Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 3 van de 3 EersteEerste 123
Resultaten 21 tot 30 van de 30

Onderwerp: Salvador Dali museum, St. Petersburg

  1. Top | #21
    Vaste Bezoeker weimar's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Locatie
    Amersfoort
    Berichten
    85

    Standaard Re: Salvador Dali museum, St. Petersburg

    Vandaag geweest, en het is een mooi gebouw. Vorig jaar waren we ook al in het oude gebouw, en vinden dat eigenlijk stiekem leuker... Misschien ook omdat het toen heel stil was, en er nu een buslading fransen was die de onhebbelijke gewoonte hebben voor je neus te gaan staan.

    De collectie is mooi, zeker als je er van uit gaat dat het om een voorheen privecollectie gaat. Voor Daliliefhebbers zeker een aanrader.

    Helemaal snappen doe ik niet wat Barcelona (of museologie) ermee te maken heeft, daar is geen Dalimuseum... Wel in Figueres, 140 km er vandaan. En ja, dat is qua gebouw veel interessanter, alleen al omdat het door Dali zelf ontworpen is (een oud theater wat hij van de gemeente mocht gebruiken). Een kunstwerk op zichzelf. Qua collectie echter ook beperkt, het mooiste van Dali is nou eenmaal erg verspreid.

  2. Top | #22
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Salvador Dali museum, St. Petersburg

    Voor wie op vrijdag 10 mei in de buurt en geïnteresseerd is:

    een 24-uurs lees-marathon in het Salvatore Dali Museum in St. Petersburg.
    Reading Dalí around the (melting) clock

    "At the age of six I wanted to be a cook. At seven I wanted to be Napoleon. And my ambition has been growing steadily since."

    That delightfully full-of-himself line opens Salvador Dalí's memoir The Secret Life of Salvador Dalí. To celebrate what would have been the author's 109th birthday, the Dalí Museum in St. Petersburg will stage a 24-hour read-a-thon of the memoir, with more than 80 preselected readers each taking about 20 minutes to complete the 417-page book. The event starts at 11 a.m. on Friday and ends 24 hours later on Saturday, the surrealist's birthday. It's free for all guests to listen to the readings in the lobby during regular museum hours; and $5 for nonmembers after 5:30 p.m. (The galleries will close after 5:30 p.m. Friday). There will be a toast to the artist at midnight, with snacks, beer, wine and coffee for sale and prizes for endurance. The book, published in 1942, was called "one of the most irresistible books of the year" by Time magazine, while George Orwell denounced Dali's accounts of physical abuse against woman, saying it is possible to still regard Dali as a great artist "and a disgusting human being." And yes, the book is for sale for $14.95 in the museum store at 1 Dali Blvd. (Bayshore Drive SE and Fifth Avenue SE) in downtown St. Petersburg.
    Bron: http://www.tampabay.com/things-to-do...may-10/2120099


    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  3. Top | #23
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jun 2013
    Locatie
    In de buurt van Rotterdam...en Haines city FL
    Berichten
    45

    Standaard Re: Salvador Dali museum, St. Petersburg

    In april ben ik met 3 vriendinnen naar dit museum geweest. Vond het eerst niet bijzonder, bijna jammer dat ik niet lekker buiten in de zon was. Maar toen hebben we de gratis rondleiding gedaan (is elk uur meen ik) en werd het ineens erg boeiend. Het verhaal over Dali en de verassingen in sommige schilderijen werden keurig verteld en daarmee vond ik het bezoek zeker de moeite waard! Dus mijn tip is: gaan, en dan zeker de gratis rondleiding doen!!

  4. Top | #24
    Florida Fanaat koenkamphuys's Avatar
    Ingeschreven
    May 2007
    Locatie
    Waddinxveen - Nederland... en Sebring, Florida
    Berichten
    1.129

    Standaard Re: Salvador Dali museum, St. Petersburg

    Wij zijn in juni ook geweest. Mooi museum, inderdaad niet te vergelijken met het museum in Figueras bij Barcelona, het is meer een 'serieus' schilderijenmuseum. Er hangen een aantal fraaie topstukken, en het meeste bekijks trekt toch wel het schilderij Gala die de Middellandse zee bewondert wat op twintig meter afstand een portret van Abraham Lincoln wordt (dat is vertaald de titel van het schilderij). Dit is geen surrealistisch werk maar een schilderij dat laat zien dat Dali ook de kunst van 3D en pixel art perfect beheerst.

    Voor mij was het zo dat ik in eerste instantie totaal niet zag waar nou dat portret van Lincoln op sloeg. Ik zag alleen een naakte vrouw door een venster kijken naar een zeetafereel. Totdat ik zag dat iemand zijn telefooncamera op richtte - op het schermpje herkende ik direct Lincoln. Toen zette ik mijn bril af - hetzelfde effect! Het idiote is, dat als je Lincoln ziet, dat je op geen enkele wijze meer kunt zien dat er een naakte vrouw door een venster naar zee staat te kijken; en als je die naakte vrouw ziet, dan kun je je geen voorstelling maken hoe je ooit Lincoln zag in het schilderij. Echt heel erg knap. Ik heb een reproductie voor thuis (in Sebring) gekocht die er al aan de muur hangt.

    In het museum hangt ook een foto waar Dali het aan het schilderen is; op een onooglijk kleine Newyorkse hotelkamer.
    Laatst gewijzigd door koenkamphuys; 27-06-17 om 22:46.

  5. Top | #25
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Mar 2017
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    86

    Standaard Re: Salvador Dali museum, St. Petersburg

    Up, wij gaan hier ook naartoe omdat iemand in ons gezelschap dit heel erg leuk lijkt.
    Hoeveel tijd kost een gemiddeld bezoek ongeveer?

  6. Top | #26
    Florida Fanaat mattrob's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zuid Limburg
    Berichten
    1.288

    Standaard Re: Salvador Dali museum, St. Petersburg

    Ik denk zo gemiddeld 1 - 2 uur. Ik en de kinderen in 1 uur, mijn vrouw in ruim 2 uur (en had nog wel langer rond kunnen lopen) ! Leuke ervaring, dat wel !
    Orlando 1999, 2000, 2002, 2002, 2003, 2005, jan 2008, juli 2008, 2009, mei 2010, juli 2010, kerst 2010, jan 2012, juli 2012, nov 2012, juli 2013, nov 2013, juli 2015, juli 2016, juli 2017, nov 2017, juli 2018, nov 2018 http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2018

  7. Top | #27
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Mar 2017
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    86

    Standaard Re: Salvador Dali museum, St. Petersburg

    Bedankt voor je reactie!

  8. Top | #28
    Florida Fanaat koenkamphuys's Avatar
    Ingeschreven
    May 2007
    Locatie
    Waddinxveen - Nederland... en Sebring, Florida
    Berichten
    1.129

    Standaard Re: Salvador Dali museum, St. Petersburg

    Wij zijn er toch we vier uurtjes zoet geweest - inclusief een kopje koffie bij het museumcafé, wandeling door de tuin en een poster gekocht bij de giftshop.
    Laatst gewijzigd door koenkamphuys; 26-01-18 om 21:12.

  9. Top | #29
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Mar 2017
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    86

    Standaard Re: Salvador Dali museum, St. Petersburg

    Klinkt leuk!

  10. Top | #30
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: Salvador Dali museum, St. Petersburg

    Nu ben ik natuurlijk fan van zijn werk, maar ook voor de ontdekker vindt ik het zeker een bezoek waard. En het "nieuwe" museum is al een prachtig gebouw op zich, zeker ook vanwege de ligging. Altijd goed voor een paar uur cultuursnuiven. En een (uiteraard, want USA) uitgebreide giftshop, waar je van alles kunt kopen. Wij hadden de laatste keer een repro meegenomen, ±120x80cm, was nog een hele klus om mee te krijgen bij United
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •