Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 19 van de 29 EersteEerste ... 91718192021 ... LaatsteLaatste
Resultaten 181 tot 190 van de 288

Onderwerp: Vliegen met US Airways

  1. Top | #181
    Newbie
    Ingeschreven
    Jan 2011
    Locatie
    België
    Berichten
    7

    Standaard Re: Vliegen met US Airways

    Hoe zit het eigenlijk met de afmetingen voor de handbagage en de ruimbagage ... zijn ze bij US Airways erg streng op afmetingen en gewicht ?
    Niet dat je er 10kg meer of zo insteekt, maar wordt er echt gekeken op bv. 1 kg en een paar cm ?

  2. Top | #182
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: Vliegen met US Airways

    Centimeters niet zo heel erg, maar een paar pounds extra wil nog wel eens tot wat overpakken leiden. De koffer moet nl. altijd op de schaal, maar een meetlint hebben ze vaak niet bij de hand.
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  3. Top | #183
    Vaste Bezoeker dennis-oostveen's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2010
    Locatie
    Zuid Limburg
    Berichten
    96

    Standaard Re: Vliegen met US Airways

    Is het dus zo bij US dat als je bijv. 23 kilo p.p. mag meenemen , je dus per koffer 23 kg mag hebben en niet 1 koffer 20 en de ander 26.

    In NL gaan ze gezamenlijk op de weegschaal en bij BA in Miami ook per 2.

    Ik heb al gelezen dat er mensen waren die alles van de ene in de andere koffer moeten doen.
    :?:ops:

  4. Top | #184
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard Re: Vliegen met US Airways

    Kijk een in het topic: Vliegen naar Florida-bagage-maten en gewichten.
    Is al uitgebreid over gediscussieerd.
    Komt er op neer, dat als het gaat je geluk hebt, als je moet bijbetalen, niet zeuren.
    Knaapje
    Laatst gewijzigd door knaapje; 06-05-11 om 18:22.

  5. Top | #185
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Vliegen met US Airways

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knaapje Bekijk Berichten
    Komt er op neer, dat als het gaat je geluk hebt, als je moet bijbetalen, niet zeuren.
    Nou, niet zeuren.... Ik ken de regeling van de verschillende maatschappijen niet. Maar bij United rekent men 200 dollar voor een te grote koffer met overgewicht.

    Bij United in Orlando wordt iedere koffer apart gewogen voor je kunt inchecken. De maat wordt niet opgenomen, maar ze zien echt zo wel of de maat in orde is. Alle koffers hebben immers min of meer een standaardmaat.

    Ik zie de moeder van het gezin voor ons nog van kleur verschieten, hun bagage was tientallen kilo's te zwaar. "En wat kost het als je een kilo overgewicht hebt?" probeerde moeder nog. "Oversized kost 100 dollar, overgewicht kost 100 dollar.....sorry". Een extra koffer kost 50 dollar, daar zou ik zeker niet over zeuren.

    Voor liefhebbers: Op Seatguru vind je de tarieven per maatschappij.
    Laatst gewijzigd door Teleton; 06-05-11 om 19:51. Reden: Seatguru



  6. Top | #186
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard Re: Vliegen met US Airways

    Nou wat ik bedoelde was, dat iedere maatschappij zijn regels heeft en die staan uitgebreid op hun site en meestal ook op de ticket. Lees het en je weet welk risici je loopt.

    In de aangehaalde discussie ging het regelmatig op zijn Nederlands om: Ja, maar een paar centimeter groter of ja, maar een pondje te zwaar, dat moet toch kunnen.

    Het is net als 55 rijden waar 50 mag, als ze niet flitsen heb je geluk als je pech hebt een bon.

    Knaapje

  7. Top | #187
    Florida Fanaat koenkamphuys's Avatar
    Ingeschreven
    May 2007
    Locatie
    Waddinxveen - Nederland... en Sebring, Florida
    Berichten
    1.129

    Standaard Re: Vliegen met US Airways

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dennis-oostveen Bekijk Berichten
    Is het dus zo bij US dat als je bijv. 23 kilo p.p. mag meenemen , je dus per koffer 23 kg mag hebben en niet 1 koffer 20 en de ander 26.
    Dat mag inderdaad niet en als ze niet opletten heb je geluk. Het geldt voor alle Amerikaanse maatschappijen en ik dacht zelfs voor alle vluchten naar Amerika. Heeft te maken met Amerikaanse voorschriften.

  8. Top | #188
    Vaste Bezoeker dennis-oostveen's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2010
    Locatie
    Zuid Limburg
    Berichten
    96

    Standaard Re: Vliegen met US Airways

    @knaapje
    Ik bedoelde dat als je met 2 pers. gaat je dus niet 1 koffer met 26 en de ander met 20 kilo mee mag nemen. Wij hebben namelijk een grotere en een kleinere koffer meegenomen en bij BA en KLM, en waarschijnlijk meerdere airlines, doen ze het gewicht bij elkaar.

    Ik vond het dus vreemd om te horen dat ze elke koffer apart wegen.

    ALs ik weet dat ik overgewicht heb dan ben ik ook bereid om hiervoor te betalen net als mijn boete van CJIB van 4 KM

  9. Top | #189
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Vliegen met US Airways

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dennis-oostveen Bekijk Berichten
    Wij hebben namelijk een grotere en een kleinere koffer meegenomen en bij BA en KLM, en waarschijnlijk meerdere airlines, doen ze het gewicht bij elkaar.
    Uit de informatie op de KLM site over de bagageregels:
    U mag 2 stuks ruimbagage meenemen, elk tot 23 kg (50,5 lbs),
    max. 158 cm (62 inch) l + b + h: Op de luchthaven wordt elk bagagestuk apart gewogen. Indien uw bagage de toegestane vrijstelling (aantal, afmetingen, gewicht) overschrijdt, wordt dit beschouwd als overbagage. U kunt deze bagage tegen betaling van een overbagagetoeslag meenemen
    Op de site van BA vind je dezelfde regels voor bagage van World Traveller (Plus) tickets; per koffer 23 kilo.

    Misschien zijn jullie een keer gematst, good for you. Maar dat wil niet zeggen dat dit de regel is. Het maximale gewicht van 23 kilo per koffer is er voor de mensen die de afhandeling van jouw koffer verzorgen.
    Laatst gewijzigd door Teleton; 08-05-11 om 09:15. Reden: quote



  10. Top | #190
    Newbie
    Ingeschreven
    Oct 2010
    Berichten
    12

    Standaard Re: Vliegen met US Airways

    het schijnt zo te zijn dat het Arbo technisch niet mag, men mag niet meer dan 23 kg tillen



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •