtverkeerswegen, kan de Verkeersleiding duidelijk zien welk vliegtuig zich waar bevindt. En afhankelijk van de weersomstandigheden bepalen ze dan op welke hoogte en met welke snelheid het vliegtuig op deze route moet vliegen.
    Een vliegtuig kan niet zo nauwkeurig op één lijn vliegen als een trein over de rails rijdt. Daarom heeft zo'n route een bandbreedte, waarbinnen het vliegtuig moet blijven. Die bandbreedte kan meerdere kilometers breed zijn. Een verkeersleider mag opdracht geven uit te wijken, als er een gevaarlijke situatie is of als de weersomstandigheden plotseling veranderen.

    Maar als een piloot zomaar afwijkt van de route, kan hij een boete krijgen! Als iedere piloot zomaar zijn eigen route zou kiezen, zou het een gevaarlijke boel worden in de lucht. Je begrijpt dus wel dat de luchtverkeerswegen heel belangrijk zijn. En door deze vaste routes, kan het gebeuren dat je via IJsland of Groenland vliegt als je op weg bent naar de Verenigde Staten.

    Wist je trouwens dat het Nederlandse luchtruim één van de drukste ter wereld is? Op Schiphol landt of vertrekt bijna elke minuut wel een vliegtuig. En dan zijn er ook nog de vliegtuigen die ons luchtruim kruisen. Wekelijks handelt de Nederlandse luchtverkeersleiding meer dan 11.000 vluchten af!

    ================================================== =

    En volgens mij heeft het ook nog wel iets met luchtstroom of iets dergelijks te maken...
    Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.huizedenbosch.nl
    en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar omgeving Great Lakes & more: https://usatour2018.wordpress.com/

  10. Top | #740
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Vliegen met ArkeFly

    En het technische verhaal, inclusief kaartjes: http://en.wikipedia.org/wiki/North_Atlantic_Tracks (hoewel de WW versie leuker is )
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •