Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 2 van de 11 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 106

Onderwerp: Inheemse of voorkomende dieren in Florida

  1. Top | #11
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard

    Oei, Marisca, die foto is erg groot en kost veel tijd om te laden. Volgende toch liever wat kleiner of bijv. via ImageShack.

    Wat die beesten betreft, ben ik nogal wat lastige en leuke tegengekomen:

    Boomkikker:
    Bij aankomst in het huis in Lake Berkley de deur naar het terras open gedaan en er springt een boomkikker binnen, die zich verschanst in een kleine opening in de televisie. Na veel gedoe weer buiten weten te werken. Veel gelachen!!

    Mieren:
    Ook in Lake Berkley. Heel veel heel kleine miertjes die behoorlijk konden bijten. Overal te vinden, zelfs in bed. Het huis goed schoonhouden (kruimels weg, vuilnis snel de deur uit) hielp. Rotbeesten!!

    Lovebugs:
    Ook Lake Berkley, maar ook in Disney. Een soort dubbel vliegend insect. Niet kwaadaardig, maar meestal met heel veel tegelijk. Alles onder de insecten. zie ook deze link.


    Herten:
    Ook al Lake Berkley. 's Ochtends waker geworden en vlak buiten het hek staan een stuk of tien herten heerlijk te grazen. Prachtig gezicht!!

    Eekhoorns:
    Wordt saai: Lake Berkley. Die herten stonden daar niet voor niets: in de bomen erboven waren een tiental eekhoorns aan de takken aan het schudden waardoor allerlei bessen of andere boomvruchten naar beneden donderden. Leuke beestjes, maar wel erg brutaal (komen makkelijk dicht bij de huizen om naar eten te zoeken).

    Schildpadden:
    Lastige beesten die de horren rond de zwembaden bij de villa's kapotknagen, waardoor alligators het wel eens leuk vinden om in het zwembad te gaan liggen. Opletten! Zelf gelukkig nog nooit last van gehad, maar vrienden van ons in New Port Richey wel!! Brrr .....

    Salamanders:
    Daar krioelt het overal van. Vooral leuk bij de vele minigolfbanen, daar staan ze nog wel eens in de weg als jij net je balletje wilt slaan.

    En dan nog het vervelendste beest: De MENS!!
    Waarom zijn er net als ik een keertje naar een attractiepark ga zoveel van die beesten die voor mij in de rij gaan staan ....... :roll:

    O ja bijna vergeten: Toen we in Kennedy Space Center waren zagen we bij de uittkijktoren op de eerste stop een enorme spin zitten, met poten van een centimeter of 4-5 lang. Leuk beestje!
    Laatst gewijzigd door Michael66; 28-02-09 om 18:46.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  2. Top | #12
    Florida Groupie marisca's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2006
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    634

    Standaard

    Kom je die grote spinnen en slangen ook in orlando tegen ? Ik heb er nooit zo bij stil gestaan maar ik ben zelf ook niet gek op dat soort reptielen en spinnen al helemaal niet. Ik kan nog net de roodwang schildpad van mijn zoon aan, En die vind ik al niets!!


    En deze komt ook uit florida en kunnen ook best hard bijten! :shock:
    Getrouwd in orlando 16 mei 1996, Rondreis 3 weken. 1997: 4 weken Californie en Lasvegas. 1998 Ny/LasVegas.Florida 00,03,04,05,06,07 LV en 07 Orlando en bahama's http://ris32.hyves.net/

  3. Top | #13
    Florida Groupie A3's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Heesch
    Berichten
    544

    Standaard

    Marisca,

    Bij ons is de 'dierentik' nog erger. Wij hebben maar liefst 17 Floridiaanse schildpadden rondzwemmen in Heesch......(7 soorten). Onze kleinste Floridiaanse vluchteling (zonder greencard) is 3cm en de grootste 30cm.

    MVG

    A3
    Laatst gewijzigd door Michael66; 28-02-09 om 18:43.
    Lees: http://www.floridaforum.nl/showthrea...-baco%92s-2013

    States Visited: All! Muv Alaska & Hawai............

  4. Top | #14
    Vaste Bezoeker Wicked Florida's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2006
    Locatie
    Delfzijl
    Berichten
    73

    Standaard

    Spinnen in Florida kunnen je in één keer doorslikken, dus zoveel pijn doet dat niet

    Wij hebben overigens nooit een spin gezien in Florida, wel kakkerlakachtigen. Z'on 100 op een kluitje tijdens zware regenval nabij een afvoerputje van de regenpijp. mooi dat zij buiten zaten en wij binnen. :P
    Laatst gewijzigd door Michael66; 28-02-09 om 18:44.

  5. Top | #15
    Florida Groupie paula's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2006
    Locatie
    zaandam
    Berichten
    275

    Standaard

    Fijn zo, dat stelt me echt gerust, spinnen van echte Amerikaanse maten, zoals in de Harry Potter of Lord of the rings films.
    En zolang die kakkerlakken maar buiten zitten en niet door mijn bed rennen met zijn allen kan ik dat nog wel aan.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 28-02-09 om 18:44.

  6. Top | #16
    Florida Groupie marisca's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2006
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    634

    Standaard

    Over kakkerlakken gesproken kwamen wij een vette tegen in Pondarosa! Wat zou dat betekenen.?? Wij hebben er wel gewoon aangeschoven omdat het ons favoriete restaurant is voor ons ontbijt! Het is daar ook altijd knetter druk! Wij hebben wel eens buiten gestaan.
    Groetjes marisca. :wink:
    Getrouwd in orlando 16 mei 1996, Rondreis 3 weken. 1997: 4 weken Californie en Lasvegas. 1998 Ny/LasVegas.Florida 00,03,04,05,06,07 LV en 07 Orlando en bahama's http://ris32.hyves.net/

  7. Top | #17

    Standaard Wespen

    Wie heeft er ervaring in de zomermaanden met wespen (i.v.m. een allergisch kind). Wordt je lastig gevallen in de parken of valt het wel mee?

    groetjes, Suzanne

  8. Top | #18
    Florida Superfanaat corrus's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2006
    Locatie
    Lelystad, Nederland en Winter Garden, Florida, USA
    Berichten
    3.137

    Standaard Re: wespen

    Wij hebben eigenlijk er helemaal nooit last van gehad... en we gaan toch toch een behoorlijk aantal malen per jaar, ook zomers)
    Laatst gewijzigd door Michael66; 15-04-10 om 09:40. Reden: full quote eruit
    Welcome to Florida
    Florida: 1979, 1980, 1981, 1982, 1983, 1984, 1985, 1986, 1987, 1988, 1989, 1990, 1991, 1992, 1996, 1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019
    Californië: 1993, 1994, 1995, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019

  9. Top | #19
    Florida Groupie Yvet's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Locatie
    Delft
    Berichten
    622

    Standaard Re: Wespen

    Idd ik heb wel eens een wesp gezien maar echt een enkele in al die jaren.
    In heel amerika eigenlijk.

    Stom is dan weer wel dat er programma's plenty zijn over het gevaar van de killerbee, maar wees gerust dit is echt amerikaanse tv en dus angst opwekken bij de amerikanen.

    Ik zou gewoon een epipen meenemen, heeft ze wrs in nederland ook al op zak.
    Neem een artsenverklaring en medicijnpaspoort mee, dan is het geen enkel probleem.

    Maar echt, ik ben doodsbang voor wespen en ik loop op vakanties in amerika altijd met een gerust hart rond.
    Het is absoluut niet zoals de Efteling waarbij je geen afval weg kan gooien in een vuilnisbak omdat het er sterft van de wespen.

    December 2012 met 8-daagse Disney Fantasy Cruise.
    Mei 2013 met 15-daagse Trans Atlantische Disney Magic cruise


  10. Top | #20
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Helmond
    Berichten
    752

    Standaard

    Wespen niet. Wel duizenden "lovebugs", vooral in mei (en ze komen in september nog een weekje terug...)

    Dat zijn kleine, langwerpige vlieg-achtige insecten, die het paar-seizoen wel heel letterlijk nemen, want dan zitten er 2 aan elkaar vast en vliegen samen rond.

    Kijk eens hier.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 15-04-10 om 09:42. Reden: samengevoegd



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •