Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 24 van de 29 EersteEerste ... 142223242526 ... LaatsteLaatste
Resultaten 231 tot 240 van de 288

Onderwerp: Vliegen met US Airways

  1. Top | #231
    Florida Fanaat trails's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2007
    Locatie
    Château Guibert, Vendée, F
    Berichten
    1.833

    Standaard Re: Vliegen met US Airways

    Philadelphia is de aanvlieghaven (hub) van US Airways,
    Je zult ook 2 vluchtnummers hebben op zowel de heen- als de terugreis. In Philadelphia ga je door immigrations en moet daar dus ook overstappen. Je hoeft niet opnieuw in te checken maar krijgt de boardingpassen tot de eindbestemming.
    Florida: 1986, 1992, 1997, 1998, 2000, 2008, 2010, 2012, 2014, 2016
    West USA: 1979, 1993, 2017, 2019 New York: 1999, 2002, 2012, 2017, Georgia: 2014, 2016
    Alabama: 2016, Arizona: 2017,
    SouthWest: 2017, 2019, Canada: 2017
    www.schoutenjanssen.nl

  2. Top | #232
    Vaste Bezoeker verbeek's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2009
    Locatie
    Oostende Belgie
    Berichten
    91

    Standaard Re: Vliegen met US Airways

    Klopt inderdaad.
    Vanuit Nederland of België gaat enkel Arkefly(NL) rechtstreeks naar Orlando en terug is dan ook nog met tussenstop Miami.
    Dit forum inderdaad goed lezen en zeker vragen stellen dat heeft ons al honderden euro opgeleverd en veel kopzorgen bespaard.

    Mvg

  3. Top | #233
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Apr 2012
    Berichten
    63

    Standaard Re: Vliegen met US Airways

    Om het eenvoudig uit te leggen :
    - heenreis : inchecken in Brussel, waar je je instapkaarten voor de twee vluchten (Brussel-Philadelphia + Philadelphia-Miami krijgt; uitstappen in Philadelphia, grenscontrole, koffers van de band halen en op de transferband leggen voor de tweede vlucht naar Miami; instappen in het tweede vliegtuig dat je naar Miami brengt.
    - terugreis : inchecken in Miami, koffers worden doorgelabeld tot Brussel en zie je pas daar terug; uitstappen in Philadelphia; geen verdere pascontrole; instappen in he tweede vliegtuig dat je naar Brussel brengt.

  4. Top | #234
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Mar 2012
    Berichten
    15

    Standaard Re: Vliegen met US Airways

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knaapje Bekijk Berichten
    Helaas.................... zoals al tientallen keren op dit forum naar voren gebracht zijn er geen rechtstreekse vluchten meer van AMS en voor zover ik weet ook niet van BRU, op Miami of Orlando.
    Ook Arkefly, die nog adverteert met rechtsteekse vlucht van AMS is het gewoon niet. Je moet ook bij hen altijd een tussenstop maken.

    Maar over US Airways, je heb een komplete uitstap. immigration en douane stop op, in dit geval PHL, en daarna een ander vliegtuig.
    Het is niet anders. WTC zal er ook niets aan kunnen doen, de vluchten bestaan gewoon niet.

    Nog een tip: Je goed inlezen op dit forum.

    Goede reis.
    Toch jammer van je "tip" want ik doe al een paar maanden niets anders dan me inlezen voor deze vakantie. Is dit de manier waarop je mensen benadert die een vraag hebben? Lekker dan. Als mijn vraag irritaties bij je oproept, dan hoef je hem niet te beantwoorden hoor.

    Zoals je kon lezen, is er bij mij verwarring over het vluchtschema juist door die tegenstrijdige en wisselende berichten. Natuurlijk heb ik hier op het forum gelezen dat je door de immigation moet; sterker nog, dat staat zelfs in dit topic. Maar op de website van US Airways staat dat het een vliegtuigwissel is, een andere website (waar je vluchten kunt tracken) heeft het over een korte technische stop en WTC heeft het over een rechtstreekse vlucht (en het als zodanig verkocht).

    In ieder geval bedankt voor je informatie. Wij vliegen vanaf BRU en niet vanaf AMS.

  5. Top | #235
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Mar 2012
    Berichten
    15

    Standaard Re: Vliegen met US Airways

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ttubbie Bekijk Berichten
    Om het eenvoudig uit te leggen :
    - heenreis : inchecken in Brussel, waar je je instapkaarten voor de twee vluchten (Brussel-Philadelphia + Philadelphia-Miami krijgt; uitstappen in Philadelphia, grenscontrole, koffers van de band halen en op de transferband leggen voor de tweede vlucht naar Miami; instappen in het tweede vliegtuig dat je naar Miami brengt.
    - terugreis : inchecken in Miami, koffers worden doorgelabeld tot Brussel en zie je pas daar terug; uitstappen in Philadelphia; geen verdere pascontrole; instappen in he tweede vliegtuig dat je naar Brussel brengt.
    Hartstikke bedankt voor je reactie (dit geldt ook voor trails)! Wij hebben ongeveer 2 uur (heenreis) de tijd om over te stappen. Is dit een realistische tijd om het te doen of gaat het krapjes worden?

  6. Top | #236
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Mar 2012
    Berichten
    15

    Standaard Re: Vliegen met US Airways

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door verbeek Bekijk Berichten
    Klopt inderdaad.
    Vanuit Nederland of België gaat enkel Arkefly(NL) rechtstreeks naar Orlando en terug is dan ook nog met tussenstop Miami.
    Dit forum inderdaad goed lezen en zeker vragen stellen dat heeft ons al honderden euro opgeleverd en veel kopzorgen bespaard.

    Mvg
    Dan kom ik terug op mijn tweede vraag; zou het zin hebben om contact op te nemen hierover met WTC? Nu is ons immers een verkeerd ticket verkocht.

    Goed lezen en onderzoeken heb ik al gedaan en heeft ook bij mij al voor vele euro's aan besparing en leuke uitjes gezorgd.

  7. Top | #237
    Florida Superfanaat corrus's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2006
    Locatie
    Lelystad, Nederland en Winter Garden, Florida, USA
    Berichten
    3.137

    Standaard Re: Vliegen met US Airways

    Hoezo een verkeerd ticket verkocht...

    Je hebt duidelijk verkeerd gelezen.

    Non-Stop betekent zeker niet rechtstreeks.

    In dit geval treft WTC beslist geen blaam.
    En tickets op 22 december voor 200,- minder lijkt mij nog al moeilijk, want het is dan hoogseizoen.

    Overstappen op Philadelphia met US Airways:
    Van International naar Domestic staat 90 minuten voor.
    Dus zelfs nog tijd voor koffie.
    Welcome to Florida
    Florida: 1979, 1980, 1981, 1982, 1983, 1984, 1985, 1986, 1987, 1988, 1989, 1990, 1991, 1992, 1996, 1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019
    Californië: 1993, 1994, 1995, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019

  8. Top | #238
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Apr 2012
    Berichten
    63

    Standaard Re: Vliegen met US Airways

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Livia_ Bekijk Berichten
    Hartstikke bedankt voor je reactie (dit geldt ook voor trails)! Wij hebben ongeveer 2 uur (heenreis) de tijd om over te stappen. Is dit een realistische tijd om het te doen of gaat het krapjes worden?
    Geen enkel probleem, zeker niet in Philadelphia, die niet bij de reuzegrote luchthavens hoort.

  9. Top | #239
    Florida Groupie Fleurida's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2009
    Berichten
    569

    Standaard Re: Vliegen met US Airways

    Livia heeft wel een beetje gelijk, WTC zet het volgende op haar website en dan moet je in de vluchtdetails kijken om te zien dat het niet rechtstreeks is, je wordt een beetje op het verkeerde been gezet.

    Maatschappij Rechtstreeks 1x overstap 2+ overstap
    American
    - € 831,-
    bekijk vlucht
    € 801,-
    bekijk vlucht
    British Airways
    - - € 835,-
    bekijk vlucht
    Brussels Airlines
    - € 931,-
    bekijk vlucht
    € 1051,-
    bekijk vlucht
    Lufthansa
    - € 998,-
    bekijk vlucht
    -
    Air Canada
    - - € 1062,-
    bekijk vlucht
    US Airways
    € 1368,-
    bekijk vlucht
    € 1077,-
    bekijk vlucht
    -

  10. Top | #240
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Mar 2012
    Berichten
    15

    Standaard Re: Vliegen met US Airways

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door corrus Bekijk Berichten
    Hoezo een verkeerd ticket verkocht...

    Je hebt duidelijk verkeerd gelezen.

    Non-Stop betekent zeker niet rechtstreeks.

    In dit geval treft WTC beslist geen blaam.
    En tickets op 22 december voor 200,- minder lijkt mij nog al moeilijk, want het is dan hoogseizoen.

    Overstappen op Philadelphia met US Airways:
    Van International naar Domestic staat 90 minuten voor.
    Dus zelfs nog tijd voor koffie.
    Ik heb beslist niet verkeerd gekeken (zie Fleurida, waarvoor mijn dank!), er wordt zelfs het woord "rechtstreeks" gebruikt. Hoe duidelijker wil je het hebben, zou je denken....? En ja, er waren tickets te koop met één overstap die zo'n 200 euro goedkoper waren op het moment dat wij tickets kochten (begin april dit jaar), onder andere bij Iberia en Air Berlin. Ik vind het dus best wel misleidend, maar je hoeft het natuurlijk niet met mij eens te zijn

    Verder bedankt voor je informatie. Lucht wel een beetje op dat we, als alles goed gaat, tenminste niet hoeven te rennen.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •