Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 20 12311 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 197

Onderwerp: Vliegen van/naar/via Atlanta

  1. Top | #1

    Standaard Vliegen van/naar/via Atlanta

    Hallo ik denk dat deze vraag al 100 x is gevraagd maar ja
    Volgende maand vliegen we met Delta naar Orlando vanuit Zaventem waar wij moeten overstappen in Atlanta en 1.50 hr de tijd hebben om aan boord te gaan richting Orlando hoe gaat dit in z'n werk met onze koffers en langs welke instantie's moeten we passeren en hebben we tijd genoeg om dit allemaal te doen alvast bedankt

  2. Top | #2
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Mar 2005
    Berichten
    107

    Standaard

    Wij hebben een week geleden nog het omgekeerde gedaan: met Delta van Orlando naar Brussel vliegen met overstap in Atlanta.
    Als je vlucht geen vertraging heeft haal je het makkelijk op 1h50 denk ik, de luchthaven van Atlanta zit vrij overzichtelijk in elkaar.

    Er is een terminal A, terminal B, terminal C, terminal D, terminal E, dan nog een terminal T en de baggage claim.

    Tussen al deze terminals rijdt een treintje, een soort van metro, heel handig!
    Dus wellicht zal je moeten het treintje nemen naar de terminal waaruit je vliegtuig vertrekt, tenzij je vliegtuig toevallig vertrekt uit dezelfde terminal als die waarin je aankomt uiteraard.
    Ren trouwens niet om het treintje te halen, er is een minuut later alweer een ander en het gaat enorm snel!

    Nog een tip die ik je kan geven: laat je niet van de wijs brengen door de borden i.v.m. de terminals. Er staat bvb. op een bord:

    Terminal C

    American Airlines
    nog een airline
    blabla...

    Delta staat er niet altijd bij vermeld, ook al gaan er wel degelijk Delta vliegtuigen vanuit die terminal. Denk dus niet meteen dat je verkeerd bent omdat Delta niet vermeld is! Blijkbaar is de opsomming van die airlines niet volledig, zijn het maar wat "voorbeelden"...

    Wij hebben ons dan bij de gate nog even gemeld aan de Delta desk voor de paspoort controle. Maar dit zou bij jullie wel anders kunnen verlopen aangezien je daar het land binnenkomt, en je dus misschien de bagage opnieuw zal moeten inchecken, maar daar heb ik geen ervaring mee (wij zijn met een rechtstreekse vlucht het land binnengekomen), misschien weet iemand anders dit?

  3. Top | #3
    Webmaster Daniel's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    883

    Standaard Re: Overstappen in Atlanta

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door skale44
    Hallo ik denk dat deze vraag al 100 x is gevraagd maar ja
    Volgende maand vliegen we met Delta naar Orlando vanuit Zaventem waar wij moeten overstappen in Atlanta en 1.50 hr de tijd hebben om aan boord te gaan richting Orlando hoe gaat dit in z'n werk met onze koffers en langs welke instantie's moeten we passeren en hebben we tijd genoeg om dit allemaal te doen alvast bedankt
    Je zal in ieder geval je koffers moeten ophalen bij de band en er daarna mee door de douane gaan. Na de douane kun je ze meteen weer kwijt op de band, zodat je niet opnieuw hoeft in te checken. Zie ook de FAQ: http://www.floridaforum.nl/viewtopic.php?t=310

  4. Top | #4
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Berichten
    37

    Standaard

    1:50 uur is erg kort.
    Atlanta is een zeer grote luchthaven, afgelopen keer stond wij zelfs bijna 3 uur te wachten bij de immigration.
    Kijk die tijden verschillen natuurlijk vaak, maar dan nog is 1:50 uur voor Atlanta weinig, wat ik kan advieseren is om gelijk uit het vliegtuig in een behoorlijke vaart door te lopen naar de immigration, en daar in de rij te gaan staan, en eventueel iemand (iemand van de luchthaven of stewardes etc) te waarschuwen van jullie korte overstap tijd.

    Alle internationale vluchten komen aan in terminal E (Concourse E, als ik het goed heb).
    En als jullie met Delta vliegen zul je waarschijnlijk ook weer vanaf deze terminal vertrekken (E is als het goed is de home terminal van Delta, dit weet ik echter niet zeker). Koffers moetn inderdaad opgehaald worden en weer ingeleverd worden.

    Ik vlieg binnenkort ook weer via Atlanta, en mijn reisbureau vertelde mij dat ik voor mijn doorvlucht (ook met Delta) zelfs opnieuw moet inchecken(bij zo'n transfer balie). Ik weet echter niet of bij jullie dit ook het geval is, misschien is het handig om je reisbureau hierover om info te vragen.

  5. Top | #5
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Toledo , Ohio
    Berichten
    43

    Standaard

    En mocht je niet genoeg tijd hebben vanwege immigratie of bagage (niet vanwege vertraging ), dan is het mij verteld dat je zelf verantwoordelijk bent voor het missen van je aansluiting. Het reisbureau of jij had die vlucht niet zo kort op elkaar moeten boeken. Hopenlijk valt het allemaal wel mee. Atlanta is groot , maar wel overzichtelijk.

  6. Top | #6
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Berichten
    37

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Stephanie
    ahja ik had met twee uren ruim de tijd op de terugweg, maar ik moest natuurlijk geen koffers ophalen en niet door de immigratie...
    Vergeet niet dat dit een heen vlucht is en je dus door alle security checks moet, en de immigration!
    Op de terugweg heb je hier inderdaad geen/weinig last van.

    Ikzelf heb het ook wel eens gehad dat ik op de terugweg een vlucht miste (geen Delta), ik wist van te voren al dat ik hem zou missen vanwege de extreem korte overstaptijd. Ik ben toen gewoon op de eerstvolgende vlucht geboekt.

  7. Top | #7
    Florida Fanaat Eric's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.832

    Standaard

    Ik vlieg 20 oktober met Delta van Miami naar Schiphol via Atlanta, en ik heb daar maar 50 minuten overstaptijd, maar volgens Delta mag dat geen enkel probleem zijn.
    Maar ik hoef dan ook niet door security of immigration.
    Tenminste.... als ik in de zelfde terminal moet overstappen, anders heb ik een probleem.
    Nu ik dit lees, zal ik toch van te voren maar even langs Delta in Miami rijden, en evt. een eerdere vlucht boeken.
    Wat betreft als je op de heenweg moet overstappen, is 1 uur 50 krap, maar het hangt erg van de immigration af.
    Ik ben ook wel eens binnen 10 minuten er door heen geweest, en dan heb je tijd zat.
    Probeer wel inderdaad als eerste het vliegtuig uit te zijn (voorin zitten helpt) en rush richting immigration, tussen de eerste en de laatste kan zo maar een half uur verschil zitten.
    Succes, Eric

  8. Top | #8
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jun 2005
    Berichten
    560

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eric
    Ik vlieg 20 oktober met Delta van Miami naar Schiphol via Atlanta, en ik heb daar maar 50 minuten overstaptijd, maar volgens Delta mag dat geen enkel probleem zijn.
    Maar ik hoef dan ook niet door security of immigration.
    Tenminste.... als ik in de zelfde terminal moet overstappen, anders heb ik een probleem.
    Ik denk dat dit wel meevalt. Zelf als je op bij de A-gate arriveert heb je nog ruim voldoende tijd om naar de E-gate (intercontinentale vluchten) te gaan. Wat dat betreft is het transfersysteem op Hartsfield fantastisch.

  9. Top | #9
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard Re: Overstappen in Atlanta

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door skale44
    Hallo ik denk dat deze vraag al 100 x is gevraagd maar ja
    Volgende maand vliegen we met Delta naar Orlando vanuit Zaventem waar wij moeten overstappen in Atlanta en 1.50 hr de tijd hebben om aan boord te gaan richting Orlando hoe gaat dit in z'n werk met onze koffers en langs welke instantie's moeten we passeren en hebben we tijd genoeg om dit allemaal te doen alvast bedankt
    Op deze site: http://www.cbp.gov/xp/cgov/travel/wait_times/ kan je een Excel sheet vinden waar de average incoming waiting times van diverse luchthavens op staan.
    Zoals je ziet is Atlanta (althans half september) zo'n 30 a 40 minuten. Als je geen vertraging hebt is het dus te doen.
    Ik houd zelf altijd minimaal 2 uur tussen de vluchten aan of vlieg rechtstreeks, al kost het wat meer. Vergeet ook niet dat de vertrektijd na de overstap de tijd is dat het vliegtuig vertrekt, dat betekent dat je ook zeker 10 a 15 minuten van te voren er in moet zitten.

    Goede reis succes
    Knaapje
    Laatst gewijzigd door Michael66; 11-01-14 om 02:45. Reden: q

  10. Top | #10
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Berichten
    37

    Standaard

    Overstap maken op Atlanta:

    Op Atlanta ga je als je uit het vliegtuig komt door de immigration.
    Daarna, moet je je koffer ophalen van de band (carousel), met je koffer door de "douane" (hier lever je het witte formuliertje in). En daarna kan je je koffer weer op een band gooien, Let wel goed op dat je hem op de goede gooit, er zijn er 2, er ztaat ook altijd iemand bij, die zegt welke voor transfers is, en 1 voor eindbestemming Atlanta.
    Daarna ga je door een algemene sercurity check (door poortje, handbagage door 'x-ray' etc.). En daarna kan je gewoon je weg vervolgen, naar de volgende vlucht.

    Zorg dus wel dat er voldoende overstaptijd is, en als je niet veel tijd hebt, zorg dan dat je snel door het 'proces' heen loopt, na alle 'checks' kan je dan rustig iets doen.
    Anders sta je vaak achter in de rijen en duurt het vaak vele malen langer.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •