Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: Pain At The Pump

  1. Top | #1
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Pain At The Pump

    Amerika's nieuwste ziekte en vast dagelijks onderwerp in het nieuws. Pump Pain, ofwel de brandstofprijzen. Op dit moment (per staat verschillend) kost de brandsof al tegen de 3 dollar per gallon. Weliswaar nog steeds goedkoper dan bij ons, maar toch een verdubbeling t.o.v. vorig jaar. En hij is stijgende. Toch iets om mee te nemen in je vakantieplanning.
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  2. Top | #2
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Locatie
    Dongen
    Berichten
    26

    Standaard

    Wij schrokken er ook van hoeveel het in een korte tijd omhoog kan gaan,
    we betaalden in de eerste week nog $ 2.35 en de laatste week $ 2.55 is toch $ 0.20 in 3 weken.

  3. Top | #3
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard

    Onze eerste reis was de benzine nog rond de één dollar per gallon, vorige maand was dat al rond de $2,35, op sommige plaatsen nog $2,10. Omgerekend inderdaad nog veel minder dan we hier betalen, maar bij het gemiddelde verbruik van de amerikaanse wagen toch bijna hetzelfde ...... Niet klagen, gewoon betalen en lachend je vakantie doorbrengen. ALs je die paar extra dollars je vakantie laat verpesten ....

    Nou ja, het is wel een paar dollars extra voor benzine, een extra toeslag op je tickets, een hoogseizoentoeslagje hier, een veiligheidstoeslagje daar, .... ergens houd het toch op .....

    Volgend jaar maar ergens anders heen ..... NEEEEEEEEE!!!!!!!

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  4. Top | #4
    Florida Fanaat Eric's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.832

    Standaard

    Ach, na Katerina zal de prijs wel weer een duppie omhoog gaan.
    Maar ja, wat kost een gallon hier wel niet ?
    Eric

  5. Top | #5
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Virginia, USA
    Berichten
    284

    Standaard

    Toch vind ik niet, dat je dat kunt vergelijken. In Nederland kun je met openbaar vervoer vrijwel overal komen, hoeveel mensen er ook over klagen. Dat is hier in de VS niet het geval.
    Verder kan ik persoonlijk wel naar winkels fietsen om inkopen te doen, maar de meeste mensen hebben ook daar hun auto voor nodig. Om van de enorme verpakkingen nog niet te spreken, die op de fiets niet mee te nemen zijn.
    In Nederland kun je zonder auto goed overleven, in veel plaatsen in de VS absoluut niet.

  6. Top | #6
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Aug 2005
    Locatie
    Muiden
    Berichten
    82

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Petra/VS
    In Nederland kun je met openbaar vervoer vrijwel overal komen, hoeveel mensen er ook over klagen. Dat is hier in de VS niet het geval.
    In Nederland zijn er ook heel wat gebieden waar je met openbaar vervoer moeilijk kunt komen! Het is in de Randstad vooral heel goed geregeld, maar in de dun bevolkte gebieden (ook die zijn er nog in NL), is het belabberd. Ik ben pas verhuisd van Midden Limburg naar Amsterdam, dus het verschil merk ik heel goed.

    Algemeen genomen heb je absoluut gelijk, en is NL gemakkelijker te bereizen dan de VS!

    Groetjes,
    Jacqueline
    Groetjes, Jacqueline


    Kijk op http://www.jasmino.blogspot.com/ voor onze reisverhalen.
    Kijk op http://www.pixagogo.com/jasmino voor onze foto's.

  7. Top | #7
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Michael66
    Onze eerste reis was de benzine nog rond de één dollar per gallon, vorige maand was dat al rond de $2,35, op sommige plaatsen nog $2,10. Omgerekend inderdaad nog veel minder dan we hier betalen, maar bij het gemiddelde verbruik van de amerikaanse wagen toch bijna hetzelfde ...... Niet klagen, gewoon betalen en lachend je vakantie doorbrengen. ALs je die paar extra dollars je vakantie laat verpesten ....

    Nou ja, het is wel een paar dollars extra voor benzine, een extra toeslag op je tickets, een hoogseizoentoeslagje hier, een veiligheidstoeslagje daar, .... ergens houd het toch op .....

    Volgend jaar maar ergens anders heen ..... NEEEEEEEEE!!!!!!!
    Ook wij hebben het onder de dollar tijdperk nog meegemaakt en in een ver verleden in Saudi Arabie zelfs nog eens 0,7 dollarcent per gallon betaald. En we nemen ook echt wel weer een SUV als we in Oktober weer gaan, net als de afgelopen weken toen we bijna 5000 mijlen gedaan hebben in de Midwest en West USA, maar ik zie erg vaak dat mensen op een superbudget door de US willen reizen, zowel hier, maar nog meer op het amerika.pagina prikbord.
    En dan kan het, zeker als je een camper neemt, toch wel erg gaan drukken op je uitgaven, en je vakantieplezier beinvloeden.
    Wij nemen die extra dollars voor lief, evenals al die andere toeslagen, maar ik kan (en wil) niet in andermans knip kijken.
    Wij gaan toch wel :wink:
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •