Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 25

Onderwerp: [Reisverslag] Belgske: Central Florida in beeld en geluid, aug. 2010

  1. Top | #1
    Florida Groupie belgske's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2007
    Locatie
    in de Noorderkempen, Belgie
    Berichten
    368

    Standaard [Reisverslag] Belgske: Central Florida in beeld en geluid, aug. 2010

    Ondanks dat het nog bitterkoud is buiten, begint het bij ons vanbinnen te branden van verlangen. ('Khoop dat het geen VERbranden gaat worden)
    Het zal de tweede keer zijn dat wij, met veel plezier, een reisverslag zullen bijhouden. Dit verslag zal dan pas na terugkeer op dit forum verschijnen.

    Het vorige verslag was in tweëen gesplitst. Bij reisverslagen vond je het geschreven verslag www.floridaforum.nl/showthread.php?t=7594 en bij foto's en video's had ik filmpjes geplaatst. (Filmpjes zijn onlangs door Michael66 bij het reisverslag geplaatst, waarvoor dank)
    Daar ik nog steeds niet slaag om foto's te plaatsen, voel ik mij op een blijde manier genoodzaakt om ook dit keer het reisverslag weer op te fleuren met bewegende beelden.

    PS Ik weet dat filmpjes in foto's en video's thuishoren, maar vond het jammer dat het vorige keer gescheiden was. Mijn bedoeling is dat ik dit nu alles onderbreng in dit reisverslag. Ik hoop dat dit geen probleem zal zijn.


    Laatst gewijzigd door belgske; 21-03-10 om 14:56.
    reisverslag '08 + video's : www.floridaforum.nl/showthread.php?t=7594
    reisverslag '10 + video's : www.floridaforum.nl/showthread.php?t=11040
    reisverslag '12 + video's : www.floridaforum.nl/showthread.php?p=168065

  2. Top | #2
    Florida Groupie belgske's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2007
    Locatie
    in de Noorderkempen, Belgie
    Berichten
    368

    Standaard Re: Reisverslag Belgske: Central Florida aug. 2010 met beeld & geluid

    Hoi iedereen,

    Intussen is onze vakantie alweer 2 maanden achter de rug. Gedurende die periode heb ik me, in de vrije uurtjes, bezig gehouden met het ineensteken van een fotoalbum en het maken van een film. Deze film duurt ruim 2 uur. Omdat ik de meeste beelden jullie niet wil onthouden, heb ik de film gesplitst. Hier en daar aangepast en sommige scènes weggelaten wegens te privé en dus oninteressant.=;

    Allereerst wil ik even de activiteiten die we, tijdens onze 3 weken, hebben ondernomen aan jullie meegeven.

    za 31.07 : heenreis Düsseldorf-Amsterdam-Orlando met KLM/Martinair
    zo 01.08 : uitrusten, nm Titanic, the Experience
    ma 02.08 : Aquatica
    di 03.08 : SeaWorld
    wo 04.08 : zwemmen en winkelen
    do 05.08 : Gatorland
    vr 06.08 : Magic Kingdom
    za 07.08 : zwemmen, winkelen en Old Town
    zo 08.08 : Discovery Cove
    ma 09.08 : zwemmen en bezoek aan Christmas
    di 10.08 : Kennedy Space Center
    wo 11.08 : Aquatica
    do 12.08 : Wekiwa Springs
    vr 13.08 : zwemmen en winkelen
    za 14.08 : SeaWorld
    zo 15.08 : naar Universal Pacific Resort, Universal Studios
    ma 16.08 : Islands of Adventure
    di 17.08 : Universal Studios
    wo 18.08 : Islands of Adventure
    do 19.08 : nm vertrek
    vr 20.08 : thuis

    ...wordt vervolgd...
    reisverslag '08 + video's : www.floridaforum.nl/showthread.php?t=7594
    reisverslag '10 + video's : www.floridaforum.nl/showthread.php?t=11040
    reisverslag '12 + video's : www.floridaforum.nl/showthread.php?p=168065

  3. Top | #3
    Florida Groupie belgske's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2007
    Locatie
    in de Noorderkempen, Belgie
    Berichten
    368

    Standaard Re: Reisverslag Belgske: Central Florida aug. 2010 met beeld & geluid

    DE HEENREIS

    Deze morgen om 4h45 zijn we allemaal wakker. Ik heb Jessica en Kelly nog maar één keer zo snel zien wakker worden en zich zien aankleden, nl 2 jaar geleden bij onze eerste gezinstrip naar Florida.
    Na een paar bakskes koffie vertrokken om 5h30 naar Düsseldorf. Onderweg op de Duitse snelweg begon de auto allemaal rare geluiden te produceren. Na een grondig onderzoek mijnerterwege (hum, hum) niets gevonden.
    Op de luchthaven van Düsseldorf stond alles nogal warrig aangegeven. Na eventjes rondgereden te hebben, vonden we parkeerplaats 24.
    De incheckprocedure verliep uitermate vlot. Om 8h00 zaten we bij Starbucks ieders aan een grote mok heerlijke koffie.
    Na een half uur vliegen landden we op Schiphol. In eerste instantie zou deze vlucht gebeuren met een fokker 50 citytripper. Gelukkig voor mijn vrouw, die het helemaal niets vond met zo'n grote mug te vliegen, werd het een fokker 70.

    Met 20 min vertraging, drie mensen werden geweigerd omdat hun visum niet in orde was, vertrok Martinair om 14h20 naar Orlando, een vliegtrip van 9,5 uur. Tijdens de vlucht hebben we een filmpje gekeken en redelijk gegeten. Precies om 17h50 landden we op de internationale luchthaven van Orlando.
    Alles liep vlot totdat we de bagage gingen ophalen. Meer dan een uur hebben we moeten wachten op onze spullekens. Tijdens het wachten ben ik even buiten geweest om mijn nicotinegehalte weer op peil te brengen. Man, het leek alsof je recht een oven inliep. Buiten was het +40°C en zeer broeierig. Ik ben maar vlug terug binnengegaan want anders dreigde ik van mijn stokske te vallen. Voor de eerste keer het genot van de airco ervaren.


    reisverslag '08 + video's : www.floridaforum.nl/showthread.php?t=7594
    reisverslag '10 + video's : www.floridaforum.nl/showthread.php?t=11040
    reisverslag '12 + video's : www.floridaforum.nl/showthread.php?p=168065

  4. Top | #4
    Florida Groupie belgske's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2007
    Locatie
    in de Noorderkempen, Belgie
    Berichten
    368

    Standaard Re: Reisverslag Belgske: Central Florida aug. 2010 met beeld & geluid

    AUTOHUUR

    Begin 2010 had ik een Dollar express Card aangevraagd, je bent dan gratis lid van Dollar-rent-a-car. Je kunt al je gegevens dan al opgeven via internet en zo vermijd je, zoals in ons geva, minimaal een uur wachttijd aan de balie van Dollar.
    Met de Card meld je je rechtstreeks in de garage aan, waar je een auto wordt aangewezen.
    We hadden wia USAreise.de een Midsize SUV gehuurd. Maar d'r was er geen meer voorradig. De medewerkster van Dollar vertelde me dat ik aan dezelfde voorwaarden een Fullsize SUV aangeboden kreeg.
    Ik zag 5 Fullsize SUV's staan en bij eentje kreeg ik meteen een warm gevoel (had niets met de buitentemperaturen te maken). De sleutels werden me overhandigd en vol spanning, gelijk een kind op Sinterklaasavond, duwde ik op het claxonknopke. De liefde was wederzijds. Een GMC Acadia zal de komende 20 dagen ons overal naartoe brengen.
    Eerlijk is eerlijk, hij zag er schitterend uit. Maar toen we naar ons hotel reden trok hij voor gene meter. Ik zei tegen mijn vrouw dat ik de auto morgen ga inruilen.
    's Morgens in alle vroegte liep ik naar de auto en zag 4(!!!!!) uitlaten. Op de pook zaten ook diverse knopjes. Toch maar even het instructieboekje lezen. Nadat ik de knopjes in een andere positie had geplaatst, probeerde ik nogmaals de auto. De banden produceerden witte rook. D'r zat dus toch genoeg poeier in dat bakske. De vlinders in mijn onderbuik groeide aan voor deze auto.

    Na drie dagen kwam ik erachter dat mijn rijbewijs nog thuislag. Gelukkig had ik de gegevens van mijn rijbewijs al maanden geleden doorgegeven via het internet.
    Daardoor, denk ik, hebbenze bij Dollar niet naar mijn rijbewijs gevraagd.
    Wie vergeet nu zijn rijbewijs?????? Gelukkig zijn tijdens ons verblijf geen problemen geweest.

    Op het filmpje zie je ook hoe we een thunderstorm trotseerden. Trouwens, we hebben prima weer gehad.
    In het voorjaar voorspelde men voor de zomer '10 een zwaar orkaanseizoen. Gedurende ons verblijf hebben we geen orkaan, zelfs geen extreme thunderstorm meegemaakt, gelukkig maar.
    Slechts één dag hebben we de ganse dag regen gehad. Jammer genoeg was toen ons bezoek aan Discovery Cove gepland.
    We verbaasden ons wel over het weer daar. Terwijl wij een ganse namiddag in de zon aan het zwembad hadden doorgebracht (area Seaworld), had het in de regio Disney een aantal uren gehoosd. En de kenners weten dat dit niet ver van elkaar ligt.

    Soms begon het te regenen en dan zag je aan de blauwe hemel een klein, grijs wolkske. Wolkbreukske van 5 min. Dan herkende je ook de pas aangekomen toerist. Terwijl wij op onze ligstoel bleven en genoten van die 5 min afkoeling, zag je die bewuste toerist alles inpakken om weg te gaan. Tot hun verbazing scheen het zonneke alweer voordat alles goed en wel ingepakt was.

    Laatst gewijzigd door belgske; 23-10-10 om 14:32.
    reisverslag '08 + video's : www.floridaforum.nl/showthread.php?t=7594
    reisverslag '10 + video's : www.floridaforum.nl/showthread.php?t=11040
    reisverslag '12 + video's : www.floridaforum.nl/showthread.php?p=168065

  5. Top | #5
    Florida Groupie belgske's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2007
    Locatie
    in de Noorderkempen, Belgie
    Berichten
    368

    Standaard Re: Reisverslag Belgske: Central Florida aug. 2010 met beeld & geluid

    HOTEL HAWTHORN SUITES BY WYNDHAM

    Aangekomen bij het hotel, gelegen aan de Westwood Boulevard, verliep het inchecken soepel alhoewel de receptionist in eerste instantie alleen de 15de dag, die ik naderhand erbij gereserveerd had, geregistreerd zag op zijn computer. Na wat zoekwerk vond hij ook de reservatie van onze eerste 14 nachten.
    Nadat de koffers uitgepakt waren, vielen we om 21h30 (onze biologische klok gaf 4h30 aan) volledig uitgeput na zo'n lange reis als een blok in slaap.

    KAMER

    De kamer voldeed aan onze wensen. De bedden waren wel wat aan de smalle kant. De laatste nacht is Kelly uit bed gedonderd. Ondanks Rikie's relatief kleine gestalte (1m60) zorgde zij met haar slaappose ervoor dat er nog 1/3 van het bed voor mij overbleef.
    Ook Jessica kloeg meermaals over gewoel van Kelly. Deze laatste nam dan zo'n houding dat Jessica nog juist aan de goede kant van het bed balanceerde. Kelly protesteerde. Om alle twijfels weg te werken, besloten we dat elk van hen de ene avond met Rikie en de andere avond met mij zouden slapen. Ik kan je verzekeren met Kelly in het bed hebben ik en ook Rikie heerlijk geslapen. Bij Jessica daarentegen werd ik om 2h00 wakker, 3h00,4h30, 5h00, 6h15,... Nu protesteerde Jessica, maar de bewijzen lagen op tafel.
    De twee jonge dames kloegen ook vreselijk over het zwaar geadem van ondergetekende. Ik ontken natuurlijk, elk bewijs ontbreekt.

    Een redelijk grote koelkast zorgde ervoor dat de frisdrank en mijn Budweiser lekker fris op ons lagen te wachten.
    In onze kamer heeft er ook een legendarisch kussengevecht plaatsgevonden tussen Kelly en mij.
    Maar het meest hilarische moment op deze kamer : Ik trok een verse onderbroek aan. Er klopte iets niet. Toen ik naar beneden keek bleek de onderbroek ietsepietsie te groot en bleef enkel hangen aan... tja, hoe zal ik het zeggen... aan het nageltje. Ik vroeg aan Rikie of dit soms een erfenis van Ome Charel (op zijn zachtst gezegd : een gezette man). Dit was duidelijk geen ondergoed van mij. Rikie onthield zich van kommentaar.

    ONTBIJT

    Het ontbijt (7h00 - 9h30) was opperbest, genoeg variatie om een dag mee te beginnen.
    Zo was er elke morgen 2 soorten fruit : ananas, meloen, grapefruit, appelsien of appel.
    Yoghurt met stukjes fruit, toast, donuts, confiture, een soort smeerkaas.
    Bij het warme gedeelte had je keuze uit geklopt ei, spek, ham, soort rookworst, een soort zuurkool, ragoût met koekje op zijn Amerikaans, taco's, pannekoeken en wafels.
    Koffie, thee, melk, fruitsappen, en water waren de dranken.

    Op een morgen zei Kelly me enthousiast : "Hé pap, daar ligt lekkere rijstepap", dus wij beiden met een overvolle kom naar de tafel. Vol verlangen belandde de eerste goedgevuld lepel vrij snel in onze mond. Wij moesten echter vrij snel vaststellen dat dit niks, maar dan ook niks met rijstepap te maken had. Bleek het te gaan om een soort geitenkaas vermengd met met zure room.

    SWIMMING POOL

    Mooi, maar ondiep zwembad. Het diepste gedeelte was 1m50. Zodoende mocht er tot groot ongenoegen van de dames niet gedoken worden.
    Een ander minpunt is dat je er geen snacks/versnaperingen kan kopen en de bar gaat elke dag om 16h00 open.
    Een leuke anekdote : Rikie moest naar de wc. Daar vroeg een jonge gast, ca 20 jaar, haar of zij hem even wilde helpen. Hij had een slang in de wasmand zien kruipen en vroeg Rikie toe te zien dat die slang niet zou ontsnappen terwijl hij het beestje probeerde te vangen. Opeens zag Rikie de slang, een wilde kreet volgde. Die jonge gast kwam niet bij van het lachen, bleek het om een rubberen slang te gaan, door hem in de mand gelegd.

    CONCLUSIE

    Eenvoudig, maar zeer net hotel. Het personeel is zeer vriendelijk, proberen je altijd met een glimlach verder te helpen.
    Ik had wel wat negatieve commentaren gelezen, op andere sites, over oa het personeel. Maar dat ligt ook hoe je je zelf opstelt, mij dunkt.

    Laatst gewijzigd door belgske; 28-10-10 om 19:19.
    reisverslag '08 + video's : www.floridaforum.nl/showthread.php?t=7594
    reisverslag '10 + video's : www.floridaforum.nl/showthread.php?t=11040
    reisverslag '12 + video's : www.floridaforum.nl/showthread.php?p=168065

  6. Top | #6
    Florida Groupie belgske's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2007
    Locatie
    in de Noorderkempen, Belgie
    Berichten
    368

    Standaard Re: Reisverslag Belgske: Central Florida aug. 2010 met beeld & geluid

    DINER

    Aan restaurants geen gebrek in Orlando. Daar we met 2 jonge dames op pad waren, kozen we meestal voor buffet. Dan zat er altijd wel iets lekkers bij voor ieders bek.
    Een overzicht waar we zoal ons maagje vulden.

    Bij Ponderosa hebben we heerlijk gegeten. Het vlees was mals en perfect gebakken. Mijn vlees moet binnenin nog rood zien. Nadat Kelly mijn mals stukske vlees proefde, wilde zij dit in de toekomst ook zo. Rikie, die een die-heard 'hoe harder het vlees gebakken, hoe beter'-type is, vond het meer dan smakelijk.
    Maar wat ons vooral bijbleef was een nagerecht. Een soort mousse van pinda's, Jessica noemde het 'snickermousse'.

    Sizzler is ongeveer hetzelfde maar beperkter in hun assortiment. En in tegenstelling tot Ponderosa hoef je bij binnenkomst geen keuze in vlees te maken, maar mag je je ook beperken tot enkel het buffet.

    Great Western Buffet is al het vlees gegrild. Halve kip, ribbetjes (niet echt mals), worstjes, steaks. Voor- en nagerechten waren ook aanwezig. Hier hadden we redelijk gegeten en bleef het tot één bezoek.

    Als we geen zin hadden in een vette hap dan gingen we naar Subway.

    In '08 had Kelly heerlijke rijstepap gegeten bij New York China Buffet. Dus hier moesten we naar terug. Alles was nog hetzelfde als twee jaar geleden, maar of dat we het eten onder 'lekker' kunnen catalogiseren, is een andere vraag. Zelfs Kelly hoorde je niet over de rijstepap.

    Kelly vroeg me voordat we op vakantie vertrokken dat ze minstens één keer heerlijke spareribs wilde eten. Ze redeneerde dat spareribs van Amerika komen dus daar moeten ze wel heel lekker zijn. Na een intensieve research kwam ik uit bij TGI Fidays.
    Het resultaat was dat we nog nooit zo'n lekkere spareribs ophadden, om duimen en vingers af te likken (wat we dus ook deden). Het vlees viel bij wijze van spreken van het bot af.
    Er was nog wat plaats in onze maagjes. Dus bestelden we, op aanraden van de ober het nagerecht 'Island Breeze Sundae' voor 4 personen. Wat is dit? Op een verwarmd bord ligt een berg knapperige zoete crispy koekjes, vermengd met exotisch vers fruit. Op de top van de berg liggen drie grote bollen vanille roomijs en dit alles wordt overgoten met heerlijke warme caramelsaus. Wederom duimen en vingers afgelikt. een echte aanrader.
    Je hebt daar ook een cocktailbar en daar stond me een gast te jongleren met flessen, ongelooflijk!!!

    Bij Cici's pizza kun je à volonté pizza eten voor zeer weinig geld. Wij waren $24 kwijt en alle vier de buikjes waren rond. Rikie at haar buikje vol met Brownies, de lekkerste die ze ooit gegeten heeft.

    Als tussendoortje gingen we wel eens naar Waffle House.

    Tot mijn groot genoegen zijn we maar twee keer naar Mc Donalds geweest. Jessica zei : "Wat is papa zonder bier en wat is een bezoek aan de USA zonder Mc Donalds?".

    Spijtig voor de Belgische forumgangers, alsmede de Duitse, Portugese, Spaanse, Indonesische, Argentijnse, en nog veel meer, heeft YouTube dit filmpje in diverse landen geweigerd wegens de audio. Toen ik andere muziek daaronder plaatste, bleef men het filmpje weigeren. Dus, sorry.

    In principe moet het voor het Nederlandse internetwereldje geen probleem zijn. Laat iets weten indien dit filmpje toch niet te zien is.

    Laatst gewijzigd door belgske; 27-10-10 om 18:51.
    reisverslag '08 + video's : www.floridaforum.nl/showthread.php?t=7594
    reisverslag '10 + video's : www.floridaforum.nl/showthread.php?t=11040
    reisverslag '12 + video's : www.floridaforum.nl/showthread.php?p=168065

  7. Top | #7
    Florida Groupie belgske's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2007
    Locatie
    in de Noorderkempen, Belgie
    Berichten
    368

    Standaard Re: Reisverslag Belgske: Central Florida aug. 2010 met beeld & geluid

    TITANIC, THE EXPERIENCE

    Vanaf 1986 is men intensief beginnen zoeken naar wrakstukken van de Titanic. In 2000 leidde Michael Harris één van de grootste expedities ooit onder water. Bij zijn terugkeer had hij meer dan 1.800 voorwerpen van de Titanic bij zich.
    Michael Harris bouwde in Orlando het museum 'Titanic, the Experience'. Dit is een museum met live interactief entertainment geacteerd door vertellers gehuld in kostuums uit die tijd.
    Beleef hier onvergetelijke bezienswaardigheden, geluiden en emoties van één van de meest indringende gebeurtenissen in de moderne geschiedenis.

    De tickets heb ik enkele weken voor vertrek via de site van Orlando Visit Center gekocht. Daar bleken de tickets het goedkoopst te zijn. Tevens was er een actie dat de kinderen dan gratis binnen mochten.

    Op zondagmiddag 1 augustus kwam Jessica haar moment. Al heel lang leefde ze hier naartoe. Om het uur is er een rondleiding van ca 1 1/2 uur, begeleid door een gids. Onze gids speelde een dame uit eerste klasse. Dankzij haar enthousiaste, boeiende uitleg was het bezoek aan dit museum de moeite waard.
    Zo kon je aan een plaat voelen hoe ijskoud het water was waar de passagiers van het schip invielen. Langer dan een minuut hield je dat niet vol, werd verteld. Nou, die minuut heb ik anders vlotjes volgemaakt. Kinderen konden ca 7 min overleven in dat water. De wat meer gezette man (waarom keek die vrouwelijke gids mijn kant op) zou het 40 minuten kunnen volhouden. Het verhaal wil echter dat één iemand anderhalf uur in het water heeft rondgedobberd en het nog overleefde ook... door het drinken van Wiskhey.
    Op de toegangstickets stonden namen van passagiers. D'r stond op in welke klasse je meevaarde. Op het einde van de rondleiding kwamen we bij een muur met alle passagiersnamen erop. De namen van de overlevenden lichtten extra op. Je moest de naam van het ticket zoeken en zo ontdekte je of je deze ramp overleefd had. Kelly, Jessica en ik overleefden. Rikie was een twijfelgeval, want de naam kon niet gevonden worden.

    Jessica hoopte veel souvenirs te kunnen kopen van de Titanic. De shop viel echter zwaar tegen. Geen T-shirts, geen mini-Titanicbootjes,... enkel replica's van borden, bestek (te duur) en het medaillon dat Rose in de film droeg. Deze kocht Jessica wel. Verder heeft ze nog copiën gekocht van krantenknipsels, tickets,ed.
    Kelly vond het bezoek iets minder, maar dat had meer te maken doordat ze er geen snars van begrepen heeft.

    Voor het filmpje geldt hetzelfde als het vorige : als het goed is kun je enkel vanuit Nederland dit filmpje bekijken, en vanuit Florida natuurlijk.
    Ik heb geprobeerd met andere achtergrondmuziek maar het helpt niet.
    De filmpjes die nog komen, zouden geen problemen meer opleveren.
    Nogmaals sorry voor mijn landgenoten.

    reisverslag '08 + video's : www.floridaforum.nl/showthread.php?t=7594
    reisverslag '10 + video's : www.floridaforum.nl/showthread.php?t=11040
    reisverslag '12 + video's : www.floridaforum.nl/showthread.php?p=168065

  8. Top | #8
    Florida Groupie belgske's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2007
    Locatie
    in de Noorderkempen, Belgie
    Berichten
    368

    Standaard Re: Reisverslag Belgske: Central Florida aug. 2010 met beeld & geluid

    GATORLAND

    Gatorland wordt ook wel 'the Alligator Capitol of the World' genoemd. Het is tevens één van de oudste parken in Florida, nl vanaf 1949. De jaren ervoor bestond het park ook al wel, maar onder een andere naam en was toen gespecialiseerd in slangen.
    Vanaf de jaren '80 komen er steeds meer shows met alligators.
    Heden is Gatorland niet alleen een park voor toeristen, maar ook waar onderzoek gedaan wordt naar de alligator. hiervoor is het park al met diverse onderscheidingen beloond.
    Gatorland is tevens de enige plaats wereldwijd waar alligators succesvol bevrucht worden dmv kunstmatige insiminatie.

    We hadden de tickets wederom via Orlando Visitor Center gekocht. Goedkoopst en als extra kreeg je tickets voor een ritje met de trein in het park. Ritje stelt wel bitterweinig voor, maar soit, een gekregen paard moet je niet de bek kijken.
    Om 9h45 betraden we de Holy Ground of the Alligator.
    De shows 'Gator Wrestling', 'Gator Jumperoo' en 'Up-Close Encounters' werden zeer geanimeerd gebracht.
    Kelly en Jessica zijn nog een volière in geweest, vol met hongerige, aanvallende parkieten. Door het neertellen van $1 kreeg je een stokje met vogelzaad, besmeurd met een soort honing.
    D'r was ook een speelruimte met waterpistolen, watertonnen die hun balans om de haverklap verloren, fonteinen,... Bij een hitte van tegen de 40°C hebben de dames daar dankbaar gebruik van gemaakt. Vooral Jessica knapte hiervan op. Ze had vandaag veel last van de hitte. Enkel ijsjes hielden haar recht.
    Rond de klok van 15h00 vertrokken we terug naar ons zwembad voor meerdere familiale duiken.

    reisverslag '08 + video's : www.floridaforum.nl/showthread.php?t=7594
    reisverslag '10 + video's : www.floridaforum.nl/showthread.php?t=11040
    reisverslag '12 + video's : www.floridaforum.nl/showthread.php?p=168065

  9. Top | #9
    Florida Groupie belgske's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2007
    Locatie
    in de Noorderkempen, Belgie
    Berichten
    368

    Standaard Re: Reisverslag Belgske: Central Florida aug. 2010 met beeld & geluid

    MAGIC KINGDOM

    Tijdens deze Florida reis zouden we slechts één dag besteden aan een Disneypark. Een gezinsstemming volgde. Unaniem viel de keuze op Magic Kingdom omdat daar toch echt de meeste Disneysfeer op te snuiven valt.
    Nadeel was wel dat het een lange dag zou worden, want we wilden 'savonds absoluut de lichtjesparade en vuurwerk niet missen.

    Om 7h15 stonden we al op en Kelly had speciaal voor deze dag haar Minnie Mouse kleedje meegebracht uit Belgenland en natuurlijk aangetrokken.
    In de lobby van het hotel werden de tickets gekocht ($330 ](*,)) zodat we terplaatse daar niet meer voor hoefden aan te schuiven.
    Om 8h30 vertrokken we naar MK, 20 min later had de wagen voor $14 een plaatsje gekregen op de parkeerplaats.
    De keuze monorail/stoomboot was vlug gemaakt, We gaan met de monorail want dat gaat vééééél vlugger... niet dus. Door de drukte moest het een hele tijd wachten alvorens we aankwamen, terwijl we de ene na de andere boot zagen aanmeren. Om 9h45 zetten we onze eerste stappen in het park.
    In de voormiddag vielen de wachttijden tot onze verbazing zeer goed mee. Pirates of the Carrabbean (0min), Splash Mountain (5min), Thunder Mountain (15min), Haunted Mansion (5min), Country Jamboree (5min), Philarmagic (0min).
    Het werd nu plots serieus drukker. Een uur bij Peter Pan, 45m bij Tommorrow Speedway, Space Mountain 70min (fastpass).
    We besloten naar de tent van Mickey te gaan. Want was nu een bezoek aan MK zonder op de foto te gaan met Mickey. Er stond een lange wachtrij maar de airco maakte veel zoniet alles goed. Toen we aan de beurt waren, kreeg Kelly een bewonderende blik van Minnie voor haar kleedje. Ze werd er zowaar verlegen van.
    Jessica en Kelly hadden de smaak te pakken en gingen ook op de foto met de princessen (25 min), Tinkerbell en haar vrienden (50 min). En wat deden Rikie en ik... genieten van de airco.
    In een saloon in Frontierland gingen we ons avondmaal nuttigen. Van normaal eten kwam niet veel in huis. De ganse tijd werden spelletjes gedaan onder de hongerige aanwezigen, dus ook Jessica en Kelly. Ze moesten om ter hardst een enthousiaste cowboykreet nabootsen. Dat hebben ze daar geweten. Alvorens Kelly haar kreet ten gehore zou brengen, zette iets te enthousiast een paar snelle treden naar voren. Komt er net een, met 2 overvolle plateaus, Chinese/Japanse vader voorbij met zijn kroost. OEPSIE.... Maar dan treedt Disney in actie. Binnen de 10 min had het slachtoffer zijn bestelling opnieuw gekregen en... gebracht door cowboy Goofy. Die Chinese kindjes konden enkel maar...¿¬ð¤:-#...(was een Aziatisch dialect, kon het niet goed thuisbrengen), maar gelukkig dat ze waren.

    Met een volle maag ondergingen we Space Mountain, de wachttijd was opgelopen tot 90 min. met onze Fastpass stonden we binnen 20 min terug buiten.

    De avond werd afgesloten met een fantastische lichtjesparade en een indrukwekkend vuurwerk.

    Om 23h45 vielen we totaal uitgeput op ons bed,... van een lange dag gesproken.

    OVERDAG



    SUMMER NIGHTASTIC

    reisverslag '08 + video's : www.floridaforum.nl/showthread.php?t=7594
    reisverslag '10 + video's : www.floridaforum.nl/showthread.php?t=11040
    reisverslag '12 + video's : www.floridaforum.nl/showthread.php?p=168065

  10. Top | #10
    Florida Groupie belgske's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2007
    Locatie
    in de Noorderkempen, Belgie
    Berichten
    368

    Standaard Re: Reisverslag Belgske: Central Florida aug. 2010 met beeld & geluid

    AQUATICA

    We zijn twee keer naar Aquatica geweest. Dit waterpark is zo goed bevallen dat bij een volgende Florida-trip dit zeker weer op de agenda zal staan.

    De eerste keer hadden we ons al om 9h00 gesetteld op het witte zandstrand bij het golfbad. Er waren zeer leuke glijbanen en ronddobberen in een tube gaf je pas echt een relaxed gevoel.

    Wat me wel opviel was dat het overgrote deel van de donkere medemens een T-shirt draagt en de zon zoveeel mogelijk mijdt terwijl de blanken in vol ornaat blootstellen aan de krachtige zon, wij dus ook. Deze dagen zijn we het hardst verkleurd. Rikie kreeg een steeds bruiner tintje, terwijl bij mij steeds meer een kreeftenkleurtje te bewonderen viel.ops:
    Om 15h00 hadden we het wel gehad. We dachten aan een rustig dagje waterparken. FORGET IT!!!! Met die 2 dames was dit een pittig en intensief avontuurke.

    Bij het tweede bezoek werden we wederom getrakteerd op een stralende, zonnige dag. De start om de resterende, nog niet gedane waterbanen te trotseren.
    Kelly vond trouwens een dikke papa best leuk, die zijn meestal grappig. Terwijl ik mijn buikske introk, keek ik haar eens zeer ernstig aan. Maar nadat ik eens goed rondgekeken had, vond Kelly dat er vééél leuke papa's rondliepen.

    Ik kan nu wel de waterbanen gaan beschrijven, maar in het filmpje komen ze allen aan bod, uitgezonderd het kleutergedeelte. Zowel Kelly als Jessica mochten hier niet meer hun kunsten vertonen wegens te oud.



    Laatst gewijzigd door belgske; 27-10-10 om 18:46.
    reisverslag '08 + video's : www.floridaforum.nl/showthread.php?t=7594
    reisverslag '10 + video's : www.floridaforum.nl/showthread.php?t=11040
    reisverslag '12 + video's : www.floridaforum.nl/showthread.php?p=168065



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •