Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 23

Onderwerp: Eerder terug door overlijden/ziekte

  1. Top | #11
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    1.129

    Standaard Re: Eerder terug door overlijden/ziekte; wat te doen?

    Ook bij ons helaas een vader waarbij die erge ziekte is geconstateerd, compleet met uitzaaiingen en ook niet meer geneesbaar. Gelukkig merkt hij er zelf eigenlijk helemaal nog niets van maar je weet nooit hoe het gaat lopen. Op het moment dat je dat allemaal te horen krijgt (januari) denk je toch inderdaad meteen aan je vakantie en wat je daar dan mee moet doen.

    Gelukkig is het bij ons nu niet aan de orde maar het is wel frappant hoeveel mensen op dit forum er dus mee te maken hebben of net hebben gehad.

    Overigens moeten we natuurlijk ook niet vergeten dat het ook kan gebeuren dan mensen die niets mankeren komen te overlijden, ook voor deze mensen is dit topic dan in ieder geval een leidraad omtrent wat te doen.

    Allemaal sterkte verder en laten we hopen dat niemand zijn vakantie hoeft te onderbreken.


  2. Top | #12
    Florida Groupie Lea's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2009
    Locatie
    Den bosch
    Berichten
    326

    Standaard Re: Eerder terug door overlijden/ziekte; wat te doen?

    Ja zat daar al aan te denken, je kan altijd te maken krijgen met het feit dat je versneld naar huis moet om wat voor dringende reden dan ook en dan is het wel zo fijn te weten wat te doen.

    Maar kan me wel voorstellen als je al met een ernstig zieke zit dat je dan wel in dubio staat wat te doen.

  3. Top | #13
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Mar 2010
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    53

    Standaard Re: Eerder terug door overlijden/ziekte; wat te doen?

    @verwijderd. zo denken wij er dus ook over. Er kan altijd iets gebeuren, het enige verschil is dat wij nu weten dat het geen jaren meer zal duren. Het loopt zoals het lopen moet denk ik. Als dat betekent dat ik moet annuleren omdat het ineens slechter gaat of teruggeroepen wordt dan is dat maar zo.
    Het belangrijkste vind ik dat als het slecht gaat ik bij haar kan zijn. Vandaar dat ik benieuwd was hoe dat allemaal in zijn werk gaat. Ben vaak op vakantie geweest maar heb zoiets nog nooit meegemaakt.
    Ik snap dat sommige mensen het misschien ook een vorm van egoisme vinden dat we toch gaan, maar vergeet dan niet dat je echt niet zomaar kan annuleren (geloof me ik heb het geprobeerd).
    Jij in elk geval ook veel sterkte en alvast een fijne vakantie!

  4. Top | #14
    Florida Fanaat Syllvia's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2006
    Berichten
    974

    Standaard Re: Eerder terug door overlijden/ziekte; wat te doen?

    Sja, het blijft moeilijk. Ik heb oude ouders en ze mankeren altijd wel wat.
    Vooral mijn moeder is al verschillende keren 'opgegeven', Maar het wonderlijke is dat ze steeds weer opknapt.
    Vorige florida vakantie ging bijna niet door, omdat mijn vader een week van te voren een dubbele longontsteking kreeg en een hartinfarct. Na 3 dagen IC, en 4 dagen gewone afdeling mocht hij weer naar huis. ( hij is 83)
    Wij zijn toch op vakantie gegaan. Eerlijk gezegd, als we iedere keer niet op vakantie gaan, omdat er iets bijzonders is met mijn ouders, waren we al 5 jaar niet weggeweest.
    Wel hebben mijn zus en ik afgesproken om niet tegelijkertijd weg te gaan, zodat er altijd iemand voor hun is die kan helpen.

    En ja bij ons is het ook zo dat we altijd rekening houden met de ziekte van mijn ouders, terwijl de vorige keer toen we op vakantie waren mijn nichtje van 22 frontaal tegen een boom reed............ Gelukkig is dat allemaal heel goed afgelopen

    Het blijven moeilijke beslissingen, maarja that's life.

    Ik vind dit wel een handig toppic, heb me er ook wel eens zorgen om ge maakt wat te doen, dus bedankt voor de tip, ALLEEN de annuleringsverzekering bellen.
    Laatst gewijzigd door Syllvia; 23-04-10 om 09:27. Reden: aanvulling
    Florida: 2004, 2005, 2007, 2008, 2009, 2010, 2012, 2016, 2018, 2019.
    2011 Las Vegas en Hawaii - 2014 Zuidwesten US - 2019 Zuidwesten US + Florida

  5. Top | #15
    Florida Groupie r.teeuwsen's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2010
    Locatie
    Purmerend, NL & Kissimmee, FL (USA)
    Berichten
    642

    Standaard Re: Eerder terug door overlijden/ziekte; wat te doen?

    Hoi Elisa,

    Dat klopt, je moet een verklaring van een arts hebben om überhaupt te kunnen annuleren. Als ik jullie was zou ik gewoon gaan, ik heb datzelfde gedaan toen zowel mijn moeder als vader slecht lagen, beide zijn uiteindelijk overleden na onze terugkomst.... ze wachten echt wel op jullie.... hoe gek dat ook klinkt!! Maar wat wel belangrijk is om de 'achterblijvers' die met een eventuele uitvaart organisatie zaken gaan doen, melden dat jullie terug moeten komen uit het buitenland. Zo krijg je meer tijd tot aan de crematie/begrafenis. Normaal moet je binnnen een dag of 5 de begrafenis of de crematie plannen. Als er familie uit het buitenland moet komen kun je een paar dagen extra krijgen. En laten jullie alles regelen door de verzekeringsmaatschappij, bewaar overal bonnetjes van, telefoonkosten, ook eigen mobiel/taxikosten, noem maar op!!

    Voel je vooral niet schuldig als diegene toch heen gaat tijdens jullie afwezigheid, ze hebben een slechter gevoel erbij als je je vakantie op voorhand gaat annuleren. Want iedereen gunt je die vakantie....

    Sterkte en in ieder geval, en heel veel plezier gewenst, want geniet wel van je vakantie, ondanks alles!!

    Greetz, Remco
    Laatst gewijzigd door r.teeuwsen; 24-04-10 om 00:25. Reden: typefout

  6. Top | #16
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Mar 2010
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    53

    Standaard Re: Eerder terug door overlijden/ziekte; wat te doen?

    Dat is een goede tip Remco, heel erg bedankt! Het is trouwens wel bizar hoeveel mensen dit meegemaakt hebben, dacht dat het sporadisch voorkwam.
    Wat je zegt is wel waar; mijn schoonzus heeft enkele jaren geleden haar huwelijksreis (toevallig Florida) geanuleerd omdat haar opa op sterven las...de beste man heeft nog anderhalf jaar geleefd.

    Ik hoop trouwens dat niet alleen ik hier iets aan heb maar ook andere mensen die voor hetzelfde dilemma staan!

  7. Top | #17
    Florida Groupie r.teeuwsen's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2010
    Locatie
    Purmerend, NL & Kissimmee, FL (USA)
    Berichten
    642

    Standaard Re: Eerder terug door overlijden/ziekte; wat te doen?

    Graag gedaan... en ik hoop ook dat andere er wat aan hebben....
    Het is al erg genoeg als je in zo'n situatie zit, van wikken en wegen om wel of niet te gaan....

    Sterkte!!
    Remco

  8. Top | #18
    Stamgast ferret's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2008
    Locatie
    Spijkenisse
    Berichten
    133

    Standaard Re: Eerder terug door overlijden/ziekte; wat te doen?

    Ik weet wel zeker, dat meer mensen hier iets aan hebben.

    Het is tegenwoordig toch makkelijker om snel thuis te komen.
    Met internet en mobiele telefoon is iedereen makkelijk te bereiken.
    Zeker als je een op een vaste verblijfplaats zit.
    Veel sterkte met het maken van deze moeilijke keuze.

  9. Top | #19
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Oct 2008
    Locatie
    Berkel en Rodenrijs
    Berichten
    66

    Standaard Re: Eerder terug door overlijden/ziekte; wat te doen?

    Altijd gedacht dat de reisverzekering het dekt als je eerder terug moet...ik begrijp nu dat je dus bij de annulringsverzekering moet zijn.
    Is het ook niet zo dat de retourtickets omgezet worden naar een eerdere vlucht? Dat zal vast ook kosten met zich mee brengen maar mogelijk een stuk minder :?:

    In 2002 was mijn schoonmoeder opgegeven, zij overleed uiteindelijk 1 maand na onze vakantie.
    In 2003 ging het niet goed met mijn vader, hij overleed 1 week voor onze vakantie.
    In 2005 ging het niet goed met de opa van mijn echtgenoot, hij overleed ook 1 week voor onze vakantie.
    Mijn moeder is 90 jaar, het ziet er nu gelukkig naar uit dat ze het nog jaren vol gaat houden maar het blijft natuurlijk een mens van de dag, wij vroegen ons dus ook af wat je moet doen als er iets gebeurd.
    Deze topic komt dus als geroepen =D>

  10. Top | #20
    Florida Superfanaat corrus's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2006
    Locatie
    Lelystad, Nederland en Winter Garden, Florida, USA
    Berichten
    3.137

    Standaard Re: Eerder terug door overlijden/ziekte; wat te doen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door twinmom1995 Bekijk Berichten
    Is het ook niet zo dat de retourtickets omgezet worden naar een eerdere vlucht? Dat zal vast ook kosten met zich mee brengen maar mogelijk een stuk minder :?:
    Soms wordt de terugreis omgeboekt (da's het meest voordelige), maar meestal lukt dat niet... en dan wordt het een geheel ander kostenplaatje...

    Maar da's helemaal niet iets om je druk over te maken... de verzekeringsmaatschappij regelt alles. werkelijk alles...
    Welcome to Florida
    Florida: 1979, 1980, 1981, 1982, 1983, 1984, 1985, 1986, 1987, 1988, 1989, 1990, 1991, 1992, 1996, 1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019
    Californië: 1993, 1994, 1995, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •