Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 9 van de 20 EersteEerste ... 789101119 ... LaatsteLaatste
Resultaten 81 tot 90 van de 197

Onderwerp: Vliegen van/naar/via Atlanta

  1. Top | #81
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard Re: Vliegen via/vanuit Atlanta

    Het is niet royaal, maar als je geen vertraging hebt op de transatlantische vlucht moet het te doen zijn. Zeker als je niet naar een andere terminal hoeft.
    Je kunt trouwens hier een indruk krijgen van de doorlooptijden:
    http://apps.cbp.gov/awt/index.asp

    Knaapje

  2. Top | #82
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2006
    Berichten
    1.254

    Standaard Re: Vliegen via/vanuit Atlanta

    Weet niet met wie je vliegt maar als het Delta is dan is dit hele normaal soms krijg ik wel 10 nieuwe tijden voordat ik ga!
    En inderdaad je word gewoon netjes door de vliegmaatschappij overgeboekt. En als je met Delta zou vliegen die vliegen dus elk uur van AtL naar MCO dus dat moet normaal geen probleem zijn.

    En 1.45 minuten is ook nog wel te doen op Atlanta, het is ene van de beste geregelde airports die ik ken.

  3. Top | #83
    Florida Groupie pumi1000's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2009
    Locatie
    noord-brabant
    Berichten
    406

    Standaard Re: Vliegen via/vanuit Atlanta

    Hoi,

    Ja dat is Delta (geboekt via KLM). We hadden ruim 3 uur overstaptijd nu dus 1.45 uur. Nou ja we hopen er maar het beste van, maar ik had liever die 3 uur gehad.

    Morgen bel ik nog ff met Ebookers en kijk wel wat hun ervan zeggen. Wordt vervolgt.
    Laatst gewijzigd door Ta2 Gerrit; 03-11-09 om 10:20. Reden: fqe

  4. Top | #84
    Florida Groupie pumi1000's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2009
    Locatie
    noord-brabant
    Berichten
    406

    Standaard Re: Vliegen via/vanuit Atlanta

    heb inmiddels contact gehad en de wijziging was het vluchtnummer en dat Delta het zou uitvoeren. Tijden bleven onveranderd.

    Op de nieuwe etickets staan ook nog steeds de oude tijden alleen 1 ander vluchtnummer op de terugweg.

    Het aparte mailtje met het vluchtschema daar stond die vroegere tijd in, dat schijnt dus fout te zijn. We hebben dus nog steeds de oude tijden met langere overstap.

  5. Top | #85
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Vliegen via/vanuit Atlanta

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pumi1000 Bekijk Berichten
    Ik zag wel dat we aankomen in terminal S en ook weer vertrekken in terminal S.
    Misschien heb je het zelf al gevonden, maar voor de zekerheid wat info over het vliegveld in Atlanta. De S staat voor terminal South; er is ook een terminal N. Het vliegveld heeft verschillende concourses: A t/m E en T. In wezen hoef je je van de aanduidingen S en N niet veel aan te trekken, de letter van het concourse en het nummer van de gate zijn bepalend. Bijvoorbeeld B1 t/m 18 is Noord, B19 t/m B36 is Zuid. Het transport tussen de verschillende concourses is per tram geregeld. Zie voor alle informatie: Hartsfield Jackson Terminal Lay-out . Ennne...als je het hoofd koel en de voeten warm houdt, vind je je weg op ieder vliegveld...:wink:



  6. Top | #86
    Stamgast nikie1968's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2009
    Locatie
    oss
    Berichten
    176

    Standaard Re: Vliegen via/vanuit Atlanta

    Hallo,

    we landen om 17.15 in Atlanta en moeten weer omhoog zijn om 18.55 hebben we dan genoeg overstap tijd????

  7. Top | #87
    Florida Groupie belgske's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2007
    Locatie
    in de Noorderkempen, Belgie
    Berichten
    368

    Standaard Re: Vliegen via/vanuit Atlanta

    @ Nikie1968,

    Normaal moet dat kunnen lukken.
    Enkele tips :
    -) zorg ervoor dat je zo snel mogelijk begeeft naar de douane. Je bent niet met het enigste vliegtuig dat landt.
    -) maak gebruik van het onbemande, ondergrondse en gratis treintje die bij alle concourses stopt.
    -) laat je op de vertrekluchthaven goed inlichten bij de vliegmij (ik veronderstel dat dit Delta is) op welke terminal en gate je 2de vlucht vertrekt.

    PS Indien er wereldwijd bijv. een aanslag gebeurt, en de controle in de Amerikaanse luchthavens aangescherpt worden, vrees ik dat de opstaptijd te minimaal is.
    Echter : als je met één luchtvaartmij vliegt, moeten ZIJ ervoor zorgen dat je op je eindpunt komt. Wat ook gebeurt.
    Ik zou me niet te veel zorgen maken. Destijds deed ik dat ook en dit is voor niets nodig.
    reisverslag '08 + video's : www.floridaforum.nl/showthread.php?t=7594
    reisverslag '10 + video's : www.floridaforum.nl/showthread.php?t=11040
    reisverslag '12 + video's : www.floridaforum.nl/showthread.php?p=168065

  8. Top | #88
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Vliegen via/vanuit Atlanta

    Atlanta is wat mij betreft vooralsnog de enige luchthaven waar ik op de heenweg een overstap van 1.5 uur aandurf. Uitzonderlijke situaties daargelaten is deze luchthaven gewoon goed opgezet en goed georganiseerd. En mis je je vlucht? Er gaan dezelfde dag nog wel enkele vluchten richting Florida! Overboeken is zelden een probleem.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  9. Top | #89
    Florida Groupie belgske's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2007
    Locatie
    in de Noorderkempen, Belgie
    Berichten
    368

    Standaard Re: Vliegen via/vanuit Atlanta

    In '08 was het voor ons ook de eerste ontmoeting met Atlanta Airport. Maar alles wijst zijn eigen weg.
    In Schiphol vraag je gewoon aan de Delta balie dat ze even willen checken of er geen veranderingen zijn gebeurd met je 2de vlucht. Wij hadden dit dus NIET gedaan met als gevolg dat we ruim op tijd waren bij de gate die op ons ticket stond. Daar aan de gate aangekomen, geen inchecken. Wat bleek nu, ze vertrokken aan een andere gate, zelfs een andere concourse. 3 minuten voor vertrek kunnen instappen.
    Ik wil maar zeggen even laten checken in Amsterdam kan je veel stress ontnemen.

    Kort samengevat : eerst voorbij de douane, dan je bagage gaan afgeven (staat duidelijk vermeld), daarna stap je in de metro waar je uitstapt op de juiste concourse (A...B...C...). Vervolgens neem je de trap naar boven en kijk je naar welk gate nr je moet.
    Er lijkt nu veel op je af te komen, in werkelijkheid is het daar allemaal heel simpel.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 20-02-10 om 16:57. Reden: full quote eruit
    reisverslag '08 + video's : www.floridaforum.nl/showthread.php?t=7594
    reisverslag '10 + video's : www.floridaforum.nl/showthread.php?t=11040
    reisverslag '12 + video's : www.floridaforum.nl/showthread.php?p=168065

  10. Top | #90
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Vliegen via/vanuit Atlanta

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door belgske Bekijk Berichten
    Wat bleek nu, ze vertrokken aan een andere gate, zelfs een andere concourse. .
    Daarom moet je eigenlijk bij aankomst in Atlanta direct op de schermen controleren van welke gate je volgende vlucht vertrekt. Vertrouw nooit op de informatie die je op Schiphol krijgt, je bent een volle werkdag onderweg, in die tijd kan er gemakkelijk een gatewisseling zijn.





Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •