Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 3 van de 9 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 84

Onderwerp: Olievlek naar Florida

  1. Top | #21
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Olievlek naar Florida

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sfrissen Bekijk Berichten
    Wij hebben een rondreis geboekt en gaan langs een paar plaatsen aan de kust. Zoals miami, key west, St. Augustine, cocoa beach en we gaan ook naar Orlando. Aan het eind van de reis verblijven we nog een aantal dagen in Miami om van het strand te genieten.
    Tja, wie zal het zeggen???


    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  2. Top | #22
    Florida Groupie Lindaa's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2009
    Locatie
    Bonita Springs
    Berichten
    251

    Standaard Re: Olievlek naar Florida

    Coast Guard: Tar balls found in Florida Keys not from BP oil spill:
    http://edition.cnn.com/2010/US/05/19...ain/index.html
    Life is one long insane trip. Some people just have better directions.

  3. Top | #23
    Florida Groupie angelique100's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2006
    Locatie
    Zuid Holland
    Berichten
    493

    Standaard Re: Olievlek naar Florida

    Update: donderdag 20 mei 2010, 04:18

    Olie uit de lekkende bron in de Golf van Mexico heeft een sterke zeestroming bereikt, de Loop Current.
    De stroming kan de olie meenemen naar Florida. Volgens de ruimtevaartorganisatie ESA kan de olie over zes dagen bij de Florida Keys zijn, een kwetsbaar natuurgebied.
    Cuba

    De stroming passeert ook de noordkust van Cuba. De Amerikaanse regering is al in overleg met Cuba over de gevolgen.
    Intussen heeft een dikke oliedrab de Mississippidelta in Louisiana bereikt. Het moerasgebied is een kraamkamer van garnalen, oesters, krabben en vissen.
    Gevreesd

    De gouverneur van de staat zei dat "de dag die we hebben gevreesd, is aangebroken".

    Bron Nos.
    2006 Orlando 2007 Bonita+Orlando 2008 Orlando+Cape Coral 2009 Orlando+Bonita+Keys 2010 Marco Island+Orlando 2011 Cape Coral+Keys 2012 Orlando+Keys 2013 Keys 2014 Keys 2014 New York 2015 Las vegas+Anaheim+LA 2016 Keys 2017 New York- Florida ​2018 Florida




  4. Top | #24
    Stamgast
    Ingeschreven
    Mar 2010
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    201

    Standaard Re: Olievlek naar Florida

    Vanochtend op het nieuws zeiden ze dat die 'teerballetjes' die aangespoeld waren op key west NIET van de olievlek afkwamen...

    Beetje verschillende berichten allemaal..

  5. Top | #25
    Florida Fanaat JKG's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2008
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    1.539

    Standaard Re: Olievlek naar Florida

    Ja dat van die teerballetjes zei Lindaa gisteravond al.
    En dat van de loopcurrent zei ik al eerder. Maar dat is nog niet zeker, ze gingen met een schip onderweg naar die stroming om daadwerkelijk te zien of er daar olie in zit. Maar het water zal aan de oostkant van Florida niet zo vervuild zijn als in de buurt van de bron. Maar dan nog, olie in het water is gewoon niet goed voor de dieren en ander leven in de zee.

  6. Top | #26
    Vaste Bezoeker metendiana's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2008
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    58

    Standaard als de stranden van florida besmeurt zijn met olie

    Hoe zit het als de stranden van miami met olie besmeurt zijn met olie,volgens de laatste berichten duurt het nog enkele dagen voor dat het zo ver is.Wij gaan naar florida voor de stranden,vraag ik me af als de stranden straks gesloten zijn .Kan ik me eigen dan beroepen op mijn annuleringsverzekering,om niet te gaan.Ik zie het niet zitten om naar amerika te gaan als ik niet naar het strand kan.

  7. Top | #27
    Vaste Bezoeker Meri's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2009
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    64

    Standaard Re: Olievlek naar Florida

    Jouw annuleringsverzekering zal dit geen goede reden vinden om je reis terug te betalen. Ik zou gewoon afwachten waar de olie echt daadwerkelijk gaat aanspoelen.

  8. Top | #28
    Vaste Bezoeker metendiana's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2008
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    58

    Standaard Re: Olievlek naar Florida

    Wij hebben in principe een strand vakantie geboekt,zijn ook wel enkele dagen in orlando om te winkelen.Maar 80m procent van onze vakantie draait om het strand.Pretparken hebben we allemaal al verleden jaar al gedaan,en zien het niet zitten om deze vakantie in plaats van naar het strand om in de hitte dingen te gaan bezichtigen.Hoe zit het dan met annuleren,we hebben een al een gedeelte aanbetaalt,en waarschijnlijk moeten we het grote gedeelte ongeveer over een week of 3 betalen.Dit is toch een soort bederving van je vakantie,Als ik zelf besluit om het te annuleren en het verlies neemt van mijn aanbetaling.Of ben ik verplicht het rest bedrag toch te betalen:sad:

  9. Top | #29
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: Olievlek naar Florida

    IK denk dat je je polisvoorwaarden eens even moet bekijken. Of daar natuurrampen instaan.
    Of contact opnemen met je boeker.
    Maar Florida kent een behoorlijke kustlijn, en die zal (hopenlijk) niet helemaal vervuild worden.

    Ikzelf geef je weining kans op restitutie, maar je reisbureau kan daar veel beter over oordelen.
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  10. Top | #30
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Olievlek naar Florida

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door metendiana Bekijk Berichten
    Dit is toch een soort bederving van je vakantie,Als ik zelf besluit om het te annuleren en het verlies neemt van mijn aanbetaling.Of ben ik verplicht het rest bedrag toch te betalen:sad:
    Een ding is wel zeker; je annuleringsverzekering keert niet uit als je van de reis afziet om deze reden.


    Uitkering wordt verleend voor annuleringskosten als gevolg van een onzekere gebeurtenis als genoemd in 6.1.1 t/m 6.1.15.

    6.1.1
    Overlijden, ernstige ziekte of ernstig ongevalletsel van verzekerde.
    6.1.2


    Overlijden, ernstige ziekte of ernstig ongevalletsel van familieleden in de 1e of 2e graad of huisgenoten van verzekerde.
    6.1.3


    Zwangerschap van verzekerde of partner.
    6.1.4


    Materiële beschadiging (schade aan zaken/stoffelijke objecten) van eigendom, huurwoning van verzekerde of het bedrijf waar hij werkt, waardoor zijn aanwezigheid dringend nodig is.
    6.1.5


    Het door verzekerde onverwacht ter beschikking krijgen van een huurwoning of nieuwbouwwoning danwel onverwachte overdracht van een bestaande woning. Bij overdracht van een bestaande woning geldt dat er uitsluitend dekking bestaat indien verzekerde kan aantonen dat de datum van overdracht
    beslissend is voor de aankoop danwel dat de verkoper een flexibele opleverdatum heeft bedongen. In alle gevallen geldt dat de oplevering/overdracht niet eerder plaatsvindt dan 30 dagen voor aanvang en niet later dan 30 dagen na het einde van de reis.
    6.1.6


    Een medisch noodzakelijke ingreep die verzekerde, zijn partner of een bij hem inwonend kind onverwacht kan ondergaan.
    6.1.7


    Overlijden, ernstige ziekte of ernstig ongevalletsel van in het buitenland woonachtige personen, waardoor het voorgenomen logies van verzekerde bij deze personen niet mogelijk is.
    6.1.8


    Het door verzekerde op medisch advies niet kunnen ondergaan van een voor de reis verplichte inenting.
    6.1.9


    Werkloosheid van verzekerde na een vast dienstverband, als gevolg van een onvrijwillig ontslag.
    6.1.10


    Na werkloosheid van verzekerde, waarvoor een uitkering werd genoten, aanvaarden van een dienstbetrekking van minimaal 20 uur per week, voor de duur van minstens een half jaar of voor onbepaalde tijd, die zijn aanwezigheid voor de vervulling daarvan ten tijde van de reis nodig maakt.
    6.1.11


    Definitieve ontwrichting van het huwelijk van verzekerde, waarvoor een echtscheidingsprocedure in gang is gezet. Met definitieve ontwrichting van het huwelijk wordt gelijkgesteld het ontbinden van een notarieel vastgelegd samenlevingscontract.
    6.1.12


    Het, buiten de schuld van verzekerde om, onverwacht niet verkrijgen van een benodigd visum.
    6.1.13


    Het door een van buiten komend onheil uitvallen van het door verzekerde te gebruiken privé-vervoermiddel waarmee de buitenlandse reis zou worden gemaakt, binnen 30 dagen voor
    aanvang van de reis. Pech, mechanische storing en dergelijke vallen hier niet onder.
    6.1.14


    (verergering van een bestaande) ziekte of ongevalletsel van een familielid in 1e graad, die daardoor dringend zorg nodig heeft van verzekerde en niemand anders dan verzekerde deze
    zorg kan verlenen.
    6.1.15


    Verlies of diefstal van voor de reis noodzakelijke reisdocumenten van verzekerde op de dag van vertrek. Verzekerde is verplicht hiervan direct aangifte te doen bij de politie en het bewijs te overleggen.


    Je zult dus bij het bedrijf waar je hebt geboekt moeten nagaan wat de kosten zijn als je annuleert. Deze voorwaarden kunnen verschillen. Een voorbeeld van de annuleringskosten:


    • tot 42 dagen voor vertrek 10% van de reissom
    • van 42 dagen tot 30 dagen voor vertrek 30% van de reissom.
    • van 30 dagen tot en met de dag van vertrek 100% van de reissom.
    • Bij vliegtickets is de mogelijkheid tot het wijzigen of annuleren van de vluchten afhankelijk van de voorwaarden van de luchtvaartmaatschappij, in veel gevallen is het slechts mogelijk tegen betaling van wijzigings- of annuleringskosten welke vaak 100% zijn.
    • Indien de vliegtickets zijn uitgegeven/geprint, dan bedragen de annuleringskosten hiervoor 100%
    Met name de vliegtickets kunnen een kostbaar aspect zijn als je de reis annuleert. Gerrit wijst terecht op de enorme kustlijn van Florida. Hoewel dit een megaramp is, lijkt het zeer onwaarschijnlijk dat alle stranden onbegaanbaar worden. De stranden aan de Gulf-Coast, The Keys en Miami lijken door de stroming het meest kwetsbaar te zijn. Deze stroming wijkt, wat verder naar het noorden in de Atlantische Oceaan af naar het oosten waardoor vervuiling van deze stranden niet voor de hand ligt.





Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •