Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 8 van de 11 EersteEerste ... 678910 ... LaatsteLaatste
Resultaten 71 tot 80 van de 106

Onderwerp: Inheemse of voorkomende dieren in Florida

  1. Top | #71
    Newbie Ellen&Bas's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2010
    Locatie
    Antwerpen-Venlo
    Berichten
    12

    Standaard Re: Inheemse of voorkomende dieren in Florida

    Wij doen een rondreis dus in de tuin van onze villa zullen we geen beesten tegenkomen... Ik bedoelde eigenlijk in de parken zelf of op plekken waar je heen kan gaan dat je een grote kans hebt. Vaak zeggen ze jaja in de Everglades zie je zeker alligators... (heb het verschillende keren voorgehad: christoffelpark: zeeeeeker hagedissen en leguanen - heb er geen eentje gezien! Yosemite: zeker beren en wilde beesten - weinig van gemerkt ... )

  2. Top | #72
    Stamgast Francien's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2005
    Locatie
    Schiedam/Bonita Springs FL
    Berichten
    177

    Standaard Re: Inheemse of voorkomende dieren in Florida

    De Floridians zeggen, dat in elk watertje wat je ziet een alligator zit. Dat is natuurlijk niet helemaal waar, maar toch.... In de gecultiveerde area's zoals Orlando en Miami zul je weinig tegenkomen. Langs de Tamiami trail (41), die dwars door de Everglades loopt, zie je in het moeraswater dat evenwijdig loopt langs de 41, alligators. Stap op elke willekeurige plek uit (kijk dan wel eerst even om je heen) en zie daar de kop van de alligator. Ze hebben een schutkleur, dus je moet wel even de tijd ervoor nemen. Een toeristische airboattour gunt je gegarandeerd een blik op gators. Ze worden naar de boot gelokt. Maar overal ter wereld in de wildernis zul je toch merken dat alle beesten banger van jou zijn dan jij van hen. Een rondreis geeft je meestal wat minder de tijd om de natuur naar je toe te laten komen. Want zo zie ik het een beetje. Op het moment dat je in Florida wat langer op 1 plek bent, zul je steeds meer zien, ontdekken en beleven. Vanuit je auto op de 75 een american eagle spotten? Ik geloof dat niet zo. Het beest is niet altijd overal aanwezig, dus moet je de lucht rustig bekijken. Ben je gedurende een week elke dag in zee op Sanibel Island, zie je gegarandeerd roggen, dolfijnen en manatees (op de zandbanken). Een flitsbezoek van 3 uur aan het eiland zal je weinig opleveren. Buiten een zak vol schelpen en de herinnering aan een prachtig eiland. Het Ding Darling National refuge op Sanibel zit propvol met alligators. Misschien moet je daar eens een kano pakken en het avontuur met de natuur aangaan. Spannend..wie weet lig je ineens toch oog in oog....
    In Yosemite moesten wij wel ons eten in een mandje doen en ophijsen in de boom als we weg waren of tijdens de nachten. Ik heb daar ook niks gezien in die 2 dagen (alleen koyotes), maar die grote bruine beren zullen toch regelmatig rondneuzen daar denk ik, anders hingen die mandjes er niet. Om ze daar te spotten moet je gewoon een beetje geluk hebben of pech. ...het is maar hoe je het bekijkt........
    Laatst gewijzigd door Francien; 18-04-10 om 20:34.
    Floridian Francien

  3. Top | #73

    Standaard Re: Inheemse of voorkomende dieren in Florida

    Aankomende augustus gaan we voor de 9e keer achter elkaar naar Florida, de afgelopen 8 jaar hebben we heel wat dieren gezien, in het wild maar ook in huis, garage en zwembad.
    Zoals een gordeldier, black racer slangen ( waarvan 1 onder ons ligbed kroop in Blizzard beach), diamond back slang over de weg kruipend in onze community, vorig jaar hadden we 4 sand crane vogels bij ons huis die we ook nog gevoerd hebben, deze vogels zijn 1 a 1.20 meter.
    uiteraard kakkerlakken van klein tot zeer groot.In Kelly park een aantal wasbeertjes van dichtbij gezien en op het moment dat ik aan het eind van de kreek het water uit wilde zwom er een bruine moccassin slang voor me langs.
    Tijdens de afval ophaaldagen zie je ook veel wasbeertjes en gieren.

  4. Top | #74
    Vaste Bezoeker probits's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2009
    Locatie
    duffel , Belgie
    Berichten
    60

    Standaard Re: Inheemse of voorkomende dieren in Florida

    Vorig jaar was ik met mijn fototoestel aan het kijken hoe goed ik de spaceshuttle kon fotograferen vanaf de 'gratis' plaatsen (bij een lancering)...en toen vloog dit voorbij...

  5. Top | #75

    Standaard Re: Inheemse of voorkomende dieren in Florida

    @probits;

    Wow, wat een fantastische foto!!!!!
    Laatst gewijzigd door Michael66; 22-02-11 om 23:15. Reden: fqe

  6. Top | #76
    Vaste Bezoeker probits's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2009
    Locatie
    duffel , Belgie
    Berichten
    60

    Standaard Re: Inheemse of voorkomende dieren in Florida

    thanks...dit gaat me ook geen 2de keer meer lukken denk ik...toch wel mijne beste foto ooit...vind ik zelf toch!

  7. Top | #77
    Florida Fanaat koenkamphuys's Avatar
    Ingeschreven
    May 2007
    Locatie
    Waddinxveen - Nederland... en Sebring, Florida
    Berichten
    1.129

    Standaard Re: Inheemse of voorkomende dieren in Florida

    In de omgeving van ons huis in Sebring zien we ook regelmatig allerlei dieren, als is het het laatste jaar duidelijk minder geweest. Tussen ons perceel en het terrein van de Sebring Raceway en het vliegveldje ligt een strookje bos, eigenlijk meer een verwilderde bomenrij, en daarachter een groot stuk niemandsland. Tot voor kort, voordat ze het gebied hebben omgeploegd, was er van alles te vinden:

    • wasberen (die er veel leuker uitzien dan ze zijn)
    • massa's konijnen
    • gordeldieren
    • eekhoorns (die regelmatig op de papaya's en palmvruchten van mijn zwager afkomen)
    • herten
    • slangen
    • 's winters veel adelaars
    • gieren
    • en een heus paartje bobcats! Hier een niet al te scherpe foto van het mannetje in de achtertuin van mijn zwager en schoonzus:



    De natuur neemt gelukkig het terrein weer over en langzamerhand komen ook de dieren terug al hebben we de bobcats nog niet teruggezien.

    In het meertje in ons stuk van de wijk wordt een enkele keer een alligator gespot, die wordt er dan door de Forest and Wildlife Commission uitgehaald en teruggezet naar het Lake Istokpoga, aan de buitenrand van de wijk, dat 'infested' met alligators is; al laten ze zich in het deels met waterplanten overgroeide meer slecht zien. Door de wijk banjeren ook regelmatig grote reigers die erg territoriaal zijn en ons bewoners graag laten weten dat het land niet van ons, maar van hen is.

    Rondom het huis regelmatig slangen en heel veel kikkers. Die laatste wisten via de centrale airconditioning en via de kier onder de voordeur regelmatig naar binnen te komen en hadden een voorkeur voor de WC-pot. Die kikkers hebben kameleon-eigenschappen. In de WC-pot werden ze spierwit. Ik ging ze dan vangen met een Walmartzakje en liet ze buiten in het gras los. Daar verkleurden ze na een paar minuten groen! Ook als ze op de muur zitten verkleuren ze wit. In een poeltje in het niemandsland achter de bomenrij worden in de regentijd elke avond kikkerconcerten gegeven. Binnenkomen doe ze niet meer nadat we de toegangspoorten hebben dichtgemaakt.

    Net aan de andere kant van de spoorlijn, een mijl verderop,is een groter stuk natuur en daar worden regelmatig beren gezien - en aangereden. Er zijn in twee jaar al twee jonge beertjes doodgereden. Mijn schoonzus moest een keer op de highway 98, onderweg naar huis, stoppen omdat een volwassen beer op zijn dooie akkertje de weg overstak.
    Laatst gewijzigd door koenkamphuys; 24-02-11 om 19:39. Reden: gieren, adelaars en kikkerconcerten

  8. Top | #78
    Regelmatige Bezoeker db2011's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2011
    Berichten
    17

    Standaard Re: Inheemse of voorkomende dieren in Florida

    Beste forumleden,

    Ik ga dit jaar voor het eerst naar Florida in Orlando, maar ik ga een hotel pakken voor 11 dagen.
    Nu ik ga wat wandelen en wat mooie dingen bezichtigen, nu wat jullie hier allemaal schrijft over de insecten en zo ik ben daar helemaal niet voor en zeker van slagen en spinnen ben ik enorm bang van,
    in de hotel komen die beesten ook hebben jullie dat al meegemaakt?
    Volgens mij is een hotel toch veilig niet?
    salamanders/hagedisjes ja dat lijkt mij wel leuke dieren maar wil ze toch niet aanraken wel fotograferen zeker dat zijn mooie dieren, zijn die te vinden en waar?

  9. Top | #79
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Inheemse of voorkomende dieren in Florida

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door db2011 Bekijk Berichten
    salamanders/hagedisjes lijkt mij wel leuke dieren maar wil ze toch niet aanraken wel fotograferen zeker dat zijn mooie dieren, zijn die te vinden en waar?
    In sommige hotels kan je hiervoor een afspraak maken. Dan zitten de dieren op de afgesproken tijd voor je klaar voor een fotomomentje. Vergeet niet om altijd een handje zout mee te nemen, de mooiste foto's maak je als je eerst wat zout op de staart legt.

    Trouwens; toch nooit weg, een korreltje zout. Beter mee verlegen dan om verlegen...:wink:.



  10. Top | #80
    Florida Groupie hrjhaan's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2010
    Locatie
    Veendam
    Berichten
    412

    Standaard Re: Inheemse of voorkomende dieren in Florida

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door db2011 Bekijk Berichten
    in de hotel komen die beesten ook hebben jullie dat al meegemaakt?
    Volgens mij is een hotel toch veilig niet?
    salamanders/hagedisjes ja dat lijkt mij wel leuke dieren maar wil ze toch niet aanraken wel fotograferen zeker dat zijn mooie dieren, zijn die te vinden en waar?
    Ik had vorig jaar iets dat leek op een kakkerlak dat in mij koffer kroop. Gelukkig kroop het er net zo snel weer uit.
    Je kunt dus op je hotelkamer best wat ongedierte aantreffen.
    Op de gekste plaatsen kom je leuke diertjes tegen.
    Wij zagen eekhoorntjes tussen de geparkeerde auto's op de parkeerplaats.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •