Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 5 van de 5 EersteEerste ... 345
Resultaten 41 tot 50 van de 50

Onderwerp: Melatonine / Slaappillen

  1. Top | #41
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Locatie
    Assen, Drenthe
    Berichten
    32

    Standaard Re: Melatonine / Slaappillen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mushu Bekijk Berichten
    Vanaf een bepaalde hoeveelheid kan je melatonine alleen op recept krijgen. Mijn ervaring met Melatoninegebruik door kinderen was in een medische setting en altijd voorgeschreven door een arts. En de reden dat ze het kregen was ook niet om een jetlag te voor komen. Voor het geval daar misverstanden over gaan bestaan! Bovenstaande vraag ging dacht ik over volwassenen, ik doelde iig niet op kinderen met mijn antwoord. Maar door die ervaring wel opgezocht of de werking aangetoond is en dat bleek niet zo te zijn.
    Ik weet het niet zeker maar volgens mij hebben redelijk veel (o.a. Esther2013) mensen die hebben gereageerd op dit onderwerp, vooral ook Melatonine hebben gekocht in de Verenigde Staten. Waar grotere eenheden wel verkrijgbaar zijn bij Walgreens of CVS, zonder recept van een arts. Ook wel raar is dath de Melatonine kan kopen hier in Nederland (o.a. bij Etos en Kruidvat) in eenheden van een 0,1 mg tablet. Maar er zitten wel weer gelijk 500 in zo'n verpakking...... Beetje scheef als je er over nadenkt.

    In ieder geval had ik nog een aanvullende vraag of men hier "normale" Melatonine of "Time Release" Melatonine gebruikt. Ik heb gelezen dat de normale soort de tabletten direct afbreken en dat dit bij "time release" geleidelijk gaat. Wat is dus effectiever om niet zo nodig snel in slaap te vallen, maar juist langer te rusten. Volgens de Sleepzzz website is "time release" juist voor het langer rusten en de normale om "sneller" in slaap te vallen, maar niet persee lang. Heeft iemand hier nog verder ervaring mee met het verschil tussen de normal en time release tabletten?
    13th USA Trip: 30 december 2013 t/m 16 januari 2014
    Volledige reis zal zich in Florida plaatsvinden, wel een speciale reden om deze keer heen te reizen.

  2. Top | #42
    Florida Fanaat Esther2013's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2012
    Berichten
    945

    Standaard Re: Melatonine / Slaappillen

    Wij gebruiken idd 5 mg. time release tabletten uit de US zonder recept. Deze dosis is niet geschikt voor kids onder 12 jr. De lage dosis in NL werkt bij ons volwassen mensen niet.
    Zoals gezegd hebben wij hier prima ervaringen mee om snel weer in het goede ritme te komen en een volledige nacht door te slapen. Wij gebruiken ze niet als slaaptablet om snel in slaap te vallen in het vliegtuig.
    Gulfcoast 2016 http://sloofjes2016.blogspot.com
    New York 2015 Gulfcoast 2014 Las Vegas en Florida 2013
    Oude blogs: http://sloofjes-naar-florida.blogspot.nl



  3. Top | #43
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Tijdelijk niet in: Kissimmee / Orlando
    Berichten
    1.273

    Standaard Re: Medicijnen uit de USA

    Ik koop altijd de melatonine bij Walgreens, die hebben ze in 10mg per tablet, en ook tegenwoordig met een smaakje.
    In het vliegtuig werken ze bij mij niet, wel bij nachtdiensten e.d.
    Founder of 2 Florida/Orlando forums

    Karakter zonder kennis heeft vaker succes dan kennis zonder karakter!
    Florida: 2002,2003,2004,2005,2006,2007,2009(2x),2010,2011(2 x), 2012(2x),2013(2x),2014(2x),2015(2x),2016,2017(2x), 2018,2019(2x),2023

  4. Top | #44
    Vaste Bezoeker captain-oats's Avatar
    Ingeschreven
    May 2012
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    69

    Standaard Re: Medicijnen uit de USA

    Bovendien wordt melatonine in Nederland ZONDER recept verkocht in kleine hoeveelheden (0,1 Mg)
    Alleen met recept krijg je 5 Mg en dergelijke. In Florida haal ik altijd meerdere potjes waar ik dan weer een jaar mee kan doen en dat zonder recept. Draai regelmatig nachtdiensten en ben een slechte slaper dus ben blij met de 5 Mg melatonine tabletten

  5. Top | #45
    Florida Groupie José's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2006
    Locatie
    t’ Gooi
    Berichten
    370

    Standaard Re: Medicijnen uit de USA

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door captain-oats Bekijk Berichten
    Bovendien wordt melatonine in Nederland ZONDER recept verkocht in kleine hoeveelheden (0,1 Mg)
    Alleen met recept krijg je 5 Mg en dergelijke. In Florida haal ik altijd meerdere potjes waar ik dan weer een jaar mee kan doen en dat zonder recept. Draai regelmatig nachtdiensten en ben een slechte slaper dus ben blij met de 5 Mg melatonine tabletten
    Hebben ooit een keer een potje melatonine 10 mg meegenomen daarmee ga je echt "out". Deze doen we dus niet meer. Nemen altijd diversen medicijnen mee en nooit problemen gehad.


    Al 26 jaar florida vakanties🇺🇸🏖


  6. Top | #46
    Florida Fanaat koenkamphuys's Avatar
    Ingeschreven
    May 2007
    Locatie
    Waddinxveen - Nederland... en Sebring, Florida
    Berichten
    1.129

    Standaard Re: Medicijnen uit de USA

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door captain-oats Bekijk Berichten
    Bovendien wordt melatonine in Nederland ZONDER recept verkocht in kleine hoeveelheden (0,1 Mg) Alleen met recept krijg je 5 Mg en dergelijke
    Over melatonine is een apart topic. Er is wel degelijk zonder recept enigszins sterke melatonine in Nederland te krijgen, 1,5 mg bij het Kruidvat van het merk Sleepz. http://www.floridaforum.nl/showthrea...l=1#post154576

  7. Top | #47
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Medicijnen uit de USA

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door koenkamphuys Bekijk Berichten
    Over melatonine is een apart topic.
    Klopt. Bedankt Koen.
    En daarom heb ik alle melatonine-berichten uit het "medicijnen uit de USA" hier naar toe verplaatst. (Moderator Michael66)

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  8. Top | #48
    Newbie
    Ingeschreven
    Jun 2014
    Berichten
    3

    Standaard Re: Wat is echt iets wat je alleen in Amerika (florida) kan kopen?

    P.s. waar koop je Melatonine dan? dat gaat dus niet op dokter recept?

  9. Top | #49
    Stamgast mineke's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2009
    Locatie
    ilpendam
    Berichten
    246

    Standaard Re: Wat is echt iets wat je alleen in Amerika (florida) kan kopen?

    TuffScout, dat kan je overal kopen,o.a. bij de Publix, de Walmart en Walgreens de Family Dollar

  10. Top | #50
    Stamgast
    Ingeschreven
    Sep 2012
    Berichten
    230

    Standaard Re: Melatonine / Slaappillen

    Ik gebruik Melatonine forte 2 mg one a day van het merk Lucovitaal. Dit is voor sneller inslapen en verlichting bij een jetlag.
    Deze is er ook in 5 en 10mg.
    Deze heb ik gewoon bij de drogist in Nederland gehaald.
    Het is er ook in puur 3mg. Extra sterk.
    Laatst gewijzigd door P9ol; 26-06-14 om 21:29.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •