Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 4 van de 11 EersteEerste ... 23456 ... LaatsteLaatste
Resultaten 31 tot 40 van de 106

Onderwerp: Inheemse of voorkomende dieren in Florida

  1. Top | #31
    Florida Fanaat PENPE's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2005
    Locatie
    Cape Coral
    Berichten
    1.485

    Standaard Re: Ongedierte

    Hoi Sylly,

    Die gekko's (of zouden ze toch anders heten) klimmen ook graag in het gaas rond het zwembad en dat is
    toch altijd wel een leuk gezicht en leuk om een foto te maken van een mooi exemplaar :

    http://3.bp.blogspot.com/_itsdkGev1v...9+DSC_1210.JPG

    Op de stoep naar onze voordeur zaten er steevast ook altijd een stuk of vier, maar zodra de voordeur
    open ging of we kwamen aanlopen schoten ze snel de struiken in.

    Groetjes,
    Pieter & Petra
    Laatst gewijzigd door PENPE; 24-10-08 om 07:51.
    At the moment busy planning our 2nd USA/Florida-trip for this year

  2. Top | #32
    Florida Fanaat JKG's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2008
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    1.539

    Standaard Re: Ongedierte

    Maar gekko's zijn ook geen beesten die vies gevonden worden. Heb er eentje in de K-Mart gezien... niet te vangen... heb m'n best gedaan.
    Verder 's avonds veel kikkers/padden. Die zijn leuk om te vangen, gaat ook niet even makkelijk, maar wel veel makkelijker dan een gekko.

    Maar zou er zelf geen moeite mee hebben als ik gekko's in huis had.

    Lekker verhaal van Tenerife, werd goed schoongemaakt blijkbaar.. :mrgreen: .
    Er is ook een filmpje bij de metro van Japan, in een hal dat een verdelger een put voorziet van chemische troep en er honderden kakkerlakken uit komen en alle kanten op rennen... brrr alle reizers maakten zich toen uit de voeten

  3. Top | #33
    Florida Groupie Marcelg's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2005
    Locatie
    Key West, Florida
    Berichten
    461

    Standaard Re: Ongedierte

    Het lijkt wel of jullie ze niet allemaal tegenkomen.

    Betrekking op Key West en omgeving:
    Kakkerlakken, Geico's, schorpioenen, slangen, boomratten, leguanen horen hier thuis. spinnen zie je nauwelijks hier, maar die enkele spin die er is kan je wel behoorlijk bijten, het is een klein spinnetje, verkijk je er niet op, voor de helden onder ons, pak ze niet met je blote hand.

    Slangen zijn meestal ok, meestal, dus ook niet pakken als je niet weet wat je doet.


    Al met al zijn de noseeums het meest vervelend, er zijn er millioenen, je weet het pas als het jeukt, dat ze er waren.

  4. Top | #34
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Zutphen
    Berichten
    36

    Standaard Re: Ongedierte

    wij zaten maart/april 2008 in een villa aan de high gate park.
    in de garage lagen allemaal doden kakkerlaken,(waarschijnlijk was pest control net langs geweest)en verder de kleine maar verneinige spinnen.
    daarvan hadden wij de zwarte(waarschijnlijk de zwarte weduwe maar weten wij niet zeker)en bruine waarschijnlijk family van de zwarte en dan nog een paar spinnen met op de boven kant van het lijf een soort gezichtje.maar ook hier geldt de regel laat ze met rust en ze doen jou ook niks.
    kom trouwens ook maar niet te dicht bij de vijvers als ze niet omheind zijn,anders kan er wel eens een kleine krokko zitten.
    ook hebben wij slangen gezien ter hoogte van napels maar of die ook in orlando zitten geen idee.

  5. Top | #35
    Florida Groupie AlexFL's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2007
    Locatie
    NL
    Berichten
    355

    Standaard Re: Ongedierte

    gelukkig nog nooit een van mijn meest gevreesde tegenstanders (black widows of brown recluses spinnen) tegengekomen in onze villa's of thuis (wel hele grote niet harige spinnen in het bos), ik vrees ook als dat gebeurt dat ik meteen begin te schuimbekken... jesus christ wat heb ik schijt voor evt. giftige spinnen hahaha ieder ander insect of beest no problemo..
    Laatst gewijzigd door AlexFL; 06-12-08 om 14:01.

  6. Top | #36
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    May 2006
    Locatie
    waalwijk
    Berichten
    108

    Standaard Re: Ongedierte

    Gekko's zie je overal, maar ook wasbeertjes hebben we gezien en insekten rondom ons appartement in 2006 (gelukkig niet binnen :smile: )
    Maar ja, wat wil je, je zit in de tropen :sun:
    weer aan het werk

  7. Top | #37
    Florida Groupie Marcelg's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2005
    Locatie
    Key West, Florida
    Berichten
    461

    Standaard Re: Ongedierte

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door disney-golf Bekijk Berichten
    Dat zijn Gators Johandiana, krokko's zitten zo'n 6.000 Km verder.:-\"

    Er zitten dus wel krokko's in Florida, samen met gators.
    http://edis.ifas.ufl.edu/UW157 Op deze link kun je de verschillen zien



    Dit beestje kwam ik vandaag tegen langs de waterkant, prachtig.
    Rechts achter de takjes zie je zijn kindje ook nog zitten.
    Wij zien de leguanen dagelijks, maar in deze kleuren vond ik het toch wel de moeite om een foto te maken.

    Laatst gewijzigd door Njit; 06-12-08 om 09:31.

  8. Top | #38
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Zutphen
    Berichten
    36

    Standaard Re: Ongedierte

    hahaha heb ik toch nog gelijk.maar allegekheid op een stokje ongedierte kom je overal tegen,of je nou thuis bent of op je vakantie adres.
    meestal is het dan ook zo hoe meer je er op gaat letten de meer je ziet,maar laat je vakantie hier niet door verpesten.ik las dat de trauma's zijn gekomen in spanje waar naar mijn mening de accomodaties er ook voor het meere deel slecht zijn onderhouden(hier houden wij als we naar spanje gaan al rekening mee dan kan het er alleen maar beter op worden).maar daarin tegen vinden wij de villas veel beter in onderhoud.vaak is het ook zo dat je wel in de nieuwere villas terecht komt,zo zaten wij de laatste keer in high gate park aan de 27 alles in nieuw staat goed onderhouden tuin en super buurt.ik denk dan ook zo als de meeste hier kunnen beamen dat als je eenmaal bij je villa aankomt dat je totaal verbaast bent in hoe groot en hoe luxe alles is en daardoor de ongedierte in 1 klap bent vergeten.en mocht er toch nog iets tegen vallen kun je altijd nog het manegment bellen.
    Laatst gewijzigd door Johandiana; 06-12-08 om 18:27.

  9. Top | #39
    Stamgast meisje's Avatar
    Ingeschreven
    May 2005
    Berichten
    154

    Standaard Re: Ongedierte

    Wij waren afgelopen oktobre in Florida en hadden een vilaa gehuurd. En wat hadden wij bovenin de omheining van het zwembad?...een slang...was niet echt fijn. Gebeld met de verhuurder en er is iemand gekomen om het beest weg te halen. Niet echt ongedierte maar wel ongewenst gedierte...

    meisje

  10. Top | #40
    Vaste Bezoeker liesje1967's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2008
    Locatie
    Brabant
    Berichten
    114

    Standaard Re: Dieren in Orlando

    Tis mij niet echt duidelijk...of er nu veel kakkerlakken kruipen in Orlando.....
    Heb ze wel veel in New Orleans gezien en vind het echt niet prettig....dus wie kan mij daar iets van vertellen.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •