Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: Even voorstellen: *Bo*

  1. Top | #1
    Newbie
    Ingeschreven
    Feb 2010
    Berichten
    6

    Standaard Even voorstellen: *Bo*

    Hoi!

    Ik ga in sept/okt/nov een reis maken naar Amerika, Mexico en Cuba. Aangezien dit m'n eerste verre reis wordt hoop ik wat tips van jullie te krijgen hier!

    En we willen vanuit Miami een cruise naar de Bahama's maken van 5 dagen, dit kan via de organisatie waar we onze camper huren voor 450 euro (voor 2 p.). Is dit een goede prijs of kunnen we die cruise ook beter in Miami regelen?

    Alvast bedankt voor de reacties!
    Laatst gewijzigd door Njit; 25-02-10 om 08:37.

  2. Top | #2
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Even voorstellen: *Bo*

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door *Bo* Bekijk Berichten
    Ik ga in sept/okt/nov een reis maken naar Amerika, Mexico en Cuba. Aangezien dit m'n eerste verre reis wordt hoop ik wat tips van jullie te krijgen hier!
    Hey Bo, welkom hier op het forum voor alle vragen die met Florida te maken hebben. Er is hier meestal wel iemand die je verder kan helpen, maar je kunt je vragen het best stellen in de bestaande topics over cruises en vliegticketprijzen. Zo helpen wij allemaal mee om het forum overzichtelijk te houden. Zo te zien heb je dat zelf ook al uitgevogeld.....;-)

    Deze rubriek is bedoeld om je voor te stellen. Veel Forumleden vertellen dan iets meer van zichzelf en hun reisgezelschap en van hun plannen. Reizen jullie met z'n tweetjes? Met een camper door Florida? En hoe lang blijven jullie bijvoorbeeld in Florida en wat zijn de plannen, naast een cruise? Niet alleen leuk om te weten, maar ook handig voor Forumleden die je vragen willen beantwoorden!

    Voor verre reizen vind je hier ook algemene tips; bijvoorbeeld over het visa waiverprogramma waarmee je gedurende een bepaalde tijd in de VS mag verblijven, inclusief tripjes. Maar ook over ESTA is hier veel info en over reisverzekeringen. Wist je bijvoorbeeld dat de meeste reisverzekeringen met een werelddekking voor een bepaald aantal dagen geldig zijn? Voor zo'n mooie lange reis moet je vast extra voorzieningen treffen.

    Hoe dan ook, veel plezier met de voorbereiding en we hopen je voor wat betreft het stukje Florida hier goeie tips te kunnen geven.



  3. Top | #3
    Newbie
    Ingeschreven
    Feb 2010
    Berichten
    6

    Standaard Re: Even voorstellen: *Bo*

    Daar dacht ik later zelf ook aan ja, maar toen had ik dit bericht al getypt. Sorry! Ik zal vanaf nu berichten plaatsen waar ze horen ;-)

    Maar ik vertrek half september met m'n vader naar de USA. Heel spannend, hard voor aan het sparen en heb er superveel zin in! Voor mij m'n eerste verre reis, en m'n vader heeft zelfs nog nooit gevlogen dus voor hem is 't helemaal een happening ;-)

    We vliegen eerste naar New York, vanuit daar naar San Francisco, vanuit daar huren we een camper en gaan we 3 weken touren, en dan vliegen we naar Miami! In Miami komen we half oktober aan. We zijn daar ongeveer 1,5 week, waarin we dus ook die 4 daagse cruise willen maken. Na Miami vliegen we naar CanCún en vanuit daar weer naar Cuba. In totaal zijn we dus dik 2 maanden op reis!

    Ik heb inmiddels al gezien dat ik hier heel veel nuttige informatie zal vinden, aangezien wij veel (kleine) dingen nog niet weten..

    Wat we naast de cruise in Florida gaan doen weten we nog niet precies. We willen in ieder geval naar de Everglades gaan, en verder hoop ik hier leuke tips op te doen over wat we kunnen gaan doen in Florida!

    Groetjes Bo

  4. Top | #4
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Even voorstellen: *Bo*

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door *Bo* Bekijk Berichten
    Wat we naast de cruise in Florida gaan doen weten we nog niet precies. We willen in ieder geval naar de Everglades gaan, en verder hoop ik hier leuke tips op te doen over wat we kunnen gaan doen in Florida!
    Dat gaat vast lukken. Prachtige reis maken jullie, overigens. Hoewel er hier een aantal tevreden camperreizigers is, kiest het merendeel van de Floridagangers voor hotels of villa's. Het meest gebruikte vervoermiddel is de (midsize) suv. Een week is wat kort om de hele staat Florida te ontdekken, dus er moeten nog wel wat keuzes worden gemaakt maar dat is allemaal onderdeel van de voorpret. En als we daarbij kunnen helpen, dan horen we het wel!



  5. Top | #5
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Even voorstellen: *Bo*

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door *Bo* Bekijk Berichten
    Ik ga in sept/okt/nov een reis maken naar Amerika, Mexico en Cuba.
    Nog even een vraagje; hou je wel rekening met de maximale 90 dagen die je onder het visa waiver programma mag reizen? Deze 90 dagen gelden namelijk ook als je op doorreis bent. Wanneer je vanuit Cuba via de VS terug reist, moet je dat wel binnen 90 dagen doen.



  6. Top | #6
    Newbie
    Ingeschreven
    Feb 2010
    Berichten
    6

    Standaard Re: Even voorstellen: *Bo*

    Bedankt voor de tips! Wat betreft je laatste opmerking: we zijn in totaal dik twee maanden op reis, dus we komen niet aan die 90 dagen!



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •