Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Resultaten 1 tot 9 van de 9

Onderwerp: Even voorstellen: Liekie79

  1. Top | #1

    Standaard Even voorstellen: Liekie79

    Hallo,
    Ik ben alleenstaand moeder(31) van een dochter van 11 en dochter en zoontje van 2 (tweeling).
    We gaan met zijn 4tjes naar miami op 10 januari en hebben verder (nog) geen plannen. De tickets zijn inmiddels geboekt en nu wil ik van daaruit verder gaan plannen, doch niet al te veel plannen.
    Alle tips zijn welkom. vooral over leuke en low budget hotelletjes.
    We willen de leukste dingen en plaatsen van Florida zien en ook af en toe in de kleinere plaatsjes verblijven om echt onder de Floridaase mensen te zijn. We willen het leven daar ervaren. Misschien de oudste een dagje of 2 mee laten lopen op een basisschool daar, als we ergens wat langer verblijven ergens op een sportclubje. soms een georganiseerd groepsreisje. auto huren om van A naar B te komen. een camping, even lekker aan het strand. een festivalletje hier en daar. terrasjes/biertje pakken(of de lokale drankjes). bezienswaardigheden, bekende plaatsen, misschien nog een paar dagen New York, noem het maar op.

    Ik hoop eigenlijk ook om via dit forum mensen te leren kennen die ook in die tijd in Florida zitten. Misschien is het leuk om samen ook wat dingen te ondernemen als het klikt. Of een tijdje een campertje te delen voor een rondreisje of zo, ik noem maar wat. Alles kan, alles mag, geen verplichtingen. (ik haat verplichtingen! zeker tijdens een vakantie, maar ben dan ook een ERG makkelijk persoon om mee om te gaan).

    En misschien zitten er ook mensen op dit forum dit zelfs in Florida wonen. Ook daar zou ik dan graag, al dan niet via-via, mee in contact willen komen. Dus ben jij of ken jij iemand die daar woont; please mail me! Ik heb een aantal dringende vragen en vooral ook leuke voorstellen voor jou.

  2. Top | #2
    Florida Groupie r.teeuwsen's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2010
    Locatie
    Purmerend, NL & Kissimmee, FL (USA)
    Berichten
    642

    Standaard Re: Even voorstellen: Liekie79

    Hallo Lieke,

    Welkom op dit informatieve forum, lekker naar Miami, een heerlijk vooruitzicht, nietwaar?? Jullie vliegen vast met Air Berlin?? Rechtstreeks op Miami?
    Genoeg te doen in het mooie Florida.
    Je kunt hier werkelijk alles vinden wat je ook maar zoekt, niet gevonden?? Er is altijd iemand die je op weg kan helpen met het juiste antwoord!! Is het een bewuste keuze geweest 10 januari? En hoe lang gaan jullie ongeveer, dat is makkelijke als 'we' ideeën gaan aandragen maar je in de tijd niet gaat halen.

    Veel plezier bij jullie voorbereidingen!

    Greetz, Remco

  3. Top | #3

    Standaard Re: Even voorstellen: Liekie79

    Hallo Remco,

    Yep, inderdaad met air berlin, lekker goedkoop.
    we vertrekken op 10 januari en dan tot 3 maart, zo'n 7,5 week dus.
    Ik heb voor deze tijd gekozen omdat we dan iig buiten het orkaanseizoen zitten(lijkt me wel een veiliger gevoel aangezien ik 2 kleine kinderen bij me heb), de winter hier deels kunnen ontwijken, maar toch met de kerst en nieuwjaar nog thuis zijn (hebben we altijd leuke feestjes hier). En de topdrukte schijnt dan in Florida weg te zijn, zodat we niet midden in een massale toeristenstroom zitten (ook voor de parken wel zo handig lijkt me).
    Ik wilde eigenlijk begin januari, maar dan scheelde dan weer best veel in prijs, en omdat het toch de eerste keer is dat ik daar heen ga vind ik voorlopig 7,5 week genoeg (ik kan het geloof ik ook nog omboeken als ik langer wil blijven, dus ik zie wel).

    Ik kan in principe die 2 maanden blijven in west palm beach bij kennissen, maar wil daar denk ik maar een paar dagen blijven en dan verder rondreizen (ik weet alleen nog niet of ik gedurende de hele tijd een auto wil huren. Ik denk dat ik daarna eerst naar orlando ga voor de parken en daar gebruik maak van het openbaar vervoer en goedkoop motelletje. Daarna een auto huren en naar key west (onderweg misschien nog ergens een paar nachtjes verblijven, maar nog geen idee waar) op de terugweg ook maar dan weer ergens anders. Verder ben ik aan het inventariseren welke plaatsjes ik wil zien en wat ik nou eigenlijk allemaal ECHT wil doen daar.
    Laatst gewijzigd door liekie79; 30-06-10 om 15:17.

  4. Top | #4
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: Even voorstellen: Liekie79

    Ik weet dat je niet van plannen houdt, maar een huurauto kun je het beste betrekken via een Nederlandse, Engelse of Duitse verhuurder. Scheelt je mega in de kosten, met name verzekeringen.

    Dat kun je zelfs in Florida online nog doen, alleen weet ik niet wat voor termijn er tussen aanvragen en ontvangen van de voucher zit. Daar hebben we op het forum vast wel een ervaringsdeskundige voor.

    Openbaar vervoer is wat minder goed geregeld dan bij ons, dus bereidt je voor op lange wachttijden en onlogische verbindingen. Maar je hebt 7.5 week, dus tijd zat ;-)

    Goedkope ho- en motelletjes zijn er zat te vinden in Florida, behoudens Key West, misschien.
    Reseveren is ook bijna nooit nodig (behalve weer KW, in het weekend), dus is Florida uiterste geschikt om op de bonnefooi te doorkruisen.

    Maar, ik heb er geen verstand van, moet de dochter van 11 niet af en toe naar school ??
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  5. Top | #5
    Stamgast Micktomar's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Locatie
    Almere
    Berichten
    178

    Standaard Re: Even voorstellen: Liekie79

    Wauw zeg, dat is nog eens een onderneming met ook nog eens twee kleintjes van 2, en dat in je eentje, ik neem mijn petje af dat dat je niet laat afschrikken met al die plannen die je hebt=D>
    Maar ik dacht inderdaad ook meteen...moet je dochter dan niet naar school???, helemaal omdat je zo'n 7,5 week op pad bent.

  6. Top | #6

    Standaard Re: Even voorstellen: Liekie79

    Mijn dochter krijgt momenteel thuisonderwijs. Ik heb een beroep gedaan op vrijstelling van de leerplichtwet op basis van humanistische richtingbedenkingen (lpw art 5 sub b). Helaas is dat na eerdere schoolgang van het kind iets lastiger, maar via de rechter heel goed mogelijk wegens mensenrechten verdragen. De Nederlandse vereniging voor thuisonderwijs heeft me hier heel goed bij geholpen, zonder hun hulp zou ik dit nooit gekund hebben. Je mag nl geen bezwaren uiten tegen de soort van de school, de leerplicht op zich en de wettelijke inrichting en ik denk dat (bijna) iedereen die soms wel heeft.

    Dit heb ik niet voor deze reis gedaan overigens, maar ik vind het wel een leuke bijkomstigheid dat we nu niet vakantiegebonden zijn.

    Ze hoeft dus niet naar school daar, maar als ze dat zelf wil mag ze van mij wel een dagje (of meer) meelopen daar op een school, dat proberen we dan wel te regelen iig. Dat zou leuk zijn op de eerste dag als we ergens wat langer blijven zodat ze in die week daarna wat bekende kinderen tegen komt in de buurt.

    over het vervoer: binnen orlando bv naar de parken is dat toch wel goed te doen hoop ik? ik lees vaak dat hotels daar vervoer naar toe hebben (zal wel via een bus zijn of zo?) En het vervoer van de ene stad naar de andere (bv miami naar orlando) zal toch wel redelijk te doen zijn? Iemand die misschien een site weet waar het openbaar vervoer van Florida op staat? Voordeel voor mij is dan dat ik gedurende de reis gewoon met de kinderen bezig kan zijn. Het is best ver reizen allemaal en in de auto wordt dat al snel vervelend als ze niet bezig gehouden worden.
    Verder weet ik ook niet of ze met 2 jaar in een zelf meegebracht autostoeltje in het vliegtuig mogen reizen, anders moet ik er daar ook 2 huren en dat maakt het ook niet goedkoper.

    over de huurauto:zit er nog verschil in een nederlandse, engelse of duitse maatschappij? en welke zijn dit?

    over keywest:Is het handig om voor Key west dan misschien een klein campertje te huren? En zijn er uberhaupt wel kleine campers te huur daar? Ik verwacht geen volkswagen busje, maar dat zou wel leuk zijn;-)
    Of zijn de prijzen doordeweeks redelijk? Ik kan me redelijk wat veroorloven, maar reis liever vaker dan duurder. Wil ook nog naar Australië namelijk.

    over goedkope ho- en motelletjes: Ik weet dat er verschillende ketens zijn zoals motel 6 of zo en dat soort, maar ik neem aan dat er ook meer particuliere motelletjes zijn, die misschien soms nog goedkoper zijn? of zijn die moeilijk te vinden?

    en heeft er iemand ervaring met campings? Is dat net zo'n sfeertje als in NL? want dan willen we misschien ook nog een paar dagen kamperen in een pop-up tentje. Wil ik wel even vragen of er overal slangen zitten of alleen in bepaalde gebieden. Denk niet dat ik het echt leuk ga vinden als er een slang in de tent zit.

    En voordat ik ga wil ik ook wel op de hoogte zijn van eventuele gevaarlijke gebieden en plaatsen waar ik beter niet met de kinderen kan komen.
    Laatst gewijzigd door liekie79; 30-06-10 om 15:13.

  7. Top | #7
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Even voorstellen: Liekie79

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door liekie79 Bekijk Berichten
    over het vervoer: binnen orlando bv naar de parken is dat toch wel goed te doen hoop ik? ik lees vaak dat hotels daar vervoer naar toe hebben (zal wel via een bus zijn of zo?) En het vervoer van de ene stad naar de andere (bv miami naar orlando) zal toch wel redelijk te doen zijn? Iemand die misschien een site weet waar het openbaar vervoer van Florida op staat? .
    Er is niet één site waar "het ov"in Florida op staat. Veel informatie vind je hier. De busmaatschappij voor reizen door de VS is Greyhound . Op hun site vind je veel informatie, ook over de bagage, stoeltjes voor de kids etc. Vergis je niet, in Miami hebben ze, dacht ik, vier opstapplaatsen. In Kissimmee één. Je bent dus wel afhankelijk van ander openbaar vervoer om daar te komen.

    Florida kent lokale busvervoerders zoals Lynx in centraal Florida en Miami Dade Transit in Miami. Een grondige kennis van het systeem is handig om er zinvol gebruik van te kunnen maken. En haast moet je niet hebben.....

    Niet voor niets kent men in Florida het systeem van de schoolbussen. Wanneer er een deugdelijk en betrouwbaar ov-systeem was, zou men daar heus wel gebruik van maken. In Florida verplaatst men zich gewoon per auto. Kijk eens in het topic over de autohuur of bezoek de sites van de hier bekende verhuurders zoals eautohuur.nl, usareisen.de. sunnycars.nl o.i.d.

    Over het shuttlevervoer van hotels naar themaparken in Orlando is hier op het forum al veel geschreven. Probeer de zoekfunctie maar eens. Zoals altijd zijn er voor- en tegenstanders. De bussen reizen op bepaalde tijden, dat betekent vaak vroeg weg en laat terug. Heeft één van de kids zijn dag niet en wil je naar je 'huis', dan komt de bus pas over een paar uur. Als beloning voor je geduld, stopt hij dan ook nog eens bij een aantal andere hotels. Mijn persoonlijke mening is dat ook dit transport verre van ideaal is.

    Je vliegt nu goedkoop naar Florida en hebt al tickets. Een alternatief was een (misschien) iets duurder ticket met stopovers geweest.

    Verder heb je het over een tentje; kijk ook eens naar de temperaturen in die periode. Schaatsen is zeldzaam maar het komt gerust wel voor dat de autoruiten schoongekrabbeld moeten worden.Ook dat is Florida!

    Over de slangen kunnen we kort zijn; je vindt ze overal. Net als spinnen, wasberen en kakkerlakken. Juist dat is Florida!

    Florida is verder niet veiliger of gevaarlijker dan andere bestemmingen. Vooraf aangeven waar je niet moet zijn heeft weinig zin, het gebeurt altijd onverwachts. Net als hier in Nederland geldt; geef je ogen de kost. Wees goed voorbereid en alert. De locals lopen gerust met hun tas open, leggen hun tas met geld en papieren onbewaakt op een tafel, stoel of in een winkelkar. Op afgelegen plekken zie je ook alleengaande vrouwen bij de bushalte staan. Aan de andere kant is er veel criminaliteit in de vorm van diefstallen, berovingen en erger. Ook dat is Florida.......



  8. Top | #8
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2009
    Locatie
    Londerzeel, BELGIUM
    Berichten
    94

    Standaard Re: Even voorstellen: Liekie79

    Een rental car, is dat niet zowat hét openbaar vervoer van Florida?
    ;-)

  9. Top | #9

    Standaard Re: Even voorstellen: Liekie79

    hoi bedankt voor de uitgebreide informatie, ik ga zeker nog veel rondneuzen hier op het forum over vanalles!



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •