Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 3 van de 3 EersteEerste 123
Resultaten 21 tot 25 van de 25

Onderwerp: [Reisverslag] Belgske: Central Florida in beeld en geluid, aug. 2010

  1. Top | #21
    Florida Groupie belgske's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2007
    Locatie
    in de Noorderkempen, Belgie
    Berichten
    368

    Standaard Re: Reisverslag Belgske: Central Florida aug. 2010 met beeld & geluid

    UNIVERSAL STUDIOS

    Bij dit park kwamen Bij Rikie en mij veel nostalgische gevoelens naar boven. In '96 hadden we beiden hier onze geweldigste attractie staan, nl Back to The Future. De opvolger hiervan The Simpsons ride werd met evenveel bravoure bewierookt. We waren dus benieuwd.
    Het eerste herkenningspunt was de Beverly Hills Boulevard. We kwamen al diverse figuren tegen waarmee Kelly en Jessica mee op de foto moesten. Nadien vroegen ze : "Wie waren dat?". Niet alle figuren dienden echter voorgesteld te worden.
    De eerste attractie was Terminator 2D. De voorshow beloofde al veel goeds, de show zelf is zeer amusant en voor de jongeren onder ons ook best spannend, soms te spannend.
    In tegenstelling tot mijzelf, vond mijne harem ET geweldig. Het beviel hen zo goed dat ze dit een tweede keer wilde doen. Ik zei tegen de dames dat je bij ontvangst van het ticket een andere naam moest opgeven en deze duidelijk en luid moest doorgeven. Op het einde van de rit dankt ET alle medereizigers bij hun opgegeven naam. Zo was ik Big Daddy, Rikie Little Mama, Jessica de Titanic Woman en Kelly.... gewoon Kelly. De vrouw die de tickets gaf, zag je bedenkelijk kijken van 'daar heb je weer van die onnozele toeristen'. Daar houdt ET geen rekening mee en zijn dank werd aan onze ludieke namen geschonken.
    Daarna kwamen we voorbij Animal Actors. Deze show is zo speciaal omdat er een oerang-oetang aan meedoet, had ik de dames voorgehouden. Thuis liepen ze al warm voor de show doordat meerdere YouTube filmpjes van de aap waren bekeken. Groot was dan ook de teleurstelling op het einde want de aap kwam niet uit de mouw. Blijkt niet meer in de show te zitten.
    The Simpsons Ride vonden we allen geweldig. In een visueel attractiepark zitten we in een achtbaan de Simpsons achterna. Er gaat natuurlijk vanalles mis.
    Man In Black kun je het best vergelijken met Disney's Buzz Lightyear. In een karretje moet je met behulp van een laserpistool zoveel mogelijk monsters verschalken. Op het einde van de rit begon het karretje te tollen. Mijn maagje kon de roteringen niet volgen en begon te protesteren. Net toen de eruptie zou plaatsvinden, begaven we ons aan het einde van de rit. Gelukkig.

    ENTREE, TERMINATOR EN BEVERLY HILLS



    ANIMAL ACTORS



    MIB, THE SIMPSONS, ET




    Wordt vervolgd...
    Laatst gewijzigd door belgske; 08-11-10 om 18:00.
    reisverslag '08 + video's : www.floridaforum.nl/showthread.php?t=7594
    reisverslag '10 + video's : www.floridaforum.nl/showthread.php?t=11040
    reisverslag '12 + video's : www.floridaforum.nl/showthread.php?p=168065

  2. Top | #22
    Florida Groupie belgske's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2007
    Locatie
    in de Noorderkempen, Belgie
    Berichten
    368

    Standaard Re: Reisverslag Belgske: Central Florida aug. 2010 met beeld & geluid

    UNIVERSAL STUDIOS deel 2

    Bij Jaws waren Jessica en Kelly behoorlijk onder de indruk van de haai ondanks dat ze de rit al op YouTube hadden gezien. Vooral in de 'schuur' had Kelly het even niet meer.
    Disaster. De twee voorshows zijn best aangenaam. De eigenlijke rit viel ons vies tegen. We hadden de pech helemaal achteraan te zitten, zodoende zagen we weinig tot niets van de special effects. Dus een goede raad aan diegenen die deze attractie gaan doen. GA IN HET MIDDEN ZITTEN !!!!!
    Buiten bij de ingang van the Revenge of the Mummy stond een grote, zeer grote farao waarvan Kelly in de slappe lach schoot van de schrik (ge moet het maar kunnen).
    De attractie dan. Deze darkride is in het begin vrij rustig :-& maar verandert al vrij snel in een heftige achtbaan (halverwege wordt je weggeschoten) waarbij vele visuele effecten de revue passeerden. De attractie is in één woord : fantastisch.




    Jimmy Neutron's Nicktoon Blast, de opvolger van de Flinstones, kun je enigszins vergelijken met de Simpsons ride. Je stapt in een raket en volgt Jimmy bij zijn opdracht. Je vliegt door de wereld van alle favoriete Nickelodeon figuurtjes. Op het einde van de rit word je getrakteerd op... jawel, de vogeltjesdans... hilarisch.
    Na de rit kon je op de foto met Sponshbob.
    Shrek-4D. Zoals de naam al doet vermoeden, zit je met een 3D-bril de avonturen van Shrek en zijn vrienden te volgen waarbij diverse geuren je reukorgaan opzoeken. Na de rit kon je op de foto met Shrek, Fiona en Donkey. Deze laatste praat je de oren van je kop (stem: Eddy Murphy). Hij vroeg waar we vandaan kwamen. Toen hij hoorde dat we uit Belgium kwamen, wist hij daar wel raad mee (zijn antwoord: zie filmpje).
    Kelly en ik wilden Hollywood Rip Ride Rocket doen. Het was 70 min wachttijd. Dus haalden we onze express pas boven. Tot onze verbazing vernamen we dat deze attractie nog geen express ingang had. Dus deze rit zouden we in alle vroegte tijdens ons tweede bezoek doen.
    Onder begeleiding van ZZ TOP vervulden we deze coole achtbaan met verve.
    Twister daarentegen is een tegenvaller. Mss ontstond dit gevoel wel omdat andere attracties een onwijze indruk op ons nalieten. Toch moet je dit eenmaal gezien hebben en kunnen jullie mij mss vertellen aan hoeveel touwtjes die zwevende koe hangt.



    Een optreden van The Blues Brothers stond op Rikie's must-to-see lijstje. Voorafgegaan door een fantastische saxofonist, brachten the Blues Brothers vier nummers ten gehore. Tot onze grote teleurstelling ontbrak hierbij Everybody Needs Somebody. Was toch wel een beetje een anti climax, zou ik zo zeggen.

    Laatst gewijzigd door belgske; 09-11-10 om 20:22.
    reisverslag '08 + video's : www.floridaforum.nl/showthread.php?t=7594
    reisverslag '10 + video's : www.floridaforum.nl/showthread.php?t=11040
    reisverslag '12 + video's : www.floridaforum.nl/showthread.php?p=168065

  3. Top | #23
    Florida Groupie belgske's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2007
    Locatie
    in de Noorderkempen, Belgie
    Berichten
    368

    Standaard Re: Reisverslag Belgske: Central Florida aug. 2010 met beeld & geluid

    TERUGREIS

    De ochtend van vertrek zijn we om 9h00 opgestaan (ikke 6h30). Maar de nacht ging niet zonder slag of stoot aan ons voorbij. Kelly donderde uit haar bed, met het hoofdje tegen de nachtkast. Rikie maakte mij om 1h30 wakker omdat de gsm niet oplaadde. #-o
    Op ons gemakske pakten we de bagage in. Daarna even naar de luggage service gebeld. Intussen had ik de wagen voorgereden, bagage erin, auto naar de parkeerplaats gebracht en om 10h15 waren we voor de laatste maal present aan het zwembad.
    De lege maagjes begonnen te rammelen. Het bestelde ontbijt werd aan de ligbedjes gebracht. Zoals al eerder verteld bestond dit ontbijt uit oa chickenfingers en French Fries met ne flinke klodder mayonaise.
    Vanaf dan was het aftellen, een plonsje...op het ligbed...kijken op de horloge...een plonsje...enz. Langzaam kwam bij ieder van ons het besef dat de vakantie zijn einde naderde.
    Om 14h00 gingen we ons opfrissen en klaarmaken voor vertrek. Er waren trouwens hiervoor uitstekende faciliteiten in dit hotel aanwezig.
    Na een half uurtje arriveerden we aan de luchthaven. De auto werd zonder problemen weer ingeleverd bij Dollar (wat zal ik dat bakske missen:cry
    Ruim vier uur voor het opstijgen, meldden we ons al aan de balie van Martinair. De dame vroeg of onze tickets wilden upgraden naar Comfort Class ($89 pp). Ik bedankte vriendelijk hiervoor.
    Toen ze zag dat we Blue Flying Member waren, kregen we alsnog de upgrade, maar dan geheel gratis. Omdat we vaste klant waren ( het was van '96 geleden dat we nog met KLM of een dochtermij hadden gevlogen). Maar wie kan dat wat schelen. Wat een geweldige mij is Martinair toch. :-\"
    Iets na 18h00, anderhalf uur voor vertrek, mochten we onze riante plaatsen gaan bewonderen. Alles verliep vlekkeloos tot 10 min voor vertrek. Boven de luchthaven liet een flinke thunderstorm zich van zijn beste kant zien. Zo erg hadden we het in de afgelopen drie weken nog niet meegemaakt. In no-time stond alles blank. Intussen genoot ik van een pintje en Rikie van een Bailey'ke.
    De terugvlucht kende verder geen obstakels en via een overstap in A'dam landden we in Düsseldorf.
    Toen ik mijn Renault Scenic startte, dacht ik in eerste instantie dat diverse onderdelen loszaten. Plots besefte ik dat ik weer de realiteit was binnengewandeld en dat ons wagentje een diesel is. Bij mijn GMC'ke moest ik meermaals goed luisteren ofdat de motor wel draaide.
    Bij de heenreis naar Düsseldorf maakte de auto rare geluiden. Nu weet ik waarom. De lijnen op de snelweg bezorgen het gebonk geluid.
    Om 18h00 draaiden we onze oprit op, verwelkomd door dolgelukkige opa's en oma's.
    Jessica en Kelly hebben de eerste twee nachten gehuild met tuiten (vd heimwee). We hebben trouwens enkele dagen nodig gehad om de jetleg te verteren.

    IK DANK U VOOR UW AANDACHT. :-#

    Laatst gewijzigd door belgske; 16-11-10 om 19:42.
    reisverslag '08 + video's : www.floridaforum.nl/showthread.php?t=7594
    reisverslag '10 + video's : www.floridaforum.nl/showthread.php?t=11040
    reisverslag '12 + video's : www.floridaforum.nl/showthread.php?p=168065

  4. Top | #24
    Florida Groupie belgske's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2007
    Locatie
    in de Noorderkempen, Belgie
    Berichten
    368

    Standaard Re: Reisverslag Belgske: Central Florida aug. 2010 met beeld & geluid

    SLOTWOORD

    Het is intussen bijna drie maanden geleden, maar nog dagelijks hebben we het over de vakantie in Florida.
    Zoals ik al eerder meldde hadden de kids het moeilijk bij thuiskomst. Vooral Kelly (11j) moest de eerste dagen 's nachts langdurig huilen, ze miste Florida enorm. Ook Jessica (13j) miste, zoals zij het nog steeds noemt, onze tweede thuis. Jessica huilde die eerste nachten ook, maar dan omdat ze zag dat haar zusje haar oogjes niet droog hield.:cry:
    Ik concludeer hier enkele dingen uit : 1) ze hebben een fantastische vakantie gehad 2) ze hebben Florida in hun hartje gesloten 3) we moeten zo snel mogelijk terug (volgens een recent doktersbezoek is het Floridavirus bij ons chronisch).
    Bij dat derde punt echter ligt nu net het probleem. Zo'n vakantie is een flinke hap uit ons budget. En zolang de kinderen schoolplichtig zijn, zal een trip naar Florida telkens in de duurdere (vooral vliegtickets) schoolvakantie plaats moeten vinden.
    Daarom stelde Rikie voor (dit was vlak na onze thuiskomst in augustus) terug te gaan wanneer we 20j. getrouwd zouden zijn. De dames kwamen er al vlug achter dat dat nog maar liefst 5jaar zou duren. Dus dat was voor hen (en voor mij) geen optie[-(. Ik stelde dan maar voor over 3 jaar terug te gaan want dan zijn Rikie en ik samen 100 jaar. Met lichte tegenzin gingen ze hier maar mee akkoord, het was in ieder geval al beter dan mama's voorstel.

    Komende zomer zullen we ergens aan de Turkse Riviera vertoeven, maar dan... de mening van Rikie is nu drie maanden later al aan het veranderen (je weet wel... chronisch...) Dus wie weet zal Florida ons in de zomer van 2012 weer mogen verwelkomen.
    Jessica en Kelly hebben intussen al ...tig redenen opgesomd om terug te keren.
    En als er een goedgevuld spaarvarken uit de lucht komt vallen [-o<(tja, wie wil dit niet), dan zal de kerstperiode in Florida ons ook nog wel eens te beurt vallen.

    Tot slot wil ik jullie zeggen dat ik met veel plezier de belevenissen van de forumgangers zal blijven volgen EN hun, waar mogelijk, zal helpen met hun vragen.

    Ik ben ook verheugd dat de filmpjes bij jullie in de smaak vielen, dat geeft voldoening.

    Saluukes ;-)
    Laatst gewijzigd door belgske; 13-11-10 om 19:43.
    reisverslag '08 + video's : www.floridaforum.nl/showthread.php?t=7594
    reisverslag '10 + video's : www.floridaforum.nl/showthread.php?t=11040
    reisverslag '12 + video's : www.floridaforum.nl/showthread.php?p=168065

  5. Top | #25
    Florida Groupie belgske's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2007
    Locatie
    in de Noorderkempen, Belgie
    Berichten
    368

    Standaard Re: Reisverslag Belgske: Central Florida aug. 2010 met beeld & geluid

    Een allerlaatste filmpje omtrent onze reis, nl het bezoek aan Christmas en dito Historical Park.
    Het leek me leuker dit enkele dagen voor Kerstmis aan jullie te lanceren, geen beeldmateriaal maar enkel foto's.

    reisverslag '08 + video's : www.floridaforum.nl/showthread.php?t=7594
    reisverslag '10 + video's : www.floridaforum.nl/showthread.php?t=11040
    reisverslag '12 + video's : www.floridaforum.nl/showthread.php?p=168065



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •