Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 25

Onderwerp: [Reisverslag] Belgske: Central Florida in beeld en geluid, aug. 2010

  1. Top | #11
    Florida Groupie belgske's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2007
    Locatie
    in de Noorderkempen, Belgie
    Berichten
    368

    Standaard Re: Reisverslag Belgske: Central Florida aug. 2010 met beeld & geluid

    SEAWORLD

    In totaal hebben we vier bezoekjes gebracht aan dit park, 2x tot een uur of drie en 2x 'savonds.
    Eén keer zijn we vanaf ons hotel te voet naar SW gewandeld, een klein kwartiertje wandelen. NIET doen!!!!!! Na 100m gutste het zweet uit al onze poriën.

    DE RIDES

    Kelly en ik hadden elkaar beloofd dat we meteen in Manta zouden gaan. Bij deze rollercoaster hang je horizontaal en je maakt oa een loopin al hangende en beëindigt deze op je rug, een rare maar ook een zeer bijzondere gewaarwording. Die gaan we absoluut nog een keer doen.
    We hadden de nieuwsgierigheid opgewekt bij Rikie en Jessica, want ze beloofden elkaar, met poep in de broek, dat ze de volgende keer er ook in zouden gaan. Bij het laatste bezoek aan SW was het zover. Beiden waren verschrikkelijk zenuwachtig, maar waren na afloop geweldig enthousiast. Vooral de looping vonden ze een unieke ervaring.
    Vervolgens Journey to Atlantis. Rikie ontmoette daar nog iemand met wie ze op MEAO in Tilburg gezeten heeft. Wat is het toch een klein wereldje.
    Nu wilde Kelly in Kraken. Rikie en Jessica pasten en ik...ik was de pineut. De wachtrij bedroeg amper 10 min. dus dat ook niet als excuus dienen. Terwijl we de hoogte opzochten, hoopte ik dat iemand mij hieruit zou toveren. Eenmaal het naar beneden dondert, onderga je deze, voor ons gevoel, heftige attractie gewoon. Mede door bepaalde plotse, korte wendingen voelde ik mij na afloop van de rit niet bepaald fris. Ik bleek niet de enige te zijn. Ook voor Kelly bleek één keer voldoende ...OEF!!!



    DE SHOWS

    Shows zijn een belangrijk onderdeel in dit park. Blue Horizons hebben we drie keer gezien en telkens kregen de koude rillingen, ondanks de buitentemperaturen, bij ons alle vier de bovenhand. Deze show is absoluut één van de hoogtepunten van SW.
    Bij Clyde, Seamore & the Pirates blijf ik het meest genieten van de mimieker die toeschouwers meermaals bij de neus.
    Believe (de orkashow) waar we het meest naar uitkeken, viel een beetje tegen. Versta me niet verkeerd, maar zonder de fysieke inbreng van de train(st)ers heeft deze show toch ingeboet aan kwalitatieve hoogstandjes. Wat zijn we toch verwend.
    A'lure call of the Ocean een show vol acrobatie, overtrof (ondanks onze voorkennis van '08) alle verwachtingen. het is en blijft een boeiend spektakel.
    Bij Pet's Ahoy laten huisdieren een zeer amusante, vrolijke show op ons afkomen. Vooral het slot is indrukwekkend. De natuurlijke vijand slaat op de vlucht voor zijn 'natuurlijk' slachtoffer. Nog niet dikwijls gezien dat een kat gaat lopen voor een muis.



    AFTER DARK

    Sealions tonite is een parodie op de SW-shows/attracties. Geweldig hilarisch gebracht en de mimieker had wederom een grappige rol.
    Shamu Rocks Het publiek wordt warm gestoomd met rock muziek. De eerste keer dat we de show zagen, viel onze mond nu niet bepaald open van bewondering. De orka's deden maar wat, voerden niet uit wat hen werd opgedragen. Bij het tweede bezoek was de show gelukkig een stukske aangenamer om te zien. Maar ook bij deze show geldt hetzelfde als bij Believe, zonder de interactie met de trainers verliest deze show toch iets magisch.
    Reflections Vuurwerkshow gecombineerd met licht en waterballet. Voordat die show begon, zorgden muziek en acrobatie ervoor dat op de tribune volop gedanst en gezongen werd.

    Laatst gewijzigd door belgske; 29-10-10 om 19:13.
    reisverslag '08 + video's : www.floridaforum.nl/showthread.php?t=7594
    reisverslag '10 + video's : www.floridaforum.nl/showthread.php?t=11040
    reisverslag '12 + video's : www.floridaforum.nl/showthread.php?p=168065

  2. Top | #12
    Florida Groupie belgske's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2007
    Locatie
    in de Noorderkempen, Belgie
    Berichten
    368

    Standaard Re: Reisverslag Belgske: Central Florida aug. 2010 met beeld & geluid

    DISCOVERY COVE

    Op zondag 8 augustus liep om 07h00 de wekker af. Het was de start van een hoogdag voor ons allen. Alle vier hadden we hier enorm naar uitgekeken.
    Bij het bekijken van de weerberichten werden we iets minder vrolijk. De kans dat het de ganse dag zou regenen, gecombineerd met onweersbuien, maakte ons een ietse pietsie minder vrolijk. "Dat dit nu net ons weer moet gebeuren. De hele week schijnt de zon volop, en nu beslissen de weergoden ...." was de algemene tendens in onze hoofden.
    Bij vertrek deed het zonnetje echter nog volop zijn best.

    Toen we het terrein van DC opreden, leken we in een andere wereld terecht te komen. Hoe kan ik dit nu het best omschrijven, gelijk we op één of ander tropisch droomeiland arriveerden.
    Bij registratie (08h00) kregen we elk een individueel pasje dat tevens dienst zal doen als ticket voor Seaworld en Aquatica. Er werd verteld dat om 08h50 het dolfijnzwemmen zou plaatsvinden.
    Dan maar eerst ontbijten. Op weg daarheen stond om de 20m een medewerker ons te verwelkomen en dat hij/zij beschikbaar zou zijn voor alle vragen.
    Het ontbijt zag er heel lekker uit, en we hebben er zeker wat van gegeten maar de spanning nam toch wel de bovenhand. We gingen onze veiligheidsvesten ophalen. Hierbij zat ook een duikbril, snorkel en diervriendelijke zonnecrème. Eigenlijk was insmeren niet nodig omwille van het slechte weer, maar voor de zekerheid toch maar gedaan. Iets te enthousiast smeerden we ons in, lijkbleek zagen we. :shock:

    Nadat we een korte briefing kregen over veiligheid en het doen en laten van dolfijnen was het dan zover. In een groep van 9 personen (Engels gezin, jong Nederlands koppel uit Maastricht en wij) zou Tyler een half uur onze dolfijn zijn. Tyler is een mannetje, je kan dit zien op zijn buik. Een mannetje heeft één gleuf waarin hij zijn 'piwi' verbergt, een vrouwtje heeft een gekruisde gleuf.
    Als eerste mochten we Tyler, een rustige dolfijn van ruim 300kg, aaien. Zijn luchtgat en 'piwi'-gleuf moest je hierbij ontzien.
    De trainer gaf vervolgens in 'overdrive' uitleg over de dolfijn. Dan een eerste hoogtepunt: een kus op de bek van Tyler. Ik mocht als eerste. Van tevoren had ik tegen de dames gezegd een lange kus te geven zodat de foto goed zou lukken. Het goede voorbeeld moest dus wel van mij komen. Bleek ik, volgens de trainer, de eerste te zijn die bijna overging tot een tongzoen. =P~ De glinstering in de ogen van Jessica, Kelly en Rikie sprak boekdelen over hun belevenis.
    Vervolgens nog een familiefoto met de dolfijn en al hangend aan de vinnen werden we door Tyler voortgetrokken door het water. Intussen was er een hitsig dolfijnen vrouwtje tussen ons in komen zwemmen. Even rustig blijven staan en ze werd iteindelijk teruggefloten door haar trainster. Later hoorden we dat ze het vriendinnetje was van onze Tyler.
    Het half uur zat er in no-time op, helaas. Maar er was nog zoveel meer in dit tropisch aangelegd park te beleven. Ineens begon het hevig te regenen en te onweren. Na een half uurtje verdween het onweer maar niet de regen. Gelukkig konden we onze activiteiten verderzetten.

    Een groot lagunebad met koraalrif aangekleed en bevolkt door ca 30.000 vissen. In dit relatief koude zoutwater konden we naar hartelust snorkelen, fantastisch mooie vissen gezien en enorm grote roggen. We kwamen ogen tekort. Mijn dames waren vanalles aan het vertellen wat ze zagen, verstaan kon je ze echter niet. Dit kon ook moeilijk anders met hun snorkel nog in de mond.

    De rivier was gevuld met lekker warm water. Raar maar waar, het voelde heerlijk. Zeker als je weet dat de regen met bakken uit de lucht viel. Halverwege kon je de rivier even verlaten om een volière in te gaan. Met een bakje voer in de hand kwamen diverse vogels uit je hand eten.

    In een lagoon, enkel met roggen, mocht je deze beesten aaien.

    Al het eten en drinken is in dit park inbegrepen. Het was ronduit fantastisch, niets op aan te merken. Op tijd en stond mijn biertje genuttigd. Ze hadden er trouwens Belgisch bier van het vat, een soort Ale met appelsien. Ik had er nog nooit van gehoord, en ik ken nogal wat Belgische bieren.

    Daarna deden we alles, uitgez. de dolphinswim, nog eens over.
    Toen Jessica de eerste keer in de Tropical Reef ging en een rog zag (groter dan Jessica zelf) wilde ze er niet meer in... en maar gillen. Later veranderde ze van mening, zo erg zelfs dat ze verschillende meters naar beneden dook om tussen die roggen te zwemmen.
    Op het einde van de dag opnieuw gegil bij Jessica en Kelly. Ditmaal hadden ze haaien gezien. Het klopte nog ook en waren behoorlijk groot. Gelukkig zwommen ze achter glas.
    Om 17h30 sloot het park en gingen we onze foto's, cd, DVD ophalen ($200). We kregen bovenop het aangekochte nog een mooi glazen fotokader erbij (waarde $25)
    De foto's zijn schitterend. Je kunt nog zo je best doen, maar zelf zo'n foto nemen lukt je nooit.
    De DVD daarentegen valt vies tegen. De kwaliteit van de opnames is zwak (veel te kleine resolutie), en ze hebben achtergrondmuziek erop geplakt, zodat geen gesprek te horen is. Bij mij was het beeldmateriaal ook nog eens versneld opgenomen. Thuis heb ik dit zoveel mogelijk terug kunnen herstellen, maar 't zou niet mogen.


    PS Voor diegenen die mochten twijfelen om dit te doen omwille van de stevige prijs, NIET twijfelen, gewoon DOEN.
    Ook wij hadden zoiets van... gewoon de knoop doorhakken... en het bleek onze mooiste dag van de vakantie.

    ALGEMEEN




    DOLFIJN ZWEMMEN



    TROPICAL REEF



    ROGGEN RIF



    RIVIER

    Laatst gewijzigd door belgske; 31-10-10 om 09:24.
    reisverslag '08 + video's : www.floridaforum.nl/showthread.php?t=7594
    reisverslag '10 + video's : www.floridaforum.nl/showthread.php?t=11040
    reisverslag '12 + video's : www.floridaforum.nl/showthread.php?p=168065

  3. Top | #13
    Florida Groupie belgske's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2007
    Locatie
    in de Noorderkempen, Belgie
    Berichten
    368

    Standaard Re: Reisverslag Belgske: Central Florida aug. 2010 met beeld & geluid

    KENNEDY SPACE CENTER

    Het was een uitgelezen dag om naar KSC te gaan. Zwaar bewolkt en maar 30 à 35°C. :mrgreen:
    Om 10h15 kwamen we aan bij het Visitor Center. Net als bij het bezoek van 2 jaar geleden, bleek het aantal bezoekers zich tot een minimum te beperken.
    Als eerste wilde we de Shuttle Launch Experience doen. In 2008 was het mijn favoriete activiteit. Het was nog steeds best de moeite waard, maar met onze ervaring van toen was het verrassingseffect wat verdwenen.
    De bustour heeft ons een kleine 3 uur beziggehouden. De Saturn blijft indrukwekkend om te zien.
    Daarna hebben we bij het Visitor Center nog rondgewandeld.
    Nadat we op de foto zijn gegaan met een echte astronaut, besloten we het bezoek in de Spaceshop te beëindigen. Terwijl Jessica geen moeite had haar dollars te laten rollen, had Kelly harde hersenspijnigingen of ze wel een Space Shuttle zou aanschaffen. Struikelblok voor haar was de prijs, nl $20. Uiteindelijk naar veel wikken en wegen besloot ze toch haar budget aan te spreken. Nadien was ze heel blij dat ze de beslissing genomen had.

    Nadien hebben we nog enkele uurtjes aan de pier van Cocoa Beach vertoefd. Een frisse duik in de oceaan doet wonderen. Jessica had de pech gebeten te zijn door een roze kwal. Gedurende enkele uurtjes had ze last van lichte irritatie.

    VISITOR CENTER



    BUS TOUR

    Laatst gewijzigd door belgske; 31-10-10 om 17:14.
    reisverslag '08 + video's : www.floridaforum.nl/showthread.php?t=7594
    reisverslag '10 + video's : www.floridaforum.nl/showthread.php?t=11040
    reisverslag '12 + video's : www.floridaforum.nl/showthread.php?p=168065

  4. Top | #14
    Florida Groupie belgske's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2007
    Locatie
    in de Noorderkempen, Belgie
    Berichten
    368

    Standaard Re: Reisverslag Belgske: Central Florida aug. 2010 met beeld & geluid

    CHRISTMAS

    Christmas is ontstaan op 25 december 1837 dat toen de naam Fort Christmas droeg. In 1892 werd het eerste postkantoor geopend en veranderde de naam in Christmas.
    Anno 2010 telt Christmas ca 1.500 inwoners. In de anders zeer rustige gemeente is het rond kerstmis bij het kleine postkantoor een drukte van jewelste. Iedereen wil dan kerstkaarten verzenden, afgestempeld in ... Christmas.
    Enkele km noordelijker ligt Fort Christmas Historical Park. Dit is een replica van het oorspronkelijk fort uit 1837 dat gebouwd werd door 2.000 US-soldiers tijdens de oorlog tegen de Seminole indianen. Deze oorlog was één van de bloedigste conflicten tegen indianen uit de Amerikaanse geschiedenis.

    ONS BEZOEK

    Opmaandag 9 augustus werd het om 14h00 zwaar bewolkt boven Orlando. Besloten werd ons bezoek aan Christmas een paar daagjes naar voren te schuiven. Na een uur rijden kwamen we aan bij Fort Christmas Historical Park.
    We stapten meteen op het fort af. De poort was open, maar alle deuren van de huisjes in het fort waren op slot.
    Dan maar naar één vd verschillende gebouwtjes die in de nabijheid van het Fort stonden. Bleek verdomd alles gesloten. Navraag leerden ons dat maandag sluitingsdag was. Dan reden ze oa het gras af en maakten ze binnen alles stofvrij. Naderhand gezien wist ik dit wel, want eigenlijk stond dit bezoek gepland op donderdag.

    We gingen dan maar naar Christmas zelf. Daar staat het ganse jaar een kerstboom met stalleke en ook de kerstman mag niet ontbreken. Hierbij staat een groot bord met volgend opschrift :
    "The permanent Christmas tree at Christmas Florida is the symbol of love and good will: the Christmas spirit every day in the year."

    Tegenover de boom bevond zich het postkantoor. We hadden de ansichtkaarten bij ons. Dus we gaan het gebouw binnen om postzegels aan te schaffen zodat de kaarten dan van hieruit opgestuurd konden worden. Het loket was 5 minuten geleden dichtgegaan. De man zat nog achter het glas maar we konden hem niet op andere (lees onze) gedachten brengen.
    We zagen in het gebouw nog een aparte bak staan voor brieven aan de kerstman. Het hele jaar door kunnen kinderen hun wensen hierin deponeren.
    Voor ons echter zat er niets anders op dan terug richting Orlando te rijden.

    Hiervan is geen beeldmateriaal.
    Laatst gewijzigd door belgske; 02-11-10 om 09:38.
    reisverslag '08 + video's : www.floridaforum.nl/showthread.php?t=7594
    reisverslag '10 + video's : www.floridaforum.nl/showthread.php?t=11040
    reisverslag '12 + video's : www.floridaforum.nl/showthread.php?p=168065

  5. Top | #15
    Florida Groupie belgske's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2007
    Locatie
    in de Noorderkempen, Belgie
    Berichten
    368

    Standaard Re: Reisverslag Belgske: Central Florida aug. 2010 met beeld & geluid

    WEKIWA SPRINGS STATE PARK

    Na alle verhalen die ik op dit forum gelezen had over Kelly Park, wilde ook ik kennismaken met de wondermooie natuur van dit park.
    Ook Kelly vond het grappig om naar 'haar' natuurpark te kunnen.
    Tijdens de voorpret op de vakantie, gingen we regelmatig op zoek naar YouTube-filmpjes. Zo kwamen we dus ook filmpjes tegen van Kelly Park.
    Tot consternatie van Kelly en Jessic zagen zij op zo'n filmpje dat er slangen in het water zwommen. Ik probeerde hen nog op andere gedachte te brengen door te vertellen dat ik mijn taak als vader niet zou ontvluchten. Niets hielp, Kelly Park is not done.
    Ik zou hen in ieder geval geen filmpjes meer laten zien van natuurparken.

    (in Orlando) De dames kloegen regelmatig dat het water in het zwembad veel te warm was en vroegen zich af of je in Florida in de zomer in water kon springen dat dan ook nog eens voor afkoeling zou zorgen.
    Hier zag ik mijn kans schoon. De voorzet werd door mijne harem gegeven en als een voleerde spits werkte ik de bal tegen de netten.
    Ik vertelde hen dat ik nog wel wat plaatsjes wist. Dus zo vertrokken we op een morgen, zonder dat zij wisten waarheen, naar Wekiwa Springs State Park.
    Na 45 min. rijden kwamen we aan bij de 'swimming area' van dit park. Hier ontspringt de Wekiva River. Nadat ik hen duidelijk maakte dat dit een zwemgedeelte was en hen erop wees dat stevig hekwerk ervoor zorgde dat er geen gevaarlijke dieren in dit stukje water konden komen, gaven zij mij de eer om als eerste het water in te springen, héééérlijk. Al snel volgde de rest mijn voorbeeld.
    Wat hen was ontgaan, dat er bij het begin van de swimming area een waarschuwingsbord stond voor de wildlife, met de alligator nadrukkelijk vermeld. Ik heb wijzelijk mijn mond gehouden.
    Terwijl mijn harem ten volle genoot van het frisse water, besloot ik een wandelinkske te maken. Ik was nog maar 10m ver of kwam een bord tegen met daarop dieren die in dit park leven. Bovenaan die lijst prijkte de Floridaanse zwarte beer, verder diverse slangen...oeps.8-[ Bij elke verdere stap die ik ondernam over het verhoogde wandelpad, hoorde ik geritsel en krakende takken.
    Wat heb ik oa gezien: een grote spin, een dito vlinder, een soort van hagedis met blauwe staart. Ik heb altijd gehoord dat wanneer een amfibie/reptiel een blauwe kleur vertoont, dit gepaard gaat met 'giftig'. Met dit in gedachte vermeed ik de confrontatie maar en liet het beestje zijn weg vervolgen.
    Intussen gutste het zweet uit mijn poriën. Ik besloot maar om terug naar mijn zwemmend gezin te gaan. Als je wilt weten of ik op de terugweg nog de beruchte beer tegenkwam, dan moet je even het filmpje bekijken.
    In de swimming area was er een stukje waar veel stroming stond. Bleek dat er daar enorm veel water vanuit de grond naar boven werd gestuwd. Mensen doken met zaklantaarns de diepte in om te verdwijnen onder de rotsen (zeker 5m diep). Sommigen kwamen pas naar twee minuten terug boven... van een longinhoud gesproken.

    Je kon hier ook kayaks/canoes huren. Dit had ik graag gedaan, maar vond bij mijn dames geen gehoor, jammer.
    D'r was ook een klein winkeltje waar je een natje en droogje kon kopen. Op het grasgedeelte werd dit verorberd. Blijkbaar zaten we daar niet alleen te genieten, want diverse ongedierten wilden blijkbaar ook wel eens proeven wat we zoal aan het eten waren.
    Dit was het sein om de terugweg naar Orlando aan te vatten.

    Laatst gewijzigd door belgske; 02-11-10 om 10:35.
    reisverslag '08 + video's : www.floridaforum.nl/showthread.php?t=7594
    reisverslag '10 + video's : www.floridaforum.nl/showthread.php?t=11040
    reisverslag '12 + video's : www.floridaforum.nl/showthread.php?p=168065

  6. Top | #16
    Florida Groupie belgske's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2007
    Locatie
    in de Noorderkempen, Belgie
    Berichten
    368

    Standaard Re: Reisverslag Belgske: Central Florida aug. 2010 met beeld & geluid

    UNIVERSAL LOEWS ROYAL PACIFIC RESORT

    De laatste 5 dagen van onze vakantie zou al onze aandacht gaan naar Universal. Mede door de aanwezigheid van Harry Potter en de daaraan verbonden drukte, hadden we besloten deze dagen in een Universal hotel door te brengen. Belangrijkste reden om te verblijven in een Universal hotel was, zoals de meesten onder jullie wel weten, dat je dan op vertoon van je roomkey card aan één vd attracties, de express ingang mag nemen en zoveel je wilt de ingang mag nemen.

    Het hotel dus. Al 's morgens in de vroegte kwamen we aan bij het hotel. Voor dat we er erg in hadden, was de kofferruimte van de wagen al geopend en stond men onze bagage al op een bagagewagentje te laden.
    Ik heb dat manneke $5 gegeven voor de moeite. Bleek dat hij onze koffers maar tot aan de lobby bracht. Aan de receptie (een voetbalveld groot) kregen we elk onze roomkey card, die tevens ook dienst doet in de parken.
    Onze kamer was nog niet gereed, men zou ons bellen als het zover was. Intussen bezochten wij Universal Studios (later meer).
    Tegen 15h00 belden ze ons dat we de kamer konden intrekken. We wilden onze koffers meenemen, maar dat hoefde niet. Daar zou voor gezorgd worden. En ja hoor, nok...nok... Rikie gaf de man $5 voor het brengen van de koffers.

    KAMER

    Het moet gezegd, de kamer zag er voortreffelijk uit. Als verwelkoming stonden er zelfs 4 doosjes met nootjes. De twee jonge dames openden meteen elk een doosje (na de vakantie kregen we de rekening toegestuurd van VISA en daar stond ook de rekening van die doosjes. €14 voor twee keer een handvol nootjes, poe poe)

    ONTBIJT

    Rikie had ergens gelezen als je voor 8h00 ging ontbijten dat de volwassenen 10% korting kregen en de kinderen gratis konden meeëten.
    Voordat we dus naar een park gingen, leek het ons een goed idee om met een lekker ontbijt te beginnen. D'r was vanalles : van vers geperst fruitsap tot verse zalm toe. Toen kwam de rekening... $35 slechts want de kinderen aten gratis mee. We gaven de ronde som van $40, bleek dat in dit resort op alles wat je koopt standaard 18% tip inbegrepen zit.

    THE LAGOON POOL

    Een zeer mooi met palmbomen omgeven zwembad dat wel nergens dieper was dan 1m40. In de voormiddag kon je nog een redelijk frisse plons nemen, in de namiddag begon het al op soep te gelijken. D'r was ook een schip met allemaal fonteintjes en spuitbuizen. Hieruit kwam de ganse dag redelijk fris water uit, dus hier heb ik menig uurtje versleten.
    Op een gegeven moment verlangde ik naar een lekkere frisse getapte pint... $9.60, maar lekker koud... héééééérlijk.
    Echt ontbijt was er niet aan het zwembad te krijgen, maar wel andere versnaperingen. Zo zaten we een keer om 10h00 aan chickenfingers en sandwich Turkey met frites en .... een goddelijk koud getapt pintje. ('K lijk wel nen Engelsman)

    AVONDETEN

    D'r zijn diverse restaurants in dit resort en wat we zagen zag er verrukkelijk uit. Toch hebben we de avonden buitenshuis gegeten.


    NIET VOOR GEVOELIGE LEZERS

    Op een dag moest ik zéééér dringend naar het toilet voor de grote boodschap. Al drie dagen had ik niet gekund. Voor de zekerheid nam ik de toiletten in de lobby. Man, man... ik zou niet graag in de schoenen willen staan van de medewerker van het hotel die verantwoordelijk is voor...
    Het zat helemaal, maar dan ook helemaal verstopt. Bij het doortrekken ging het water zelfs niet weg. Erger nog, het bleef stilletjes stijgen.
    Soit, ik was in ieder geval mijn hachje kwijt.[-X

    Laatst gewijzigd door belgske; 04-11-10 om 19:29.
    reisverslag '08 + video's : www.floridaforum.nl/showthread.php?t=7594
    reisverslag '10 + video's : www.floridaforum.nl/showthread.php?t=11040
    reisverslag '12 + video's : www.floridaforum.nl/showthread.php?p=168065

  7. Top | #17
    Florida Groupie belgske's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2007
    Locatie
    in de Noorderkempen, Belgie
    Berichten
    368

    Standaard Re: Reisverslag Belgske: Central Florida aug. 2010 met beeld & geluid

    WATERTAXI

    Als je in een Universal hotel vertoeft, biedt Universal je de mogelijkheid aan om je met een watertaxi naar de parken te begeleiden.
    's Morgens was het een drukte van jewelste aan het haventje, dus de eerste ochtend besloten we de weg naar de parken te voet te volbrengen. Je kan het al raden, alle poriën gingen vervolgens openstaan om het massaal geproduceerde zweet te lozen.
    De volgende ochtenden hebben we gewoon op een bootje gewacht en wat bleek, om de 10 minuten arriveerden er een. Maximale wachttijd was een kwartiertje. Maar als je die berg wachtenden aanschouwde, verwachtte je eerder 30 à 45 minuten aanschuiven.
    In CityWalk ligt een aanmeerpunt voor de drie hotels. Terug naar het hotel is gewoon een kwestie van in de juiste rij aanschuiven en de juiste boot nemen. :-\"


    reisverslag '08 + video's : www.floridaforum.nl/showthread.php?t=7594
    reisverslag '10 + video's : www.floridaforum.nl/showthread.php?t=11040
    reisverslag '12 + video's : www.floridaforum.nl/showthread.php?p=168065

  8. Top | #18
    Florida Groupie belgske's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2007
    Locatie
    in de Noorderkempen, Belgie
    Berichten
    368

    Standaard Re: Reisverslag Belgske: Central Florida aug. 2010 met beeld & geluid

    ISLANDS OF ADVENTURE

    Speciaal voor de hotelgasten ging dit park een uur vroeger open. The Forbidden Journey heeft nog geen Express ingang, vandaar. (later meer over the Wizarding World of Harry Potter)

    JURASSICA PARK

    The River Adventure is een boottocht die je in de wonderlijke wereld van de dinosaurussen brengt. Maar dan komen we in een beveiligd gebied dat niet meer... beveiligd is. De raptors zijn ontsnapt.
    Jessica en Kelly wilden ook een ritje doen in de Pteranodon Flyers. Enkel kinderen onder een bepaalde lengte konden deze attractie uitproberen. En ze hadden me daar ne droge stoppel neergezet (NIET gespeeld) die om de haverklap dat moest duidelijk maken aan oa kinderen die 1cm!!! te groot waren.




    TOON LAGOON

    Hier zijn twee super waterbanen. Allereerst trotseerden we Rip Saw Fall. In een soort langwerpige boomstam drijven we door de Canadese natuur.
    Deze attractie neemt je telkens in de maling. Telkens wanneer je denkt dat je de superafdaling bereikt te hebben, volgt een flauw duikje van een meterke of zo.
    Tot......
    Popeye & Bruto's Bilge-Rat Barges dan. Nog nooit heb ik zo'n heftige waterbaan meegemaakt. Hiermee bedoel ik dat er, zonder overdrijven, niet één plekje droog blijft. Bij de uitgang stond een kraampje met opschrift dat daar droge kleren te koop waren.



    wordt vervolgd....
    reisverslag '08 + video's : www.floridaforum.nl/showthread.php?t=7594
    reisverslag '10 + video's : www.floridaforum.nl/showthread.php?t=11040
    reisverslag '12 + video's : www.floridaforum.nl/showthread.php?p=168065

  9. Top | #19
    Florida Groupie belgske's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2007
    Locatie
    in de Noorderkempen, Belgie
    Berichten
    368

    Standaard Re: Reisverslag Belgske: Central Florida aug. 2010 met beeld & geluid

    ISLANDS OF ADVENTURE (deel 2)

    Het in Amerika zo populaire 'Cat in the Hat' mocht ook niet ontbreken. Leuk om een keer te doen maar als je geen aanknopingspunten hebt van dit figuurtje, blijft deze attractie niet lang hangen (bij ons toch niet).



    Poseidon's Fury is een gevecht tussen water en vuur. Dit alles stak mooi in elkaar. Mede doordat het buiten onweerde en regende, moesten we hier liefst 45 min aanschuiven, jawel via de Universal Express ingang.



    MARVEL SUPER HERO ISLAND

    Op weg naar Spiderman. 11h00 en al 70min aanschuiven. Met dank aan onze Expresspas was dit voor ons slechts 5min. Tjonge, tjonge... 't is dat we The Forbidden Journey al gedaan hadden maar wat een geweldige attractie is dit. Met behulp van een 3D-bril wordt overmeesterd door deze attractie met hoogtechnologische snufjes.
    Kelly zei me dat het nu tijd was om in The Hulk te stappen. Mijn maagje was echter compleet van slag door al dat rollercoastergeweld van de afgelopen dagen. Gelukkig stelde Rikie voor mijn plaats in te nemen. En dat ze genoten hebben. Beiden riepen na afloop uit volle borst "Yes, we did!!". Kelly vond dit de meest gave achtbaan en Rikie praat er nu nog over.
    Ook Doctor Doom's Fearfall kon Jessica en Kelly meer dan bekoren.




    De Aggro Circus Show van Matt Hoffman, gekend van Jack Ass, was het volgend visueel spektakel. Met BMX'en, skateboards en motoren werden de meest onwaarschijnlijke stunts ondernomen. Vooral de stunts met de motoren grenst aan het ongelooflijke. Als hier ook maar iets misgaat, dan zijn de gevolgen niet te overzien.
    Deze show was enkel in de zomer te bezien.

    Laatst gewijzigd door belgske; 16-11-10 om 20:36.
    reisverslag '08 + video's : www.floridaforum.nl/showthread.php?t=7594
    reisverslag '10 + video's : www.floridaforum.nl/showthread.php?t=11040
    reisverslag '12 + video's : www.floridaforum.nl/showthread.php?p=168065

  10. Top | #20
    Florida Groupie belgske's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2007
    Locatie
    in de Noorderkempen, Belgie
    Berichten
    368

    Standaard Re: Reisverslag Belgske: Central Florida aug. 2010 met beeld & geluid

    THE WIZARDING WORLD OF HARRY POTTER

    De belangrijkste attractie in de wereld van Harry Potter, nl The Forbidden Journey, heeft nog geen Express ingang. Daarom opent Universal deze attractie een uur vroeger (8h00) om hun hotelgasten te bevoorrechten deze attractie in alle vroegte (en dus minder lange wachtrijen) te kunnen ondergaan.
    Zo stonden we een keer om 8h00 aan te schuiven voor deze naar het schijnt adembenemende attractie. Spijtig genoeg meldde men dat er technische problemen waren en dat men rustig moest afwachten. Na meer dan een uur wachten, werden we beloond met een onwaarschijnlijke belevenis. Het is moeilijk te omschrijven, maar je maakt een reis door een griezelig decor, gecombineerd met een soort 3D beeldenavontuur.
    Voor jonge kinderen kan dit best eng zijn, maar wij zijn zo onder de indruk dat we nog wel een ochtend in alle vroegte willen opstaan, om deze fenomenale belevenis nog eens mee te maken.
    Bij het buitengaan stond er een wachtrij vanaf Rip Saw Falls. Navraag leerde ons dat de wachttijd vanaf daar 4 uur bedroeg en dit in een hitte van 38°C!!!!!!
    Het dorp is schitterend gemaakt, maar wat een wachtrijen bij de winkeltjes. Om 8h00 stond er bij één bepaald winkeltje al meer dan 1 uur op de teller (en dat zijn dan nog maar alleen de hotelgasten)

    Wat we absoluut ook eens moesten proberen, was het Butterbeer. Geen idee wat ons te wachten stond. Het enigste wat ik wist dat het iets met caramel van doen had. Je kon het beer cold of frozen nuttigen. Mede door de hitte kozen wij telkens voor de Frozen. Meningen verschillen maar wij vonden het Oooooooverhééééééééééérlijk.
    The Wizarding World heeft nog andere attracties waaronder the Dragon Challenge. 2 draken op verschillende doch gelijke achtbanen duelleren om ter snelste de finish te bereiken. Kelly en ik mochten natuurlijk niet ontbreken. Of we gewonnen hebben dat weet ik al niet meer. Op dat moment maakten ik me meer zorgen om mijn maag, het butterbeer kwam meermaals terug op mijn smaakpapillen.
    De andere attractie the Flight of the Hippogriff is een vrij rustige achtbaan, waar mijn ganse harem stoer in plaats nam. Ikzelf paste om het vrouwen-onderonsje op beeld vast te leggen (lees : mijn maag produceerde nog steeds oprispend butterbeer).

    Laatst gewijzigd door belgske; 07-11-10 om 12:33.
    reisverslag '08 + video's : www.floridaforum.nl/showthread.php?t=7594
    reisverslag '10 + video's : www.floridaforum.nl/showthread.php?t=11040
    reisverslag '12 + video's : www.floridaforum.nl/showthread.php?p=168065



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •