Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 30

Onderwerp: Salvador Dali museum, St. Petersburg

  1. Top | #1
    Florida Fanaat koenkamphuys's Avatar
    Ingeschreven
    May 2007
    Locatie
    Waddinxveen - Nederland... en Sebring, Florida
    Berichten
    1.129

    Standaard Salvador Dali museum, St. Petersburg

    Ondanks dat het genoemd is in de intro van het subforum waar ik dit in post, kan ik niets vinden over het Salvador Dali museum. Iemand hier eens naar toe geweest? Ik ben destijds in Figueras (bij Barcelona) naar het Dalimuseum geweest en vond het erg leuk en onderhoudend, doordat het museum net zo surrealistisch is opgebouwd als de meester zelf. Kan ik dat ook verwachten in het museum in St Petersburg of is het meer een traditioneel schilderijenmuseum?

  2. Top | #2
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: Salvador Dali museum, St. Petersburg

    Het museum in St Pete is een gewoon schilderijenmuseum (met giftshop uiteraard, we zijn in Florida), maar wel met zeer imposante werken van de meester.
    Zowel in grootte als om naar te kijken.

    Ik denk er nog steeds met plezier aan terug (is al weer wat jaren geleden) en zal zeker nog een keer terugkeren (denk in Feb. 2011). Ben dan ook al fan vanaf de middelbare school, toen we een keer naar B & vB in R'dam zijn geweest waar een Dali-tentoonstelling was.
    We hebben onze hal en trapopgang vol hangen met Dali-repro's, zo erg :mrgreen:

    Erg de moeite waard, St. Pete, (ik dacht zelfs de grootste collectie op 1 plek) dus zeker een keer doen.
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  3. Top | #3
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard Re: Salvador Dali museum, St. Petersburg

    Ik ben er 2 jaar geleden voor de 2e keer geweest.
    Is beslist de moeite waard.
    http://www.salvadordalimuseum.org/
    Knaapje

  4. Top | #4
    Florida Groupie Harm's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    gouda
    Berichten
    329

    Standaard Re: Salvador Dali museum, St. Petersburg

    Figueras is door de meester zelf ontworpen. Het Daly museum in st Petersburg niet hier hangen een aantal levensgrote werken. Mij viel het erg tegen zeker vergeleken met Figueras. Maar je moet het natuurlijk wel gezien hebben. De echte surrealistische werken zijn helaas in privé handen en worden maar zelden tentoongesteld.
    Harm

  5. Top | #5
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Mar 2010
    Berichten
    44

    Standaard Re: Salvador Dali museum, St. Petersburg

    Viel ons ook erg tegen in St. Petersburg, maar wel de moeite om heen te gaan. Vorig jaar in Spanje geweest, dit museum is veel groter, mooier en zoveel te zien. Dit museum sprak ook de kinderen ( 15 en 12 jaar ) veel meer aan. Alleen al de buitenkant is imposant. Maar het Dali-museum in St Petersburg wordt vernieuwt, en als ik de nieuwbouw zie, is dit ook wat creatiever en ook groter. Is over een paar maanden klaar.

  6. Top | #6
    Vaste Bezoeker weimar's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Locatie
    Amersfoort
    Berichten
    85

    Standaard Re: Salvador Dali museum, St. Petersburg

    Vond het fantastisch als Dali fan! Wel bizar om te zien dat het in een onooglijke schoenendoos zit, zeker als je daarvoor Figueres hebt gezien.
    Maar een mooie collectie, ook de commerciele werken van Dali uit zijn US tijd waren leuk (reclame e.d.).
    Vooral de laatste zaal met de giga werken was prachtig (al zijn de giga zaal, de omgekeerde badkamer, Mae West kamer en de auto in Catalunya mooier).

    Verademend trouwens om zo naar binnen te kunnen. In Figueres staan de rijen stratenlang.

  7. Top | #7
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Salvador Dali museum, St. Petersburg

    Opening op nieuwe locatie op 11 januari 2011:
    What are you doing on 1/11/11 at 11:11 a.m.? That's when the Grand Opening of The Dali Museum in St. Petersburg (in its new location!) is taking place.

    This brand new, $36 million dollar building promises to be quite spectacular - as does the opening "surreal" processional that starts at the old museum and ends at the new museum, eight blocks north. Spanish Royalty will even be in attendance. For tickets, log on NOW! And for lots more info about this amazing museum, check out Kara Chalmers blog about The Dali Museum.

    But, can I bring the kids, you say? Yes! They have special events just for pint size guests!

    Dillydally with Dalí

    Bring the younger ones to discover the creative (albeit a bit unusual) world of Dali, They’ll have a blast at story hour, and they’ll gain oodles of knowledge without even realizing it by doing activities with you!

    Hours for Dillydally with Dali

    Weekdays: 10:30 a.m. to 4:30 p.m.
    Saturdays: 11:45 a.m. to 4 p.m.
    Sundays: 12:30 p.m. – 4 p.m.
    Cost: Free!
    Family Day at the Dalí will be Sat., Jan. 15th from 10:30 a.m. – 4 p.m.

    10:30 a.m. Take a guided tour and learn about the man, the legend, Salvador Dali

    12 p.m. Explore the science behind sound and music with what else? Water balloons, Slinkies and whoopee cushions!

    All afternoon, families can Dillydally with Dalí by enjoying fun games, puzzles and crafts.

    The tour is free with your gallery admission. The Science of Sound & Music and Dillydally with Dali is free to all on first floor.

    Have a great time!
    bron

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  8. Top | #8
    Vaste Bezoeker Hannah's Avatar
    Ingeschreven
    May 2007
    Berichten
    91

    Standaard Re: Salvador Dali museum, St. Petersburg

    Wauw! Daar moeten we dan zeker naartoe als we weer gaan!
    We hebben de laatste keer er ook over nagedacht, maar we hadden toen niet zo'n zi om naar st Pete's te tuffen. En we waren bang dat het zou tegenvallen in vergelijk met Fiqueres...de rijen in Figueres zijn zeker niet van de lucht, maar als je vroeg bent, dan valt het wel mee hoor ;-)

    Bij mij hangt het 'onderaanzicht' van Dalí en zijn vrouw in mijn werkkamer thuis (de kleurige plafondschildering waar je 2 paar voeten ziet, in de laatste ruimte in het museum in Spanje).
    Groeten Hannah!
    ryanenhannah.blogspot.nl

  9. Top | #9
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Salvador Dali museum, St. Petersburg

    deze?

    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  10. Top | #10
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: Salvador Dali museum, St. Petersburg

    Mooi, weer een dagje op de planning voor Feb. Ik had de mailing een tijdje geleden al gehad, maar was het al weer glad vergeten. Thanks, Michael.

    We zijn er al wel geweest, maar in een nieuwe setting is het toch weer anders.
    Eens kijken of we de verzameling in de hal nog een beetje kunnen aanvullen :-)

    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •