Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 2 van de 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 38

Onderwerp: Vliegen van/naar/via Key West

  1. Top | #11
    Stamgast nikie1968's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2009
    Locatie
    oss
    Berichten
    176

    Standaard Re: Vliegen van/naar/via Key West

    hallo,

    heb er geen ervaring mee maar wij vliegen 29 mei ook rechtstreeks op Key West en hebben daar een 7 persoons auto(580 euro) gehuurd die we dan met de terugvlucht dan in Orlando inleveren op 11 juni.
    Ook hebben we niets over eventueele koffer inhoud of zo gehoord we hebben ieder een koffer met een kilo of 20 bij en een ieder van ons heeft zo'n stuwardessen koffertje bij met inhoud voor de eerste nacht een boek snoepje etc dus ook zo'n 5 tot 7 kilo.(wij zijn met 4 personen)
    Weet niet wanneer je gaat kan het je vanaf 30 mei mailen......
    We hebben de auto gehuurd via E autohuur
    groetjes Monique
    Laatst gewijzigd door nikie1968; 17-03-10 om 14:10. Reden: iets vergeten

  2. Top | #12
    Florida Fanaat koenkamphuys's Avatar
    Ingeschreven
    May 2007
    Locatie
    Waddinxveen - Nederland... en Sebring, Florida
    Berichten
    1.129

    Standaard Re: Vliegen van/naar/via Key West

    ... Persoonlijk vind ik de weg naar Key West een typisch voorbeeld van 'Getting there is half the fun'... zou dus nooit het vliegtuig ernaar nemen. Zeker als je met het soort beperkingen te maken zou krijgen dat hier beschreven is.

  3. Top | #13
    Florida Fanaat pascalbrouwers's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2006
    Locatie
    Maastricht
    Berichten
    1.054

    Standaard Re: Vliegen van/naar/via Key West

    Nou die weg is inderdaad mooi.
    Maar als je hem al 3 keer eerder hebt gereden, wordt hij toch niet mooier hahaha
    En opweg naar Miami neem je zo wie zo diezelfde weg terug.

    Ik wil alleen snel in KW zijn..
    THX,
    Pascal
    1998 New York 2 X.
    1999 Californie en Vegas.
    2000 New York 2010 New York
    1997, 1998, 2006 , 2007 , 2008

  4. Top | #14
    Florida Groupie Marcelg's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2005
    Locatie
    Key West, Florida
    Berichten
    461

    Standaard Re: Vliegen van/naar/via Key West

    Voor wat betreft de bagage, koop je een ticket waar dus Amsterdam naar Key West inzit, wordt gewoon je bagage keurig naar KW gevlogen onder de normale policy voor internationale vluchten.
    Koop je een ticket van Amsterdam naar Miami en koop je dan nog eens een aparte ticket van Miami naar Key West, dan geld de policy voor de nationale vlucht met in dit geval AA- uitgevoerd door American Eagle.
    Met Delta heb je meestal maar 1 overstap als je van Ams naar KW vliegt, er zijn nu ook veel goede aansluitingen door de samenwerking van Delta met KLM etc.
    Continental is ook goed te doen, wel twee overstappen, maar ook aanzienlijke kortere reisduur dan dat je met de auto zou gaan.

  5. Top | #15

    Standaard Re: Vliegen van/naar/via Key West

    Wij zijn net terug van een vakantie in de VS.

    We zijn op 6 maart naar Chicago gevlogen met de KLM en op 8 maart met Delta van Chicago naar Key West met een overstap in Atlanta.

    We vlogen met z'n tweeen en hebben twee koffers van ieder meer dan twintig kilo ingechecked, geen enkel probleem. Als handbagage een trolley, aktetas en rugzak.
    Voor de volledigheid we zijn skyteam elite members, ik weet niet of dit van invloed was. (Delta is evenals KLM een onderdeel van SKYTEAM)

    Ook hebben we een auto gehuurd op het vliegveld. vliegveld is inderdaad heel klein.
    Wij huurden bij Hertz een fullsize en hadden geen keus en kregen gewoon een Chevy Impala.
    Maar ja, als je huurt wat je nodig hebt is er niets aan de hand.
    Volgens mij zit de Alamo vestiging ook op het vliegveld.
    Als je trouwens een paar dagen in Key West blijft kan je de autohuur net zo goed uitstellen tot je vertrekt. Taxi van vliegveld naar overal in key west is 8 dollar pp.
    Laatst gewijzigd door vredevanbreda; 31-03-10 om 13:47.

  6. Top | #16
    Newbie moakea's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Locatie
    maastricht
    Berichten
    5

    Standaard Re: Vliegen van/naar/via Key West

    vorig jaar in key west geweest waar wij een prachtige vakantie hadden. Wij zijn toen gevlogen vanaf Brussel naar London hiervandaan naar Miami, vanuit Miami door naar Key West. Geen enkel probleem alleen mijn vrouw is een klein beetje bang om met een klein vliegtuigje te vliegen het was namelijk een propellervliegtuig en ik schat zo uit de zestiger jaren ikzelf vond het prachtig om zo laag te vliegen en de eilandjes onder je door te zien gaan. Na ons verblijf op Key West zijn we met de auto naar Tampa gereden hierbij hebben we niet geluisterd naar het G.P.S. systeem omdat we ook nog de Everglades wilden bezichtigen.

  7. Top | #17
    Florida Groupie Marcelg's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2005
    Locatie
    Key West, Florida
    Berichten
    461

    Standaard Re: Vliegen van/naar/via Key West

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door moakea Bekijk Berichten
    het was namelijk een propellervliegtuig en ik schat zo uit de zestiger jaren ikzelf vond het prachtig om zo laag te vliegen en de eilandjes onder je door te zien gaan.
    Beachcraft 1900 (Gulfstream/Continental)helemaal geweldig, ben gisteren naar FT Lauderdale gevlogen en s'avonds terug naar KW.
    Terug moesten we door een onweersbui, hier kan geen achtbaan in Orlando tegenop.
    Ik blijf die vluchtjes leuk vinden, het is natuurlijk maar 45 minuutjes en idd nooit hoger dan 12000ft dus zie je meestal ook nog wat, ja veel leuker dan 9 uur vliegen in een 767 of zo.

  8. Top | #18
    Stamgast nikie1968's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2009
    Locatie
    oss
    Berichten
    176

    Standaard Re: Vliegen van/naar/via Key West

    hallo,

    wij zijn weer thuis(helaas....)
    wij hebben op 29 mei op Key West gevlogen...
    een heel klein toestelletje wat ontzettend veel herrie maakte......
    wij moesten de auto ophalen bij dollar, geen keus, ze probeerde ons nog even een kleinere aan te smeren, maar daar trapte we dus echt niet in.....wel was de auto ontzettend smerig....dat was dus echt wel een minpunt....
    ook hadden we bij aankomst niet allevier onze koffer maar dat was prima geregeld de dag na aankomst werd de koffer in het hotel afgeleverd, dus dat was wel netjes...
    over de grote en de harde koffers en het gewicht is geen discussie geweest alleen 1 van de handbagage koffers hebben ze onder in het ruim erbij gezet omdat deze niet in het bagagevak pastte ook daar werd geen probleem van gemaakt....
    voor diegene die nog gaan, hoop ik dat jullie net zo'n supervakantie zullen hebben als dat wij gehad hebben....

    groetjes Monique

  9. Top | #19
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Apr 2010
    Berichten
    31

    Standaard Re: Vliegen van/naar/via Key West

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door koenkamphuys Bekijk Berichten
    ... Persoonlijk vind ik de weg naar Key West een typisch voorbeeld van 'Getting there is half the fun'... zou dus nooit het vliegtuig ernaar nemen. Zeker als je met het soort beperkingen te maken zou krijgen dat hier beschreven is.
    dat is ook maar relatief vind ik.

    tuurlijk is het leuk om langs dat mooie blauw en door die mooie natuur te rijden, maar na een uurtje heb je dat wel gezien en dan moet je nog een tijdje...
    bovendien, met al die wegwerkzaamheden nu en het risico van niet doorrijdende voorgangers...

    nee, de optie van vliegen vind ik zo gek nog niet.

  10. Top | #20
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jun 2005
    Berichten
    560

    Standaard Re: Vliegen van/naar/via Key West

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Janneke Bekijk Berichten
    Dat is ook maar relatief vind ik. Natuurlijk is het leuk om langs dat mooie blauw en door die mooie natuur te rijden, maar na een uurtje heb je dat wel gezien en dan moet je nog een tijdje...
    Wellicht een idee om af en toe eens te stoppen om alle mooie dingen op de route eens zelf te ervaren. De weg naar Key West is bezaaid met goede restaurants, mooite uitkijkpunten/fotospots, leuke strandjes etc. Deze dingen mis je allemaal indien je naar Key West vliegt, hoewel je dan natuurlijk weer wel de mooie plaatjes van bovenaf hebt.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •