Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 6 van de 9 EersteEerste ... 45678 ... LaatsteLaatste
Resultaten 51 tot 60 van de 84

Onderwerp: Olievlek naar Florida

  1. Top | #51
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    May 2008
    Berichten
    116

    Standaard Re: Olievlek naar Florida

    Het olievraagstuk houdt me toch wel bezig. Wij gaan in juli en augustus 2 weken on tour tussen Naples, Key West en Miami. Voor zover ik de berichtgeving op CNN volg blijft de echte olie nog even weg, helemaal van de buurt Naples als ik het allemaal goed zie. Als er echt olie gaat aanspoelen op Key West weet ik niet of we daar wel naartoe moeten. Ik heb in principe iets tegen iedere vorm van ramptoerisme.Nadeel is dat alle accommodaties al geboekt zijn en ik niet goed weet of een eventuele olievervuiling reden is om te cancellen. Naast een vervelende vulkaan, de dalende Euro en nu ook de olie wordt het vooral het in de gaten houden van zaken die ikzelf niet in de hand heb. Kan daar niet zo best tegen.

  2. Top | #52
    Stamgast Francien's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2005
    Locatie
    Schiedam/Bonita Springs FL
    Berichten
    177

    Standaard Re: Olievlek naar Florida

    Wij hebben een huis in Naples en ik heb elke dag contact met alle vrienden en buren aldaar. De verwachting is dat als de olie door blijft stromen en het niet continue opgeruimd gaat worden, er een oliestroom gaat ontstaan richting Key West, Miami tot zelfs New York toe. Indien er geen orkaan zich ermee gaat bemoeien zal de westkust vooralsnog verschoond blijven, maar de oostkust krijgt dus waarschijnlijk wel een laag olieslik op het strand. Het heeft met de onderwaardse zeestroming te maken. Raar maar waar. Dus je kunt volgens de laatste berichten beter aan de westkust blijven. Ik heb ook veel vertrouwen in de Nederlanders die momenteel op weg zijn met een aantal "schoonmaak-armen". Zij kunnen ongelooflijk veel opruimen binnen korte tijd. Best een schande dat ze die firma niet eerder toegelaten hebben. Zij hadden hun service al enige weken geleden aangeboden, maar er werd door BP niet opingegaan om een of andere duistere rede. Het blijft toch ook een economisch en politiek spelletje. We zullen duimen.
    Floridian Francien

  3. Top | #53
    Stamgast Micktomar's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Locatie
    Almere
    Berichten
    178

    Standaard Re: Olievlek naar Florida

    Ik zag zelfs nadat de ramp was gebeurd een paar dagen later op het journaal dat er mensen uit Nederland waren die toen al hun werkzaamheden hadden aangeboden, vreemd dat daar geen beroep op is gedaan, ik denk dat ze geen gezichtsverlies wilde lijden, maar ondertussen....

  4. Top | #54
    Vaste Bezoeker Meri's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2009
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    64

    Standaard Re: Olievlek naar Florida

    @Micktomar, Ja dat heb ik ook gezien op het journaal. Nooit is daar wat mee gedaan. Het is idd denk gezichtverlies. ](*,)

    Waarom zou een klein landje in Europa onze problemen wel kunnen verhelpen en wij niet. En zodoende stroomt er nog elke dag bijna een miljoen liter olie in de zee. Het is allemaal zo jammer dat ze niet alle kansen grijpen om dat lek te dichten..

  5. Top | #55
    Florida Groupie r.teeuwsen's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2010
    Locatie
    Purmerend, NL & Kissimmee, FL (USA)
    Berichten
    642

    Standaard Re: Olievlek naar Florida

    No, please.... NO......

    http://www.nu.nl/buitenland/2261002/...t-florida.html

    Kom op mensen uit NL met de 'olie-armen' hou Florida schoon!!

    Snif... Remco

  6. Top | #56
    Florida Fanaat cindy74's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2007
    Locatie
    leopoldsburg , belgie
    Berichten
    1.291

    Standaard Re: Olievlek naar Florida

    Union Oil's president, Fred Hartley, said: "I don't like to call it a disaster because there has been no loss of human life. I am amazed at the publicity for the loss of a few birds."
    man man das lef hebben

  7. Top | #57
    Vaste Bezoeker Meri's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2009
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    64

    Standaard Re: Olievlek naar Florida

    BP gaat hierdoor ten onder. En dan nog eens zo'n opmerking maken, die mand heeft lef. Heb ook al een foto gezien van een Dolfijn die onder de olie op het strand ligt gezien.

    Dit loopt helemaal uit de hand en ze hebben geen oplossing. Las net ook weer op teleteks dat de boorarm is vastgelopen. Dus nu gaat de robot weer proberen om de arm weer los te krijgen.:sad::sad:

  8. Top | #58

    Standaard Re: Olievlek naar Florida

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cindy74 Bekijk Berichten
    Union Oil's president, Fred Hartley, said: "I don't like to call it a disaster because there has been no loss of human life. I am amazed at the publicity for the loss of a few birds."
    man man das lef hebben
    Lekker kortzichtig zeg,[-X maar het gaat niet alleen om dierenleed, deze ramp kent zijn weerga niet.
    Denk aan alle mensen die van de zee moeten leven, en dan heb ik het niet alleen over vissers, maar ook die arme (kleine) hotel- en pensioneigenaren aan oost of west of welke kust dan ook.
    Als je hier op het forum leest hoeveel mensen hiervoor willen annuleren. Het is ieder zijn eigen keus, maar de ramp wordt dan voor
    "human life" niet te overzien.
    groetjes Brenda

  9. Top | #59
    Newbie
    Ingeschreven
    Apr 2010
    Locatie
    Zuid-Holland
    Berichten
    7

    Standaard Re: Olievlek naar Florida

    http://response.restoration.noaa.gov...c)=1#downloads

    Is een pagina welke elke dag wordt bijgewerkt, met de actuele locatie van de olie en de verwachting voor de komende uren/dagen


    http://www.google.com/crisisresponse/oilspill/

    Deze is ook nog wel aardig, maar loopt wel 3 dagen achter..
    Laatst gewijzigd door powercoaster; 03-06-10 om 16:53.

  10. Top | #60
    Florida Groupie Lindaa's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2009
    Locatie
    Bonita Springs
    Berichten
    251

    Standaard Re: Olievlek naar Florida

    A few birds? Het gaat ook om dolfijnen, vissen, schildpadden, eigenlijk alles dat in contact met de olie komt.
    Als je als dier lucht moet happen en het hele oppervlak is een grote olielaag....
    Misschien moeten we meneer Hartley eens in een olievlek gooien, kan hij zelf zien wat de gevolgen zijn als je daar mee in aanraking komt.

    Idd zijn veel mensen hun inkomsten kwijt, maar dat moet dan maar vergoed worden door BP.

    Een dierenleven dat verloren is, is niet te vergoeden..
    Laatst gewijzigd door Lindaa; 04-06-10 om 09:47.
    Life is one long insane trip. Some people just have better directions.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •