Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 190 van de 196 EersteEerste ... 90140180188189190191192 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1.891 tot 1.900 van de 1960

Onderwerp: Vliegen met Arke (voorheen Arkefly)

  1. Top | #1891

    Standaard Re: Vliegen met ArkeFly

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fets Bekijk Berichten
    Ik ben 1m90 en breed uitgevallen. Zolang je niet naast een exacte replica van jezelf zit valt het mee :-)
    Let wel op op welk vliegtuig je zit:
    op de heenvlucht hadden we PH-TFL, op de terugvlucht PH-TFM, en ik had de indruk dat PH-TFM net wat meer beenruimte had.
    Ik ben er nog niet uit of ik de extra kosten die gemaakt zijn voor zegelreservering op PH-TFL ga terugvorderen bij jetairfly of niet... De crew op PH-TFL zei me dat er geen extra beenruimte was, en dat "indien het een Arke vlucht" was, ze daar standaard papieren voor hadden. Voor JAF wisten ze het niet.. In dit geval waren er ook andere mensen gaan klagen die dicht bij ons zaten, en die werden dan verplaatst. Hierdoor mochten wij ons verzetten en had iedereen van het gezelschap een lege zetel ertussen.
    JAF heeft inderdaad een andere manier van reserveren en kent de zogenoemde comfortclasse die Arke dan weer hanteert niet. JAF kent eigenlijk alleen premium en Economy, en noemt de premium geen premium maar comfort.
    Had je bij JAF of bij ARKE geboekt?

    VWB het verschil tussen de PHTFM en de PHTFL vwb beenruimte, die klopt, juist opgemerkt. De PHTFM is voorzien van een andere stoelconfiguratie dan de TFK en de TFL. In principe zou de Florida route dedicated door de PHTFM gevlogen gaan worden, maar doordat er een voertuig op schiphol tegen de TFK was aangereden en die daardoor 5 dagen buiten gebruik was, moest er iets gehusseld worden in het schema.

    Alle ARKE 787 toestellen worden deze zomer omgebouwd naar 1 configuratie en die lijkt het meeste op de huidige configuratie van de PH-TFM. Zo kan het dus inderdaad zo zijn dat je heen iets meer (of minder) beenruimte hebt dan terug.
    Huidig:
    Stoelafstanden PH-TFM (291 seats): Economy 32" (3-3-3), Comfort 34" (3-3-3), premium Comfort 39" (2-3-2)
    Stoelafstanden PH-TFL en PH-TFK (307 seats): Economy 30" (3-3-3), Comfort 33" (3-3-3), StarClasse 45" (2-3-2)

    Stoelafstanden na ombouw (300 seats): 47x premium 39"(2-3-2), 93x Comfort 34"(3-3-3), 160x Economy 32" (3-3-3)
    Ombouwdata: TFM laatste week mei, TFK tweede week september, TFL 3e week september.

    Ter vergelijk:
    KLM heeft eco 31"/premium 35" / Business 60"
    Air Berlin: eco 30" / Business 60"
    Delta: eco 31"/ Premium 35" / Business 80"
    United: eco 31"/ premium 34"/35"/ Business 78"
    Air Europa: Eco 31" / Business 51"
    British Airways: Eco 31"/ Premium 38" / Business 78"
    Virgin: Eco 31" / Premium 38" / Business 78"



  2. Top | #1892

    Standaard Re: Vliegen met ArkeFly

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nicolea Bekijk Berichten
    De laatse rij in de dreamliner is volgens mij 2 om 2....wij vlogen overigens economy deze zomer, in nog de gewone boeing. en hadden stoelen gereserveerd bij de nooduitgang, was voordeliger dan de comfortvlass toeslag (ik meen 40 euro enkel, maar heel veel beenruimte) Ik vlieg donderdag met de #driemliner naar Praag PenPe, zal ik vergelijkend warenonderzoek voor je doen?
    Wat leuk, ben jij 1 van de winnaars van de Arke aktie?



  3. Top | #1893
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Oct 2014
    Locatie
    Noord Holland
    Berichten
    344

    Standaard Re: Vliegen met ArkeFly

    Beenruimte is naarmate de comfort keuze luxer wordt meer. De breedte daarentegen is volgens mij hetzelfde

  4. Top | #1894
    Newbie
    Ingeschreven
    Mar 2015
    Locatie
    Brussels, Belgium, Belgium
    Berichten
    7

    Standaard Re: Vliegen met ArkeFly

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door b767-300er Bekijk Berichten
    JAF heeft inderdaad een andere manier van reserveren en kent de zogenoemde comfortclasse die Arke dan weer hanteert niet. JAF kent eigenlijk alleen premium en Economy, en noemt de premium geen premium maar comfort.
    Had je bij JAF of bij ARKE geboekt?
    Mijn boeking was bij JAF. Vluchten waren op 4/4 BRU-MIA en 10/4 MIA-BRU.

    Ik vind het erg dat de enige informatie die ik over die extra beenruimte op dit forum (en dan vooral van jou!) kan vinden (ihkv de JAF vluchten - bij Arke lijkt het nu wel gedocumenteerd). Dank je daarvoor!

    De gemixte crews Arke/JAF geven ook inconsistente service soms:
    - in het heengaan: 3,5 EUR / Gin-Tonic
    - terugkeren: 3,5 EUR / Gin + 2 EUR / Tonic (nog altijd een goede prijs)
    Blijkbaar worden er ook maar 8 Gin/tonic combinaties per vlucht ingeslagen.. :-)
    Zowel de Arke als JAF tax-free boekjes liggen in het vliegtuig, maar het is pas op het moment dat je wil kopen dat het duidelijk wordt welke gebruikt wordt (de JAF in ons geval)
    - in het heengaan werden zowel de douane papieren als I94 uitgedeeld aan iedereen. Die I94 is dus totaal niet van toepassing voor ESTA gebruikers :-> De crew zelf wist helemaal niet waarover het ging. Alsof ze nog nooit een vlucht naar de US hadden uitgevoerd.
    - in het heengaan kreeg je oortjes voor de IFE, in het terugkeren niet... Als dit echt een "lijnvlucht" is, moet dit in beide richtingen worden uitgedeeld, er zaten redelijk wat Amerikanen ook op die vlucht denk ik die vanaf Miami een R/T deden.
    - kinderen (we hadden een 11yo mee) krijgen eerst eten voor alle andere pax. Niet zo leuk als de 12yo die ernaast zit dan nog een halfuur moet wachten
    - bij de terugkeer in BRU was er een probleem om de jetbridge aan te sluiten waardoor we nog een klein kwartiertje moesten wachten in het vliegtuig ...

    Al bij al toch een positieve ervaring!

  5. Top | #1895

    Standaard Re: Vliegen met ArkeFly

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door b767-300er Bekijk Berichten
    JAF heeft inderdaad een andere manier van reserveren en kent de zogenoemde comfortclasse die Arke dan weer hanteert niet. JAF kent eigenlijk alleen premium en Economy, en noemt de premium geen premium maar comfort.
    Stoelafstanden na ombouw (300 seats): 47x premium 39"(2-3-2), 93x Comfort 34"(3-3-3), 160x Economy 32" (3-3-3)
    93 comfort?

    Ik kom niet verder dan 91 volgens dit plaatje:
    Laatst gewijzigd door FredvZ; 12-04-15 om 23:33.

  6. Top | #1896

    Standaard Re: Vliegen met ArkeFly

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fets Bekijk Berichten
    De gemixte crews Arke/JAF geven ook inconsistente service soms:
    Dat verschil vindt je al bij de Arke crews onderling.

    Wel gratis water / geen gratis water
    Geen drankjes tijdens de nachtvlucht / purser die die tijdens de nachtvlucht elk uur wel langs komt
    Gordijntje open / gordijntje dicht
    Wel bestellen van de menukaart / niet kunnen bestellen van de menukaart (Premium Comfort)

    Geen dingen om echt over te klagen, maar voor een gemiddelde klant wel verwarrend.

  7. Top | #1897
    Newbie
    Ingeschreven
    Mar 2015
    Locatie
    Brussels, Belgium, Belgium
    Berichten
    7

    Standaard Re: Vliegen met ArkeFly

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FredvZ Bekijk Berichten
    Dat verschil vindt je al bij de Arke crews onderling.

    ...

    Geen dingen om echt over te klagen, maar voor een gemiddelde klant wel verwarrend.
    Ik hoop dat Arke/JAF meeleest en deze feedback positief kan verwerken :-)

    Intussen volgende vlucht al geboekt en nog eens 8 dagen naar Miami - in Premium Club deze keer... (geboekt via JAF, maar uitgevoerd door Arke)

  8. Top | #1898
    Florida Groupie nicolea's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Locatie
    Etten-Leur
    Berichten
    408

    Standaard Re: Vliegen met ArkeFly

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door b767-300er Bekijk Berichten
    Wat leuk, ben jij 1 van de winnaars van de Arke aktie?
    Inderdaad! Hele dag met collega's (en ik meen ook een aantal klanten) op pad, heel veel zin in! Vlieg eind mei nog een keertje naar Curacao, ook met de dreamliner, ga vast eens kijken welke stoelen ik wil reserveren ;-)
    Kissimmee&Cape Coral 8-22 augustus 2014
    http://ammerlaantjes.blogspot.nl/
    Kissimmee&Cape Coral 27 april-11 mei 2019
    https://ammerlaantjes2019.blogspot.com/

  9. Top | #1899

    Standaard Re: Vliegen met ArkeFly

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FredvZ Bekijk Berichten
    93 comfort?

    Ik kom niet verder dan 91 volgens dit plaatje:
    heb je nu echt alles nageteld om te kijken of ik gelijk heb?
    Ik kom toch echt tot 93 op bovenstaande plaatje.

    rij 10: 9 stoelen (9)
    rij 11 tm 13 6 stoelen (18)
    rij 30 tm 36 9 stoelen (63)
    rij 37: 3 stoelen. (3)

    9+18+63+3 is bij mij 93?



  10. Top | #1900

    Standaard Re: Vliegen met ArkeFly

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door b767-300er Bekijk Berichten
    heb je nu echt alles nageteld om te kijken of ik gelijk heb?
    Ik kom toch echt tot 93 op bovenstaande plaatje.

    rij 10: 9 stoelen (9)
    rij 11 tm 13 6 stoelen (18)
    rij 30 tm 36 9 stoelen (63)
    rij 37: 3 stoelen. (3)

    9+18+63+3 is bij mij 93?
    Het was al laat zullen we maar zeggen.
    Ik kwam eerst op 72 Comfort stoelen, ik had er ergens 21 gemist.
    En aangezien in de stoelen van Comfort allemaal in 3-tallen zijn gepositioneerd had het ook nooit 91 kunnen zijn.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •