Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 2 van de 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 31

Onderwerp: Diabetes / Insuline

  1. Top | #11
    Stamgast mineke's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2009
    Locatie
    ilpendam
    Berichten
    246

    Standaard Re: diabetes+tijdsverschil

    Hoi Eucalypta.
    Ik sluit me aan bij Mattrob en Svenehans, maar
    je kunt het ook met je diabetesverpleegkundige bespreken, toen ik de 24 uurs insuline spoot moest ik tijdens de vlucht kortwerkende insuline bijspuiten, maar voor iedereen is het natuurlijk verschillend.
    grtjes Mineke

  2. Top | #12
    Florida Fanaat JKG's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2008
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    1.539

    Standaard Re: diabetes+tijdsverschil

    Ik weet er helemaal niets vanaf hoor, maar gewoon nieuwsgierig;
    Kan je niet gewoon de Nederlandse tijd aanhouden, dus stel dat je om 20u 's avonds spuit in NL, dat je het dan altijd om 14u doet in Amerika? Blijkbaar niet als jullie allemaal een andere reactie hebben, maar is daar een reden voor?

  3. Top | #13
    Vaste Bezoeker Bqtje's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2008
    Locatie
    Mechelen , België
    Berichten
    83

    Standaard Re: diabetes+tijdsverschil

    Om 14u ben je misschien onderweg of ergens in een park , terwijl je om 20u , of nog later , je in je villa bent of hotel . Je hoeft alles dan ook niet mee te sleuren . Mijn vrouw spoot om 22u .

  4. Top | #14
    Stamgast mineke's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2009
    Locatie
    ilpendam
    Berichten
    246

    Standaard Re: diabetes+tijdsverschil

    het ligt er natuurlijk aan wat je spuit, ik spuit zelf voor het slapen gaan een langwerkende insuline en dan voor iedere maaltijd kortwerkende insuline, wij gaan aanstaande donderdag naar Florida en ik moet dan tijdens de vlucht mijn suikerspiegel goed in de gaten houden en waar nodig wat extra spuiten.
    grtjes Mineke

  5. Top | #15
    Florida Fanaat mattrob's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zuid Limburg
    Berichten
    1.288

    Standaard Re: diabetes+tijdsverschil

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bqtje Bekijk Berichten
    Om 14u ben je misschien onderweg of ergens in een park , terwijl je om 20u , of nog later , je in je villa bent of hotel . Je hoeft alles dan ook niet mee te sleuren . Mijn vrouw spoot om 22u .
    Inderdaad, dat is ook voor ons de belangrijkste reden, gewoon ritme. Ik spuit ook altijd voor het slapen, ook nog eens in mijn been. Dat is toch allemaal onhandiger om 16uur bijvoorbeeld ergens in een park, op de golfbaan, in een restaurant, etc. De kortwerkende spuit ik voor de hoofdmaaltijden, en in mijn buik. Dat is gewoon allemaal praktischer.
    Orlando 1999, 2000, 2002, 2002, 2003, 2005, jan 2008, juli 2008, 2009, mei 2010, juli 2010, kerst 2010, jan 2012, juli 2012, nov 2012, juli 2013, nov 2013, juli 2015, juli 2016, juli 2017, nov 2017, juli 2018, nov 2018 http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2018

  6. Top | #16
    Florida Fanaat JKG's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2008
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    1.539

    Standaard Re: diabetes+tijdsverschil

    Ok duidelijk, dus meer eigenlijk om het gemak niet de hele rambam mee te hoeven slepen en uiteraard de gewenning om het op een bepaald tijdstip te doen. Heldere uitleg!

  7. Top | #17
    Stamgast
    Ingeschreven
    Sep 2005
    Locatie
    Lelystad
    Berichten
    189

    Standaard Re: diabetes+tijdsverschil

    Ik heb ook 24 uurs en heb op de heenreis in het vliegtuig gespoten (21:00 NL tijd) en daarna me klok verzet en de eerste dag in Florida dus om 21:00 plaatselijke tijd gespoten. Dit alles na overleg met de diabetesverpleegkundige. Er is trouwens ook een folder over die je diabetesverpleegkundige heeft.

    Overigens is wel het advies al je pennen in de handbagage mee te nemen (frisokoeltas)

  8. Top | #18
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2009
    Berichten
    44

    Standaard Re: diabetes+tijdsverschil

    Het zegt het eigenlijk al he, Novorapid bijvoorbeeld is een snelwerkende insuline die binnen 4 uur werkt en daarna zijn werking afneemt. Lantus solos bijvoorbeeld werkt veel langer, ook insulinetard werkt langer
    En je kan beter een te hoge suiker hebben voor een keer dan een te lage... zolang het maar niet dramatisch hoog gaat worden.

    Groetjes,
    Marlene

  9. Top | #19

    Standaard Re: diabetes+tijdsverschil

    Allemaal bedankt voor jullie reactie.
    Ik wilde het eerst weten van de (ervarings)deskundigen,
    en ga ook nog bij de verpleegkundige langs.
    Een koeltas mee voor de spuiten, een medipas en genoeg
    pillen. En Florida I, come (of hoe zeg je dat het op zijn buitenlands:lol

  10. Top | #20
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2009
    Berichten
    44

    Standaard Re: diabetes+tijdsverschil

    haha veel succes!



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •