Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 29 12311 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 288

Onderwerp: Vliegen met US Airways

  1. Top | #1
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.530

    Standaard Vliegen met US Airways

    US airways heeft de chapter 11 status ook al eerder gehad. Dit was vlak na 9-11

  2. Top | #2

    Standaard Vliegen met US Airways

    Beste forummers,

    Wij vliegen dit jaar voor het eerst met us airways naar orlando en hebben een overstap in philadelphia. Wie kan mij iets vertellen over de gang van zake mbt het overstappen in Philadelphia.

    Worden de koffers al doorgelabeld in ams?
    Is er op de airport wat te doen, want wij hebben een transfertijd van ongeveer 3 uur en onze zoon van 4 jaar gaat ook mee?
    Is de immigration dienst daar goed geregeld, want wij vliegen in het hoogseizoen ivm drukte en wachttijden?
    Ik neem aan dat je in philidelphia ook een irisscan krijgt en een vingerafdruk moet maken of gebeurt dit al in amsterdam?

    Zijn er dingen waar je moet op letten voor de juiste aansluiting naar Orlando.

    alvast bedankt voor jullie reactie

    gr, geertk

  3. Top | #3
    Florida Groupie SpaceAce's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    593

    Standaard Re: us airways

    Eens even kijken. Ik kan je een paar dingen maar vertellen, omdat wij vorig jaar januari met US Airways naar Orlando zijn gevolgen en dus nog geen irisscan hebben gehad.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Geertk
    Worden de koffers al doorgelabeld in ams?
    Yep. Als je dan aankomt, ga je eerst door de douane voor een stempeltje in je paspoort (en ik gok dat nu daar ook de irisscan gemaakt wordt, maar dat weet ik dus niet). En daarna ga je je koffers ophalen van de band en levert ze bij de volgende douane weer in (op zo'n scanband neerzetten en vervolgens verdwijnt deze weer om zo weer in het vliegtuig te belanden).

    En daarna ga je weer door een poortje van de douane. Wij moesten toen daar onze schoenen uit doen en bij m'n vriend moest de riem ook af.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Geertk
    Is er op de airport wat te doen, want wij hebben een transfertijd van ongeveer 3 uur en onze zoon van 4 jaar gaat ook mee?
    Je zal ongeveer het eerste uur druk bezig zijn met de afhandelingen omtrent de douane enzo. Daarna kunnen jullie mooi even wat eten De binnenlandse vlucht biedt namelijk geen eten aan. Dat wil zeggen, je kan het wel kopen. Maar zeg nou zelf, waarom vliegtuigeten kopen als je op Philadelphia Airport lekker kunt eten?

    Ze hebben daar een foodcorner met allerlei lekkere broodjes, frietjes, chinese hapjes (weet niet of deze mevrouw er nog steeds staat, maar telkens als we er langs liepen, kregen we een stukje kip aangeboden)

    Verder is er ook nog een klein straatje met wat winkels. Niet zo groot als Schiphol hoor, maar wel leuk om even gezien te hebben natuurlijk...

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Geertk
    Zijn er dingen waar je moet op letten voor de juiste aansluiting naar Orlando.
    Dat wijst zich eigenlijk vanzelf. Op Schiphol krijg je je tickets al met je vluchtnummer, tijd en gatenummer. Hoe dat nu gaat met de E-tickets, weet ik ook niet. Dat wordt in april ook onze eerste keer
    Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.huizedenbosch.nl
    en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar omgeving Great Lakes & more: https://usatour2018.wordpress.com/

  4. Top | #4
    Webmaster Daniel's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    883

    Standaard Re: us airways

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Geertk
    Worden de koffers al doorgelabeld in ams?
    Ja, je koffers worden doorgelabeld, maar je moet wel je koffers ophalen in Philadelphia en er mee door de douane gaan. Direct na de douane kun je je koffers weer kwijt.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Geertk
    Is de immigration dienst daar goed geregeld, want wij vliegen in het hoogseizoen ivm drukte en wachttijden?
    Met drie uur overstaptijd hoef je niet bezorgd te zijn dat je het niet gaat redden. Het kan wel eens voorkomen dat je een half uur tot een uur in de rij staat, maar ik moet zeggen dat mij dat zeer zelden is overkomen.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Geertk
    Ik neem aan dat je in philidelphia ook een irisscan krijgt en een vingerafdruk moet maken of gebeurt dit al in amsterdam?
    In Philadelphia worden er 2 vingerafdrukken gemaakt (linkerwijsvinger en rechterwijsvinger). Tevens wordt er een digitale foto van je gemaakt. Er wordt geen irisscan gemaakt voor zover ik weet. Voor je vertrek op Schiphol krijg je een security interview met vragen als: "Wie heeft je koffers ingepakt?" en "Hoe lang blijf je?" etc.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Geertk
    Zijn er dingen waar je moet op letten voor de juiste aansluiting naar Orlando.
    Je krijgt op Schiphol een instapkaart voor de vlucht naar Orlando. Daar staat zeer ws. de gate waar je naar toe moet in Philly al op. Bij aankomst in Philly zou ik dit zeker nog even verifieren mbv de monitors die overal hanger. Verder zou ik min. een half uur voor de vlucht vertrekt bij de gate aanwezig zijn!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Geertk
    alvast bedankt voor jullie reactie
    Graag gedaan!

    Daniel

  5. Top | #5
    Newbie
    Ingeschreven
    Aug 2005
    Berichten
    5

    Standaard Ervaring US Airways

    Hoi,

    Komende zomer gaan we weer naar florida en overwegen te vliegen met US airways. Wie heeft ervaring met ze (Ruimte,service etc)?

    Bedankt!

  6. Top | #6
    Florida Groupie sonja's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2005
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    628

    Standaard

    Slechte ervaringen, twee x met ze gevlogen, weinig beenruimte, oude toestellen, gammele stoelen, zeer matige service, geen tv-schermpje,
    nooit meer.

  7. Top | #7
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Berichten
    42

    Standaard

    US Airways

    Heb weleens noodgedwongen moeten vliegen, redelijke service, stoelen nét zo ruim of klein als Martinair, en inderdaad... oude kisten, maar mankeert niet écht wat aan...

    Maar als ik NU op dit moment, zou moeten kiezen tussen Martinair en US Airways, zou ik met US Airways vliegen, zeker nu martinair de nieuwe stoelconfiguratie heeft, nee nooit meer martinair. rechtstreeks vliegen is mooi, 9 uur lang opgevouwen zitten... met IMO een matige service, nee dank u...

    Ik weet dat je voor "slechts" 98 euri beter kunt zitten, maar deze "extra service" heb ik bij UA gratis... slechte zet Martinair...

    Normaliter vlieg ik met UA via IAD naar MCO, geeft me nog miles ook...

  8. Top | #8
    Florida Groupie sonja's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2005
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    628

    Standaard

    In december/januari 06 met United van Adam via IAD naar Tampa gevlogen, in Adam hebben we € 65,-- bijbetaald voor economy plus en in de VS $ 79,-- , in het verleden had je nog wel eens het geluk dat je (bij vroeg inchecken) gratis een stoel in plus kreeg, maar dat is voorbij.
    Overigens is het m.i. niet te duur voor die extra beenruimte.
    Ben ik off topic?
    Laatst gewijzigd door Michael66; 13-02-09 om 17:33. Reden: full quote eruit

  9. Top | #9
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Berichten
    42

    Standaard

    Ik geloof niet dat je ECHT off-topic bent... alhoewel??

    Doordat ik gemiddeld 50.000 mijl per jaar vlieg, is het sinds kort, voor mij niet meer nodig om te vragen om Economy plus...
    ik krijg het nu automatisch zonder verdere kosten, en da's toch wel fijn... Thanks United
    Laatst gewijzigd door Michael66; 13-02-09 om 17:33. Reden: full quote eruit

  10. Top | #10
    Florida Groupie sonja's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2005
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    628

    Standaard

    Moet je daar miles voor inwisselen of is het echt gratis? Mij is niet duidelijk hoe je met je miles een upgrade kunt krijgen.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 13-02-09 om 17:34. Reden: full quote eruit



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •