Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 3 van de 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 38

Onderwerp: Vliegen van/naar/via Key West

  1. Top | #21
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard Re: Vliegen van/naar/via Key West

    Je hoeft natuurlijk niets te missen en je kunt toch de voordelen van het vliegen proeven.
    Gewoon naar KW vliegen, een auto huren en vervolgens naar Miami of Orlando rijden.
    Je ziet toch alles en kunt alles doen, maar je hoeft maar 1 keer alles te rijden.

    Ik vind zelf ook heen en weer iets teveel van het goede en ben dus ook aan het kijken om van een stopover in Washington DC naar KW te vliegen, auto ophalen, paar dagen KW, dan in een paar dagen naar Orlando rijden en daar later inleveren.


    Knaapje

  2. Top | #22
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jun 2005
    Berichten
    560

    Standaard Re: Vliegen van/naar/via Key West

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knaapje Bekijk Berichten
    Ik vind zelf ook heen en weer iets teveel van het goede en ben dus ook aan het kijken om van een stopover in Washington DC naar KW te vliegen, auto ophalen, paar dagen KW, dan in een paar dagen naar Orlando rijden en daar later inleveren.
    Vanuit DC vliegt er niet zo heel veel naar Key West. Als je het met een stopover wilt doen dan neem ik aan dat je met United/KLM naar DC vliegt. United heeft erg slechte verbindingen naar Key West. KLM/Delta gaat op zich wel. Je zou Miami of Fort Lauderdale als alternatief kunnen nemen, hoewel je dan nog steeds ‘de weg’ twee moet rijden. Een andere optie is om te vliegen op DC en van daar uit een twee enkeltjes bij Airtran te boeken. Airtran vliegt op zowel Key West als Orlando. Wellicht het proberen waard. Daarnaast zou ik naast Dulles en Reagan ook zeker eens nagaan wat het kost om vanaf Baltimore te vliegen. Vliegen vanaf deze luchthaven is soms verrassend goedkoop.

  3. Top | #23
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard Re: Vliegen van/naar/via Key West

    ..........United heeft erg slechte verbindingen naar Key West..........


    Nou valt wel mee:

    United
    Flight 1827
    Operated by US Airways</SPAN> Departs: 8:40a
    Reagan- National (DCA) Arrives: 11:00a
    Tampa (TPA) Coach | Fare code: SKRCNLW | 2h 20m United
    Flight 9665
    Operated by Continental</SPAN> Departs: 1:25p
    Tampa (TPA) Arrives: 2:35p
    Key West (EYW)

    Je kunt evt. ook nog een vlucht later om 10.05 AM naar TPA nemen met dezelfde doorvlucht naar EYW.
    Dat is totaal 4.30 uur om van Washington naar KW te komen.


    Oja, kosten ticker AMS-IAD, DCA-EYW, MCO-AMS in september/oktober rond de EUR 600 incl. kosten.

    Knaapje
    Laatst gewijzigd door knaapje; 08-08-10 om 20:53.

  4. Top | #24
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jun 2005
    Berichten
    560

    Standaard Re: Vliegen van/naar/via Key West

    Met slechte verbindingen bedoel ik dat je minstens één en soms zelfs twee tot drie keer moet overstappen om van DC naar Key West te vliegen. Daarnaast zijn het aantal vluchten naar Key West, en daarmee ook het aantal beschikbare plaatsen, redelijk beperkt waardoor de prijs nogal snel oploopt. Zeker in vergelijking tot wat je betaalt voor internationale vluchten zijn de kosten voor dit soort binnenlandse vluchten fors te noemen. De prijs die jij noemt is erg gunstig. Als je daar voor kunt vliegen dan zou ik dat zeker doen. Een retourtje DC - Key West met Airtran kost bijvoorbeeld al snel $225 p.p., en dan komen daar nog de extra kosten bij voor de koffers, eventuele reservering van zitplaatsen etc. Daarnaast betaal je voor een retourtje DC gemiddeld zo'n €600-€700. Dan is het rekensommetje natuurlijk is snel gemaakt.

  5. Top | #25
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jul 2010
    Berichten
    112

    Standaard Re: Vliegen van/naar/via Key West

    Aldus cheaptickets betaal je 1050 euro voor een retourvlucht vanaf Schiphol met een overstap in Washington en Fort Lauderdale naar Key West. Best schappelijk vind ik als je er vanuit gaat dat Washington alleen al 700 euro is. Dan zijn de andere 2 vluchten dus 350...Veel goedkoper lijkt mij lastig en anders hoor ik het graag :-)

  6. Top | #26
    Florida Groupie Marcelg's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2005
    Locatie
    Key West, Florida
    Berichten
    461

    Standaard Re: Vliegen van/naar/via Key West

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door laredo Bekijk Berichten
    Veel goedkoper lijkt mij lastig en anders hoor ik het graag :-)
    www.delta.com of www.continental.com

    Zijn meestal de goedkoopste aanbieders en de kans is nu ook groot dat www.klm.nl behoorlijk meedoet aan het vliegen naar Key West.

    Ik denk dat je voor rond de 650 Euro een retour moet kunnen krijgen, het gaat natuurlijk helemaal om de datums dat je vliegt.

  7. Top | #27
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jun 2005
    Berichten
    560

    Standaard Re: Vliegen van/naar/via Key West

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door laredo Bekijk Berichten
    Best schappelijk vind ik als je er vanuit gaat dat Washington alleen al 700 euro is. Dan zijn de andere 2 vluchten dus 350...Veel goedkoper lijkt mij lastig en anders hoor ik het graag :-)
    Uit de informatie van Knaapje en Marcel blijkt dus dat het nog veel goedkoper kan. Ik verbaas me er al niet meer over. De prijzen van vliegtickets zijn nu eenmaal weinig transparant. Als je vanuit Amsterdam rechtstreeks op DC wilt vliegen dan betaal je nagenoeg altijd meer dan als je een retourtje naar b.v. Amsterdam - Orlando boekt (via IAD). Wie het weet mag het zeggen.

  8. Top | #28
    Vaste Bezoeker SenT's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2010
    Locatie
    Belgisch zeetje
    Berichten
    59

    Standaard Re: Vliegen van/naar/via Key West

    Wij vliegen terug van op Key West op paaszaterdag 23 april 2011.

    Vluchttijden vallen goed mee en overstappen ook.

    Normaal gezien wordt het:

    Key West -> Atlanta en vervolgens Atlanta -> Brussel met drie uren tussenstop in Atlanta. Prijs was ook erg schappelijk: € 604 per persoon (heen vlucht is Brussel -> JFK -> Orlando). Alles met Delta, geboekt via Connections aan World pack tarief.

    Wel al begin juli geboekt.

    Voor exact dezelfde vluchten zouden we nu al € 1100 pp. betalen.

  9. Top | #29
    Florida Groupie Marcelg's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2005
    Locatie
    Key West, Florida
    Berichten
    461

    Standaard Re: Vliegen van/naar/via Key West

    Klopt helemaal. alleen voor de mensen die vanaf schiphol willen vliegen is het gewoon iets duurder.

  10. Top | #30
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Vliegen van/naar/via Key West

    Air Tran vliegt nu met een grote(re) Boeing 737 dagelijks van Tampa (TIA) naar Key West.

    Jet service from TIA to Key West begins Thursday

    By Steve Huettel, Times Staff Writer Posted: Mar 08, 2011 04:39 PM

    Travelers can catch a jet from Tampa International Airport nonstop to Key West — and a full-size jet at that — for the first time anyone at the airport can remember. On Thursday, AirTran Airways begins one daily flight to the Conch Republic with a Boeing 737. One-way tickets are on sale for as low as $84 through Thursday, taxes and fees not included. The regular one-way fare is $89 for off-peak days (Monday, Tuesday and Wednesday) and $99 for peak travel days with a 21-day advance purchase.
    Bron.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •