Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 56 van de 196 EersteEerste ... 646545556575866106156 ... LaatsteLaatste
Resultaten 551 tot 560 van de 1960

Onderwerp: Vliegen met Arke (voorheen Arkefly)

  1. Top | #551
    Newbie
    Ingeschreven
    Dec 2011
    Berichten
    12

    Standaard Re: Vliegen met ArkeFly

    @Marlenes

    Hmm, vreemd, volgens mijn info en diverse internetbronnen is die vlucht al weer een paar weken/maanden naar de avond verschoven. Zelf zit ik over 4 weken op die route en mij is al weer een poosje geleden verteld dat het vertrek geplanned later was geworden (ik meen 21:30 vanuit Miami). Als dat zo is kan ik me voorstellen dat er zo vroeg nog geen info op de luchthaven beschikbaar is. Hebben jullie de vlucht herbevestigd en wat hebben ze toen gezegd over de vertrektijd?

    TdJ

    Ps: ook bij andere maatschappijen heb je dat soort zaken, zowel met klm/delta vanuit Portland als met BA en klm vanuit Los Angeles wel eens verschuivingen of vertragingen gehad.

  2. Top | #552

    Standaard Re: Vliegen met ArkeFly

    OR 317 is om 13:17 uur vertrokken van Schiphol. Zal dus rond 18:00 uur local time landen op Sanford. Alles volgens planning volgens mij.

  3. Top | #553

    Standaard Re: Vliegen met ArkeFly

    Volgens mij vertrekt deze om 19.00 uur vanaf Sanford. Ben je inderdaad mooi op tijd...

    En de luchtvaartmaatschappijen hebben een plicht je op bestemming te bengen. Als er een kist niet vol zit, laten ze hem gewoon vervallen en boeken ze je over op een andere route.
    Wij gaan 19 april en onze vlucht is ook gewijzigd. Extra stop in Atlanta en drie uur later dan gepland komen we in Miami. Voordeel daar is dat we geen douane meer hebven, dus netto scheelt het weinig. Het is niet anders.
    Heb ook al wel eens een aansluiting gemist (Detroit, Newark) en dan mag je gewoon een dag langer blijven. Je kunt hoog of laag springen, er verandert niets.
    Heeft weinig met Arkefly te maken.
    Take care!

    Florida Minded Biker

  4. Top | #554
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Vliegen met ArkeFly

    Ach ja, wel willen profiteren van de lage prijs maar als er iets tegenzit dan is het direct 'nooit meer weer'. Totdat volgend jaar de lage prijs weer lonkt
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  5. Top | #555

    Standaard Re: Vliegen met ArkeFly

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door marlenes Bekijk Berichten
    Voor mij nooit geen arkefly meer, wij zitten nu op orlando sanford. Onze vlucht zou volgens de papieren om kwart over drie moeten gaan maar hij staat nergens op de borden of op de website van orlando sanford vermeld. Er is hier ook nergens iemand die je wat kan vragen... Nee wij gaan de volgende keer weer lekker met british airways, tenminste een beetje duidelijkheid en veel minder vertragingen.
    Hold your horses! Deze vlucht is helemaal niet vertraagd.
    De vlucht is "gewoon" op schematijd vertrokken vanaf Amsterdam. Aankomsttijd rond 1715lt en vertrek gepland rond 1915lt, mooi op tijd dus.
    De terugvlucht dien je altijd her te bevestigen. Waarschijnlijk daar iets mis gegaan want deze vlucht staat al tijden gepland te vertrekken om 1915lt vanaf Orlando. Door het te bevestigen had men dit kunnen weten. Staat in de reispapieren.
    Afgezien daarvan kan je jezelf ook informeren via de website van Schiphol. ALs hij daar pas op vertrek 1300lt staat dan kan je op je vingers natellen dat je niet om 1515lt vertrekt vanaf SFB Ik herbevestig nooit, kijk gewoon op de website van schiphol.

    Voor de geplande tijden kan je ook op de website www.vliegschemas.nl kijken.
    Laatst gewijzigd door b767-300er; 30-03-12 om 18:36.

  6. Top | #556
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jul 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    327

    Standaard Re: Vliegen met ArkeFly

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door b767-300er Bekijk Berichten
    Hold your horses! Deze vlucht is helemaal niet vertraagd.
    De vlucht is "gewoon" op schematijd vertrokken vanaf Amsterdam. Aankomsttijd rond 1715lt en vertrek gepland rond 1915lt, mooi op tijd dus.
    De terugvlucht dien je altijd her te bevestigen. Waarschijnlijk daar iets mis gegaan want deze vlucht staat al tijden gepland te vertrekken om 1915lt vanaf Orlando. Door het te bevestigen had men dit kunnen weten. Staat in de reispapieren.
    Afgezien daarvan kan je jezelf ook informeren via de website van Schiphol. ALs hij daar pas op vertrek 1300lt staat dan kan je op je vingers natellen dat je niet om 1515lt vertrekt vanaf SFB Ik herbevestig nooit, kijk gewoon op de website van schiphol.

    Voor de geplande tijden kan je ook op de website www.vliegschemas.nl kijken.
    Beetje onduidelijk voor forumers..... Je eerste opmerking over herbevestigen impliceert dat het verplicht is. Dat is duidelijk niet het geval. Later spreek je dat weer tegen.....
    Kortom: Herbevestigen is volgens mij niet verplicht, wel verstandig i.v.m. definitieve vertrektijd, maar dat is het dan ook. Kun je die info ergens anders weghalen is herbevestigen overbodig.....

  7. Top | #557
    Florida Groupie Chicco68's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2008
    Locatie
    Het Zonnige Zuiden
    Berichten
    290

    Standaard Re: Vliegen met ArkeFly

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door b767-300er Bekijk Berichten
    De terugvlucht dien je altijd her te bevestigen.
    Het moet altijd her bevestigd te worden, alleen door wie......
    Als je een pakketreis hebt geboekt hoeft je dit zelf absoluut niet (dan doet het reisbureau dit namelijk). Koop je zelf de tickets los dan dus wel........ :wink:

  8. Top | #558

    Standaard Re: Vliegen met ArkeFly

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chicco68 Bekijk Berichten
    Het moet altijd her bevestigd te worden, alleen door wie......
    Als je een pakketreis hebt geboekt hoeft je dit zelf absoluut niet (dan doet het reisbureau dit namelijk). Koop je zelf de tickets los dan dus wel........ :wink:
    Herbevestigen Arkefly kan lastig en duur zijn. Vorig seizoen gebeld met Arkefly om te herbevestigen. Je belt naar Nederland en komt eerst in een telefoonmenu waar je je doorheen moet worstelen. Na enkele minuten ben je waar je wezen moet, krijg je de mededeling dat je het i.v.m. de drukte later nog eens moet proberen. De tweede keer lukte het wel, duurde toch een minuut of zeven. Totale kosten: Ruim 10 euro! Laat volgende keer de thuisblijver herbevestigen.

  9. Top | #559
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jul 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    327

    Standaard Re: Vliegen met ArkeFly

    Is absoluut niet onze ervaring. Vorig jaar met het opgegeven nummer gebeld en kregen direct een Nederlands sprekende vrouw aan de lijn. Zij gaf toen aan dat het aan te bevelen is om even te herbevestigen i.v.m. vliegtijden. Noodzakelijk is het niet. Vorig jaar alleen een ticket geboekt bij ArkeFly.

  10. Top | #560
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Vliegen met ArkeFly

    Dit staat er op de Arkefly site:

    Moet ik mijn terugvlucht herbevestigen?

    Indien u een losse vlucht heeft geboekt of een accommodatie die niet door de reisleiding wordt bezocht dan dient u uw terugvlucht altijd te herbevestigen. In uw reisbescheiden is hiervoor een coupon opgenomen met het betreffende telefoonnummer ter plaatse.
    Het kan voorkomen dat tijdens uw verblijf op de bestemming de tijd van uw terugvlucht wijzigt. Indien de terugvlucht niet is herbevestigd, komen de eventuele gevolgen voor eigen rekening. Controleer de tijden van uw terugvlucht minimaal 24 uur voor vertrek.
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •