Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 5 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 45

Onderwerp: Favoriete plek in Florida

  1. Top | #1
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jul 2009
    Locatie
    Rijswijk ZH
    Berichten
    15

    Standaard Favoriete plek in Florida

    Op dit forum hebben we al veel gelezen en geleerd. Veel is te vinden over reisverslagen, autohuur, pretparken en vliegtickets. Ook is er een topic geweest over het favoriete pretpark. Momenteel zijn we onze Florida trip voor 2010 aan het voorbereiden en zijn we benieuwd wat andere Florida gangers als favoriete, mooiste of leukste plek hebben ervaren.

    Zo zijn wij vorige jaar een aantal dagen in Key West geweest wat wij als zeer prettig hebben ervaren. Vooral de sfeer die er heerst, was erg prettig en ook zijn we gaan snorkelen wat erg leuk was.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 10-04-10 om 02:38.

  2. Top | #2
    Stamgast robisjo's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2008
    Locatie
    vlakbij Amsterdam
    Berichten
    205

    Standaard Re: favoriete plek Florida

    Ons mooiste plekje is absoluut Caladesi Island, een heerlijk eiland met een mooi wit zandstrand waar je 4 uur mag genieten.

    Leukste plekje is toch wel Discovery Cove.

    Zijn benieuwd naar de andere reacties.

    Groetjes,

    Sjon, Bianca en Romy

  3. Top | #3
    Florida Fanaat pascalbrouwers's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2006
    Locatie
    Maastricht
    Berichten
    1.054

    Standaard Re: favoriete plek Florida

    Key West maar dan wel zonder kinderen.
    een leuk B&B boeken, lekker eten, barretje tot de late uurtjes de zons ondergang, de mensen.
    Gewoon een leuke plek om een paar dagen te verblijven.

    Verder Ft lauderdale by Sea ergens tussen de sunrise en los olas boulevard.

    Greetz,
    Pascal
    1998 New York 2 X.
    1999 Californie en Vegas.
    2000 New York 2010 New York
    1997, 1998, 2006 , 2007 , 2008

  4. Top | #4
    Florida Fanaat Dr. Phlox's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2005
    Locatie
    N-Br
    Berichten
    846

    Standaard Re: favoriete plek Florida

    Key West, Miami, Discovery Cove en Kennedy Space Centre waren wel onze favoriet
    Grz
    Ton
    Zie op onze site (www.don-damen.nl) zowel de reisverslagen als de foto's van onze vakanties in 2004, 2008 en 2011 in Florida, 2013 en 2015 in het westen van de USA, 2018 rondje Denver en in 2019 een week in New York.

  5. Top | #5
    Stamgast mineke's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2009
    Locatie
    ilpendam
    Berichten
    246

    Standaard Re: favoriete plek Florida

    Treasure Island, Het Desoto Parc, Sarasota, Sannibel Island en Ormondbeach
    zijn onze plekjes, waar wij graag mogen vertoeven, dit jaar willen we ook een bezoek
    brengen aan Marathon.
    grtjes Mineke

  6. Top | #6
    Florida Fanaat pascalbrouwers's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2006
    Locatie
    Maastricht
    Berichten
    1.054

    Standaard Re: favoriete plek Florida

    HH moderators,
    is het niet mogelijk om een soort van exellsheet of een andere vorm te creeren waar de medeforummers hun favoriete plekje bv top 5 kunnen vermelden.
    Met als doel dat mensen kunnen zien wat de meest favoriete plekjes zijn waar mensen heen gaan.
    En in een bepaalde vorm gieten waar de favoriet plekken bij elkaar worden opgeteld..

    Ik denk eigenlijk aan zoiets dat michael66 als eens heeft gedaan met het samenvoegen van disneey tickets maar dan vertaald in favoriete plek...

    kan dit....
    Pascal
    1998 New York 2 X.
    1999 Californie en Vegas.
    2000 New York 2010 New York
    1997, 1998, 2006 , 2007 , 2008

  7. Top | #7
    Stamgast Francien's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2005
    Locatie
    Schiedam/Bonita Springs FL
    Berichten
    177

    Standaard Re: favoriete plek Florida

    Longboat Key's Beer Can Island, het noordpuntje van Anna Maria Island en Barefoot Beach...where else?
    Floridian Francien

  8. Top | #8
    Florida Fanaat koenkamphuys's Avatar
    Ingeschreven
    May 2007
    Locatie
    Waddinxveen - Nederland... en Sebring, Florida
    Berichten
    1.129

    Standaard Re: favoriete plek Florida

    Niet een favoriete plek, maar een aantal, afhankelijk van je gezichtspunt en hoe ik me voel. Op de nummer één na in willekeurige volgorde.

    1. Absoluut absoluut nummer één: thuis in Sebring. Er is geen plek in heel Florida die me gelukkiger maakt dan mijn eigen stekkie, de rust, de ruimte, mijn tuin en mijn bos, de stilte, de familie en de vriendelijke buren.

    2. Lekker dichtbij, voor mij althans, Lake Istokpoga in de winter. Vooral de adelaars die met tientallen tegelijk over het meer cirkelen, en het meer is gewoon prachtig.

    3. Loop Road in de Everglades (of eigenlijk Big Cypress National Preserve). Een belevenis midden in de natuur die ik zo nog een keer over zou doen.

    4. Op stap in Disney Downtown.

    5. Boodschappen doen bij de Wal-Mart (echt waar!)

  9. Top | #9
    Stamgast Francien's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2005
    Locatie
    Schiedam/Bonita Springs FL
    Berichten
    177

    Standaard Re: favoriete plek Florida

    Je hebt gelijk Koen. Het is maar net hoe de dag verloopt en hoe je je voelt. Ook ik ben het liefste thuis uiteraard in Bonita. Mijn echte favoriete plekje.
    Onze tuin staat in open verbinding met het natuurgebied Barefoot Beach preserve, een uitloper van de Everglades. We hadden laatst een groot hert in de tuin. Het wandelde gewoon langzaam langs ons en keek niet eens op. Onze lieve buurvrouw zei wel, dat die herten weer gegeten worden door.......die lopen er ook dus!
    Onze citrusbomen bloesemde vorige week. De bedwelmende heerlijke geur hing 24/7 in de lanai en zelfs binnen in huis. Een grote American Eagle vloog over, terwijl er een armadillo langs mijn voeten liep. Ook de witte ibissen met hun oranje snavels in groepjes langs de kustlijn van de Golf geven me het gelukkige gevoel van echt thuis zijn.
    Wal-mart is HEERLIJK, maar ook Big K is elke keer weer een belevenis. Trouwens Super Target is ook leuk. Vooral die in de Coconut Point!! Je raakt elkaar daar echt kwijt.
    Lekker luxe bij Dillards snuffelen of gewoon een ijskoude frapuccino slurpen bij Starbucks maakt me zo blij. In onze omgeving ligt een uitgebreid gebied van fietspaden. Als echte Hollanders pakken we dus zo veel mogelijk de fiets en genieten van alle favoriete plekjes in de buurt. Je vindt van alles op je pad: heel veel schildpadden in het preserve, maar daarbuiten zie je ook een grote pluche reclamebeer die voor je fiets springt en je de minigolf in probeert te lokken.
    Die Big Cypress walk staat nog op mijn lijstje. Op de een of andere manier kun je zo intens genieten in Florida op de vierkante meter, dat sommige bezienswaardigheden er dan weer niet van komen, terwijl ze wel gepland stonden.
    Ik kan ook gewoon een uur staren naar de pastelkleurige mini schelpjes op de vloedlijn die soms boven komen kruipen en dan vervolgens weer het zand inkruipen.
    Florida is elke keer weer zo verrassend en gevarieerd: It raises your "WOW-factor"!!!!
    Floridian Francien

  10. Top | #10
    Florida Fanaat koenkamphuys's Avatar
    Ingeschreven
    May 2007
    Locatie
    Waddinxveen - Nederland... en Sebring, Florida
    Berichten
    1.129

    Standaard Re: favoriete plek Florida

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Francien Bekijk Berichten
    Onze lieve buurvrouw zei wel, dat die herten weer gegeten worden door.......die lopen er ook dus!
    Door wat? Alligators, panters, bobcats?

    Jouw plekkie moet ook wel heel bijzonder zijn als ik dat zo hoor.
    Laatst gewijzigd door koenkamphuys; 11-04-10 om 10:32.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •