Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 2 van de 5 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 41

Onderwerp: Reisschema Niels82: 27 April t/m 6 Mei 2010

  1. Top | #11
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Mar 2010
    Locatie
    Noord-Brabant
    Berichten
    330

    Standaard Re: Reisschema Niels82: 27 April t/m 6 Mei 2010

    De wegen liggen anders vast dan in het plaatje, dat plaatje is meer ter illustratie (ook voor familie) wat we van plan zijn.
    Key west is de grootste twijfel die we hebben gehad. Mede door de lange rit. We zijn van plan vroeg te vertrekken uit Miami en op die manier vroeg in key west aan te komen. De dag erna willen we ook weer vroeg vertrekken uit key west en een route vinden die meer van de everglades laat zien dan er omheen te rijden. Na deze trip blijven we overal 2 nachten zodat we 1 volle dag kunnen genieten van die locatie. Orlando proberen we zo lang als we willen te blijven. We willen op dag 1 eerst naar de shoppingmalls . Dag 2 universal, en dag 3 misschien disney of seaworld en anders door naar West palm beach voor 2 dagen relaxen.

    Ik vraag me af of mensen op dit forum ook nog tips hebben waar je lekker kunt eten en leuke activiteiten onderweg.

  2. Top | #12
    Florida Groupie hrjhaan's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2010
    Locatie
    Veendam
    Berichten
    412

    Standaard Re: Reisschema Niels82: 27 April t/m 6 Mei 2010

    Wij gaan in juli ongeveer dezelfde route doen, maar dan in 17 dagen. Veel plezier.

  3. Top | #13
    Regelmatige Bezoeker r.theys's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2009
    Locatie
    Edegem (B)
    Berichten
    35

    Standaard Re: Reisschema Niels82: 27 April t/m 6 Mei 2010

    Hey Niels,
    De trip naar Key West mag je eigelijk niet weglaten, genieten langs de lange weg en je bent zo ter plaatse. Als je wat van de omgeving wil genieten moet je tijdens alle trips er niet vanuitgaan om zo snel mogelijk van punt A naar B te rijden, ander heb je als chaufeusr echt niks aan al die verplaatsingen. Geregeld langs de weg kom je intersante plaatsen tegen, waar je gewoon een rust pauze moet inlassen. Hebben de eerste keer tijdens ons bezoek aan Orlando een soortgelijke rondrit gedaan en ongeveer 1900 miles op 16 dagen afgelegd, met de nodige rustdagen. Dus veel plezier, en zoals hiervoor al gemeld kijk uit dat het virus jullie ook niet te pakken krijgt. ( Ofwel :lol: )
    Laatst gewijzigd door r.theys; 11-03-10 om 21:25. Reden: foutje

  4. Top | #14
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    1.129

    Standaard Re: Reisschema Niels82: 27 April t/m 6 Mei 2010

    Zo dat wordt even flink karren, om het zo maar te zeggen.

    Wat ik je wel mee wil geven is je heel goed voor te bereiden en goed te kijken wat je absoluut wil doen of zien in het rondje wat je gaat rijden. Want het zou erg zonde zijn als je Florida alleen maar vanuit de auto hebt gezien i.p.v. Florida echt gezien te hebben.

    Als je vooruit goed uitzoekt kan je een heel leuk rondje Florida maken, als je alles nog ter plaatse moet uitzoeken kom je heel veel tijd te kort en zie je voornamelijk de binnenkant van de auto.

    Als tip wil ik je nog wel meegeven dat de hoofdwegen ( turnpike e.d. veel sneller rijden dan alle kleinere wegen in het rondje wat je gaat maken, denk daar ook aan in je planning. De kleinere wegen hebben erg veel verkeerslichten, kruispunten e.d. en daar gelden ook lagere snelheden.

    Veel plezier


  5. Top | #15
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Mar 2010
    Locatie
    Noord-Brabant
    Berichten
    330

    Standaard Re: Reisschema Niels82: 27 April t/m 6 Mei 2010

    We wisten dat het veel kilometers maken is (of zijn het miles :P), maar we hebben hier beide niet zoveel problemen mee. We zijn nu al aan het uitzoeken wat er allemaal te doen is onderweg. We hebben wel al restaurants gevonden via tripadvisor waar we ook weer tijdswinst mee hopen te boeken. Voor orlando hebben we de dagen inmiddels al vol staan. Daarom hoop ik dat iemand leuke tips heeft voor onderweg, we willen niet met een powerboat door de everglades maar toch graag iets zien hiervan, als iemand bv tips heeft hoe je hier toch iets van ziet hoor ik dat natuurlijk graag.

    We hebben ook bewust mooie hotels met een goede liggen gekozen (allemaal aan het strand om ervoor te zorgen dat we ook vanuit ons hotel kunnen genieten.

    We kunnen helaas niet langer als 9 dagen door een eigen bedrijf die we niet te lang kunnen dichtgooien. Maar als het bevalt gaan we zeker nog een keer terug, en dan weten we wat we wel en niet willen zien.

    Maar eerst trouwen en dan vakantie

  6. Top | #16
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    1.129

    Standaard Re: Reisschema Niels82: 27 April t/m 6 Mei 2010

    Helemaal vergeten:

    Fijne trouwdag toegewenst :grin:


  7. Top | #17
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Dec 2009
    Locatie
    Drenthe
    Berichten
    57

    Standaard Re: Reisschema Niels82: 27 April t/m 6 Mei 2010

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Niels82 Bekijk Berichten
    Heeft er iemand ook nog tips voor leuke restaurantjes en leuke dingen die we kunnen doen in key west/fort myers/west palm beach.
    Hallo Niels,

    Alvast heel veel plezier op jullie huwelijksreis!
    Wij zijn er in dezelfde periode en doen een vergelijkbaar rondje (http://travelusa-ben.blogspot.com/).

    Perssonlijk vind ik de Gulf Coast verreweg het mooiste stuk Florida. Als je in Fort Myers Beach bent is er veel te doen op het gebied van watersport, ook veel leuke restaurantjes daar. Ook een tripje naar Sanibel Island is de moeite waard.

    Have fun!

  8. Top | #18
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Mar 2010
    Locatie
    Noord-Brabant
    Berichten
    330

    Standaard Re: Reisschema Niels82: 27 April t/m 6 Mei 2010

    Bedankt voor de tip van Sanibel Island.

    We zijn inmiddels verder met de dagindeling van orlando. De eerste dag als we daar aankomen (zaterdag) gaan we shoppen. De 2e dag naar Universal (wel een twijfel omdat dat zondag is en ik niet weet hoe druk het daar gemiddeld is). en de derde dag naar seaworld en daarna door naar west palm beach.

    We slaan zoals het er nu uitziet Disney over ook al hebben we elkaar daar leren kennen 10 jaar geleden, het is gewoon zonde als we moeten kiezen tussen universal of disney.

    Weet iemand of seaworld dagvullend is? Anders gaan we heel misschien nog een halve dag alleen naar The magical kingdom.

  9. Top | #19
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Reisschema Niels82: 27 April t/m 6 Mei 2010

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Niels82 Bekijk Berichten
    Weet iemand of seaworld dagvullend is?
    Als je alle shows wilt zien en verder alles wat er is wilt zien en doen: Ja, het is dagvullend. Kijk eens in het aparte topic dat er over SeaWorld is en op de website van SeaWorld, dan weet je meer.
    Anders gaan we heel misschien nog een halve dag alleen naar The magical kingdom.
    Magic Kingdom een halve dag? Ja, absoluut de moeite waard als je toch even het echte Disney-gevoel wilt opsnuiven.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  10. Top | #20
    Florida Groupie aggie's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2009
    Locatie
    limburg
    Berichten
    298

    Standaard Re: Reisschema Niels82: 27 April t/m 6 Mei 2010

    Weet iemand of seaworld dagvullend is? Anders gaan we heel misschien nog een halve dag alleen naar The magical kingdom.
    Lijkt me een beetje te veel om een dag te doen, bovendien kost je die dag dan ook wel een hele berg geld om "effe een half dagje sfeer te proeven"!
    Ik zou gewoon voor een van de twee kiezen, is alletwee echt wel dagvullend genoeg....#-o
    Laatst gewijzigd door Michael66; 21-03-10 om 21:10. Reden: quote-wegenwacht ;)



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •