Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 8 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 71

Onderwerp: Foto's opslaan

  1. Top | #1
    Newbie
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zandvoort
    Berichten
    4

    Standaard Digitale foto's laten ontwikkelen

    He forummers,
    Ik ga 9 oktober naar Florida voor 2 weken Heb d'r echt zo'n zin in. Marre ben alvast een beetje aan het nadenken over spullen mee nemen etc. Ik heb een digitale camera van sony, en ik heb maar een memory stick van 64 MB, dus heel veel foto's kan ik niet maken, maar kan je in orlando/ kissimmee je foto's op cd laten zetten of afdrukken, zodat me kaartje weer leeg is? Het is natuurlijk ook een idee om een nieuwe kaart te kopen maar dat kost al gouw zo'n 40 euro :shock:
    Enne weten jullie ook ongeveer de prijzen daarvan?

    Nou alvast bedankt, bye bye yviera

  2. Top | #2
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.530

    Standaard

    Je kan je foto's altijd en overal op cd laten zetten. De prijzen liggen tussen de usd 5 en usd. 15

    Ik zou toch aanraden om er nog een memory stick erbij te komen. 64 mb is wel erg weinig. Op een goede resolutie zijn dat +/- 70 foto's

    Memory sticks zijn in Amerika net zo duur als in Europa.

    Have fun in the Sun 8)

  3. Top | #3
    Stamgast
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Purmerend
    Berichten
    189

    Standaard

    Zoals Ebelix al zei kan je overal je foto's op cd laten zetten voor een paar centen. Een paar ketens in USA waar dat kan zijn: www.walmart.com en www.walgreens.com.

    Persoonlijk zou ik er wat geheugen bij kopen. In mei was ik in Florida op vakantie en heb toen in drie weken tijd 628 mb volgeschoten.

    Ik weet dat de memory stick van Sony duur is. Daarom heb ik gekozen voor Compact Flash. Anyway, als je een memory stick er bij wil kopen en je wil prijzen vergelijken ga dan even naar http://www.tweakers.net , klik op 'buyerszone' , klik op 'geheugen' , en klik op 'memory stick geheugen'.....suc6, René :wink:

  4. Top | #4

    Standaard

    Misschien heb ik andere optie voor je,

    ga eens naar de site van kamera-express.nl en je ziet in het hoofdmenu een Sitecom Media Drive staan voor thans € 205.
    Dit mobiele apparaat heeft een ingebouwde Harddisk van maar liefst 20 GB.
    werkt op een ingebouwde accu die je ook in florida (110v-220v) middels het netsnoer kan opladen.
    En je kan alle soorten media kaarten op het apparaat opslaan, zelf werk ik met een 6 milj.pix camera en kan daar dan in de hoogste JPEG resolutie 3000x2000 pix. meer dan 5000 foto,s op kwijt.
    En je media kaart kan je na het kopieeren weer vrolijk verder gebruiken.
    Na je vakantie kopieer je de opgeslagen bestanden middels de bijgeleverde USB kabel naar je computer en ze daar uit te zoeken om bekijken welke je eventueel wilt behouden en of wilt laten afdrukken.
    Het apparaat is licht en werkt perfect, en is in verhouding stukken goedkoper dan meerdere media kaarten, en hij heeft een garantie termijn van 2 jaar.

    Succes bij je keuze, Gerard ( heeft geen aandelen of iets dergelijks bij het bedoelde bedrijf )

  5. Top | #5

    Standaard Re: Digitale foto's laten ontwikkelen?

    ik weet niet of je laptop hebt, dat is namelijk de oplossing voor je geheugen probleem. heb mijn laptop vorig jaar mee gehad naar mexico en heb elke dag mijn geheugen kaartje leeg gemaakt en op de laptop gezet. had na twee week ongeveer 800 foto's gemaakt dus met een laptop geen gebrek aan geheugen.
    we gaan donderdag naar orlando dus de laptop gaat weer mee.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 28-04-10 om 10:28. Reden: full quote eruit

  6. Top | #6
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Helmond
    Berichten
    752

    Standaard

    Ik heb 3 weken geleden bij Best Buy in Orlando een 256 Mb memory stick Pro (origineel Sony) gekocht, voor $80; daar betaal je hier een stuk meer voor.

    De laptop-optie is een goede; ik heb o.a. voor dat doel (bij Wal-mart...) een laptop gekocht (HP Pavilion) voor slechts $928; als je een wat onbekender merk koopt dan hebben ze al laptops < $600

  7. Top | #7
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.530

    Standaard

    Het probleem van een laptop is dat je toch weer loopt te slepen met een laptop. Daarnaast is het ook "hot" om een laptop te stelen zodat je er weer extra op moet letten.

    Ga lekker bij de walmarkt of Wallgreens en laat daar je memorystick op cd zetten. Het is 5 minuten werk en je hoeft minder te slepen met handbagage.

  8. Top | #8
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Helmond
    Berichten
    752

    Standaard

    Ik vond het toch wel ideaal om een laptop bij me te hebben; ik heb een (gratis) internet-account genomen bij Wal-Mart en kon daardoor tegen een tarief van $0.75 per keer onbeperkt inbellen (lokaal inbelnummer) vanuit mijn hotelkamer (Disney Hotels hebben standaard een telefoon met een data-port) waardoor ik kon mailen en internetten - zeer handig als je 30 uur op je hotelkamer moet blijven zitten i.v.m. Frances....

  9. Top | #9
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gerard1956
    Misschien heb ik andere optie voor je,
    ga eens naar de site van kamera-express.nl en je ziet in het hoofdmenu een Sitecom Media Drive staan voor thans € 205.
    Dit mobiele apparaat heeft een ingebouwde Harddisk van maar liefst 20 GB.
    ook verkrijgbaar bij de Dixons :wink:

    Ik heb zelf een Vosonic X's Drive. Deze is ook mee geweest op onze Florida reis. We hebben er een 20 gb drive inzitten. Dit is ruim genoeg! Na 3 weken vakantie hadden we 1700 foto's gemaakt en de drive was nog niet eens 10% vol (3mp camera).

    Ding is ook gewoon alle attracties meegeweest.. Dit is geen enkel probleem (we hadden er wel een plastic tas omheen voor het geval de rugzak nat zou worden).

    Kan een dergelijk apparaat dan ook echt aanraden. Ik heb me ouders en schoonouders het apparaat ook mee laten nemen op hun vakantie en zij konden er ook prima meer overweg
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  10. Top | #10
    Florida Groupie SpaceAce's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    593

    Standaard

    Het probleem van een laptop is dat je toch weer loopt te slepen met een laptop. Daarnaast is het ook "hot" om een laptop te stelen zodat je er weer extra op moet letten.
    En nog een nadeel van een laptop:

    Als je bijvoorbeeld veel foto's op 1 dag wilt maken (bv van een show, parade of vuurwerk). Je neemt niet je laptop mee naar een pretpark om zo je memory stick leeg te kunnen maken, toch?

    Zo'n Sitecom Media Drive (of dus een X's Drive die wij hebben) biedt gewoon echt een enorm goede oplossing;

    • - memory stick vol
      - memory stick in de X's Drive
      - op het knopje drukken van kopieren
      - ongeveer 2 mins wachten
      - en wopla, je memory stick kun je weer gewoon hergebruiken!!!
      (uiteraard door gewoon eerst weer met je digicam de memory stick te formateren).


    Wijzelf hebben 2 kaartjes. Eentje van 128MB en eentje van 64MB. We gebruikten uiteraard eerst die van 128MB. Vaak hadden we die van 64MB niet eens nodig.

    En dit leuke dingetje kun je dus wel gewoon gemakkelijk in je tasje/rugzakje meenemen in de parken. Zelfs als de tas mee moest in een achtbaan, kon het geen kwaad... (iig, hij doet het nog steeds )
    Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.huizedenbosch.nl
    en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar omgeving Great Lakes & more: https://usatour2018.wordpress.com/



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •