Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 4 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 31

Onderwerp: Diabetes / Insuline

  1. Top | #1
    Florida Groupie FloridaVerslaafde's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2007
    Locatie
    Heinenoord
    Berichten
    329

    Standaard Reizen met insuline / diabetes

    Sinds een paar weken gebruik ik insuline voor mijn diabetes. Ik weet dat ik het in de handbagage moet doen i.v.m. bevriezing en dat ik het aan moet geven bij een TSA agent bij de security check. Maar moet ik nog wat anders doen of juist niet doen ?
    Is er iemand die ervaring daar mee heeft ?


    Alvast bedankt,

    Trouwens.....nog 8 dagen \\/

  2. Top | #2
    Florida Superfanaat corrus's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2006
    Locatie
    Lelystad, Nederland en Winter Garden, Florida, USA
    Berichten
    3.137

    Standaard Re: Reizen met insuline

    Medicijnpaspoort halen bij de apotheek...
    Zorgen dat dáár alles in staat.
    Insuline incl. spuiten mogen gewoon mee de cabine in...
    Helemaal geen probleem...
    Welcome to Florida
    Florida: 1979, 1980, 1981, 1982, 1983, 1984, 1985, 1986, 1987, 1988, 1989, 1990, 1991, 1992, 1996, 1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019
    Californië: 1993, 1994, 1995, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019

  3. Top | #3
    Vaste Bezoeker flowerscaper's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2009
    Locatie
    Gouda
    Berichten
    86

    Standaard Re: Reizen met insuline

    Kan ik beamen, Het paspoortje is erg belangrijk.
    Ook altijd even een kopietje in je koffer en gaan met die banaan.

  4. Top | #4
    Florida Groupie Marcelg's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2005
    Locatie
    Key West, Florida
    Berichten
    461

    Standaard Re: Reizen met insuline

    http://www.justtheplanet.com/round-t...h-diabetes.php

    Bovenstaande, hoewel het in het engels is, is volgens mij een goed artikel om even door te lezen, insuline over vliegen is 1, om insuline in goed werkende conditie te houden is een heel ander verhaal, zeker met de hoge temperaturen die je in Florida kunt vinden, vooral in de zon.

    Let ook op andere zaken zoals zwemmen in de zee, absoluut douchen direct als je er uit komt, de zee lijkt zo schoon hier, lijkt, het is de perfecte bron voor staph infecties, en voor zover ik weet ben je daar extra gevoelig voor als diabetes hebt.

    Je eigen niet te veel zorgen maken hoooor, maar wel even op dat soort kleine zaakjes letten.

  5. Top | #5

  6. Top | #6
    Vaste Bezoeker svenehans's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2008
    Locatie
    Achterhoek
    Berichten
    86

    Standaard Re: Reizen met insuline

    Als je insuline voorgeschreven hebt gekregen door een internist, kan je daar ook een (standaard) soort van verklaring opvragen in het Engels. Naast je medicijnpaspoort. Overigens zijn er ook informatiebrochures bij de internist te vinden over insuline-gebruik bij reizen door tijdzones. Je spuit-schema en dosering moet je immers bij het reizen iets aanpassen (naar de USA een langere dag; terugweg sla je in feite een deel over). Een tip van mijn DVK was dat je op reisdagen mag accepteren dat je suikerwaarden nou eenmaal wat hoger zijn dan je normaliter nastreeft.

    Denk daarnaast aan een thermo-tas /-kan of zo waar je je insuline in kan doen. Blijft het tenminste redelijk op temperatuur. En zorg dat je reserve insuline in de koelkast van je verblijfplaats hebt liggen.

    Voldoende naalden, insuline, controlestrips en lancetten (dus ook voldoende reserve) lijkt vanzelfsprekend...

    Overigens ben ik een paar keer via Washington de USA binnengekomen, heb gewoon vermeld bij de controle dat er insuline in de tas zit en ze vinden het prima. Mijn ervaring is dat ze er nooit verder naar hebben gevraagd, dus mij lijkt dat je je daar niet druk over hoeft te maken.

    En verder is het gewoon.... GENIETEN!
    Washington DC - April 2006
    New York City & Washington DC - mei 2007
    Orlando Fl - sept/okt 2008 en dec 2009
    Colorado, Utah, Arizona and New Mexico - mei 2010

  7. Top | #7
    Florida Groupie FloridaVerslaafde's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2007
    Locatie
    Heinenoord
    Berichten
    329

    Standaard Re: Reizen met insuline

    Svenehans, ook jij bedankt voor de tips. Heb idd een thermo tas gekocht (Frio). En de verklaring van de dokter en medicijnenpaspoort zijn inmiddels ook in mijn bezit.
    Mijn DVK heeft gezegd dat ik op de reisdag geen insuline moet gebruiken, omdat ik maar 1x per dag gebruik kan dat, en gewoon op de eerste volle dag gewoon weer 's avonds moet spuiten.

    Ook heb ik al voldoende naalden,controlestrips,lancetten en insuline klaar liggen. Van alles heb ik 15% meer klaar liggen dat ik werkelijk nodig heb.

    En verder ga ik idd gewoon...... GENIETEN ;-)


  8. Top | #8

    Standaard Diabetes / Insuline

    Dag allemaal,

    Wij gaan in de meivakantie naar Orlando, nu heb ik in de discussies gelezen dat er ervaringsdeskundigen zijn m.b.t. diabetes.
    Hoe doen jullie dat met insulinespuiten en tijdsverschil?
    Ik heb een 24 uurs insuline (dus 1 keer p.d. spuiten)
    Ik kan met zoeken hierover niks vinden, wel reacties op het medicijnpaspoort etc.
    Ben benieuwd naar jullie ervaring, en hoe lang duurt het voor je om weer in een goed ritme te komen.

    alvast bedankt.

  9. Top | #9
    Florida Fanaat mattrob's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zuid Limburg
    Berichten
    1.288

    Standaard Re: diabetes+tijdsverschil

    Op zich gaat dat bij mij vrij snel. Ik spuit gewoon in de USA op de tijden zoals ik die in NL ook spuit. Dus als ik om 22uur 's avonds in NL spuit, doe ik dat ook als ik in de US aankom. Dat betekent dat je dus 6uur moet overbruggen, dat zal dan moeten door je snelwerkende insuline te gebruiken in die 6uur. Gaat bij ons altijd vrij snel goed hoor, al is het even de suikerwaardes goed in de gaten houden in die uren.

    Andersom geldt het in Nederland. Gewoon je weer gelijk instellen op NL ritme (let dus op dat je in het vliegtuig spuit, omdat je door de nacht vliegt). Op dat moment heb je dus eigenlijk 'overlap' van 6uur, dus even wat extra's eten en suikerwaardes weer goed in de gaten houden !
    Orlando 1999, 2000, 2002, 2002, 2003, 2005, jan 2008, juli 2008, 2009, mei 2010, juli 2010, kerst 2010, jan 2012, juli 2012, nov 2012, juli 2013, nov 2013, juli 2015, juli 2016, juli 2017, nov 2017, juli 2018, nov 2018 http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2018

  10. Top | #10
    Vaste Bezoeker svenehans's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2008
    Locatie
    Achterhoek
    Berichten
    86

    Standaard Re: diabetes+tijdsverschil

    Inderdaad, zoals Mattrob al zegt is het goed te doen. Bedenk dat je dag langer duurt als je naar de USA toe reist en dat ie korter duurt wanneer je weer terug komt. Daar kan je je insuline-hoeveelheden op aanpassen; of een keer extra resp. minder spuiten.

    Overigens is de tip van mijn DVK geweest om bij het reizen te accepteren dat je suikerwaarden nu eenmaal wat hoger zijn. Dat geeft je een gerust gevoel tijdens de reis.

    En inderdaad... blijven controleren! Liever een keer te vaak...

    Succes!
    Washington DC - April 2006
    New York City & Washington DC - mei 2007
    Orlando Fl - sept/okt 2008 en dec 2009
    Colorado, Utah, Arizona and New Mexico - mei 2010



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •