Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 2 van de 20 EersteEerste 123412 ... LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 197

Onderwerp: Vliegen van/naar/via Atlanta

  1. Top | #11
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard

    Gisteren op JFK liep het weer voorspoedig (ook met Delta). Van de 1.40 uur bleef er nog een ruim uur over na alle checks (betels omhouden betekent volledige visitatie ops: ) dus zijn we nog even het airport afgewandeld en zonder bretels heel simpel weer binnen gekomen.
    We waren wel door een aardige Deltaman met een golfcart van Terminal 1 naar Terminal 2 gebracht, dat wel.
    Maar Alanta is een zeer grote luchthaven, dus een beetje extra tijd is nooit weg. Maar je krijgt alle hulp van het Delta personeel.
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  2. Top | #12
    Florida Fanaat Eric's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.832

    Standaard

    Zorg wel dat je beide formulieren goed hebt ingevuld en ondertekent, anders sturen ze je weer terug achterin de rij !!
    Bij adres in de USA het volledige adres, niet alleen naam hotel.
    Je hoeft waarschijnlijk niet van terminal te wisselen, maar indien wel gaat dat heel snel met het onbemande metrotje.
    Atlanta kan inderdaad heel druk zijn, maar is ook efficient.
    Eric

  3. Top | #13
    Florida Groupie Marcelg's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2005
    Locatie
    Key West, Florida
    Berichten
    461

    Standaard

    En als je rookt, dan kun je dat op Atlanta ook nog doen in de speciale rookkamers en misschien kom je zo wel van het roken af, ik vond het in die rookkamers zelfs stinken in de tijd dat ik nog rookte.
    Atlanta is volgens mij een prettig vliegveld, ik vind de imigratie er ook om de een of andere reden soepeler werken dan in Miami.

    Ik had bv een verlopen paspoort met een tijdelijke verblijfs vergunning omdat mijn greencard vernieuwd werd en dus ook een geldig paspoort en kwam binnen op Atlanta alwaar de officer het goed begreep en ik zo door kon, in Miami afgelopen week snapte ze er niets van, misschien moeten ze in Miami ook eerst maar eens de Amerikaanse taal vloeiend leren spreken.

    Als tourist zul je hier denk ik nooit last van hebben, paspoort groene en witte kaart, goed en volledig ingevuld > prettige vakantie.

  4. Top | #14
    Vaste Bezoeker xl1067's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2006
    Berichten
    60

    Standaard Re: US Airways - gang van zaken met overstappen in Philadelphia

    Bij ons zijn alleen de groene kaartjes op Atlanta ingenomen. Dit pas nadat ik zelf even bij de balie ben gaan vragen of ze deze kaartjes niet moesten hebben. De paspoorten zijn hierbij niet gescand. Bij aankomst in Nederland trouwens wel.
    Hoop dat dit bij onze volgende trip geen problemen zal opleveren met de US binnengaan. Dus dat de procedure wel goed is verlopen, en wij daadwerkelijk als "vertrokken" geregistreerd staan?
    Weet iemand hier iets meer van?
    Laatst gewijzigd door Michael66; 13-02-09 om 18:38. Reden: full quote eruit

  5. Top | #15
    Stamgast
    Ingeschreven
    Sep 2006
    Berichten
    179

    Standaard Re: Delta airlines??

    Wij vliegen de 2de april naar Miami, via Atlanta. Maar gaan die koffers automatisch naar het andere vliegtuig, of moet je die bij de band ophalen en dan ergens anders(waar dan?) weer inleveren?

    Sorry als dit al gezegt is, maar de vraag is moeilijk te zoeken in het zoeksysteem! :mrgreen:

  6. Top | #16
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jun 2005
    Berichten
    560

    Standaard Re: Delta airlines??

    Op de heenreis haal je je koffer na Immigration op en ga je vervolgens met koffer en al door de douane (U.S. Customs). Nadat je de douane bent gepasseerd, geef je je koffer weer af en ga je, nadat je weer door een security checkpoint bent gegaan, naar de gate vanaf waar je volgende vlucht vertrekt. Maak je zelf geen zorgen. Dit kan bijna niet fout gaan.
    Op de terugreis worden je koffers automatisch doorgezet en zie je ze pas weer terug in Amsterdam (of wat je eindbestemming dan ook mag zijn)
    Laatst gewijzigd door Michael66; 19-01-09 om 20:31. Reden: full quote eruit

  7. Top | #17
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Delta airlines??

    Op het vliegveld waar je het eerst landt in de VS moet je door Immigration en Customs. Daar haal je je koffers dus zelf op en lever je ze na evt. controle weer in voor je vervolgvlucht.

    Op de terugweg worden je koffers wel regelrecht je vervolgvlucht ingetransporteerd.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 19-01-09 om 20:31. Reden: full quote eruit

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  8. Top | #18
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Aug 2006
    Berichten
    29

    Standaard Re: Vliegen met Delta Airlines

    Ik vlieg ook met Delta via Atlanta. Daar heb ik een overstaptijd van 1.5 uur. Is dat genoeg?

  9. Top | #19
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: Vliegen met Delta Airlines

    Ook deze keer zou dat voldoende moeten zijn, met alle mitsen en maren van dien.
    Drukte bij Immigration bepaalt vaak de tijdruimte, maar de verbinding tussen terminals (mocht je van een andere vertrekken dan je aankomt) is erg snel, dus het zou moeten kunnen.
    Niet ruim, maar zeker haalbaar.
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  10. Top | #20

    Standaard Re: Vliegen met Delta Airlines

    Ook wij hebben dezelfde vlucht tijden aankomen om 13.55 vertrek om 15.30. Ik ben toch bang zeker als je nog een beetje vertraging hebt, dat het zeer krap is. Maar ik heb nog geen ervaring in Atlanta wie wel? Tips zijn welkom.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •