Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 13 12311 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 121

Onderwerp: Noise Cancelling Headset

  1. Top | #1
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Noise Cancelling Headset

    Afgelopen reis zagen we verschillende mensen met een NC Headset op. En we zagen het voordeel ervan wel want het motorgeluid was dusdanig hard dat het lastig was om de film te volgen met de standaard hoofdtelefoons van Air France. Maar helaas zaten we al op de terugweg dus te laat om er nog 1 aan te schaffen

    Wie gebruikt er een NC Headset? Graag merk, prijsindicatie en waarom juist deze?

    Ik heb al wel wat reviews gelezen, oa hier:

    http://reviews.cnet.com/best-noise-c...ng-headphones/
    http://www.seatguru.com/articles/noi...ing_review.php

    Bose heb ik veel gezien in het vliegtuig maar bij dat merk heb ik altijd het idee dat ik (teveel) voor de naam betaal. Het hoeft ook weer geen fortuin te kosten
    Laatst gewijzigd door Njit; 21-06-10 om 19:38.
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  2. Top | #2
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Noise Cancelling Headset - welke?

    Die gratis verstrekte koptelefoontjes zijn inderdaad - zwak uitgedrukt - niet ideaal. Maar ja, ze zijn dan ook gratis.
    En als ik die links van jou volg en de koptelefoons daar bekijk dan zijn die - ook zwak uitgedrukt - enigzins prijzig.

    Daar zou toch een tussenweg in moeten bestaan .....

    En dat is ook zo. "Mijn" tussenweg daarin bestaat uit een Sennheiser in-ear headset, de CX 300. Gekocht voor 3-4 tientjes en daarna vele, vele uren "ingewerkt" waardoor het geluid steeds beter is geworden. Ik heb 'm nu al enkele jaren en ben op-en-top-tevreden. Voor het geval deze het loodje legt heb ik er nog eentje aangeschaft en ben die al langzaam aan het "inwerken". Heb ook de nieuwere CX 300-II, CX 400 en CX 500 al geprobeerd, maar persoonlijk zweer ik bij de CX 300.

    Dan even terukomend op de vraag: Noice Cancelling. Nou doen ze dat uiteraard niet helemaal. Geen actieve noice cacelling in ieder geval. Wel sluiten ze bij mij behoorlijk goed af (ze gaan in het oor en er zitten drie maten oordopjes bij) en sluiten daarmee veel geluid buiten. En ze blijven (bij mij) goed zitten, ook niet onbelangrijk.
    Het verhaal gaat dat Sennheiser headsets gauw last hebben van kabelbreuk. Ik kan daar niet over meepraten. Integendeel, als je weet wat mijn Senheisertje allemaal al heeft meegemaakt aan hals(kabel)brekende toeren en nog steeds in het rijk der levenden is .... ongelooflijk. Even afkloppen! Echt zuinig of voorzichtig ben ik er absoluu niet mee. Vaak val ik ermee in slaap, wikkelt het snoer zich om mij heen, trek ik de stekker met een onbesuisde beweging per ongeluk uit het contact, rol ik het snoertje gewoon om mijn hand op en prop het geheel onbeveiligd in jas, tas of waar dan ook. No problem.

    Kortom: Voor mij de Sennheiser CX 300.

    Overigens zijn er vele andere goeie in-ear headsets, goedkoop en duur. Kwestie van proberen en geluk hebben de juiste te treffen, de juiste voor jou en jouw oren.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  3. Top | #3
    Florida Fanaat mattrob's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zuid Limburg
    Berichten
    1.288

    Standaard Re: Noise Cancelling Headset - welke?

    Ik gebruik de CX 300 II, ideaal vind ik ! In relatie tot de prijs dan (je zal ongetwijfeld hele goede hebben, maar die zijn ongetwijfeld heel duur)
    Orlando 1999, 2000, 2002, 2002, 2003, 2005, jan 2008, juli 2008, 2009, mei 2010, juli 2010, kerst 2010, jan 2012, juli 2012, nov 2012, juli 2013, nov 2013, juli 2015, juli 2016, juli 2017, nov 2017, juli 2018, nov 2018 http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2018

  4. Top | #4
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: Noise Cancelling Headset - welke?

    Tja, wat zal ik zeggen, ik heb dus een Bose :-$, en wel de QC15.
    Hij was niet goedkoop, $349,- (in NL €349,-) maar wel zijn geld waard, vind ik.

    Ik kwam hem bij toeval tegen bij de Applestore in de Florida Mall, waar ik in de markt was voor een nieuwe I-pod (Classic). En dan ga je ook wat recreatief luisteren.

    Nadat ik hem opgezet had was ik verkocht. Het leek wel of je in een geluiddichte cabine zat zoals die gebruikt worden voor gehoortests.
    Dit was de nieuwste van Bose, en uiteaard heb ik daarop zo'n beetje alles geprobeerd wat ze daar hadden. Ze konden er niet bij in de buurt komen.

    Maar omdat het een behoorlijke investering is, en we net de nieuwe Classic aangeschaft hadden, liet ik hem mooi liggen. "Thuis" gelijk even diverse sites gecheckt op recensies en prijzen en in de loop van de week ook allerlei NC's getest (Sony, Sennheiser etc.) in diverse zaken, maar de QC15 bleef favoriet.

    Ik heb een paar jaar een, niet al te dure, Sony NC on ear gehad, maar was toch meer gecharmeerd van totale oorbedekkers. In-ears kan ik absoluut niet tegen, hooguit een half uurtje.
    En deze, een wereld van verschil met de Sony, beschouw ik als (met de Classic) de beste aankoop van het afgelopen jaar.

    Eén nadeel, je hoort niets meer van de dienstmededelingen aan boord :lol:
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  5. Top | #5
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jun 2005
    Berichten
    560

    Standaard Re: Noise Cancelling Headset - welke?

    Sinds kort beschik ik ook over een Bose Quiet Comfort 15. Geweldig apparaat. Gekocht voor $299 via United. Niet echt goedkoop maar gezien het aantal miles welke ik vlieg een zeer goede investering.

  6. Top | #6
    Newbie
    Ingeschreven
    Mar 2010
    Locatie
    Indian Harbour Beach, FL
    Berichten
    2

    Standaard Re: Noise Cancelling Headset - welke?

    Toen ik een Ipod Classic kocht heb ik er de Shure SE-420-K Earphones bijgekocht, die waren 350 dollar ofzo en das best prijzig voor in earphones. Nadat ik ze een dag had geprobeerd wilde ik er vanaf. Vond die dingen gewoonweg niet fijn zitten. Toen de Bose QuietComfort 3 gekocht voor dezelfde prijs. Zeer tevreden over, werken perfect, geven goed geluid, drukken overbodige geluiden goed weg en de batterij gaat ook nog eens uren mee voordat je hem moet opladen. Duur maar wel de investering waard.

    Toch is het een kwestie van persoonlijke smaak, als je er tegen kunt om in ear te dragen dan zal iedere muziekliefhebber zeggen dat je dat beter kunt doen dan noise canceling (wat bij goede in ears niet nodig is natuurlijk) omdat je daarmee toch een deel van je goede geluid wegdrukt. En je hebt geen batterij nodig bij in ears.

    Net zoals thuis speakers dus erg moeilijk om aan de hand van gebruikservaringen de juiste headphone aan te schaffen.

  7. Top | #7
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Feb 2009
    Locatie
    amersfoort
    Berichten
    28

    Standaard Re: Noise Cancelling Headset - welke?

    Mensen mensen er is nog een merk dat jullie vergeten. heb deze zelf getest en was zeeer zeer indrukwekkend. van denon:

    Aktive Noise Cancelling-Funktion
    Eine aktive Noise Cancelling-Funktion verringert Hintergrundgeräusche wie Motoren- oder Reiselärm um mehr als 99 %

    model: AH-NC732
    Laatst gewijzigd door Njit; 22-06-10 om 09:30.

  8. Top | #8
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jul 2009
    Locatie
    Raalte
    Berichten
    51

    Standaard Re: Noise Cancelling Headset - welke?

    Vorig jaar heb ik in Macy's in New York toch een Noice Cancelling headset gekocht van Sony, voor de actie prijs van $150,-. Op het vliegveld was hij al $250,-, alleen daarom vond ik het al een goede koop . Welk type kan ik me zo 1,2,3 niet herinneren maar ik zal het opzoeken zodra ik thuis ben! (zit nu op mijn werk:-\")

    Maar deze canceled het buiten geluid wel zeker. Zodra je hem aanzet druk je op de knop monitor en hij filtert het buiten geluid tot bijna geheel weg. Ineens kon ik de film wel volgen in het vliegtuig..

    Enig nadeel is dat de stewardessen er minder gecharmeerd van zijn, omdat je de Pasta or Chicken niet hoort en je door een klein schouderklopje van je buurman erop moet worden geattendeerd.. Want dat mogen zij zelf waarschijnlijk niet doen

    ps: Hij werkt ook in het ziekenhuis als je op een zaal ligt met 2 "bejaarde" dames van tegen de 90 met longklachten en de daarbij horende rochels gedurende de nacht #-o..

    Ik ben dus een fan, en het exacte type volgt nog!

  9. Top | #9
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jun 2009
    Berichten
    113

    Standaard Re: Noise Cancelling Headset - welke?

    Ik heb de:
    Bose QC 15
    Shure E3
    Sennheiser CX300

    Bose is het prettigst voor in het vliegtuig, Shure heeft de beste geluidskwaliteit, Sennheiser CX300 is voor dagelijks/fiets.
    Ik vind het 't geld waard, zeker als je vaak/vaker vliegt, je kan zo heerlijk slapen in het vliegtuig met die Bose QC15!

  10. Top | #10
    Florida Groupie Sunshine State's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2008
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    586

    Standaard Re: Noise Cancelling Headset - welke?

    Ik gebruik een Audio Technica ATH-ANC3, prima in Ear, en werkt op één mini penlite.
    Laatst gewijzigd door Sunshine State; 24-06-10 om 09:17. Reden: aanvulling één mini penlite
    Florida Vacation Oktober 2022 http://www.oldersom.nl




Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •