Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 11 van de 12 EersteEerste ... 9101112 LaatsteLaatste
Resultaten 101 tot 110 van de 119

Onderwerp: Hoe ver van te voren boeken?

  1. Top | #101

    Standaard Re: beste tijd om te boeken.?

    Ben al erg geconcentreerd bezig. mn conditie is momenteel goed dus kan snel en alert reageren. \\/
    Duidelijk verhaal er is dus eigenlijk geen pijl op te trekken. gewoon boeken op het moment dat je de prijs ervoor betaald die ik zelf redelijk vindt.

    Ik hoopte nog wat te horen van mensen die ervaring hebben met expedia.nl

    Marc...........

  2. Top | #102
    Florida Fanaat trails's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2007
    Locatie
    Château Guibert, Vendée, F
    Berichten
    1.833

    Standaard Re: beste tijd om te boeken.?

    Wij boeken altijd rechtstreeks bij een vliegmaatschappij (en evt. hotel) omdat onze ervaring is dat sites als Expedia niet echt goedkoper zijn en voor hotels vaak zelfs duurder.
    Dus: altijd vergelijken bij de maatschappij zelf.
    Florida: 1986, 1992, 1997, 1998, 2000, 2008, 2010, 2012, 2014, 2016
    West USA: 1979, 1993, 2017, 2019 New York: 1999, 2002, 2012, 2017, Georgia: 2014, 2016
    Alabama: 2016, Arizona: 2017,
    SouthWest: 2017, 2019, Canada: 2017
    www.schoutenjanssen.nl

  3. Top | #103
    Vaste Bezoeker rogzwanenburg's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2011
    Berichten
    57

    Standaard Re: beste tijd om te boeken.?

    wij[mijn man,dochter van 16 en ik zelf]zijn vorig jaar in augustus ,2 weken naar orlando geweest en hadden geboekt bij expedia.we hadden ook een pakketreis .Gevlogen heen met lufthansa en terug met united,hotel grand beach in Orlando en een economy car bij budget.we waren tevreden over de prijs/kwaliteit verhouding.dit jaar gaan we weer maar hebben nu met wat meer ervaring als vorig jaar alles los geboekt omdat we willen gaan trekken en alles zelf uit willen zoeken.ben benieuwd of het ook dit jaar zo goed verloopt.

  4. Top | #104
    Florida Fanaat elstars's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2009
    Locatie
    Elst, in de Betuwe
    Berichten
    1.026

    Standaard Re: beste tijd om te boeken.?

    Wij hebben ook positieve ervaringen met Expedia, maar ook bij ons geldt dat het de ene keer goedkoper is om een pakket bij Expedia te boeken en een andere keer om alles bij de vlieg/automaatschappij los te boeken. Kijk en vergelijk en trek dan je conclusie.

  5. Top | #105
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard Re: beste tijd om te boeken.?

    Ik heb ook positieve ervaring met Expedia.
    Voordeel:
    de prijs voor een combinatie vlucht/hotel is meestal aantrekkelijk.
    ook auto's met 1 bestuurder zijn dikwijls aantrekkelijk.
    de reis- en annuleringsverzekering is voor EUR 40 per boeking goedkoop.
    Nadeel:
    je kunt alleen een korting op de combinatie krijgen als je op dezelfde luchthaven vliegt voor de uit en thuisreis.
    het is een echt internetbureau. Ik kreeg wat problemen met de reisverzekering over schade en ze gaven aan alleen te verkopen en verder moest ik maar rechtstreeks bij de verzekering zijn. (Overigens goed opgelost met de verzekering)

    Voor dit jaar voor de 3e keer weer via hun geboekt, vlucht, hotel/app. en auto.

  6. Top | #106

    Standaard

    @rogzwanenburg;
    Super bedankt. Dus jullie waren tevreden met expedia. omdat het voor ons de eerste keer is wil ik eigenlijk gelijk alles in een reserveren zodat ik weet dat alles goed gaat.

    @trails;
    Ik had dit berichtje niet gelezen dus toch even vergelijken met de prijs. ook via de luchtvaartmaatschappij.
    Bedankt

    @elstars;
    Bedankt. ik zal zeker blijven spitten en expedia in de gaten houden.

    @knaapje;
    Oke super bedankt voor je tip.
    Marc
    Laatst gewijzigd door Michael66; 15-06-12 om 00:08. Reden: 1+1+1+1

  7. Top | #107
    Florida Groupie damian08's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2009
    Locatie
    Dordrecht
    Berichten
    265

    Standaard Re: Hoe ver van te voren boeken?

    Ik vind het ook erg lastig met die prijzen.. ik zou nu ook niet weten wanneer ik nu het beste kan gaan boeken.

    Ik wil volgend jaar April/Mei weer naar Florida met het gezin en als ik naar de prijzen van vorig jaar om in die periode te gaan vliegen dan zie ik dat je in juli/augustus ook nog hele mooie prijzen kunt krijgen voor het jaar erop. Terwijl ik juist dacht dat je dan al te laat zou zijn. Want een reisbureau zegt weer hoe sneller je boekt hoe goedkoper de tickets zijn.

    Je kan er gewoon geen touw aan vast knopen :-? helaas
    Florida visits: 1999,2004,2007,2010,2013,2015 en de volgende in 2017!
    New York: 2005,2007 Canada(Toronto)2005


  8. Top | #108
    Stamgast
    Ingeschreven
    Feb 2006
    Locatie
    Dordrecht
    Berichten
    170

    Standaard Re: Hoe ver van te voren boeken?

    @damian08
    Ik zit met hetzelfde probleem.
    We gaan elk jaar en altijd boek ik 11 maanden van te voren en dan is het altijd een goede prijs.
    Dit jaar zouden we pas met de kerstvakantie gaan maar toch keek ik regelmatig naar de prijzen voor de meivakantie en dat viel altijd tegen.
    Tot ik eind december een goede aanbieding zag. Bij eigenlijk de meeste sites en maatschappijen konden we voor € 450 de man vliegen.
    Dus toen toch maar geboekt voor de meivakantie.
    Nu willen we weer met de meivakantie maar is het minimaal € 668 pp.
    Ik vind dit echt te veel dus ik ga nog niet boeken in de hoop dat er een betere prijs komt.
    Maar ja, het blijft een risico.

    Jackie

  9. Top | #109
    Florida Groupie belgske's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2007
    Locatie
    in de Noorderkempen, Belgie
    Berichten
    368

    Standaard Re: Hoe ver van te voren boeken?

    het is eigenlijk vrij simpel...

    Indien je enkel op een vastgestelde datum kunt vertrekken, zou ik zo vroeg mogelijk boeken.
    Ben je niet gebonden aan een bepaalde vertrekdatum, dan kun je beter wat wachten... en mss vallen er dan op het laatst nog wel enkele niet verkochte plaatsen uit de lucht, die opgevuld moeten worden.
    Maar het kan zo maar zijn, dat bij het vrijkomen vd tickets (ca 330d voor vertrekdatum) een allergoedkoopste prijs wordt aangeboden (meestal slechts enkele dagen) die nadien niet meer gehanteerd wordt.
    Daarbovenop heb je de klm-dagen, in januari komt meestal Connection met speciale aanbiedingen (soms ook niet), Kayak heeft dikwijls schitterende aanbiedingen,... en ga zo maar door.
    Naar het schijnt zijn op dinsdag de tickets boeken het goedkoopst, alsook op warme, zonnige dagen... 'snachts goedkoper dan 'savonds. Bij regen en in het weekend durven ze de prijs te verhogen.
    Voor velen onder ons is het een hobby/sport om de beste prijs in de wacht te slepen... en mede omdat de forummers hun ervaringen vrij snel met elkander hier delen, kunnen velen profiteren van eventuele aanbiedingen...:shock::shock::shock:
    reisverslag '08 + video's : www.floridaforum.nl/showthread.php?t=7594
    reisverslag '10 + video's : www.floridaforum.nl/showthread.php?t=11040
    reisverslag '12 + video's : www.floridaforum.nl/showthread.php?p=168065

  10. Top | #110
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Hoe ver van te voren boeken?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door belgske Bekijk Berichten
    Naar het schijnt zijn op dinsdag de tickets boeken het goedkoopst, alsook op warme, zonnige dagen... 'snachts goedkoper dan 'savonds. Bij regen en in het weekend durven ze de prijs te verhogen.
    O, o Belgske. Je schrijft altijd zulke verstandige berichten en dan nu ineens een broodje aap......je bent vast aan vakantie toe.

    In opdracht van Radar heeft de Universiteit van Twente onderzoek gedaan. En wat blijkt? De prijs van een vliegticket komt tot stand dmv fluid pricing. Een marketing techniek om zoveel mogelijk tickets te verkopen. Dit verklaart ook meteen waarom je de ene keer wel prijsfluctuaties ziet nadat de eerste goedkope tickets zijn verkocht en de andere keer niet. Of dat de prijs van vluchten met een lange lay over en een late aankomst lager is dan die van vliegtickets voor dezelfde route maar met een gunstige aankomsttijd. Op last minutes hoef je bij de lijnvluchten niet te rekenen, sterker nog hoe later je boekt hoe hoger de prijs dikwijls uit valt. Hotelketens en autoverhuurbedrijven hanteren ook fluid pricing.

    Uiteindelijk komt het neer op de beinvloeding van vraag en aanbod. Als er geen of te weining vraag is, probeert men dmv de prijsstelling de vraag te stimuleren. Met de huidige digitale technieken is dit een fluitje van een cent voor de aanbieders van vluchten. Ben je flexibel dan kan je als consument profiteren van deze marktwerking. Zit je vast aan een bepaalde veel gevraagde periode, tijd of route dan ben je de sjors en kan je het best snel profiteren van de relatief lage prijs die meestal direct na het vrijkomen binnen de 330 dagengrens beschikbaar is.

    Invloeden zoals de dag van de week, de temperatuur, regen of zonneschijn etc. spelen geen rol bij de prijsstelling van de vliegtickets. Net zo min als de stand van de maan, de kleur van de poes, hoog- of laag water, de snor van de buurvrouw of de vlucht van de bumblebees.......





Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •