Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 3 van de 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 31

Onderwerp: Diabetes / Insuline

  1. Top | #21
    Stamgast
    Ingeschreven
    Mar 2010
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    201

    Standaard Diabetes

    Mijn vriend heeft diabetes en heeft dus altijd insuline met kleine naaldjes op zak.
    Hij doet dit altijd in zijn handbagage en heeft ook een medisch paspoort, maar mijn vraag is of je dit alsnog ergens moet aankondigen voordat je Amerika ingaat?

  2. Top | #22
    Florida Fanaat mattrob's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zuid Limburg
    Berichten
    1.288

    Standaard Re: Amerika en diabetes

    Ik heb zelf ook diabetes, en mijn kinderen ook. Wij hebben eigenlijk nooit problemen; de spullen zou ik altijd in mijn handbagage doen, zeker met de insuline en dat weten ze in de US ook. Gaat allemaal heel makkelijk, je hoeft het nergens aan te kondigen en hooguit als ze het zien op de scan, even toelichten dat je diabetes hebt en dan is het gelijk goed. Natuurlijk goed om je medisch paspoort bij je te hebben, hebben wij ook altijd, maar nog nooit hoeven laten zien !
    Orlando 1999, 2000, 2002, 2002, 2003, 2005, jan 2008, juli 2008, 2009, mei 2010, juli 2010, kerst 2010, jan 2012, juli 2012, nov 2012, juli 2013, nov 2013, juli 2015, juli 2016, juli 2017, nov 2017, juli 2018, nov 2018 http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2018

  3. Top | #23
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Amerika en diabetes

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door marjoleinenrick Bekijk Berichten
    mijn vraag is of je dit alsnog ergens moet aankondigen voordat je Amerika ingaat?
    Toegevoegd: Haha, vele wegen leiden naar Rome! Maar dit is wat CPB er zelf van zegt:

    Medication
    Rule of thumb: Bring only the medicines you will
    need, no more, no less. If you need medicines that
    contain potentially addictive drugs or narcotics (e.g.,
    some cough medicines, tranquilizers, sleeping pills,
    antidepressants, or stimulants), do the following:


    Declare all drugs, medicines, and similar products to the appropriate CBP official.

    • Carry drugs, medicines and similar products in their original containers.

    • Carry only the quantity of such substances that a person with that condition (e.g., chronic pain) would normally carry for his/her personal use.

    Wij reizen ook met injectienaalden aan boord. Bij iedere inspectie geven we even aan dat er medicijnen met naalden in de tas zitten. Dit wordt tot nu toe voor kennisgeving aangenomen en er wordt verder nooit enige aandacht aan besteed.
    Laatst gewijzigd door Teleton; 22-03-10 om 11:13. Reden: toegevoegd



  4. Top | #24
    Stamgast
    Ingeschreven
    Mar 2010
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    201

    Standaard Re: Diabetes

    Waar moet je dit aangeven? bij de controle bij schiphol hebben ze er nog nooit naar gekeken, maar misschien naar amerika nu wel.

    Nog even een vraagje; in nederland heb je dextro om je suiker weer om hoog te krijgen, maar hoe heet dat in amerika? Bij de walmart site kende ze dextro in ieder geval niet.

  5. Top | #25
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Diabetes

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door marjoleinenrick Bekijk Berichten
    Waar moet je dit aangeven? bij de controle bij schiphol hebben ze er nog nooit naar gekeken, maar misschien naar amerika nu wel.
    Volgens mij staat de vuistregel van de site van het CBP toch in het vorige bericht? Verder lees ik hier van twee forumleden de persoonlijke ervaringen. Maar als dat niet duidelijk genoeg is, heb je misschien iets aan de CBP site waar alle regelingen mbt het meenemen van medicijnen vermeld staan?



  6. Top | #26
    Florida Groupie Yvet's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Locatie
    Delft
    Berichten
    622

    Standaard Re: Diabetes

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door marjoleinenrick Bekijk Berichten
    Nog even een vraagje; in nederland heb je dextro om je suiker weer om hoog te krijgen, maar hoe heet dat in amerika? Bij de walmart site kende ze dextro in ieder geval niet.
    Bij de Walmart heb je bij de drogist afdeling een pad waar ze glucosemeters ed verkopen daar liggen ook de verschillende spullen die je zoekt.

    Wij zelf hebben de Glucose Tablets van Reli On, die zijn verkrijgbaar in verschillende smaken en kosten (als ik het goed heb onthouden) $0.99 voor een buisje van 10 tablets.

    Ze hebben ook naast de tabletten verschilende soorten glucose gel in allerlei smaken.

    December 2012 met 8-daagse Disney Fantasy Cruise.
    Mei 2013 met 15-daagse Trans Atlantische Disney Magic cruise


  7. Top | #27
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    1.129

    Standaard Re: Diabetes

    En anders zelf een voorraadje meenemen vanuit NL. :smile:


  8. Top | #28
    Regelmatige Bezoeker LEOnie211's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2009
    Locatie
    best
    Berichten
    45

    Standaard Re: Diabetes

    hoi ,

    ik lees hier dat mensen het vervelend vinden om alles mee te slepen als men een dagje weggaat. Als je voor de eerste keer naar een land gaat waar de temp enz anders ligt dan in nederland raad ik je zowiezo aan om je glucose meter altijd mee te nemen. Door de warmte en anders eten kunnen je bloedsuikers ontzettend snel dalen.Dan is het natuurlijk wel handig dat je kunt controlleren of dit echt zo is zodat je iets kunt eten. Mijn moeder neemt altijd vanuit nederland een paar pakjes dextro mee, dan heeft ze altijd iets bij de hand.

  9. Top | #29
    Stamgast mineke's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2009
    Locatie
    ilpendam
    Berichten
    246

    Standaard Re: Diabetes

    Ik heb ook diabetes en ik neem altijd alles mee, ik heb nog nooit last gehad, niet hier op Schiphol of op een vliegveld in Amerika.
    Neem wel alles mee in je handbagage.
    Ook je glucosmeter niet vergeten net wat LEOnie211 al zegt je bloedsuikerwaarden kunnen door de warmte behoorlijk gaan schommelen, je kunt dan in iedergeval wat vaker controleren.
    grtjes Mineke
    Laatst gewijzigd door mineke; 27-07-10 om 18:31.

  10. Top | #30
    Florida Fanaat mattrob's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zuid Limburg
    Berichten
    1.288

    Standaard Re: Diabetes

    Wij komen net uit een waterpark en mijn kids en ik hebben allemaal diabetes. Gisteren hetzelfde, toen ging het perfect. Vanmorgen vrij veel schommelingen, dus is geen peil op te trekken. Alledrie vanmorgen een keer te laag ... Dus snel dextro en koeken. Zelfs de kids, beide met pomp, 3 uur zonder insuline, en toch nog te laag komen :-\"!

    Wij kopen altijd de Reli On Glucose tablets bij de Walmart. De kids vinden alleen de 'Orange' versie lekker (en ik ook =D>), kosten bij de Walmart $ 4.99 voor 50 tablets ! Wij hebben gelijk alle 6 de dozen gekocht die bij de Walmart stonden. Wij nemen ook altijd weer lading mee naar Nederland hiervan !
    Orlando 1999, 2000, 2002, 2002, 2003, 2005, jan 2008, juli 2008, 2009, mei 2010, juli 2010, kerst 2010, jan 2012, juli 2012, nov 2012, juli 2013, nov 2013, juli 2015, juli 2016, juli 2017, nov 2017, juli 2018, nov 2018 http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2018



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •