Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 12

Onderwerp: Van Orlando naar Inverness

  1. Top | #1
    Newbie
    Ingeschreven
    Mar 2010
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    8

    Standaard Van Orlando naar Inverness

    Hoi ik heb even een vraagje. We gaan naar Inverness en vliegen op Orlando nu moeten we natuurlijk van Orlando naar Inverness zien te komen. Heeft iemand misschien een idee of dit bijvoorbeeld met een bus is te doen of met een taxi. En wat dan de kosten hiervan zouden zijn. Alvast bedankt voor de info.

    Gr. Bob

  2. Top | #2
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Van Orlando naar Inverness.

    Het makkelijkst is met een huurauto. M.i. staat het huis van Koen Kamphuys in Inverness en gaat hij steeds enkele reis erheen met een huurauto van Hertz, aangezien daar een inleverpunt van Hertz is.

    Maar dat kan Koen het beste zelf even aangeven.

    Heb je in Inverness zelf geen auto/vervoer nodig dan?

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  3. Top | #3
    Newbie
    Ingeschreven
    Mar 2010
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    8

    Standaard Re: Van Orlando naar Inverness

    We hebben daar een huis tot onze beschikking van een kennis waar al een auto aanwezig is. Dus zodoende maar het kan zo maar zo zijn dat we opgehaald worden ik ben eigenlijk ook gewoon nieuwsgierig wat de alternatieven zijn. aangezien het onze eerste keer is daar naar toe.

    Gr. Bob

  4. Top | #4
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jun 2009
    Berichten
    113

    Standaard Re: Van Orlando naar Inverness

    Let goed op de verzekering, een Amerikaan verzekert zijn auto niet maar zichzelf!

    Wij zijn meerdere keren naar Inverness geweest, mooie plaats veel rust maar minimaal anderhalf uur rijden van Orlando, taxi lijkt mij geen mogelijkheid.
    Er rijden volgens mij geen bussen van Orlando naar Inverness/Ocala...

  5. Top | #5
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2010
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    58

    Standaard Re: Van Orlando naar Inverness

    Er gaat een shuttle van Orlando airport naar Ocala die heb ik toevallig vorige week zien rijden. http://www.shuttleliner.com/

    Verzekering moet je idd even goed nakijken. Het kan wel zo zijn dat je er in mag rijden maar het is een uitzondering en niet iets waar je vanuit moet gaan.

  6. Top | #6
    Florida Groupie A.Hofman's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2009
    Berichten
    433

    Standaard Re: Van Orlando naar Inverness

    Er is ook een Greyhound verbinding Orlando-Ocala, maar of die in Inverness stopt weet ik niet.

  7. Top | #7
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Van Orlando naar Inverness

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bosyka Bekijk Berichten
    Als ik het goed begrijp, dat als ik in de auto van een ander zou gaan rijden deze niet verzekerd is.
    MMmmm, ze geven aan dat je dit heel erg goed moet nagaan voor je in de auto stapt. Vanaf het Forum is natuurlijk niet te zien welke voorzieningen iemand heeft getroffen. Voor het zelfde geld heeft de gene die jou de auto te leen geeft, immers wel de noodzakelijke verzekeringen afgesloten.

    Gebruikelijk is daar dat de chauffeur verzekerd is en niet het voertuig, zoals dat bij ons systeem het geval is. Als wij bij familie zijn, kunnen we echt niet in hun auto rijden. Zij mogen weer niet in onze huurauto rijden.......



  8. Top | #8
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jun 2009
    Berichten
    113

    Standaard Re: Van Orlando naar Inverness.

    Koen Kamphuys heeft geen huis in Inverness maar in (de regio) Sebring.
    Helaas ken ik nog niemand die een huis in Inverness heeft...
    Laatst gewijzigd door Michael66; 08-04-10 om 18:31. Reden: Quote ingekort

  9. Top | #9
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2010
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    58

    Standaard Re: Van Orlando naar Inverness

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bosyka Bekijk Berichten
    Hoi 1250 & Katjab. Als ik het goed begrijp, dat als ik in de auto van een ander zou gaan rijden deze niet verzekerd is.

    Gr. Bob
    Zo zwart/wit ligt het niet maar navragen is erg belangrijk.
    Ik heb vorig jaar 3 maanden in Amerika gezeten en reed gewoon met de auto van de eigenaresse van het bedrijf waar ik zat maar zij had dat bij haar verzekering even aangepast.

  10. Top | #10
    Florida Fanaat koenkamphuys's Avatar
    Ingeschreven
    May 2007
    Locatie
    Waddinxveen - Nederland... en Sebring, Florida
    Berichten
    1.129

    Standaard Re: Van Orlando naar Inverness

    Nou... nou ik toch al over de tong ben gegaan zal ik toch maar eens meekletsen:???: over de oorspronkelijke vraag.

    Je kunt een one-way huren bij een autoverhuurmaatschappij. Lang niet alle verhuurmaatschappijen staan one-ways toe, en als zeker niet voor één dag. Daarom huur ik altijd bij Hertz - ook omdat die een verhuurkantoortje bij mij in Sebring heeft (dat voor een belangrijk deel van de one-ways leeft).

    Je kunt eenvoudig op de site van Hertz uitzoeken of ze een verhuurpunt in Inverness hebben - inclusief het adres. Huur ook alvast voor de terugweg want vanuit hier is dat goedkoper als ter plekke.

    Als je bij Hertz economy huurt, denk er dan aan dat je dan ook echt economy krijgt (tenzij je zoals ik goldmember bent :sun. Meestal krijg je een volkomen uitgeklede Chevrolet Aveo, die ruim genoeg is voor 2-3 personen + bagage maar wel verstoken van alle luxe behalve airco. Maar 't is maar voor één enkele reis natuurlijk.

    O ja, als je op zaterdag reist hou er dan rekening mee dat zulke verhuurkantoortjes op zondag dicht kunnen zijn. Dat kost je dan een extra dag huren.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 1250 Bekijk Berichten
    Let goed op de verzekering, een Amerikaan verzekert zijn auto niet maar zichzelf!
    Dat is niet altijd waar. Mijn verzekering dekt wel degelijk de auto i.p.v. de eigenaar. Maar het is zeker noodzakelijk om na te vragen.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A.Hofman Bekijk Berichten
    Er is ook een Greyhound verbinding Orlando-Ocala, maar of die in Inverness stopt weet ik niet.
    Heb destijds ook wel eens de mogelijkheden onderzocht voor openbaar vervoer vanaf het vliegtuig i.p.v. een huurauto. Probleem is dat bus en trein niet vanaf het vliegveld vertrekken, dat vliegtuigen te laat aankomen voor de buslijnen en dat je op het haltepunt bij je bestemming ook maar weer moet zien hoe je verder komt. Amerika is een autoland....
    Laatst gewijzigd door koenkamphuys; 03-04-10 om 10:52. Reden: Aanvulling over verzekering



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •