Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 6 van de 8 EersteEerste ... 45678 LaatsteLaatste
Resultaten 51 tot 60 van de 71

Onderwerp: Foto's opslaan

  1. Top | #51
    Florida Groupie mafo's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2007
    Locatie
    Vlaardingen, Netherlands
    Berichten
    347

    Standaard Re: Het maken van foto's....

    Je ziet wel vaker van dit soort verzamelbordje, hier bv in Key West



    Verder neem ik altijd graag foto's van mijn voeten om te kunnen laten zien waar ik ben geweest.



  2. Top | #52
    Florida Fanaat PENPE's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2005
    Locatie
    Cape Coral
    Berichten
    1.485

    Standaard Re: het maken van foto's....

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door van der Steen Bekijk Berichten
    weet je toevallig nog welke weblog dat was??

    want er zijn superveel reisverslagen, maar echt niet veel fotoverslagen
    heb nu wel 2 'sites/blogs' gevonden van medeforummers...

    alvast bedankt
    dat was op mijn weblog van 2006 :

    http://photos1.blogger.com/blogger/5...0/DSCN0263.jpg


    http://penpe.blogspot.com/

    Groetjes,
    Pieter
    At the moment busy planning our 2nd USA/Florida-trip for this year

  3. Top | #53
    Florida Groupie Natasja L.'s Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2004
    Locatie
    Momenteel woonachtig in Great Falls, VA, USA.
    Berichten
    320

    Standaard Re: Het maken van foto's....

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chicco68 Bekijk Berichten
    Ik heb ook eens bij iemand op de site een foto gezien van houten gekleurde bordjes met daar steden op vermeld. Deze stond ergens langs het strand volgens mij, weet alleen niet waar......
    Bedoel je dit? De locatie is Fart Zachary State Park, Key West.



    Dit soort borden kom je best vaak tegen. Kijk goed om je heen en geef je ogen de kost. Hieronder nog wat voorbeelden:



    Nog wat leuke onderwerpen zijn: souvenirs



    Schelpen:



    Schrijf in het zand je naam, het jaar of een hartje zoals ik heb gedaan. Je kunt ook een foto zelf creëren door je slippers in het zand te leggen of een hoed.



    Probeer ook eens een ander standpunt aan te nemen. Zak eens door je knieën of draai je camera een beetje. Het levert soms leuke plaatjes op. Ook de allerdaagse dingen/onderwerpen, waar je normaal snel aan voorbij loopt kunnen een verrassend resultaat opleveren.

    Je kunt een thema pakken, zoals 'funny signs'



    Of 'funny cars'



    Nog wat thema's: Bruggen, brievenbussen etc. Je moet gewoon foto's maken op gevoel. Of dat nu 'snapshots' zijn van je familie of foto's met een apart standpunt. Het is jullie herinnering.

  4. Top | #54
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jun 2005
    Berichten
    560

    Standaard Re: Het maken van foto's....

    Nou vooruit dan maar. Kies wat topics en ga aan de hand daarvan foto's maken. In de vorige berichten zijn er al een aantal voorbij gekomen (zie b.v. bericht Natasja L.). Richt je ook eens op mensen. In Florida lijkt het me leuk om toeristen te fotograferen of van die typische oudjes die je vaak in Amerikaanse series voorbij ziet komen. V.w.b. toeristen zijn de Disney parken natuurlijk het walhalla. Daar lopen de meest vreemde figuren in het wild (inclusief de Nederlanders met heuptas en witte sokken). Het handigste is om een goede locatie te zoeken met een mooie/rustige achtergrond en daar gewoon eens een uurtje te gaan staan. Ik kan je garanderen dat dit leuke foto's oplevert. Let ook eens op details, spiegelingen in plassen/ruiten/autospiegels of repeterende dingen. Succes gegarandeerd en je krijgt weer eens wat andere foto’s dan de standaard kiekjes die je over het algemeen op alle blogs ziet. Dare to be different!

  5. Top | #55

    Standaard Re: Fotograferen / filmen

    Ik neem ook beide mee. We wisselen het filmen en fotograferen onderling af. Filmen gaat vooral om shows en sfeerbeelden. Foto's maken wij wel erg veel. (digitale tijdperk he )

  6. Top | #56
    Stamgast
    Ingeschreven
    Sep 2005
    Locatie
    Lelystad
    Berichten
    189

    Standaard Re: Fotograferen / filmen

    Ik zou echt niet zonder beide gaan zoals meerdere al schrijven. Ik vind het heerlijk om thuis aan iedereen de foto's te laten zien en de filmpjes komen dan later wel. Foto's zijn ook ideaal voor de websites en gewoon makkelijk om er even zo bij te pakken. Daarnaast laten wij onze foto's al bijd e Walmart afdrukken zodat we bij thuiskomst al kunnen genieten.

    Filmpjes vind ik leuk van de shows enzo.

  7. Top | #57
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    May 2008
    Berichten
    75

    Standaard Re: Fotograferen / filmen

    Persoonlijk maakt enkele foto's ter plekke. De filmcamera neem ik zelden mee naar een pretpark. Vaak neem ik het foto-toestel ook nieteens mee. Echter.....dit is een keuze die je zelf dient te maken. Er zijn b.v. ook mensen die alles fotograferen en filmen. Heb je wel iets voor later!
    Succes

  8. Top | #58
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Dec 2008
    Berichten
    32

    Standaard Re: Fotograferen / filmen

    Wat ik zelf wel heb, vnl met filmen, is dat ik zo bezig ben alles er goed op te krijgen dat ik de echte `sfeer` van het moment weer misloop!ops:ops:
    Florida februari/ meivakantie 2009 http://desmallebeekjesopreis.blogspot.com/

  9. Top | #59
    Florida Fanaat JKG's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2008
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    1.539

    Standaard Re: Fotograferen / filmen

    Klopt, je bent er niet echt bij als je gaat filmen.... daarom neem ik de komende trip geen videocamera mee maar alleen een fotocamera met mogelijkheid tot high quality filmpjes (30fps bij 640x480... goed zat voor een leuke impressie). Enige nadeel is dat mijn sony fotocamera niet kan inzoom tijdens het filmen zelf... maar ach..

    Maar het is absoluut leuk om na je vakantie een filmpje van hooguit zo'n 30 minuten in elkaar te draaien en af en toe nog eens terug te kijken, dus meh1965, misschien wat afwisselen van fototoestel en videocamera met je vrouw? Dan maak je allebei toch wel de sfeer nog mee

  10. Top | #60
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2010
    Berichten
    26

    Standaard Foto's opslaan

    Wij gaan van de zomer naar Orlando en ik vroeg me af of er mogelijkheden zijn, om foto's van je geheugenkaart naar een cd of usb-stick te krijgen, zonder een computer bij je te hebben ? :-k Aangezien we een loeizwaare laptop hebben en deze niet graag meeslepen, maar ik zou het wel fijn vinden om mijn foto's tussendoor een keer op te slaan, want stel je voor dat je geheugenkaartje het begeeft ofzo ](*,) Tja je weet natuurlijk nooit... En ik neem liever het zekere voor het onzekere haha. Zou het echt verschrikkelijk vinden om foto's van onze reis kwijt te raken, kijken er al zolang naar uit



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •