Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 116 van de 196 EersteEerste ... 1666106114115116117118126166 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1.151 tot 1.160 van de 1960

Onderwerp: Vliegen met Arke (voorheen Arkefly)

  1. Top | #1151
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Tijdelijk niet in: Kissimmee / Orlando
    Berichten
    1.273

    Standaard Re: Vliegen met ArkeFly

    Die laatste opmerking slaat dus HE-LE-MAAL nergens op, vind ik he.
    Founder of 2 Florida/Orlando forums

    Karakter zonder kennis heeft vaker succes dan kennis zonder karakter!
    Florida: 2002,2003,2004,2005,2006,2007,2009(2x),2010,2011(2 x), 2012(2x),2013(2x),2014(2x),2015(2x),2016,2017(2x), 2018,2019(2x),2023

  2. Top | #1152
    Stamgast
    Ingeschreven
    Jun 2011
    Berichten
    174

    Standaard Re: Vliegen met ArkeFly

    @b767-300er;
    Je zou zo denken dat Arkefly budget tickets aanbied maar ze zijn toch echt wel 1 van de duurdere qua ticket prijzen.
    Je denkt alleen aan Arkefly omdat ze rechtstreeks vliegen anders zou volgens mij niemand met deze maatschappij vliegen.(AMS-ORL)
    Of zie ik toch iets over het hoofd waarom het zo leuk vliegen is met Arke?
    Laatst gewijzigd door Michael66; 22-10-13 om 17:54. Reden: q

  3. Top | #1153
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2008
    Berichten
    46

    Standaard Re: Vliegen met ArkeFly

    Mijn ervaring afgelopen reis:
    vriendelijke bemanning
    best aardig eten
    goede beenruimte
    goede informatie
    geen vertraging op heenreis en bij terugreis direct een tegoed bon ivm 2 uur vertraging, en een piloot die de kerosinetoevoer flink openzette zodat we uiteindelijk maar 15 minuten later aankwamen.

    Ik vind het een prima maatschappij, inderdaad buiten het feit dat ze rechtsreeks vliegen en dat met name met kleine kinderen ideaal is.
    2002 NY, 2007 Las Vegas eo, 2013 Florida !
    Wij zijn net terug van 23 geweldige dagen zie www.michkiekzoe.waarbenjij.nu

  4. Top | #1154
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Vliegen met ArkeFly

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wehave Bekijk Berichten
    Je zou zo denken dat Arkefly budget tickets aanbied maar ze zijn toch echt wel 1 van de duurdere qua ticket prijzen.
    Hmmm...bij welke andere maatschappij kan je retourtickets naar Florida vanaf € 279 kopen?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wehave Bekijk Berichten
    Je denkt alleen aan Arkefly omdat ze rechtstreeks vliegen anders zou volgens mij niemand met deze maatschappij vliegen.(AMS-ORL) ?
    Nou en? Vergis je niet in het aantal mensen dat het liefst rechtstreeks vliegt. En wat is er mis mee, trouwens? Anderen vliegen liever over Chicago dan over Washington omdat ze dan meer miles sparen... Ook niks mis mee want de één houdt nu eenmaal van de dochter en de ander van de moeder. Of wel: Ieder zijn meug> boer> varken!

    Mij viel overigens op dat er veel mensen aan boord van de Arkevluchten waren die een pakketreis hadden geboekt. Kijk ook eens naar die categorie. Deze mensen kan het toch niks bommen wat de ticketprijs is? Zij kopen een complete vakantie, met accomodatie en auto. En die betalen bij Arke vaak een hele leuke prijs voor zo'n pakket.

    Door een slimme marketing en uitgekiende prijsstelling weten ze, in tegenstelling tot Martinair, kennelijk deze route wel rendabel uit te voeren. Wie de markt een beetje kent, ziet in dat de nieuwe tarieven voor de bagage een logische volgende stap zijn. Of we het nu leuk vinden of niet, reizen per vliegtuig verandert in de loop der tijd. Wat een heisa toen de tweede gratis koffer werd afgeschaft. Het einde der vliegvakantietijden leek nabij. En waar zijn de pinda's of het snoepje/de kauwgom bij het dalen en opstijgen gebleven? En wat werd daar niet over gemopperd... de pinda's te groot te klein, te zout, te flauw.

    Wanneer ze zich bij Arke werkelijk buiten de markt zouden prijzen, was de zaak al lang opgedoekt. Wie goedkoper kan boeken, moet dat vooral doen. Wie leuker kan, idem dito met een sterretje. Wie voordelen ziet in een lijnvlucht, moet er ook vooral één boeken. Maar wie, om welke reden dan ook, wel met Arke wil vliegen kan dat met een gerust hart doen. Lees de blogs en de forumberichten er hier maar op na. Op een enkele mopperkont na, die zich over de prijs van een bakje koffie beklaagde, valt er hier ommers al maanden geen wanklank?



  5. Top | #1155
    Florida Groupie nicolea's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Locatie
    Etten-Leur
    Berichten
    408

    Standaard Re: Vliegen met ArkeFly

    Teleton....ben het deze x helemaal met je eens! Hele colonnes nederlanders (en Belgen) vliegen met Arke Fly, of het nou binnen of buiten Europa is....en wat is er uberhaupt `leuk` aan vliegen, ongeacht of het een charter of een lijndienst is? Het is gewoon een manier om van punt A naar punt B te komen. Ik heb in augustus 820 euro betaald, er zijn een heleboel "duurdere" lijndienstmaatschappijen in die periode....zelfs met een overstap van enkele uren...., iedere keer dezelfde discussie....gelukkig is niet iedereen hetzelfde, anders zou het wel een heeeeeel saaie bedoening worden in de wereld

  6. Top | #1156
    Florida Fanaat cindy74's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2007
    Locatie
    leopoldsburg , belgie
    Berichten
    1.291

    Standaard Re: Vliegen met ArkeFly

    Ritchie ik bedoel gewoon het slaat ook nergens op dat je ticketprijs hetzelfde blijft maar wel voor alle extras moet bijbetalen waar stopt dit dan . Ik bedoel dit op niemand persoonlijk hoor sorry als dit zo overkwam

  7. Top | #1157

    Standaard Re: Vliegen met ArkeFly

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cindy74 Bekijk Berichten
    Ritchie ik bedoel gewoon het slaat ook nergens op dat je ticketprijs hetzelfde blijft maar wel voor alle extras moet bijbetalen waar stopt dit dan . Ik bedoel dit op niemand persoonlijk hoor sorry als dit zo overkwam
    Waar staat dat de ticketprijs hetzelfde is gebleven/gestegen/gedaald?
    Ik gaf juist het voorbeeld dat mijn reis, inclusief bagage, nu voor 2 personen welgeteld 4 euro duurder is als dat het was, maar dan neem ik wel ruim bagage mee. (oftewel 2 euro per persoon)

    Niet dat mijn prijsvergelijk maatgevend is, integendeel. Maar er wordt nergens beweerd dat de prijzen zijn gestegen, gelijk gebleven of gedaald.

    Ben het verder geheel met Teleton eens.

    Overigens is het in de luchtvaart redelijk gewoonte dat je voor point to point vluchten meer betaald als vluchten met een overstap. Krom maar waar. (en ja ik weet dat je met ArkeFly te SFB van boord moet als je naar MIA reist)
    zelfs zo erg als in onderstaande voorbeelden:
    Zo kan het zijn dat Brussel-Amsterdam-New York met de KLM goedkoper is als Amsterdam-New-York met de KLM.
    Zo is een retourtje AMS-DTW-MCO vaak ook goedkoper als enkel een reis AMS-DTW. (Delta Airlines, had even een willekeurige datum in jan2014 gepakt)

    Mensen zijn bereid om meer te betalen zolang ze niet over stappen. Daar maken Airlines gretig gebruik van. Dus als je goedkoper wil reizen neem je vluchten met een overstap, en anders betaal je meer voor rechtstreeks (vaak kortere reistijd)
    Krom maar waar

    Het staat je altijd vrij een andere Airline te kiezen. Ik kan je nu al vertellen dat binnen een paar jaar de meeste airlines allemaal bedragen gana rekenen met toeslagen op bagage, eten etc. Je betaald wat je afneemt en wat je niet afneemt betaal je ook voor. Uiteraard kan je switchen naar een andere Airline, maar zolang ArkeFly zon 1,5 miljone passagiers per jaar vervoert zullen ze van die enkeling die losse tickets boekt en overstapt naar een ander niet wakker liggen. Het grootste gedeelte van de reizigers aan boord van de ArkeFly vluchten zijn namelijk allemaal pakketreisreizigers. (loopt tegen de 90%)
    Zoals Teleton terecht opmerkt, waar Martinair en KLM het niet lukte de route winstgevend te krijgen en dus vol te houden, lukt ArkeFly dit wel. Kennelijk doen ze uit hun oogpunt gezien toch iets goed ;-)



  8. Top | #1158
    Florida Fanaat PENPE's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2005
    Locatie
    Cape Coral
    Berichten
    1.485

    Standaard Re: Vliegen met ArkeFly

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cindy74 Bekijk Berichten
    ....en wat als je dan 50 kilo weegt mag dan iemand van 100 kilo ook voor dezelfde prijs mee ...
    Of andersom dat ik met mn 120 kilo dus 120% meer moet betalen voor dezelfde vlucht dan mn partner die maar 50 kilo weegt. Zou echt van de zotte zijn....

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KiekenMich Bekijk Berichten
    .. en een piloot die de kerosinetoevoer flink openzette zodat we uiteindelijk maar 15 minuten later aankwamen..
    Jullie hebben allemaal toch zeker wel ff geklapt na de landing ?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Teleton Bekijk Berichten
    ..Anderen vliegen liever over Chicago dan over Washington omdat ze dan meer miles sparen... Ook niks mis mee want de één houdt nu eenmaal van de dochter en de ander van de moeder. Of wel: Ieder zijn meug> boer> varken!
    Inderdaad, ik vlieg liever over Chicago dan Washington (liever nog via Houston) voor de extra mijlen ;-)
    At the moment busy planning our 2nd USA/Florida-trip for this year

  9. Top | #1159
    Florida Fanaat cindy74's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2007
    Locatie
    leopoldsburg , belgie
    Berichten
    1.291

    Standaard Re: Vliegen met ArkeFly

    Dat bedoel ik ook pene dat zou echt van de zotte zijn !

  10. Top | #1160
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2011
    Locatie
    Heiloo
    Berichten
    1.503

    Standaard Re: Vliegen met ArkeFly

    Hier een uitermate tevreden klant van Arkefly, feb 2012 voor het eerst mee gevlogen, super goed bevallen! Afgelopen feb met United gevlogen, vond dat erg tegenvallen... Slecht entertainment systeem, betaal dan liever apart voor dit systeem van Arke maar waar je wel de keuze hebt uit vele films en series. Het rechtstreekse vind ik nog het fijnst. Met United over Washington vond ik erg tegenvallen, het overstap gedoe, het wachten. Maar goed, zo heeft een ieder zijn voorkeuren, maar goed ook ;-)
    En dat ik nu een ticket voor EUR 279,= kon boeken is natuurlijk een leuke bijkomstigheid
    Reisverslag: Orlando 2012 + 2013 + 2014 + 2015 http://cindyhelmich.blogspot.nl/
    Reisverslag: Florida 2016 + NY 2016 + Florida 2017 + Florida 2018 + Florida 2019 + Florida 2020 + NY 2022 http://cindyinflorida.blogspot.nl/



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •