Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 104 van de 196 EersteEerste ... 45494102103104105106114154 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1.031 tot 1.040 van de 1960

Onderwerp: Vliegen met Arke (voorheen Arkefly)

  1. Top | #1031

    Standaard Re: Vliegen met ArkeFly

    Mijn handbagage weegt altijd een kilo of 12 (ben fotograaf als hobby)
    Bij economy wordt er wel gewogen, met name op de buitenlandse velden.
    In de Premium Classe wordt nu ook niet gewogen.



  2. Top | #1032
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Oct 2011
    Locatie
    IJsselstein
    Berichten
    100

    Standaard Re: Vliegen met ArkeFly

    12 kilo valt nog mee. Mijn laatste vlucht aan handbagage was 20 kilo alleen al aan foto apparatuur(waaronder 3 body's, 2 gewone camera's, 2 batterygrips, 8 lenzen&4 opladers). Maar dit was ivm foto opdracht in buitenland. Dit kan je dus ook niet zomaar meenemen als handbagage(je moet het oa kunnen aantonen waarom je zoveel meeneemt). Bij mij werd er ook helemaal niet op gecontroleerd of gewogen. Maar dit laatste is ook geluk hebben. En dit is niet alleen bij Arke zo, maar bij elke maatschappij. Binnen de EU mag je dus ook meer foto apparatuur meenemen zonder problemen, terwijl je voor dezelfde dingen&gewicht buiten de EU al problemen kan hebben. Dit is ook een reden waarom je bijvoorbeeld van al je apparatuur iets van bonnetjes bij je moet hebben om aan te kunnen tonen dat je het hier gekocht hebt, zeker als je veel aan apparatuur meeneemt(binnen de EU is dit overigens geen probleem).

    Maar iemand met een klein kind zal ook meer handbagage bij zich hebben dan iemand zonder kinderen. Ze zullen zeker coulant zijn met bepaalde dingen maar er zijn zeker grenzen, ik had mijn apparatuur niet zo gemakkelijk mee naar de VS gekregen als wat ik de laatste keer meegenomen had.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 06-06-13 om 21:22. Reden: q

  3. Top | #1033

    Standaard Re: Vliegen met ArkeFly

    Ik heb nooit bonnetjes bij mij, ik heb digitale scans in mijn mailbox zitten. Kan ze direct op mijn iPad laten zien.
    Ik beperkt me slechts tot 1 body en een 4 tal lenzen en batterygrip, als ook een gewone compact camera. De rest gaat in de koffer.
    Ik geef het nooit van te voren op. Heb ArkeFly in 2006 daar eens over gemaild en een briefje terug gehad dat dat in premium geen probleem was daar er toch niet gewogen wordt.
    Dat briefje heb ik altijd nog bij mij.
    Onlangs met Transavia gevlogen. Netjes vooraf toestemming gevraagd en gekregen.



  4. Top | #1034
    Vaste Bezoeker rotarynette's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2008
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    87

    Standaard Re: Vliegen met ArkeFly

    Wij nemen altijd een stewardessen trolley mee als handbaggage en wordt tot nu toe altijd gewogen,wij reizen comfort classe Arke.Meestal is deze dan ook te zwaar.
    Even laptop in de hand en uit het zicht er weer in.

  5. Top | #1035

    Standaard Re: Vliegen met ArkeFly

    Ik heb donderdag weer geboekt voor 11 dagen naar Kissimmee Florida. Sinds ik vorig jaar geweest ben ben ik aan Amerika verslaafd geraakt.
    Maar ik heb een vraagje over premium comfort van Arkefly
    Ik vlieg premium comfort maar is dat werkelijk beter dan comfort class?

  6. Top | #1036

    Standaard Re: Vliegen met ArkeFly

    Ja.
    10 kilo meer bagage
    meer beenruimte
    bredere stoelen
    alles inbegrepen (eten en drinken)
    aparte check in balie..
    Etc etc.



  7. Top | #1037
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Aug 2009
    Locatie
    Vlakbij Zaltbommel
    Berichten
    29

    Standaard Re: Vliegen met ArkeFly

    Ja, de stoelen zijn breder, je deelt met minder mensen het toilet. Service is uitgebreider, je zit voor in het vliegtuig wat bij het uitstappen ideaal is. Wij zijn met diverse maatschappijen gevlogen en in januari voor het eerst met ArkeFly en ik kan je zeggen dat we enkel nog met ArkeFly naar Orlando gaan vliegen. Je krijgt een nachtsetje met oogdoekje, oorpluggen, sokken, tandenborstel etc. op de terugweg. Het uur dat je moet wachten in het vliegtuig in Miami is ietwat lastig maar beter dan dat je eruit moet en later weer in moet stappen. De stoelen zelf kunnen niet veel verder naar achteren (zeker niet plat zoals bij een business class) maar al met al vonden bij de Premium het geld wel waard in vergelijking met de comfort.(die we heen hadden)

    Het vliegveld is dan wel Sanford, een uurtje rijden voor Disneyworld terwijl Orlando International een half uur rijden is maar het is een veel kleiner vliegveld. Bij het weggaan of je dan ook echt niet die 3 uur van te voren aanwezig te zijn, twee uur maximaal is voldoende. Ook het ophalen van de huurauto is minder hectisch dan bij Orlando en terug komende op ArkeFly de service is echt goed.
    USA reizen: ZW mei 2007 - WDW sept 2007 - ZW mei 2008 - ZW mei 2009 - WDW dec 09/jan 10 - ZW mei 2010 - WDW sept 2010 - WDW jan 2011 - Oost juni 2011- WDW jan 2012- ZW mei 2012 - WDW jan 2013 - ZW mei 3013 - WDW Sept 2013

  8. Top | #1038

    Standaard Re: Vliegen met ArkeFly

    Dank je wel Kathy en b767-300er voor de antwoorden

  9. Top | #1039
    Florida Groupie Bieg's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2012
    Locatie
    Noord Holland / Windermere, Fl
    Berichten
    387

    Standaard Re: Vliegen met ArkeFly

    Ik heb vorige week maandag voor het eerst met ArkeFly gevlogen (Economy Comfort) en ik moet zeggen dat ik aangenaam verrast was door de service en kwaliteit! Eten en drinken was prima verzorgd en het personeel was erg aardig en vrolijk.
    Ik moest alleen wel lachen want er werd omgeroepen dat de passagiers die doorvlogen naar Miami als eerste het vliegtuig mochten verlaten en het halve vliegtuig leegliep . Volgens mij ging de helft daarvan echt niet doorvliegen want ik zag er een paar bij de uitgang lopen, typisch Nederlands! Overigens vroeg het personeel bij de uitgang wel of je doorvloog maar ze controleerden je ticket niet . Ben benieuwd hoe de terugreis vanavond verloopt....... Verslag volgt.


    Volg ons op ons blog : http://www.biegjes.nl

  10. Top | #1040
    Vaste Bezoeker captain-oats's Avatar
    Ingeschreven
    May 2012
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    69

    Standaard Re: Vliegen met ArkeFly

    Heel erg bekend, beide keren toen ik met Arkefly vloog liep het hele vliegtuig ook zowat leeg toen er omgeroepen werd dat de passagiers richting Miami als eerste eruit mochten. En vervolgens zie je de helft van de mensen bij de bagageband voor Orlando staan!
    Terugreis verloopt minder chaotisch vanaf Orlando. De passagiers die naar Amsterdam vliegen mogen eerst instappen en dan plaatsnemen op hun gereserveerde seats voor de vlucht Orlando-Amsterdam, daarna moeten de passagiers richting Miami (die ook in Sanford zijn uitgestapt) plaats nemen op de stoelen die nog vrij zijn. Zodat de passagiers richting Amsterdam in Miami in het vliegtuig kunnen blijven zitten (dit is ook sinds ''kort'', vroeger moest iedereen in Miami er wederom uit)



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •