Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 2 van de 5 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 41

Onderwerp: [Nieuws] Whale at SeaWorld kills trainer

  1. Top | #11
    Florida Groupie Lea's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2009
    Locatie
    Den bosch
    Berichten
    326

    Standaard Re: Whale at seaworld kills female trainer

    Is dat dan de grootste orka in de show die als Shamu aan gevoerd word?

    Wel jammer dat zoiets gebeurt maar ja net wat de meeste zeggen het is en blijven wilde dieren en zeker buiten de shows om denk ik dat de kans op ongelukken misschien toch groter zijn.

  2. Top | #12
    Florida Groupie mrloes's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2009
    Locatie
    Nbr.
    Berichten
    307

    Standaard Re: Whale at seaworld kills female trainer

    Ben ook benieuwd of t Shamu is of "gewoon" een andere orka.

    De kans zit er altijd in dat zoiets gebeurt, hoe lullig t ook is voor medewerkers & familie & vrienden. Mensen die zeggen "mijn hond bijt niet" geloof ik ook nooit want
    t kán, je kunt 't gedrag van 'n dier niet voorspellen.

  3. Top | #13

    Standaard Re: Whale at seaworld kills female trainer

    Het gaat om de orka Tillikum

    bron AD:

    Al twee doden
    Amerikaanse media meldden dat Tillikum eerder bij incidenten betrokken is geweest. De orka zou schuld hebben gehad aan de verdrinkingsdood van een van zijn trainers in 1991 in waterpretpark Sealand of the Pacific in de Canadese provincie British Columbia.

    De orka werd in 1992 aan SeaWorld verkocht. In 1999 werd in het waterpark het lichaam van een naakte man aangetroffen op de rug van een orka. Hij was door onderkoeling om het leven gekomen. De man was mogelijk een bezoeker die erg onder de indruk was van de verrichtingen van de orka's. Mogelijk had hij geprobeerd met een van de dieren te zwemmen. Die orka was Tillikum, aldus Amerikaanse media.

    Een vroegere medewerker van Seaworld zegt dat Tillikum steeds apart gehouden werd van de andere orka's en dat de trainers nooit samen met hem in het water mochten, gezien het agressieve verleden van het dier. Het is niet bekend wat er nu met Tillikum gaat gebeuren.

  4. Top | #14
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Whale at seaworld kills female trainer

    Ze noemen ze allemaal Shamu (net als dolfijnen vaak Flipper heten):

    Which one is Shamu?
    Shamu is a stage name that we use for any of the adult (male or female) killer whales in our shows.

    What is the origin of the name Shamu"? Many stories exist about the origin of Shamu's name. One revolves around the first collected killer whale that was named Namu after a British Columbian town. When SeaWorld welcomed its first killer whale, it was named Shamu, for "She-Namu".
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  5. Top | #15
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2010
    Locatie
    Assebroek (Brugge)
    Berichten
    35

    Standaard Re: Whale at seaworld kills female trainer

    Jammer voor die vrouw! Maar ze weten dat ze dit risico lopen. Zelfde met leeuwentemmers en alle andere wilde dieren die in gevangenschap gehouden worden.
    Hopelijk heeft dit geen gevolgen voor deze show. Wij kijken nog altijd vol verlangen uit naar deze show...

    4 april 2010: onze eerste Florida-reis
    Orlando-Palm Beach-Miami Beach-Key West-Homestead-Fort Myers-Orlando

  6. Top | #16
    Florida Groupie pumi1000's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2009
    Locatie
    noord-brabant
    Berichten
    406

    Standaard Re: Whale at seaworld kills female trainer

    Erg triest dat dit gebeurd is. Hopelijk hebben niet veel mensen (toeristen) het gezien.

    Je kijkt er toch wel anders tegenaan nu dit gebeurd is en als je zelf een bezoek gaat brengen.

    1998-2010-2011 Florida
    2012 West USA - 2013 New York / Zuiden / Florida - 2014 Noord- en Zuidwest USA / 2015 ​rondje NY / 2016 West USA / 2017​ Florida / 2018 west USA/ 2019 ​Florida - west USA /

  7. Top | #17
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Whale at seaworld kills female trainer

    Hier vind je een Eyewitness report en meer: http://www.sfgate.com/cgi-bin/blogs/...entry_id=57918
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  8. Top | #18
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2009
    Locatie
    etten leur
    Berichten
    45

    Standaard Re: Whale at seaworld kills female trainer

    Afgelopen dinsdag en vrijdag zijn we in het park geweest,en dinsdag de show in het shamustadion gezien.Vrijdag was er in het park niets van te merken{the show must go on ?}Ik schrok er van toen ik het vanochtend in de krant las.Ik heb er een nare bijsmaak van en vraag me af of ik{wij}als toetist de gekte rond shamu niet een beetje voeden,immers iedereen doet mee tijdens de show,en oo die vertederende beelden van een klein jongetje die zijn droom najaagd om trainer te worden.Je zit met tranen in je ogen,en dan dit.Natuurlijk realiseer ik me dat het killers zijn en blijven,echter tijdens de show is het een en al liefde voor de dieren,en verlies je de realiteit uit het oog.Ik wilde het toch even kwijt.

  9. Top | #19
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Apr 2009
    Locatie
    Het Westland!
    Berichten
    30

    Standaard Re: Whale at seaworld kills female trainer

    Zelf schrik ik ook van het bericht.... zo gek.... 2 weken geleden nog de show gezien
    10-21 februari 2010 naar Florida geweest!

  10. Top | #20
    Florida Groupie petrajessy's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Locatie
    Velserbroek
    Berichten
    315

    Standaard Re: Whale at seaworld kills female trainer


    Orka doodt trainer
    slideshow video



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •