Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Resultaten 1 tot 10 van de 10

Onderwerp: Gesponsorde links

  1. Top | #1
    Florida Fanaat koenkamphuys's Avatar
    Ingeschreven
    May 2007
    Locatie
    Waddinxveen - Nederland... en Sebring, Florida
    Berichten
    1.129

    Standaard Gesponsorde links

    Vraagje:
    Waarom wordt elke keer als het woord Alamo in een discussie voorkomt, dit ondrstreept met een link-naar, en bijv. hertz niet?
    Waarom wel KLM en Martinair, maar niet United, Delta of US Airways?
    Wordt 't forum door deze gelinkte bedrijven gesponsord?

  2. Top | #2
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    May 2007
    Berichten
    114

    Standaard Re: Gesponsord???

    Als je op de links gaat staan zie je dat dit via "tradedoubler" gaat. Idd gesponsord dus, logisch ook want een forum als dit kost geld om in de lucht te houden. Ik heb nog nooit iets betaald, dus dat geld moet ergens vandaan komen.

    En de marges in dit genre kennende, zal er nog steeds geld bij moeten vrees ik.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 25-03-10 om 10:36. Reden: full quote eruit
    Mvg,
    Roy.


  3. Top | #3
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Gesponsord???

    Deze keuzes zijn/worden gemaakt door Daniel, de eigenaar van het forum, in samenspraak met de moderators. En inderdaad: er zijn "gesponsorde" links. Maar niet allemaal. Zoals je misschien ook is opgevallen zijn er diverse automatische links die verschijnen bij woorden als hotelervaringen en reisverslagen . Die automatische links verwijzen naar delen van het forum die met het betreffende onderwerp van doen hebben.
    Om het verschil te kunnen zien hebben "gesponsorde" links onderbroken streepjes (bijc. Alamo) en "niet-gesponsorde" links ononderbroken strepen eronder.

    Er is voor een beperkt aantal woorden / termen gekozen om het forum zo leesbaar en overzichtelijk te houden. Al blijft dat altijd een lastige en subjectieve afweging.

    Ik hoop hiermee e.e.a. voldoende te hebben toegelicht.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 25-03-10 om 10:50.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  4. Top | #4
    Webmaster Daniel's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    883

    Standaard Re: Gesponsorde links

    Zowel Rolthof als Michael66 hebben gelijk. Het gaat om links die lopen via oa. het affiliate-netwerk van TradeDoubler. Dit houdt in dat als er via die links (dus met een stippellijntje eronder) iets wordt gekocht, dat een deel van het bedrag als commissie naar het forum gaat. En dit komt weer ten goede aan de hosting van het forum, domeinnaam, aanschaf van de software, dataverkeer, etc.

  5. Top | #5
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    1.129

    Standaard Re: Gesponsorde links

    Wat ik eigenlijk jammer vind is dat leden van het forum met een eigen huis in Florida geen mogelijkheid hebben om dat hier kenbaar te maken. Er zullen vast redenen zijn waarom dit in de regels is opgenomen maar wellicht is er nog eens te kijken naar een soortgelijke constructie of een betaald deel voor deze leden.

    Persoonlijk heb ik geen huis in Florida maar als ik naar een huis zou zoeken zou ik het liefst eerst kijken bij Forummers van hier voordat ik het bij een ander boek.

    Maar ik weet niet of dit in het verleden tot problemen heeft geleid en het daarom niet toegestaan is of dat er andere redenen zijn.


  6. Top | #6
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Gesponsorde links

    We (de forumleiding) hebben het hierover uitgebreid gehad en zijn om verschillende redenen tot de conclusie gekomen dit niet toe te staan. Ik ga er hier niet uitgebreid over schrijven, maar je mag me geloven dat er een goede afweging is gemaakt.

    Maar misschien als er in de toekomst bepaalde mogelijkheden komen in de forumsoftware of zo ...... wie weet. Het blijft ook onze aandacht houden. Net als allerlei andere wijzigingen, verbeteringen en toevoegingen.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  7. Top | #7
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    1.129

    Standaard Re: Gesponsorde links

    Bedankt voor je snelle reactie, ik vroeg het me al een tijdje af of daar niet iets mee gedaan kon worden voor de leden die hier erg veel posts maken en ter sponsoring van het forum natuurlijk.

    Maar ik kan me voorstellen dat er bezwaren/risico's aan zitten die je moet afwegen. Ik zou het in ieder geval wel een pluspunt vinden.


  8. Top | #8
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Gesponsorde links

    NB: het is huizenbezitters/-verhuurders wel toegestaan een verwijzing naar hun website te maken in hun persoonlijke gegevens (profiel). LET OP: dus niet in de handtekening die onder elk bericht verschijnt!! Dus als je van een forumlid weet dat het een huizenbezitter is kun je altijd even bij de persoonlijke gegevens (profiel) van diegene kijken.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  9. Top | #9
    Florida Fanaat koenkamphuys's Avatar
    Ingeschreven
    May 2007
    Locatie
    Waddinxveen - Nederland... en Sebring, Florida
    Berichten
    1.129

    Standaard Re: Gesponsorde links

    Moderatoren, bedankt voor de uitleg, ik had al zo'n vermoeden. Over de huizenverhuur:
    We hebben een forum marktplaats, zou daar niet een subforum onder kunnen waar huizenverhurende leden hun property kunnen aanbieden? Daar is het niet opdringerig, maar wel goed bij elkaar verzameld voor andere leden die op zoek zijn naar iets om te huren. (ik verhuur zelf trouwens niet).

  10. Top | #10
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Gesponsorde links

    Momenteel staat de (noodzakelijke) invoering van de nieuwste versie van de forumsoftware op de eerste plaats van de to-do-list. Dat heeft op dit moment dus de aandacht. Daarbij kijken we meteen naar de invulling van een "voorpagina" en een mogelijk betere indeling van het forum. Andere uitbreidingen en zo komen daarna aan bod.

    Suggesties zijn en blijven altijd welkom, maar op dit moment is er helaas (te) weinig tijd om daar invulling aan te geven. Zodra dit wel weer het geval is laten we het uiteraard weten.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •