Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 12 van de 20 EersteEerste ... 21011121314 ... LaatsteLaatste
Resultaten 111 tot 120 van de 197

Onderwerp: Vliegen van/naar/via Atlanta

  1. Top | #111
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jan 2009
    Locatie
    België, in de winter Florida
    Berichten
    331

    Standaard Re: Overstappen in Atlanta richting Miami

    @ Leonie.

    Wij vliegen altijd over Atlanta en twee uur is goed te doen, regelmatig zien wij dat gezinnen met kleine kinderen uit de rij worden gehaald voor versnelde passage en mocht je de vlucht missen er gaan nadien nog diverse vluchten naar Orlando.

    Het vliegveld is groot maar overzichtelijk en er staan veel mensen om je eventueel te helpen met overzetten van bagage en het wijzen van de weg.

    Groetjes Henke.

  2. Top | #112
    Regelmatige Bezoeker Maya1973's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2012
    Berichten
    27

    Standaard Re: Overstappen in Atlanta richting Miami

    dat mag maar ik heb verwezen naar een oud bericht wat ik geplaatst heb wat niet helemaal antwoord is op de vraag.
    Het betreft een volledige beschrijving vanaf dusseldorf naar Orlando, incl overstap op Atlanta.
    Wellicht dat Leonie aan het stukje "overstappen in Atlanta" iets heeft.
    Omdat ze eigenlijk vroeg naar de overstap naar Miami heb ik haar een pb'tje gestuurd.

    Mocht iemand de beschrijving Dusseldorf - Orlando willen lezen:

    bij zoek:" tips voor onervaren vliegers"- intypen
    (ik weet niet hoe ik een link naar het berichtje hier neer kan zetten....)

    Sorry als ik de indruk gewekt heb dat jullie iets niet mogen weten......

    Transfer in Atlanta
    Atlanta is één van de grootste vliegvelden ter wereld. Maar daar trek jij je niets van aan. Vooral: rustig blijven en goed kijken. En als je doet wat hier staat, kan er helemaal niets fout gaan.

    Immigration
    Als je het vliegtuig na de vlucht van ± 10½ uur verlaat, volg je de borden ‘Pasport control’. Loop maar gewoon met de meute mee. Je komt dan in een grote hal waar een aantal glazen hokjes staat. Daarin zitten de mensen van de Amerikaanse grensbewaking en/of immigatiedienst. Je kiest de rij waar het bord ‘Foreign visitor’ staat. De andere rij is bedoeld voor ‘Citizen USA (inwoners Amerika). Houd je paspoort en het witte formulier gereed. Als je aan de beurt bent zal de ambtenaar jou vragen waar je naar toe gaat en hoe lang je blijft. Zeg dat je op vakantie komt en doorreist naar Orlando. Hij scant jouw paspoort in en controleert het witte formulier. Het witte formulier tekent de ambtenaar af en geeft hij jou terug. Er komt een stempel in het paspoort en vervolgens moet je beurtelings je linker en rechter wijsvinger op een scan-apparaat leggen waarna je vingerafdrukken worden opgeslagen. Tenslotte ga je nog even voor een webcamera staan en wordt jouw gezicht vereeuwigd. Blijf rustig, beleefd en serieus.

    Bagage ophalen en door Douane (US Customs)
    Nu je Amerika bijna officieel bent ingereisd, ga je eerst de koffers ophalen. Volg daarom de borden ‘Bagage claim’. Je gaat met een roltrap naar beneden en boven de banden waar de koffers op binnenkomen hangen borden waar de vluchtnummers en vertrek luchthaven (DL 25 Düsseldorf) op staan vermeld. Ga bij de juiste band staan, pik je koffers er uit en volg nu de borden ‘US Customs’. De controlerende ambtenaar kan jou eruit pikken voor controle. Verder lever je hier het witte ingevulde US-Customsformulier in. Je bent nu in de USA.

    De transfervlucht naar Orlando
    Als je door de US Customs bent, loop je aan het einde van de gang tegen een bord aan: ‘Atlanta final destination – links af’ en ‘Tranfer flights – rechts af. Je gaat uiteraard rechts af en komt in een ruimte waar je de koffers weer kunt inleveren. Het maakt niet uit op welke plek. In Düsseldorf zijn jouw koffers al gelabeld voor Orlando.

    Naar de vertrekgate
    Uiteraard hou je de handbagage bij je. Nadat je de koffers heb ingeleverd volg je de borden ‘to the flights’. Je gaat nu opnieuw door een security-check (idem als in Düsseldorf). Na deze security-check ben je in een ruimte waar ook een info-balie is. Vraag daar even vanaf welke gate jouw vlucht naar Orlando vertrekt. Vrijwel zeker is dat A en vaak A9, maar het kan wel eens veranderen. Op het ticket voor de vlucht naar Orlando stond bij ons T09 en dat is al voor de tweede keer dat dit dus niet klopt. Bij het verlaten van deze ruimte zie je al de borden die wijzen in welke richting je moet. Je gaat met een roltrap naar beneden en aan je rechterhand is een treintje. Stap daar met jouw handbagage in en stap uit bij halte A (of een andere gate natuurlijk). Na het uitstappen ga je weer met de roltrap naar boven en sta je in een winkel-en restaurantjes gebied. Zoek eerst even jouw vertrekgate op, zodat je zeker weet waar je moet zijn. Er hangen overigens overal monitoren waar jouw vluchtinformatie op staat. Anders vraag gewoon even aan iemand die een uniform aan heeft. Je wordt altijd geholpen! Als je dan nog tijd over hebt, kun je lekker nog wat winkelen en iets eten of drinken. Bij het instappen wordt ook hier gebruik gemaakt van de zone-procedure. De vlucht naar Orlando duurde in ons geval 1 uur 8 min.

    Aankomst Orlando
    De vlucht van Atlanta naar Orlando is een binnenlandse vlucht; je hebt dus niets meer met douane en grenscontrole te maken. Na aankomst volg je de borden ‘Terminal shuttle & Bag claim’. Je komt nu bij een treintje dat jou naar de centrale hal (Terminal) brengt. Volg daar de borden ‘bag claim – B. Je gaat weer met een roltrap naar beneden en ook nu weer kijk je even boven welke band het bord hangt met jouw vluchtinformatie (vluchtnummer en vertekplaats). Als het goed is staan Mia en ik in deze hal op jullie te wachten. Als je de koffers hebt, kunnen we vrij gemakkelijk onze geparkeerde auto bereiken en binnen 15 minuten zijn we in ons appartement.
    Dat laatste : Mia en ik staan te wachten geldt natuurlijk alleen voor mij.....
    Laatst gewijzigd door Ta2 Gerrit; 05-02-12 om 21:51. Reden: Bericht ESTAproof gemaakt

  3. Top | #113
    Newbie
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Berichten
    14

    Standaard Vliegen via Atlanta

    Hallo allemaal,

    Ik ben nieuw hier op het forum. Zal me daarom even voorstellen, mijn naam is Harold, ben een fervent Amerika ganger, 39 jaar en wij willen graag volgend jaar met onze dochter van bijna 4 dan weer naar Florida.

    Nu zijn we daar vorig jaar reeds geweest, rechtstreeks met de KLM naar Miami en behalve Florida zelf is dat rechtstreekse vliegen ook erg goed bevallen. Tegenwoordig is dat helaas niet meer mogelijk tenzij met ArkeFly (min of meer rechtstreeks dan).

    Nu vinden wij dat rechtstreeks vliegen van dusdanig belang (tussenstop vinden we zelf vreselijk, laat staan hoe onze dochter daar over denkt) dat wij eraan denken om dan maar via Atlanta te vliegen. Heeft iemand dat idee al eens eerder geopperd en/of heeft iemand dat al eens gedaan?

    Ik begrijp dat dat een kilometer of 500 boven Florida ligt en dat we daarvoor eigenlijk extra lang naar Amerika moeten (goh wat vervelend ) om de reisdagen van en naar Florida enigszins te compenseren. Wij hebben het er op zich voor over, maar wellicht zien we iets over het hoofd, hebben geen hekel aan autorijden (onze dochter ook niet) en de prijzen van de tickets naar Atlanta zijn ook bovengemiddeld naar mijn idee, kan iemand iets zinnigs zeggen over deze optie?

    Vriendelijke groet,
    Harold

  4. Top | #114
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Feb 2011
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    252

    Standaard Re: Vliegen via Atlanta

    Tja iets zinnigs zeggen; op dit forum staan verschillende verhalen van mensen die via Atlanta vliegen. Misschien kun je wel rechtstreeks naar Florida vliegen (zonder Arke Fly) als je van een ander vliegveld dan Schiphol wilt vertrekken.
    Wij gaan dit jaar weer via Atlanta, maar wij pakken in Atlanta de huur auto om dan af te zakken naar Florida. Het is maar wat je zelf graag wilt en hoe je je vakantie wilt beleven.
    Gelukkig is dat voor een ieder weer anders en zul je aan de hand van ervaringen, die hier genoeg zijn te vinden, zelf een beslissing moeten nemen.

  5. Top | #115
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.530

    Standaard Re: Vliegen van/naar/via Atlanta

    We zijn dit jaar naar Atlanta gevlogen en zijn vervolgens naar Florida gereden. Je kan in 1 dag van Atlanta naar Orlando rijden. Wij hebben op de heenweg ervoor gekozen om eerst 3 dagen in Atlanta te blijven en vervolgens 2 dagen Charleston, 2 dagen Savannah en 1 dag St Augustine om vervolgens 3 weken te luieren in Orlando. Terug zijn we op 1 dag naar Atlanta gereden. Ons gezelschap bestond uit man, zwangere vrouw en zoon van 2 jaar. Het was goed te doen op 1 dag. Af en toe stoppen. We zijn om 9 uur 's ochtends vertrokken en we waren om 5 uur 's middags in Atlanta. Met de nieuwe internationale terminal op Atlanta airport gaat het een stuk sneller en soepeler dan voorheen. We hebben met de KLM gevlogen. Het is ons niet tegengevallen en we houden de optie erin. enige nadeel waren de vliegtijden van de KLM. Vertrek was om 5 uur 's middags met aankomst om 20.30. Dit ging wel maar terug vertrokken we om 22.40 en dat is wel laat. Aankomst daar en tegen in NL was perfect. Aankomst om 1 uur 's middags maakt dat de dag niet meer zo lang is. Dit is, volgens ons, beter tegen de jetlag.
    Laatst gewijzigd door Ebelix; 27-07-12 om 04:44.
    1998 Californie en Mexico, 1998 Californie, 1999 New York en Californie, 2000 Atlanta en Florida, 2002 New York, 2003 Florida, 2004 Ca, Ne, Ut, Ar, 2005 Florida, Dec 2005/ Jan 2006 Ar, Ne, Ca, Oct 2006 Zuid Oost Amerika, Sept 2007 Zuid Oost Amerika, Mei 2008 New York/Orlando, Mrt/Apr 2009 Texas, Oct 2009 Florida, Apr/mei 2011 Florida, November 2011 Florida, Juni/Juli 2012 GA, SC en FL, Sept/Okt 2013 FL, Feb/Mrt 2014 FL, Dec 2014/Jan 2015 FL, Aug 2015 FL, Juli 2016 CA en AR, April/mei 2018 FL.

  6. Top | #116
    Florida Fanaat elstars's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2009
    Locatie
    Elst, in de Betuwe
    Berichten
    1.026

    Standaard Re: Overstappen in Atlanta richting Miami

    Dat klinkt wel aantrekkelijk, is de route nog een beetje interessant?
    Lijkt ons ook wel wat!

  7. Top | #117
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.530

    Standaard Re: Vliegen van/naar/via Atlanta

    Ik neem aan dat je de route op de heenweg interessant lijkt. Ons is het zeer goed bevallen. Atlanta blijft een geweldige stad die zo ontzettend groen is. Dat viel ons nu nog meer op dan de vorige keren. Atlanta voelt ook niet massaal aan op de downtown na. Maar dat is maar een zeer klein gedeelte van de stad.

    De route naar Charleston hebben we een groot gedeelte de binnenwegen genomen en dat was erg leuk. Kleine stadjes met echt main streets. De ene keer meer in verval dan de andere keer. Deze route was per ongeluk daar er op de interstate een ongeluk was gebeurt wat een lange file tot gevolg had. We zijn scenic gegaan na Augusta. Charleston is leuk met veel aandacht voor het ontstaan van de Amerikaanse burgeroorlog. In en rond de stad zijn mansions en plantagehuizen te bezoeken.

    De positieve verrassing was toch wel Savannah. Wat een geweldige stad is dat. In het centrum van de stad zijn nog veel authentieke gebouwen te vinden en de layout is fantastisch. Om de paar straten is er een pleintje met veel groen. Savannah willen we absoluut nog een keer langer bezoeken.

    St Augustine is St Augustine. Erg toeristisch en weinig parkeerplaatsen. we zijn uiteindelijk maar gaan shoppen in de outlet voordat we naar Orlando zijn gereden.

    Terug naar Atlanta hebben we de Turnpike genomen die vervolgens overging in de I75. Deze weg bracht ons naar Atlanta. Vlak voor Atlanta zit er nog een groot outlet centre waar je de last minute dingen kan kopen.
    1998 Californie en Mexico, 1998 Californie, 1999 New York en Californie, 2000 Atlanta en Florida, 2002 New York, 2003 Florida, 2004 Ca, Ne, Ut, Ar, 2005 Florida, Dec 2005/ Jan 2006 Ar, Ne, Ca, Oct 2006 Zuid Oost Amerika, Sept 2007 Zuid Oost Amerika, Mei 2008 New York/Orlando, Mrt/Apr 2009 Texas, Oct 2009 Florida, Apr/mei 2011 Florida, November 2011 Florida, Juni/Juli 2012 GA, SC en FL, Sept/Okt 2013 FL, Feb/Mrt 2014 FL, Dec 2014/Jan 2015 FL, Aug 2015 FL, Juli 2016 CA en AR, April/mei 2018 FL.

  8. Top | #118
    Newbie
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Berichten
    14

    Standaard Re: Vliegen van/naar/via Atlanta

    Bedankt Ebelix voor je voor mij nuttige informatie. We hebben wel besloten dat als we gaan dat we dan rechtstreeks vliegen op Atlanta en vanaf daar met een huurauto naar Florida afdalen waarbij we Atlanta zelf en Savannah zullen bezoeken. Nu alleen nog even afwachten op de KLM werelddealweken waar Atlanta tickets misschien tegen een gunstiger tarief worden aangeboden.
    2002 Houston, 2003 NoordOost Amerika, 2004 ZuidWest Amerika, 2005 NoordOost Amerika/Canada, 2007 New York, 2008 NoordWest Amerika/Canada, 2011 Florida, 2013 Florida.

  9. Top | #119
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Feb 2011
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    252

    Standaard Re: Vliegen van/naar/via Atlanta

    Zoals je in ons blog (2012) kunt zien gaan wij dit jaar weer via Atlanta. Wij verblijven er alleen maar voor de nacht omdat je met klm rond 2030 aankomt. Voordat je door de controles heen bent, ben je al gauw een uurtje (of meer) verder. Wij kiezen er voor om dan 's ochtends de auto op te halen bij het verhuur bedrijf. Je bent toch vroeg wakker en het hotel waar wij verblijven brengt je daar gewoon heen. Vandaar uit gaan wij deze keer via de golf van Mexico naar beneden.
    Vorig jaar (blog 2011) zijn wij een dagje in Atlanta gebleven, dat was leuk om te doen en Atlanta had genoeg te bieden. Ook toen hebben we de auto pas de volgende dag opgehaald. Terug durven wij het niet aan om 's ochtends uit Orlando te vertrekken. Het is prima te doen, want wij waren in 7 uurtjes (met stops) in Atlanta, maar wij vonden het geen prettig idee. Wij zijn toen de volgende dag vetrokken, maar dit had wel tot gevolg dat die dag een beetje een saaie dag is geworden.
    Dit jaar doen wij het iets anders. Wij vertrekken van uit Orlando naar Savannah en verblijven daar 1 nachtje. Vanuit Savannah is het ongeveer 4 uurtjes rijden naar Atlanta. Meer dan genoeg tijd om de vlucht van 2220 te halen.

  10. Top | #120
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2012
    Berichten
    83

    Standaard Re: Vliegen van/naar/via Atlanta

    Zou me vwb de vluchten naar ATL niet alleen maar fixeren op de KLM, Delta vliegt voor de KLM vertrekt ook 3 maal dagelijks nonstop op deze route. Het eerste vertrek vanaf Schiphol is al rond 9 uur in de ochtend.

    Zelf zou ik me trouwens niet druk maken over een overstap met kids, zolang ze maar geen baby meer zijn. Dat gaat in Atlanta eigenlijk best wel soepel tegenwoordig, deze maand nog probleemloos gedaan.

    En o ja, Dusseldorf is veel dichterbij dan je denkt, ook al woon je in de kop van Noord-Holland.. Hebben we ook een keer gedaan met AirBerlin en is prima bevallen (nonstop naar Miami).



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •