Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 21

Onderwerp: Gezondheidswaarschuwing attracties

  1. Top | #11
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Gezondheidswaarschuwing attracties

    G-krachten door het rondslingeren. Het is in essentie gewoon een centrifuge

    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  2. Top | #12
    Vaste Bezoeker Hannah's Avatar
    Ingeschreven
    May 2007
    Berichten
    91

    Standaard Re: Gezondheidswaarschuwing attracties

    Is het ook niet zo dat door de G-krachten/ adrenaline rush die je krijgt gevaar op kan leveren voor mensen die bijvoorbeeld aan de cholesterolremmers/bloedverdunners etc zijn? Ik denk dan: als je bijvoorbeeld als eens een hartinfarct hebt gehad en je hart pompt in grote hoeveelheden bloed door je lijf....dat dat een extra risico oplevert voor mensen met hart- en vaatziekten?

    Ik denk dat dat ook nog wel een seen reden kan zijn.
    Groeten Hannah!
    ryanenhannah.blogspot.nl

  3. Top | #13
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2008
    Locatie
    Noord-Holland
    Berichten
    123

    Standaard Re: Gezondheidswaarschuwing attracties

    @Hannah: dat van die cholesterolremmers en bloedverdunners begrijp ik niet (ik gebruik ze allebei), maar als je vaatvernauwingen hebt, kun je door de spanning wel klachten krijgen denk ik. Een eerder doorgemaakt infarct maakt ook niet veel uit lijkt mij. Misschien als je halve hart stuk is, maar mensen die zoveel schade hebben opgelopen kijken wel uit om in die achtbanen te gaan lijkt me. Ik heb zelf twee keer een infarct gehad, waarbij relatief weinig schade is aangericht. Ik zou dus gewoon in alle attracties kunnen, maar sommige vind ik gewoon te heftig en dat staat los van mijn gezondheid. Ik word in heel veel dingen kotsmisselijk.

  4. Top | #14
    Florida Groupie reneefrankrijk's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2007
    Locatie
    Chateau Guibert, Frankrijk
    Berichten
    397

    Standaard Re: Gezondheidswaarschuwing attracties

    Mission Space: ik ben claustrofobisch en omdat die waarschuweingen overal staan is het moeilijk in te schatten wat je wel en wat je niet kunt hebben. Mission Space kon ik dus echt niet hebben. Ik moest heel erg focussen op het beeldscherm om niet in paniek te raken. Gelukkig zaten in mijn cabine maar 3 mensen en geen 4 dus ik had een stoel naast me vrij. Maar dan nog. Nooit meer!!


    www.schoutenjanssen.nl Florida in: 1986, 1992, 2000, 2008, 2010 en 2012

  5. Top | #15
    Newbie
    Ingeschreven
    Apr 2009
    Locatie
    utrecht
    Berichten
    4

    Standaard Re: Gezondheidswaarschuwing attracties

    mijn vrouw is hartpatient,al sedert 13 jaar (helaas)maar ze gaat altijd overal in,je lichaam geeft zelf wel aan of je het voor de volgende keer aankan.

  6. Top | #16
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Gezondheidswaarschuwing attracties

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dirkiedik Bekijk Berichten
    ,je lichaam geeft zelf wel aan of je het voor de volgende keer aankan.
    ...sommige overmoedige bezoekers die door het niet opvolgen van de waarschuwingen gewond zijn geraakt of onwel zijn geworden, zullen dat standpunt niet beamen.

    Mede dank zij de preventieve werking van de waarschuwingen is de kans op een ongeluk in een attractie uiterst klein. Het is dus misschien toch niet zo'n gek idee om van te voren uit te zoeken of een attractie geschikt voor je is en de waarschuwingen ter harte te nemen. Beter bange Piet dan dooie Piet, toch?

    The National Safety Council bracht er in 2009 dit verslag over uit waarin liefhebbers de cijfers nog eens kunnen narekenen......:wink:



  7. Top | #17
    Newbie
    Ingeschreven
    Apr 2009
    Locatie
    utrecht
    Berichten
    4

    Standaard Re: Gezondheidswaarschuwing attracties

    dan kan je ook niet in een vliegtuig naar amerika toe gaan of whatever waar heen ,omdat je anders turbulentie kan krijgen of in een enorme luchtzak terecht komen,sterker nog ,beter is om helemaal nergens naar toe te gaan .
    lekker achter de geraniums:---)

  8. Top | #18
    Vaste Bezoeker an25's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2009
    Locatie
    zaandijk
    Berichten
    68

    Standaard Re: Gezondheidswaarschuwing attracties

    Toen wij de eerste keer in 2008 mission space deden, had je nog geen rustige en extreme variant, er was alleen de extreme versie en die vonden wij erg heftig, veel druk op je borst en benauwd gevoel. Vorig jaar deden wij de rustige variant, dat beviel dus veel beter. Geen druk of zo. Die kan je zo doen. Splash mountain is leuk en vrolijk (you might get wet...) Test track lekker snel en Dinosaur wat jurrassic parc. Gewoon doen.

  9. Top | #19

    Standaard Re: Gezondheidswaarschuwing attracties

    Ben nu ongeveer drie weken terug en dacht laat ik eens een feedback geven op mijn vraag en jullie adviezen.

    We zijn overal in geweest, behalve de heftige thrillrides (achtbanen). Dus ook Dinosaur, Mission Space (groen), Test Track enz. Zowel mijn vrouw (hartpatiënt) als ik (snel misselijk in heftige attracties) hebben nergens last van gehad en met volle teugen genoten van alle bijzonder mooie attracties!

    Kan inderdaad beamen dat sommige waarschuwingen een beetje overdreven zijn. Denk (zoals eerder gezegd) dat dat hoort bij de claimcultuur in de States.

  10. Top | #20
    Stamgast Chanti's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2009
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    195

    Standaard Re: Gezondheidswaarschuwing attracties

    Mission space zou ik de groene versie doen als je vrouw niet tegen g-forces kan en jij snel misselijk wordt. Ik kan echt best goed overal tegen en ik ben echt groen uit de orange versie gekomen. Ben de hele avond misselijk geweest want hij is zoals op de waarschuwing zegt, behoorlijk heftig!
    Groetjes Chanti


    verslag april/ mei 2013



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •