Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 26

Onderwerp: Arachnafobia (spinnenfobie)

  1. Top | #1
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jul 2010
    Berichten
    18

    Standaard Arachnafobia (spinnenfobie)

    Hoi,

    Ik heb een vraagje...
    In maart 2011 ga ik naar Florida voor 2 wkn en
    we willen daar van alles gaan doen en zien...
    Zo ook de Everglades...
    Nu hoorde ik van een collega dat daar heel veel spinnen zijn?
    Klopt dit? Heb namelijk echt een MEGA fobie en maak me er nu al druk om...

  2. Top | #2
    Florida Groupie Bosevents's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2010
    Locatie
    Nunspeet
    Berichten
    256

    Standaard Re: spinnenfobie...

    ik heb ze nog nooit gezien en nog nooit gehoord van aanvallen ofzo.
    Als je gewoon met een excursie meegaat tenminste. Als je gewoon de natuur in gaat kun je uiteraard (kan hier ook ) beestjes tegenkomen.
    Sterkte met je fobie
    Het leven is een reis maar ik ga het liefst naar Florida.

  3. Top | #3

    Standaard Re: spinnenfobie...

    Val echt reuze mee hoor.
    Ze zullen er vast zijn (spinnen zijn overal te vinden) maar de kans dat je er ééntje tegenkomt is niet groot.
    Heb zelf ook een vriendin met een MEGA spinnenfobie en we zijn al meerdere keren probleemloos in Florida geweest (ja, ook in de everglades), en terwijl echt alle hoekjes gecontroleerd worden is het haar echt REUZE meegevallen.
    Dus, ik zou me maar niet al te druk maken om eventuele spinnen, en alvast lekker gaan voorgenieten van je vakantie.

  4. Top | #4
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jul 2010
    Berichten
    18

    Standaard Re: spinnenfobie...

    Super bedankt voor de reacties! Pfff.... Echt een opluchting!!
    Kan nu inderdaad weer lekker mijzelf op onze reis gaan verheugen!

  5. Top | #5
    Florida Fanaat cindy74's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2007
    Locatie
    leopoldsburg , belgie
    Berichten
    1.291

    Standaard Re: spinnenfobie...

    wij hebben eens een groot exemplaar in onze villa gehad ik geloof dat het een wolfspider was . Heb deze in een bakje gevangen en buiten gezet .

  6. Top | #6
    Florida Groupie Lea's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2009
    Locatie
    Den bosch
    Berichten
    326

    Standaard Re: spinnenfobie...

    Mijn zoon moet er ook niks van hebben maar heb ze ook nooit gezien terwijl we in Florida waren.

  7. Top | #7
    Florida Fanaat moonlight91's Avatar
    Ingeschreven
    May 2009
    Berichten
    1.072

    Standaard Re: spinnenfobie...

    ben op mijn eeuwige kapot van spinnen.... en reptielen
    tijdens onze reis heb ik nergens niets gezien, en ga er gewoon vanuit ze ook nooit tegen te komen
    2010 florida disney..2011 rondje florida..2011 great smoky mountains..2012 memphis/orlando
    2012 key west/everglades/Orlando.2013 Georgia/Florida,2013 halloween Orlando.febr 2015 Orlando
    December 2015 -XMAS in Orlando/oktober 2016-2017Orlando/mrt2018Xmas2018

  8. Top | #8
    Florida Fanaat JKG's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2008
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    1.539

    Standaard Re: spinnenfobie...

    Reptielen... je bent toch wel gekko's tegengekomen mag ik hopen?
    Ik heb meer kakkerlakken dan spinnen in Amerika gezien.

  9. Top | #9
    Stamgast
    Ingeschreven
    Jan 2009
    Locatie
    Utrecht (stad), Netherlands
    Berichten
    156

    Standaard Re: spinnenfobie...

    kakkerlakken? echt?
    toch niet van die vieze vliegende he? in zambia zaten die ook volop en vond ze echt smerig, vooral omdat ze niet bang voor mensen waren en ook op je af kwamen vliegen
    Overigens zijn spinnen ook niet mijn favo kruipers (wat wel :-\"?)
    dus hoop dat we er tijdens de rondreis en in de townhome weinig last van hebben, en anders roep ik heel hard naar de persoon die het allemaal niets doen, in mijn geval paps :grin:

  10. Top | #10
    Florida Fanaat JKG's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2008
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    1.539

    Standaard Re: spinnenfobie...

    Bijna alle kakkerlakken kunnen vliegen, behalve de Madagascar reuzenkakkerlak (hissing cockroach, tevens in mijn ogen de minst smerige, maar ook een van de grootste kakkerlakken) en misschien nog een paar andere exoten.
    Kakkerlakken zijn redelijk lichtschuw, dus weet niet hoe donker het in Zambia was?

    Maar wat betreft de exemplaren die ik heb gezien is een springlevende en een half dode in de gehuurde villa (nooit in een townhome, maar dat zegt niets), eentje in Downtown Disney die ook de brug overstak tussen de mensen door en een megajoekel voor de deur van de Publix. Wat waren Amerikaanse meiden bij die deur aan het gillen joh, geweldig. En het personeel? Die schopte 'm gewoon verder weg van de deur.

    Nadeel van bestrijdingsmiddelen is dat de kakkerlak resistent er voor wordt. Daarom hadden wij ze denk ik ook in de laatste villa. Maar in die villa hadden we ook een huis-gekko die niet naar buiten wilde. En m'n schoonmoeder maar elke keer schrikken van het beest, die heeft me doodskreten uitgeslagen, ik kwam niet meer bij en kan er nu nog steeds om lachen.
    Alleen jammer dat ik een leuk litteken op mn duim heb overgehouden aan het vangen van de springlevende kakkerlak. Nouja, mooi aandenken. :mrgreen:

    Maar maak je geen zorgen, in Spanje lopen volgens mij meer kakkerlakken rond en in de warme landen heb je dat nu gewoon sneller. In Nederland vind ik de huisspin ook geen fijne jongen. Meestal heb je die ook wel 1x per jaar in huis, zelfs een elektrische vliegenmepper werkt daar niet op.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •