Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 5 van de 7 EersteEerste ... 34567 LaatsteLaatste
Resultaten 41 tot 50 van de 65

Onderwerp: Zonnebrand kopen

  1. Top | #41
    Florida Fanaat cindy74's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2007
    Locatie
    leopoldsburg , belgie
    Berichten
    1.291

    Standaard Re: Zonnebrand

    Ik koop in amerika altijd de after sun 100 % aloe vera dat spoel is supergoed

  2. Top | #42
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: Zonnebrand

    Mocht je aftersun nodig zijn (dan is het eigenlijk al te laat ), koop dan een soort met lidocaine er in. Werkt verkoelend en verdoofd ook nog.
    Als zonnebrand (wat eigenlijk anti-zonnebrand moet zijn) gebruiken wij al jaren Ultrasun, ooit vrij exclusief verkrijgbaar bij Martinair in de lucht, maar nu ook vrij makkelijk via internet. Half uurtje voor je naar buiten gaat smeren (is dun als en voelt aan als water) en je kunt de hele dag (ook waterproof) vooruit.

    Ik wil wel even aangeven dat wij geen zonnebaders zijn, dus of het voor de echte bakvissen afdoende is zou ik niet weten.
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  3. Top | #43
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Zonnebrand

    Aftersun heb ik nog nooit nodig gehad in Florida. Wel op Curacao. Daar is de zon nog een stukje sterker. En dan ben je idd blij met Aftersun met lidocaine
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  4. Top | #44
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Zonnebrand kopen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mattie Bekijk Berichten
    Paar vragen: wat is voor florida een "normale" factor om aan te schaffen?
    Hoe is de kwaliteit van de creme in de USA? Zijn er merken die je echt moet vermijden?
    Hee, da's toevallig: gisteren heb ik op FloridaForum.nl Facebook-pagina hier eenzelfde vraag over gesteld. Zie http://on.fb.me/1bDvpOx
    Kijk daar ook eens, misschien vind je daar ook info die je verder helpt.

    Laatst gewijzigd door Michael66; 15-07-13 om 22:58.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  5. Top | #45
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jul 2013
    Locatie
    Florida
    Berichten
    43

    Standaard Re: Zonnebrand kopen

    Over die aftersun met lidocaine, wees er wel voorzichtig mee want mensen die er erg gevoelig voor zijn kunnen er ademhalingsproblemen van krijgen! Onze kinderarts heeft me op het hart gedrukt om dat spul never nooit te gebruiken voor kinderen onder de 8, en met onze lichtgewicht kinderen liefst nog wat langer wachten.
    Het verschilt ook per merk, ik heb 1 keer m'n man ingesmeerd (die lummel gebruikt bijna nooit sublock omdat hij deels Native American is en dus niet snel zichtbaar verbrand) met een ander merk en ik had daarna tintelende handen en had moeite met kleine dingen oppakken omdat m'n vingers zo doof voelden.

    En over de factor, volgens de dokter is het het beste om een redelijk hoge factor te gebruiken, 40 of hoger, maar het gaat er meer om dat je regelmatig smeert en dat je goed smeert. Niet te zuinig dus. Zeker vrouwen smeren vaak veel te dun op hun gezicht omdat ze niet willen glimmen.

  6. Top | #46
    Florida Groupie angelique100's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2006
    Locatie
    Zuid Holland
    Berichten
    493

    Standaard Re: Zonnebrand kopen

    Ik denk dat ik zo een beetje alle merken wel eens het gekocht en gebruikt. Van de simpele tot hele dure. Inmiddels gebruik ik al zo'n 3 jaar de zonnebrand van kruidvat (de gele variant en dan spuit of smeer)kost maar een paar euro en ik kan niet anders zeggen dat er niets tegen kruidvat op kan voor ons. Inderdaad regelmatig beetje bijspuiten heb je ook geen factor 40 nodig. Ook voor kinderen is deze bijzonder geschikt, onze kids verbranden hier echt niet mee. Wij nemen dan ook een hele lading mee omdat wij ook heel vaak op zee verblijven heb je echt een goed middeltje nodig. 2 jaar geleden was de zonnebrand van kruidvat op (of kwijt) aan het einde van de vakantie heb toen Australian gekocht dit was direct een stuk minder. Je hebt van kruidvat ook kleine tas tubes ik zou iedereen willen adviseren probeer deze eens zeker voor kinderen echt top spul!
    2006 Orlando 2007 Bonita+Orlando 2008 Orlando+Cape Coral 2009 Orlando+Bonita+Keys 2010 Marco Island+Orlando 2011 Cape Coral+Keys 2012 Orlando+Keys 2013 Keys 2014 Keys 2014 New York 2015 Las vegas+Anaheim+LA 2016 Keys 2017 New York- Florida ​2018 Florida




  7. Top | #47
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jun 2012
    Berichten
    476

    Standaard Re: Zonnebrand kopen

    @Michael66:

    haha dat is inderdaad toevallig

    @iedereen:

    thx voor de tips, kan het beste gewoon hier in NL een paar "goedkope" (heb zelf ook altijd die van de kruidvat) flessen mee nemen. Beetje lastig in te schatten hoeveel je nodig hebt maar ter plekke kopen kan dan altijd nog.

    De tip van een kleine tube is ook wel slim, zeker je gezicht goed bijhouden wat dat vind ik nog een van de meest vervelende plaatsen om te verbranden.

  8. Top | #48
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jul 2013
    Locatie
    Florida
    Berichten
    43

    Standaard Re: Zonnebrand kopen

    Die van de Kruidvat was bij ons ook favoriet toen we in Nederland woonden. Hier koop ik meestal eigen merk van de Walmart of Bananaboat. Neutrogena heb ik ook geprobeerd omdat m'n zoon een heel gevoelige huid heeft maar dat werkte voor geen meter, was moeilijk te smeren en rook niet lekker. Aveeno heeft wel lekkere producten maar is erg duur.

  9. Top | #49
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jun 2008
    Berichten
    95

    Standaard Re: Zonnebrand kopen

    Banana Boat factor 110 is perfect. Ik heb het lichtste huidtype wat zeer snel verbrand.
    Met de Banana Boat smeer ik maar 1x in 's-morgens en de rest van de dag werkt ie perfect.
    Plakt ook helemaal niet.

  10. Top | #50
    Florida Fanaat hannie's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Berichten
    1.111

    Standaard Re: Zonnebrand kopen

    Ik koop in FL altijd van die spuitbussen. Die hebben ze tegenwoordig in NL ook maar zijn hier een stuk duurder dan in FL.
    Vind het ideaal dat je dan alleen maar even hoeft te sprayen en klaar. Dat smeren met zonnebrand melk vind ik altijd zo'n gedoe.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •