Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 21

Onderwerp: [Reisverslag] Patgooss en Frans45: april/mei 2010

  1. Top | #11
    Vaste Bezoeker patgooss's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2009
    Locatie
    Dordrecht
    Berichten
    104

    Standaard Re: Reisverslag Patgooss en Frans45: april/mei 2010

    Goedemorgen!

    Vandaag vroeg wakker. Niet omdat het moet maar omdat we gewoon wakker werden!
    Koffie gezet, vuilnisbak aan de kant van de weg gezet, mijn vrouw heeft de deur van de garage open gezet en staat in de garage te strijken:mrgreen:. De grote vreemde (kraan?)vogels kijken toe.
    Het is net of je thuis bent toch?

    Gisteren zijn we naar Typhoon Lagoon geweest.:-D
    Wat een superpark! De golven die ze daar kunnen maken zijn echt MEGA=D>. Toen we net binnen waren hadden we er een aantal gezien die wij al behoorlijk vonden. Na een tijdje kwamen er allerlei toeters en bellen en kregen we een soort van golf slag bad zoals wij dat in Nederland ook kennen. Na een minuut of 5 rustig kabbelen en dobberen hielden alle golven op.:-k Even later klonk er een zware scheeps hoorn en al die Amerkanen gingen gillen!! Daarna begrepen wij waarom. What a wave!:twisted:
    Ik ben best een behoorlijke vent maar ik bleef niet op mijn voeten staan!

    Natuurlijk zijn we ook een aantal keer in de Lazy River geweest. Lekker dobberen in een band, beetje natgespoten worden en genieten van de zon. En die zon hadden we! 33 graden!! vandaag zelfs op naar de 34!!
    Sorry Nederland:mrgreen:
    Met oma en de kids nog wat glijbanen gedaan. Ook heel gaaf.

    We gaan vandaag een ontbijtje eten bij een of ander pannekoeken restaurant. (IHOP?)Opa had op het forum gelezen dat ze hier een prima ontbijt voorschotelen! Uitproberen dus.

    Na het ontbijt gaan we op het gemak naar St Petersburg. Lekker lopen over de pier. Wij zijn daar 10 jaar terug geweest en oma 20 jaar terug. Eens kijken of we er met een boot dolfijnen kunnen spotten!
    De planning is om ook nog even naar het strand in Clearwater te gaan. Hier is echt het bounty zand!:-D Weten we uit ervaring want de laatste keer konden we er al niet overheen lopen. Veel te warm als de zon er op staat te branden. Deze keer dus de slippertjes mee! Wit zand en een groen/blauwe zee! De droom van iedereen toch?

    Groet en tot schrijfs,
    Patgooss en Frans45


  2. Top | #12
    Vaste Bezoeker patgooss's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2009
    Locatie
    Dordrecht
    Berichten
    104

    Standaard

    Goedemorgen!

    Gisteren zijn we naar St. Petersburg geweest. Prachtig weer (34 graden) en een heelijke ritje met onze bolides.\\/
    We hadden de rit naar de Pier zo gemaakt. Op het gemak een beetje rond gelopen en van het uitzicht genoten. Strak blauwe lucht, heel helder water. Dat hadden we zo moeten hebben toen we met de manatee's zijn gaan zwemmen. Maar ja, je kan niet alles mee hebben.
    Na ons bezoek aan de Pier zijn we doorgereden naar Clearwater Beach.
    Wat is het zand toch wit! Net of je een vogelkooi binnen stapt!:-o

    Na een heerlijk ijsje een een wandeling terug naar huis.
    Bij aankomst in de villa zijn de kids het zwembad in gegaan. Even een uurtje dippen!
    Daarna even omkleden, opfrissen en door naar de Golden Correl. Daar hadden we afgesproken met Ruud en Hennie.
    We hadden een prive ruimte met eigen bediening (ahum!:-o)
    De serveerster wilde zelfs nog wel even voor ons op de tafel een buikdans show opvoeren alleen was mijn vrouw het daar niet helemaal mee eens![-X
    Heerlijk zitten eten en na het eten even aan de overkant bij Pirate's Island een balletje geslagen. Een midget golf baan waar je echt even leuk bezig bent. 18 holes en alles om een grote piraten boot heen gemaakt.

    Daarna naar huis, koude klets uit de koelkast:razz:

    Groet en tot schrijfs,
    Patgooss en Frans45

    @Belgske:
    we hebben aan de rand van de vijver schuin tegenover Marokko gestaan. Links van de aanleg steiger.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 04-05-10 om 16:44. Reden: samengevoegd


  3. Top | #13
    Vaste Bezoeker patgooss's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2009
    Locatie
    Dordrecht
    Berichten
    104

    Standaard Re: Reisverslag Patgooss en Frans45: april/mei 2010

    Vandaag (dinsdag):

    Na een rustige opstart en een heerlijk ontbijt zijn de dames naar de Publix gereden om de koelkast aan te vullen. Dit is zo af en toe nodig toch?:-o

    Om een uur of 1 zijn we in de auto gestapt en zijn we naar Daytona gereden. Daytona Beach om precies te zijn. Toen we daar jaren geleden waren wilden we heel graag de Daytona international speedway op maar die was toen gesloten.:cry:
    Nu was hij open!\\/
    Wat een machtig gezicht als je over de baan gaat in een tour! Hoe steil de helling is waar die auto's overheen rijden!
    We hebben hele gave foto's van de Victory Lane gemaakt. De fotograaf van de speedway maakt ze met zijn camera en ook met je eigen camera. Die van ons waren goed gelukt maar de foto van de fotograaf konden we toch echt niet laten liggen! 3 foto's voor 21 dollar. Valt best mee. Het is echt een heel leuk aandenken aan een onvergetelijke ervaring. De kinderen vonden het helemaal geweldig.
    We zijn binnen in een Nascar gestapt (simulator) en hebben daarmee 5 rondes over het circuit gereden. Die auto gaat echt heen en weer en als je een crash hebt schut hij je door elkaar!
    Later zijn we in een 3D Imax geweest waar we de belevingen van de rijders meemaakten. Prachtig en net echt!:-o
    Er vloog een wiel van een auto en zoon lief dook omlaag omdat hij er helemaal in op ging!\\/

    Na de speedway zijn we natuurlijk doorgereden naar Daytona Beach om over het strand te rijden en heerlijk door het water te lopen.
    Voor we daar heen gingen even een stop bij de SubWay voor wat heerlijke broden! (ik had de SubWay special, aanrader!)
    Na de strandwandeling rustig naar huis gereden en nu is het tijd voor een koele versnapering!

    Tot schrijfs,
    Patgooss en Frans45


  4. Top | #14
    Vaste Bezoeker patgooss's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2009
    Locatie
    Dordrecht
    Berichten
    104

    Standaard Re: Reisverslag Patgooss en Frans45: april/mei 2010

    He he,
    eindelijk weer tijd om te schrijven!:-o

    Toch raar, ben je op vakantie heb je geen tijd over om je log te maken. Heel Nederland in rep en roer, allerlei vragen of er iets aan de hand is.:razz:
    Nou, dat is er zeker!

    Gisteren zijn we na een relax opstart naar Hollywood Studio's geweest.
    De eerste atractie die we wilden gaan doen was "De tower of Terror"
    Omdat we eerst even snel fast passes voor de Rocking Roller Coaster wilden halen moesten we even wachten voor we er in konden. De dames haalden de passen en wij gingen daarna passen trekken voor een tweede ronde in De Tower!
    Dat kan dus niet:cry:
    Er kwam een dame van Disney die de 3 pasjes die we hadden in nam en ons vertelde dat we een uur moesten wachten. Ruud gooide zijn liefste glimlach in de strijd en dat in combinatie met die ene pas die oma had voor De Tower resulteerde in 3 extra kaarten!\\/

    We hebben de tijd van ons leven gehad. Ooit wel eens een 7 jarige dame horen gillen van plezier en na het uitstappen maar roepen: ik wil nog een keer?
    De andere actracties waren natuurlijk ook gaaf om te doen. We hadden ons voorgenomen om naar Fantasmic te gaan om 9 uur. Afgesproken dat we een uur voor de aanvang in de rij zouden gaan staan. Op weg naar onze 2e rit in de coaster liepen we 2 uur voor tijd langs de ingang van Fantasmic. Stonden er al hele rijen te wachten!:-s
    En dit alles met een temperatuur van rond de 35 graden!

    Goede raad is niet altijd duur! We zijn lekker vertrokken naar Down Town Disney!:razz:
    Heerlijk een pils op het terras, lekker winkeltjes kijken en natuurlijk met de kids naar de Lego store. Prachtig om te zien wat ze daar allemaal hebben gemaakt.

    We waren laat thuis. Geeft niets, morgen zijn we toch vrij (ha ha)

    Vanochtend heerlijk uitgeslapen en om half negen hadden we opa, oma en mijn broer uit Nederland aan de telefoon. We hebben afgesproken dat ze iedere donderdag ochtend even naar de villa bellen en dat werkt prima.
    Gelukkig was daar (op het weer na) alles goed.

    Later in de ochtend zijn we naar de Premium Mall gegaan. Daar zit een Bose winkel en die hadden 10% extra korting op de iPod sound systemen. Wat een geweldig geluid! Hij staat hier in de villa prachtig en straks thuis nog mooier!!!\\/
    Op advies van de Bose dame even door naar de Florida Mall voor de juiste iPod classic. Pracht van een Apple store. Ik heb echt vol verbazing staan kijken hoe veel er over de toonbank gaat. Die mensen hebben geen tijd om uitleg te geven over de verschillende dingen die ze verkopen!

    Na het shoppen (weer!) zijn we terug gegaan naar de villa en hebben we met z'n alle lekker in het zwembad gelegen. Even onder de douche en door naar Olive Garden. Aanrader!!! Wat een heerlijk Italiaans eten.

    Nu een borrel en dan, sssssst!

    Tot morgen,
    Patgooss en Frans45


  5. Top | #15
    Vaste Bezoeker patgooss's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2009
    Locatie
    Dordrecht
    Berichten
    104

    Standaard Re: Reisverslag Patgooss en Frans45: april/mei 2010

    Gisteren,
    om 9 uur waren we bij Amimal Kingdom. Dit blijft voor ons toch een van de leukste parken. Veel groen, erg mooi opgezet en met de huidige temperatuur zeer goed uit te houden!
    We zijn na binnenkomst direct naar de safari toer gegaan. Was maar 5 minuten wachttijd. De meeste dieren waren nog een beetje actief. Leuk om te zien. De leeuwen lagen natuurlijk weer heerlijk op hun rots van de zon te genieten. De show van de Lion King was geen steek veranderd na de laatste keer dat wij hem hebben gezien. De kids vonden het geweldig. We zaten op de hoek van de 2e rij en ze kregen alle aandacht!
    Ook de nieuwe achtbaan Mount Everest is fantastisch! 2X van genoten en de kleine meid bleef maar gillen van plezier!

    Rond een uur of 4 zijn we hier weggegaan. Rustig naar huis en de kids in het zwembad. Blijft toch een van hun lievelings plekjes hoor!
    Ik ben met Frans even de koelkast aan gaan vullen (boodschappen doen dus) Een Amerikaanse koelkast zonder inhoud is geen gezicht.
    Rond een uur of 7 zijn we naar Ponderosa gereden waar we hadden afgesproken met Ruud en Hennie. We hebben weer heerlijk zitten eten!

    Na het eten zijn we de weg over gestoken naar Old Town. Prachtig om te zien! Allemaal winkeltjes en net een hele grote kermis. Muziek door de straten en een auto show. De kids zijn met Ruud en oma nog een keer in een achtbaan geweest. Een echte stuiterbak!
    Op de vraag of dochter lief (7 jaar!!!)nog in de draaimolen wilde kregen we een vreemde blik met daarbij de woorden: ja dag, da's voor kinderen!

    later lekker naar huis voor een afzakkertje.

    Vandaag naar Down Town Disney en naar Fantasmic in Hollywood Studio's

    Tot schrijfs,
    Patgooss en Frans45
    Laatst gewijzigd door patgooss; 08-05-10 om 16:16.


  6. Top | #16
    Vaste Bezoeker patgooss's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2009
    Locatie
    Dordrecht
    Berichten
    104

    Standaard Re: Reisverslag Patgooss en Frans45: april/mei 2010

    Vandaag:
    Na wederom een rustige opstart zijn opa en oma naar de Fleamarket geweest. Wij hadden besloten naar Disney Quest te gaan. De kids "loved it!" Gamen en thrillen zoveel als je wilt.
    Ik had daar mijn eigen favoriet: je eigen achtbaan maken en die virtueel in een prachtige ronde capsule doen.\\/\\/
    Samen met mijn kleine meid hebben we een echte thriller in elkaar staan bouwen via de PC.
    Hoe harder hoe beter! Jaren geleden heb ik dit een keer in Parijs gedaan. Helaas is hij daar weg.
    Mijn vrouw ging met mijn zoon en we mochten na elkaar in dezelfde capsule. Dit is prachtig want dan kan de partij die staat te wachten meekijken op een beeldscherm naar de baan en natuurlijk de gezichten van de mensen die er in zitten!!!:lol:
    Toen onze rit klaar was is mijn vrouw gegaan met onze knul. Heel leuk om die gezichten te zien tijdens hun rit!

    Na Quest zouden we doorgaan naar Hollywood Studio's om daar naar Fantasmic te gaan. Wij zouden rond een uur of half acht plaatsen zoeken en opa en oma zouden langs de SubWay gaan en ons dan blij maken met heerlijke broden.:razz:
    Om half zeven kwamen we aan bij het park. Parkeer geld niet nodig:razz:
    Auto bijna vooraan op de parking:razz:
    Naar de ingang gelopen en onderweg toch wel erg veel mensen die het park uit kwamen:-k
    Toch net voor de ingang maar even vragen of Fantasmic wel komt. Vertellen ze me daar dat het park om zeven uur dich gaat. We hadden nog 30 minuten!:-?
    Geen Fantasmic dus! Snel een SMS naar oma. We komen naar huis en we halen wel even de broden om ze thuis op te peuzelen!
    Fantasmic is op woensdag en zondag avond.

    Nog even vermelden: We zijn vandaag nog naar een echte western zaak geweest.(Way out West) Ik heb er een paar echte Western laarzen gekocht, dochter lief een paar prachtige Minnetonka's en mijn vrouw ook een paar moccasins van Minnetonka. Wat een partij laarzen hadden ze daar zeg! Hand gemaakt, kroko leer, in alle kleuren, noem het en het is er!

    Morgen is het moederdag. We hebben besloten dat dat een prima dag is om de BBQ aan te steken. Ik ga met opa Frans vlees inslaan. (we hebben prachtige steaks gezien!!\\/)
    Het bier ligt koud, de stokbroden en de salades nemen we morgen ook lekker vers mee. We gaan (weer) genieten!

    Groet en tot schrijfs,
    Patgooss en Frans45
    Laatst gewijzigd door patgooss; 09-05-10 om 03:58.


  7. Top | #17
    Vaste Bezoeker patgooss's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2009
    Locatie
    Dordrecht
    Berichten
    104

    Standaard Re: Reisverslag Patgooss en Frans45: april/mei 2010

    Gisteren,
    Een lekkere relax dag. Ik ben met Frans in de loop van de ochtend naar de Way Out West geweest. Hij vond mijn laarzen zo fantastisch dat hij er ook wilde gaan kijken. Vooraf had hij al een keer verteld dat hij ook graag laarzen wilde hebben. Na wat pas werk en eigenlijk maar heel weinig zoek werk had hij zijn boots gevonden!
    Een paar Ariat boots, waterproof. Echte heerlijke stampers voor onze weersomstandigheden!;-)
    Na de laarzen moest daar de bijpassende Belt bij! Ook die is gevonden. Een echte grote met de Amerikaanse adelaar. Pracht riem.
    Later bij thuiskomst is opa met oma nogmaals naar de Way Out West gegaan! We worden daar vaste klant! Ook oma is inmiddels voorzien van een paar prachtige CowGirl Boots!!!

    Na het shoppen zijn we doorgereden naar de Target. Er zit er een recht tegenover de Way Out West. Een hele nieuwe. We wilden er heerlijk vlees gaan halen voor de BBQ die we gaven. Helaas, de hele vers afdeling was in aanbouw. Meer dan de kooltjes en een paar tangen om vlees te draaien hebben we er niet kunnen krijgen.:-(
    Op naar de Publix bij ons om de hoek. Heerlijk vlees, stokbrood, salade, enz gekocht.
    Ruud en Hennie hebben die avond bij ons heerlijk zitten smullen!

    Vandaag zijn we naar Blizzard Beach geweest. Een prachtig waterpark van Disney. Heerlijk glijbanen gedaan dus!:lol:
    Er was er echter een bij die we allemaal overgeslagen hebben. Ja ja, ik weet het, het is DE topper van Blizzard Beach:!:
    Toch kreeg iedereen van ons de kriebels bij de hoogte en de steilheid van die baan. Voor geen goud dat we daar van af gaan!
    Hij zie er uit als een prachtige schans maar hij gaat als een raket zo steil omlaag door een gebouwtje heen.
    Nee, laat maar. Er was voldoende keus dus we hebben ons niet lopen vervelen.
    Dit was ons laatste Disney avontuur van deze vakantie. De kaarten lopen af dus helaas. Ik moet zeggen dat we er heerlijk van genoten hebben.

    Morgen gaan we naar Daytona Beach. Lekker zwemmen in de zee en strand kastelen bouwen. (als dat gaat met dat harde zand)

    Tot schrijfs,
    Patgooss en Frans45
    Laatst gewijzigd door patgooss; 11-05-10 om 03:13.


  8. Top | #18
    Vaste Bezoeker patgooss's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2009
    Locatie
    Dordrecht
    Berichten
    104

    Standaard

    Vandaag: (dinsdag)
    We zijn naar Daytona Beach geweest. Heerlijke temperatuur! Stond een stevige wind. We hadden zelf de stoelen en de parasol in de auto's gedaan. Helaas krijg je daar de steel van de parasol echt de grond niet in. Dit was vrij snel opgelost Er zijn prachtige ligstoelen met parasol en tafeltje voor 30 dollar te huur. Niet moeilijk doen dus! Gewoon een paar huren en je eigen stoelen erbij zetten zodat we alle 6 konden zitten. En nog in de schaduw ook! (voor degene die dat wil natuurlijk)

    We hebben ons daar heerlijk vermaakt, met de bal overgooien, zwemmen in die heerlijke zee, zonnen, zonnen, zonnen, en een Squad gehuurd en een uur met de kids, daarna oma, opa en mijn vrouw rijden.
    Rond een uur of vier zijn we er weer vertrokken. Eerst nog even een pracht van een Ford Cobra 4.8 geholpen uit het iets te mulle zand. En wij natuurlijk blij dat we 2 van die behoorlijke hoge bakken hadden. We reden zo weg!:lol:

    Bij thuiskomst zijn de kids onmiddelijk in het zwembad gesprongen. Wij sprongen ook, maar dan onder de douche!
    Daarna lekkere gebraden kippen wezen halen bij de Publix. en nu zitten we nog even lekker na te genieten met een borrel.

    Tot schijfs,
    Patgooss en Frans45

    @pascalbrouwers
    Ik heb een andere optie gevonden! De kleine foto links bij mijn naam!
    De licht bruine boots zijn van mij, de middelste van opa, dan oma, voorop eerst de Minnetonka moccasins van mijn vrouw en dan de Minnetonka boots van dochter lief!

    voor een grotere afbeelding kan je kijken op www.goowouflorida2010.web-log.nl
    Laatst gewijzigd door Ta2 Gerrit; 12-05-10 om 09:15. Reden: berichten samengevoegd


  9. Top | #19
    Vaste Bezoeker patgooss's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2009
    Locatie
    Dordrecht
    Berichten
    104

    Standaard Re: Reisverslag Patgooss en Frans45: april/mei 2010

    Gisteren,
    na wederom een rustige opstart hebben we besloten om de laatste mall te bezoeken. De overgebleven dollars moeten op. Hij is de afgelopen tijd zo omlaag gegaan dat inwisselen niets opleverd:---)
    Ik ben nog een paar mooie Timberland schoenen gaan halen. Dat moest wel, mijn oude blijven morgen hier op Orlando Airport staan.

    De Premium Mall is toch wel een favoriet geweest dus dat was gisteren ook weer de keuze. Ik schoenen, mijn vrouw nog op de valreep een prachtige jurk en 2 broeken bij DKNY.
    Het enige GROTE nadeel van deze mall is dat er in de Food Hall geen Five Guy's is!:-( Helaas waren we dus aangewezen op de Starbucks ipv een heerlijke hamburger!

    Gisteren avond zijn we nog lekker wezen eten bij Bongos in Down Town Disney. Het was het laatste maal met Ruud en Hennie. Die gaan vandaag richting Daytona Beach en hebben daar nog een hotel voor hun laatste dagen. Zitten ze lekker dicht bij Space Center ivm de lancering morgen (14 mei) Met een beetje mazzel zien wij hem ook vanuit de villa hoog in de lucht. De tijd om er dichterbij te komen hebben we helaas niet. Maar ja, je kan niet alles hebben toch?

    Vandaag gaan we de koffers inpakken, zonnen en een beetje opruimen. Gisteren hebben opa en oma nog een koffer weegschaal gekocht om te voorkomen dat we op het vliegveld een probleem hebben. We denken dat we het wel gaan redden met die 3 lege koffers die we meegenomen hebben op de heen reis. En anders moeten we nog een keer naar de Mall

    Tot schrijfs,
    Patgooss en Frans45


  10. Top | #20
    Vaste Bezoeker patgooss's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2009
    Locatie
    Dordrecht
    Berichten
    104

    Standaard Re: Reisverslag Patgooss en Frans45: april/mei 2010

    Thuis:-|

    Met gemengde gevoelens zit ik hier het laatste deel van deze vakantie te tikken.
    We hebben 22 super dagen gehad:grin:
    We hadden er 22 meer willen hebben:wink:
    We hebben de 22 dagen van plezier, vertier en rust tot ons genomen en kunnen daar voorlopig op teren.

    De terugreis is prima verlopen. Eerst Frans, de kids en mijn vrouw afgezet bij de check-in.
    Ik met oma achter mij aan een rondje gereden en we hebben de auto's "leeg" ingeleverd;-) Netjes de rekeningen op "0"
    Het afgeven van de bagage was zo gedaan. Opa en oma hadden 4 koffers, wij met z'n vieren 5. Alles netjes binnen het gewicht. Opa had natuurlijk niet voor niets die koffer weegschaal gekocht!
    Ook de checks verliepen voorspoedig. De stoelen in het vliegtuig stonden wel dichter op elkaar dan op de heenweg. Nou ja, komen we ook wel weer overheen.
    Het overstappen in Gatwick ging rustiger dan op de heenweg. We hadden 50 minuten meer tijd. Lekker een bak koffie erbij dus.
    In Amsterdam ook niets aan de hand. Ondanks dat ik me vooraf wat zorgen maakte door het Bose systeem in mijn handbagage konden we zo naar buiten lopen.
    Buiten stond opa Wim ons op te wachten met de personen bus. Instappen en wegwezen dus!
    Op dit moment zijn de koffers bijna uitgepakt, de hond kent ons weer, de vissen in de vijver willen eten en de kids zijn in geen velden of wegen te bekennen, te lang gescheiden geweest van het speelgoed op de kamers!

    Ik hoop dat de lezers van ons vakantie verhaal genoten hebben. We hebben ons best gedaan!;-)

    Tot ziens,
    Patgooss en Frans45




Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •