Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 11 van de 12 EersteEerste ... 9101112 LaatsteLaatste
Resultaten 101 tot 110 van de 118

Onderwerp: Vliegen van/naar/via Orlando International Airport (MCO)

  1. Top | #101
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Tijdelijk niet in: Kissimmee / Orlando
    Berichten
    1.273

    Standaard Re: Sneller door immigration op Orlando airport

    nog ffe offtopic, laten we niet te veel IATA codes gebruiken, of er bij vermelden wat ze inhouden. Want niet iedereen weet wat het betekend, laten we dit soort zaken laagdrempelig houden graag
    Founder of 2 Florida/Orlando forums

    Karakter zonder kennis heeft vaker succes dan kennis zonder karakter!
    Florida: 2002,2003,2004,2005,2006,2007,2009(2x),2010,2011(2 x), 2012(2x),2013(2x),2014(2x),2015(2x),2016,2017(2x), 2018,2019(2x),2023

  2. Top | #102
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: Sneller door immigration op Orlando airport

    Nu maar weer echt on-topic dan (na al dat gesteggel over codes), de kiosk op Orlando International Airport.

    Je kunt hier nu kiezen uit 3 rijen; residents, mensen met visa's en visa waiver en/of ESTA mensen. Wij behoren tot de laatste.
    Aan het eind van die rij staan een stuk of 10 (kan ook meer zijn, niet goed opgelet) computers op paaltjes met een dakje erboven.

    1.Je scant daar je paspoort.

    2. Je beantwoord via het touchscreen 4 vragen, van hetzelfde soort dat je ook bij de ESTA aanvraag (of eerder op het groene I-94 formulier) al gehad hebt. In het algemeen dus met NO beantwoorden, kan zelfs met 1 druk op de knop ALL NO voor alle vragen kiezen.

    3. Dan kun je kiezen of je de linker of de rechterhand gescand wil hebben op vingerafdrukken en drukt die hand op het bekende groene plaatje.

    4. Daarna mag je naar een punt op het scherm kijken en word er een foto gemaakt. Het dakje erboven is de flitslamp van de camera.

    5. Als dat allemaal goed gegaan is, krijg je uit de machine een bonnetje waarmee je naar een desk moet waar een Immigrations Officer je nog een paar aanvullende vragen stelt; wat moet je hier en hoe lang blijf je en dan het bonnetje en het blauwwitte inklaringsformulier afstempelt.

    Dan ben je klaar voor de volgende ronde, het afhalen van de koffers en het inleveren van het formulier aan de douane.
    Mocht één van bovenstaande punten mislukken, zoals bij mij, word je doorgestuurd naar de bekende balies, waar je de normale procedure met een echt mens moet doen.

    De machine vervangt dus een deel van het intik, scan en fotowerk van de officers en zal de procedures ongetwijfeld wat versnellen, maar verwacht geen wonderen. De doorgewinterde reiziger, zoals mijn eega, zal door de procedure heenfluiten, en als de scan mijn vingertjes had gepakt waren wij ook zo klaar geweest, maar de meeste mensen uit onze Duitse Jumbo keken ernaar of ze water zagen branden, mede omdat de taalkeuze (vooralsnog) alleen Engels is en moesten beroep doen op één van de assistenten, wat uiteindelijk alleen maar ophield.
    Maar ja, velen van hen moesten in de wachtrij ook nog snel het blauwwitte douane invullen, dat bedoel ik maar.

    Maar het doel is waarschijnlijk ordinair bezuinigen op Immigration Officers, want dat zal in de toekomst wel gaan gebeuren.
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  3. Top | #103
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Vliegen van/naar/via Orlando International Airport (MCO)

    MCO heeft (ook) een eigen app'je.
    In de Play Store: https://play.google.com/store/apps/d...irports.mobile
    The MCO app includes a wide variety of features including:

    • Flight status
    • Customized navigation and directions
    • Airport terminal layout and map
    • Location of airline counters and gates
    • Restaurant and shopping information and locations
    • Ground transportation and parking options
    • Airport amenities
    Laatst gewijzigd door Michael66; 21-12-14 om 08:35.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  4. Top | #104
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Vliegen van/naar/via Orlando International Airport (MCO)

    Orlando International Airport krijgt in de komende drie jaar een grote uitbreiding en verandering, o.a.:
    - verandering van de incheckbalies: de hal wordt groter en de balies worden vervangen door self-incheck automaten.
    - er wordt een grote nieuwe parkeergarage bijgebouwd, die bereikbaar wordt met een treintje (people mover).
    - vergroting van de wachtruimtes waar internatonale reizigers bij customs komen.
    - aanleg van een treinstation voor de All Aboard Florida-lijn die in 2017 vanuit zuid-Florida (zie plaatje) het vliegveld aan gaat doen.

    Dit wordt o.a. betaald door een extra fee op elke inkomende en uitgaande passagier: $4.50 pp.

    Orlando International Airport starts $1.1 billion expansion

    Orlando International Airport is embarking on a $1.1 billion expansion that will do away with the long check-in counters that now greet travelers and replace them with small kiosks, as well as add a new parking garage and train terminal.

    It is the most ambitious undertaking at the airport since the early 1990s, when officials spent $828 million on a 19-story atrium opening onto the main terminal, the 445-room Hyatt Hotel, a parking garage, shopping mall and new airside.
    Lees meer: http://www.orlandosentinel.com/busin...130-story.html

    Route All Aboard Florida per 2017:

    Laatst gewijzigd door Michael66; 01-02-15 om 09:02.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  5. Top | #105
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: Vliegen van/naar/via Orlando International Airport (MCO)

    Weer een hele operatie. We gaan het meebeleven, al zullen wij er weinig mee te maken hebben. De kiosks hebben bij onze voorkeurvlieger United nu al de overhand, parkeergarage, customs en trein maken we geen gebruik van.
    Nu maar hopen dat de verkeershinder beperkt blijft, maar die kan met de upgrade van Boggy Creek Road, die al mooi opschiet, alleen maar minder worden.
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  6. Top | #106
    Florida Groupie Holandesa's Avatar
    Ingeschreven
    May 2012
    Locatie
    Close to Den Bosch
    Berichten
    253

    Standaard Re: Vliegen van/naar/via Orlando International Airport (MCO)

    klinkt goed!
    Travel is the only thing you buy that makes your richer...


    http://holandesatravel.wordpress.com/

  7. Top | #107
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Landen in Orlando, routes naar Kissimmee etc.

    Via de Facebookpagina van onze landlady in FL kreeg ik de volgende link; http://kissimmee-us192.com/british/airport_routes.htm
    Ze omschreef de pagina als "How to find your way from Orlando airports for dummies" omdat haar dochter voor het eerst alleen naar Florida gaat en ondanks talloze eerdere bezoeken nog steeds de weg niet weet.

    Diverse routes met duidelijke, eenvoudige omschrijvingen en foto's van herkenningspunten om van de Orlando airports in Kissimmee, International Drive, Lake Buena Vista e.a. te komen. Voor mij gesneden koek, ik doe het blindelings, maar voor de nieuwelingen of onzekeren onder ons wellicht een fijn hulpmiddel.

    Overigens stond de link als subpagina op een website die ik al jaren koester en gebruik; http://kissimmee-us192.com/ . Met heel veel informatie over Kissimmee en omgeving en de US192 in het bijzonder. Maar die airport routes had ik nog niet ontdekt.
    Laatst gewijzigd door Ta2 Gerrit; 03-05-15 om 01:50.
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  8. Top | #108
    Florida Fanaat trails's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2007
    Locatie
    Château Guibert, Vendée, F
    Berichten
    1.833

    Standaard Re: Landen in Orlando, routes naar Kissimmee etc.

    Inderdaad een hele fijne site die ik jaren geleden ook al heb ontdekt. Ik denk dat ik deze site zelfs al eens hier heb vermeld.
    Florida: 1986, 1992, 1997, 1998, 2000, 2008, 2010, 2012, 2014, 2016
    West USA: 1979, 1993, 2017, 2019 New York: 1999, 2002, 2012, 2017, Georgia: 2014, 2016
    Alabama: 2016, Arizona: 2017,
    SouthWest: 2017, 2019, Canada: 2017
    www.schoutenjanssen.nl

  9. Top | #109
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard Re: Landen in Orlando, routes naar Kissimmee etc.

    Ik gebruik deze site ook al jaren, omdat ik altijd pal aan de 192/Hoagland Blvd. zit..
    Helaas wordt hij slecht (helemaal niet) bijgewerkt.
    De Ponderosa daar is al 3 a 4 jaar dicht en de Days Inn is daar ook al jaren niet meer en staan beide nog steeds op de kaart vermeld.
    .

  10. Top | #110
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Tijdelijk niet in: Kissimmee / Orlando
    Berichten
    1.273

    Standaard Re: Landen in Orlando, routes naar Kissimmee etc.

    Toen ik voor het eerst een auto huurde, heb ik deze site geraadpleegd, en heeft mij toen goed op weg geholpen.
    Founder of 2 Florida/Orlando forums

    Karakter zonder kennis heeft vaker succes dan kennis zonder karakter!
    Florida: 2002,2003,2004,2005,2006,2007,2009(2x),2010,2011(2 x), 2012(2x),2013(2x),2014(2x),2015(2x),2016,2017(2x), 2018,2019(2x),2023



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •