Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 2 van de 12 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 118

Onderwerp: Vliegen van/naar/via Orlando International Airport (MCO)

  1. Top | #11
    Florida Fanaat Eric's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.832

    Standaard Re: Schoenen-scanner @ Orlando Airport

    De immigratie (paspoortcontrole/stempels/vingerafdruk/foto) en de douane controle zijn altijd in de P(ort)O(f)E(ntry), oftewel de eerste luchthaven waar je voet op Amerikaanse bodem zet, behalve als je vanaf Aruba vliegt, waar de controles al op Aruba plaatsvinden.
    Bij een binnenlandse vlucht (ook al is die in aansluiting op een intercontinentale vlucht) heb je alleen te maken met security controles, dus schoenen uit. Dit is meestal alleen bij vertrek, maar bij sommige luchthavens ook bij aankomst na een internationale vlucht, omdat je dan het "beveiligde" gebied weer in moet na de douanecontrole.
    Hopelijk hebben jullie wat aan deze uitleg,
    Eric

  2. Top | #12

    Standaard Vliegveld Orlando-Kissimmee hotel

    Wij 4 volwassenen en 2 kinderen(4 en 7 jaar) gaan een weekje naar Florida hotel in Kissemee en vragen ons af hoe je vanaf het vliegveld het beste in je hotel kunt komen,nazien op de site gaf niet veel duidelijkheid we dachten ter plaatse wel te zien maar hoorden prijzen voor vervoer van 30$ pp dan kun je beter een huren mischien.In het hotel dachten we gebruik te maken van de shutllebus.Na een week vliegen we naar Las Vegas voor een rondreis daar wel auto besproken maar voor Florida weten we niet wat het beste is.Ook nog geen tickets besteld maar uit de berichten maak ik op dat hier kopen voordeliger is(magic your way bv 900 euro all in voor 5 dagen)dan ter plaatse.
    Iemand hierover recente ervaringen??

  3. Top | #13
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Aug 2006
    Berichten
    29

    Standaard Re: vliegveld orlando-kissemee hotel

    Ik zou, als ik jullie was, toch echt een auto huren voor die week. Ben je wel 150 tot 200 euro kwijt... maar jezelf door Orlando begeven ZONDER auto is bijna onmogelijk. Alles ligt toch wel behoorlijk van elkaar vandaan. Openbaar vervoer is er wel, maar niet zoals hier in Nederland.

  4. Top | #14
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: vliegveld orlando-kissemee hotel

    Het openbaar vervoer is niet echt veel in Orlando. Met een shuttle ben je erg gebonden aan bepaalde tijden. Omdat jullie maar een week in Orlando zijn en je in Orlando gemakkelijk 3 weken vol krijgt kun je je tijd beter goed indelen.
    Ik zou toch nog een keer goed nadenken of je geen auto wilt huren. www.USAreisen.de heeft vaak leuke aanbiedingen. Een minivan voor 7 personen kost je 290 euro per week.

    Meerdaagse Disney Tickets kun je beter hier kopen. Tickets voor Seaworld/Universal/Busch Gardens kun je ook goedkoop online bestellen.
    Kijk eens bij de bekende aanbieders als American Vactions, American Estates voor de Disney Tickets
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  5. Top | #15
    Florida Fanaat Eric's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.832

    Standaard Re: vliegveld orlando-kissemee hotel

    Typ bij de zoekfunctie maar eens auto huren, wel of niet, in en je zult zien dat er heel veel pagina's vol zijn geschreven over dit onderwerp.
    Uiteindelijk komt het er allemaal op neer, dat het wel kan zonder auto, maar dat je gewoon veel meer aan je vakantie hebt mét auto.
    Als je een Mid-SUV neemt met 7 zitplaatsen (die zijn er) dan ben je iets voordeliger uit, maar moet je wel 2 keer rijden van/naar het vliegveld.
    Anders heb je inderdaad een minivan nodig.
    Eric

  6. Top | #16
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: vliegveld orlando-kissemee hotel

    Huur een auto, en regel dat van te voren. Da's de beste aanrader. Minivan is voor 6 personen m.i. het beste.

    Voordeel: je haalt je auto op het vliegveld op en bent dan zo bij je hotel, en je bent voor je parkenbezoeken niet afhankelijk van het (beperkte) shuttle-vervoer. Voor een weekje kost een auto maar zo'n €200, dus in vergelijking met taxi (vliegveld->hotel) heb je dat er zo uit!

    NB: 1 week met 6 personen in een hotel? Heb je ooit aan een vila gedacht? Da's prijstechnisch gezien en qua ruimte misschien een betere optie.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 09-03-07 om 17:28.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  7. Top | #17
    Vaste Bezoeker Syl71's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2005
    Locatie
    Hengelo OV
    Berichten
    60

    Standaard Orlando-New York

    Hoi hoi,
    ik zit met het volgende.
    Vandaag moet ik definitief doorgeven of de optie van onze vliegtickets doorgaat. Dus eigenlijk hoop ik vanmiddag nog op een antwoord van iemand :-k.
    Ik bedenk me namelijk ineens dat het misschien wel een mogelijkheid is om van Orlando door te rijden naar New York en dan daar het vliegtuig terug naar huis te nemen. Hebben we gelijk even New York erbij gezien en een nog niet eerder gereden route ernaartoe.
    Dus zou het worden, heen: Düsseldorf-Miami, verblijf oostkust en verblijf in Orlando, terug New York-Düsseldorf.
    Vraagjes:
    1. Is dit een redelijke route of ben ik alleen maar tijd kwijt aan rijden?
    2. Zijn er meerdere onder ons die deze route ook wel eens zo gedaan hebben?

    Alvast hartelijk dank voor het meedenken! \\/

    Sylvia
    Florida 1996 - Westkust USA 1997 - Florida 2005 - Florida 2006 - Florida 2008



  8. Top | #18
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Orlando-New York??

    Volgens mij nemen de meeste mensen een Stopover in New-York op de weg naar Orlando (of op de terugweg). Bij veel amerikaanse maatschappijen is dat gratis.

    Het is 1080 mijl rijden. Google geeft 17 uur aan. Dan ben je dus wel een paar daagjes onderweg..
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  9. Top | #19
    Vaste Bezoeker Syl71's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2005
    Locatie
    Hengelo OV
    Berichten
    60

    Standaard Re: Orlando-New York??

    Bedankt voor je antwoord. Ik had inderdaad zelf ook al Gegoogled. Toch wel een beetje erg ver denk ik om met de auto te gaan doen. Dus we hebben de vluchten maar gewoon door laten gaan nu en New York daarin niet opgenomen.
    Ook omdat ik al op forum had gelezen dat de meeste mensen dat stuk inderdaad als overstap hebben en niet per auto aandoen.
    Florida 1996 - Westkust USA 1997 - Florida 2005 - Florida 2006 - Florida 2008



  10. Top | #20

    Standaard Vliegveld Orlando

    Weet iemand op welk vliefveld je land als je naar Orlando vliegt?

    ik probeer bij Goole Maps me route uit te stippelen. Ik ga zelf rijden dus ik vind het allemaal erg spannend.

    Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

    Groetjes, Frank



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •