Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 28

Onderwerp: Dolphins Playground of jetskitrip (Aanrader!)

  1. Top | #1
    Florida Groupie Natasja L.'s Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2004
    Locatie
    Momenteel woonachtig in Great Falls, VA, USA.
    Berichten
    320

    Standaard Dolphins Playground of jetskitrip (Aanrader!)

    Dit jaar hebben we een boottocht gemaakt naar de Dolphins Playground in Key West. Marcel was een uitstekende gids en heeft ons een onvergetelijke dag bezorgd. Het weer zag er goed uit, zonnig, niet te veel wind en lekker warm. Na een stukje gevaren te hebben, ging Marcel op zoek naar de dolfijnen. Het duurde niet lang of we zagen ze al zwemmen. Wow, zo veel dolfijnen bij elkaar. We ebben ze geprobeerd te tellen en we kwamen op een stuk of 24! Ze zwommen rond de boot, lieten zich vaak zien en speelden met elkaar. Af en toe was het net 'Seaworld' en maakten ze sprongetjes boven het water. Dit was echt genieten. Ik kon er naar blijven kijken. We hebben in Mexico met dolfijnen gezwommen, maar dit was zeker zo leuk. Ze komen spontaan naar de boot gezwommen en wanneer ze het beu zijn gaan ze weer. Mooi om die beesten in hun eigen 'habitat' te zien.





    Nadat we de dolfijnen gespot hadden, zijn we naar een zandbank gevaren om daar wat verkoeling in het water te zoeken. Wat zijn de Florida Keys toch mooi! Het blauwe water, de lichte kleur van de zandbank, de blauwe lucht...alles paradijselijk mooi. Deze dag was echt wel het hoogetpunt van de vakantie! Marcel, ontzettend bedankt voor deze fantastische dag op het water!

    Ik kan iedereen een boottocht naar de Dolphins Playground aanraden. Een jetskitrip is ook erg leuk. Je komt op de mooiste plekjes op het water. Zo krijg je de kans om nog meer van de Key West te zien. Het is een prachtige ervaring. Een tip: Boottochtjes en jetskitrips zijn hier te boeken: http://www.keywest-jetski.com/
    Ze krijgen goede reviews!



    Voor meer foto's en het filmpje die ik gemaakt heb, klik hier:

    http://www.floridaforum.nl/showthrea...948#post123948
    Laatst gewijzigd door Natasja L.; 24-05-10 om 05:34.

  2. Top | #2
    Regelmatige Bezoeker sccambuur's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2010
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    40

    Standaard Re: Aanrader: Dolphins Playground of jetskitrip

    Wij vertrekken overmorgen naar de Keys! En deze tip is zeer welkom! Overigens ook prachtige fotos! Bedankt!

    Was de tocht overigens op een boot?? Want ik zie wel Guided Island Tour staan, $120. Dat is welke jij ook hebt gedaan?? Want er staat ook /ski achter namelijk.. Voor mij ff onduidelijk..
    Laatst gewijzigd door sccambuur; 24-05-10 om 05:32. Reden: extra vraag

  3. Top | #3
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jun 2007
    Berichten
    57

    Standaard Re: Dolphins Playground of jetskitrip (Aanrader!)

    ik ben ook heel benieuwd hoe je zo'n boottocht kunt boeken
    want als ik op die site kijk zie ik alleen jet ski tours

    overigens een vraag over die jetski tours, is het eng om op een jetski rond te varen/rijden?
    Ik zie het soms op tv, maar dan gaat het er best heftig aan toe
    Of gat het bij deze tours heel rustig allemaal?

  4. Top | #4
    Florida Groupie Chicco68's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2008
    Locatie
    Het Zonnige Zuiden
    Berichten
    290

    Standaard Re: Dolphins Playground of jetskitrip (Aanrader!)

    1,5 week geleden heb ik de tour gedaan in Key West. Was op zich schitterend om te doen, was alleen flink wat wind, waardoor de golven wat hoger waren dan normaal. Maar.... als je er goed de snelheid inhoud (rond de 40-45 mph) dan ga je als het ware over de golven heen en heb je veel minder last van de golven. Zorg echter wel voor een bril, het zout in je ogen is niet echt prettig...... Echt rustig gaat het er (althans bij mijn tour) niet aan toe, er wordt toch geprobeerd om op max speed te varen, dus geen gedobber......
    En wil je het eerst eens op rustig water proberen, huur dan eerst een Jetski voor $50 (voor een half uur) op (volgens mij) de Windley Key. Is in ieder geval gelegen tussen de Windley Key en Islamorada. Dit verhuurbedrijf is gevestigd op de Old Hwy en ligt vlak naast het "Theater of the Sea".

  5. Top | #5
    Florida Groupie Marcelg's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2005
    Locatie
    Key West, Florida
    Berichten
    461

    Standaard Re: Dolphins Playground of jetskitrip (Aanrader!)

    Inderdaad heeft de wind de grootste invloed op het al dan rustig of niet rustig op een jet ski te zitten.
    De tweede factor is de tour guide, persoonlijk vaar ik mijn tour zo hard als de langzaamste gaat, (dit is natuurlijk nooit stapvoets, dan kom ik nooit rondom Key West in 2 uur) als het verschil groot is gooi ik de tour open op de Atlantische Oceaan waar het water diep is en kunnen de snelle mannen en vrouwen de ski's besturen alsof ze deze gestolen hebben.
    De tour is dus echt voor iedereen, wij de ervaren jongens varen alleen niet als het regent of onweerd, zou je nu boeken en er staat heel veel wind en wil je daardoor niet gaan dan hoef je ook echt niet en kun je gewoon zonder enige kosten afzeggen.

    Natasja en John zijn idd met mij persoonlijk naar de Dolphin Playground geweest op een boot(onze jaarlijkse mini forum dag), om daar naar toe te gaan moet het weer het wel toe laten, als er veel wind is ga ik daar zelf ook niet heen en de dolfijnen vinden de wind ook helemaal niet leuk en komen alleen maar boven om een hapje lucht te halen.
    De boten zijn van http://www.boatrentalsofkeywest.com/
    Alex is de persoon die daar alles regelt, helaas spreekt hij geen Nederlands, wij doen de jetski's en boten vanaf dezelfde locatie en helpen elkaar waar nodig, mocht je dus iets willen weten dan kun je mij gewoon een prive bericht sturen en waar mogelijk zal ik al je vragen beantwoorden.

  6. Top | #6
    Stamgast hockey's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2006
    Locatie
    Groene Hart
    Berichten
    191

    Standaard Re: Dolphins Playground of jetskitrip (Aanrader!)

    Wij zijn vandaag (niet met de organisatie van Marcel,maar een ander) naar de Dolphin Playground geweest. Onbewolkt, geen zuchtje wind. Echt waanzinnig ! Voor mij geen boot meer huren bij Fort Myers of waar dan ook, maar naar Key West ! Dolfijnen die echt rond de boot zwemmen, er onder blijven zwemmen. Niet een, maar echt een twintigtal. Erna nog snorkelen boven een koraalrif en naar een zandbank voor de familiefoto's. (dat was niet aan ons besteed, maar wel leuk)
    2005, 2007, 2008, 2010 , 2013 Florida 2009 NY 2009 Zuidwesten 2011 NY en Washington 2012 Denver en Yellowstone 2014 IJsland en Noordoosten 2015 van Florida naar NY

  7. Top | #7
    Florida Groupie carmen1988's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2008
    Locatie
    Maastricht
    Berichten
    267

    Standaard Re: Dolphins Playground of jetskitrip (Aanrader!)

    Heyzz,

    Dit ziet er gewelidig uit. Heeft iemand een link voor me waar ik die toer op een boot kan doen?? Bijv bij die Marcel?? Zou iemand mij ook kunnen vertellen hoelaat die tour begint of gaat deze meerdere keren perdag?

    Greetzz

  8. Top | #8
    Florida Groupie Marcelg's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2005
    Locatie
    Key West, Florida
    Berichten
    461

    Standaard

    Even voor alle duidelijkheid ik verzorg georganiseerde tours naar de playgrounds voor mijn directe familie en vrienden,is wel heel erg duur, ik accepteer namelijk alleen maar Duyvis(lol), zonder gekheid bij ons varen de mensen zelf met een gehuurde boot.

    Als je georganiseerd wilt gaan dan zou ik met Sunny Days gaan, dit is een bedrijf waar je perfect behandeld wordt voor het geld: $55 voor volwassenen en $45 voor kinderen, komt waarschijnlijk nog 7.5% tax bij.

    Zie ook: http://www.sunnydayskeywest.com/dolphin.htm
    Laatst gewijzigd door Michael66; 12-10-10 om 18:42.

  9. Top | #9
    Stamgast hockey's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2006
    Locatie
    Groene Hart
    Berichten
    191

    Standaard Re: Dolphins Playground of jetskitrip (Aanrader!)

    wij zijn met Safari boat tours geweest.
    2005, 2007, 2008, 2010 , 2013 Florida 2009 NY 2009 Zuidwesten 2011 NY en Washington 2012 Denver en Yellowstone 2014 IJsland en Noordoosten 2015 van Florida naar NY

  10. Top | #10
    Newbie
    Ingeschreven
    Sep 2010
    Locatie
    Hedel
    Berichten
    12

    Standaard Re: Dolphins Playground of jetskitrip (Aanrader!)

    Hoi Marcel,
    Enig idee of het weer zo rond de jaarwisseling goed genoeg is om "the playgrounds" te bezoeken? Lijkt ons geweldig om te ervaren, dat zou dan op 31 december of 1 januari zijn, of zijn de verhuurbedrijven met de feestdagen dicht?
    groeten
    Joris



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •