Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 4 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 38

Onderwerp: Florida in met een strafblad

  1. Top | #1
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Apr 2009
    Locatie
    Het Westland!
    Berichten
    30

    Standaard

    Weet iemand hoe het zit wanneer je Amerika weer in mag met een strafblad? Ik heb een kennis die een strafblad heeft. Ligt het aan het soort vergrijp??

    Ik had dit vast en zeker ook kunnen zoeken hoor met de zoekfunctie
    Laatst gewijzigd door Michael66; 14-03-12 om 06:54. Reden: 1+1
    10-21 februari 2010 naar Florida geweest!

  2. Top | #2
    Florida Superfanaat corrus's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2006
    Locatie
    Lelystad, Nederland en Winter Garden, Florida, USA
    Berichten
    3.137

    Standaard Re: Overstappen, wat gebeurd er met je koffer?

    In de regel betekent het dat je dan niet onder het Visum Waiver Program kunt reizen. Er zijn ook mensen die niets zeggen en het gewoon proberen, vaak lukt dat ook. Maar het risico dat het niet lukt, zou ik niet nemen...
    Dus... Even een afspraak maken met het consulaat in Amsterdam en een visum aanvragen.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 14-03-12 om 06:55. Reden: font
    Welcome to Florida
    Florida: 1979, 1980, 1981, 1982, 1983, 1984, 1985, 1986, 1987, 1988, 1989, 1990, 1991, 1992, 1996, 1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019
    Californië: 1993, 1994, 1995, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019

  3. Top | #3
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: Florida in met een strafblad

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JanineB Bekijk Berichten
    Ik had dit vast en zeker ook kunnen zoeken hoor met de zoekfunctie
    Dat was een mogelijkheid geweest, dat had hier al weer ruimte gescheeld :mrgreen:

    Maar zoals Corrus al zei, er zijn twee (of eigenlijk 3, niet gaan is ook een optie) mogelijkheden;

    Of je vult bij ESTA en op het groene I-94 formulier(wat je in het vliegtuig krijgt) "Nee" in bij de vraag of je een strafblad hebt en ondertekent het "naar waarheid" ingevulde formulier en gokt er op dat je zo het land in komt.

    Of je vraagt een visum aan bij het US consulaat, wat i.h.a. verplicht is als je een strafblad hebt. Uitzonderingen daar op staan op de website. Dit is niet kostenloos (2003 - €95,-) en is niet onverstandig om ruim van te voren te doen. Trek daar minimaal 3 maanden voor uit, consulaire molens draaien niet altijd snel.

    De benodigde formulieren kun je op de website al downloaden en invullen.
    Aan de hand van de opgestuurde documenten wordt je dan uitgenodigd, en word je beoordeeld voor een visum. ESTA hoef je dan niet meer in te vullen.

    Ik heb dat hele traject (in 2003) voor een maat van mij begeleidt, die een onder invloed rijden akkefietje op zijn naam had, en die werd, na tig formulieren over en weer ingevuld te hebben, eindelijk (na echt 3 maanden) uitgenodigd werd op het consulaat, op de dag dat wij zouden vertrekken naar de US.

    Hij heeft uiteindelijk, nadat een bevriende marechaussee hem verteld had dat dat "altijd" goed ging, de gok genomen en netjes "Nee" ingevuld op de I-94, en is overal zo doorgewandeld.
    Het ergste wat hem kon overkomen is een heen en weertje naar de US, was zijn repliek.

    Persoonlijk vond ik het een hele gok, maar veel keus was er niet.
    Tickets geboekt en betaald en er pas op gewezen toen Patrick Kluivert geweigerd werd door Immigrations, en dat in de krant kwam.
    Belletje met het consulaat gaf de doorslag voor een visumaanvraag.
    Nooit meer wat van gehoord, trouwens, ook niet van de betaalde €95,-
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  4. Top | #4
    Stamgast ferret's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2008
    Locatie
    Spijkenisse
    Berichten
    133

    Standaard Re: Florida in met een strafblad

    Bij ons is ook iemand met een strafblad. De ESTA invullen was geen probleem, want daar heeft hij al toestemming gekregen om te reizen, maar wat ik nergens kan vinden is wat "moreel vergrijp" betekend. Dat vragen ze namelijk op het I-94 formulier.

    Op internet kan ik alleen vinden dat abortus plegen een moreel vergrijp is, maar hij is een man, dus dat is het niet.
    Kan iemand ons helpen??

  5. Top | #5

    Standaard naar Florida met een Strafblad

    Hoi allemaal,

    Ik zou graag dit jaar samen met mijn vriend een rondreis willen maken in Florida, maarr.. ik zit met het probleem dat ik bijna zeker weet dat mijn vriend een strafblad heeft, omdat hij een paar jaar geleden een taakstraf heeft moeten doen. Dit was vanwege een vechtpartij in een discotheek waarbij hij zelf niet heeft gevochten maar wel door de rechter werd gezien als aanleiding tot die vechtpartij. Nu wordt ik dus nergens wijs van bijv. wanneer zoiets verjaard zodat wij gewoon fatsoenlijk naar Amerika kunnen zonder ons ergens zorgen om hoeven te maken. Want ik heb gelezen dat de visumprocedure ook niet opschiet omdat we dan het strafblad moeten opvragen laten vertalen door een ''officieel persoon'' in het engels en dan nog op gesprek moeten komen? Wie heeft een duidelijk antwoord voor mij of desnoods een tel.nr waar ik naartoe kan bellen waar iemand dit soort lastige dingen weet, want de verhalen zijn zo verschillend op internet maar voor het bedrag wat ik voor die vakantie neer moet leggen ga ik het niet op de gok doen en liegen op dat esta formulier van mijn vriend? Alvast bedankt voor jullie reacties!

  6. Top | #6
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: naar Florida met een Strafblad

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door irma90 Bekijk Berichten
    Hoi allemaal,

    Ik zou graag dit jaar samen met mijn vriend een rondreis willen maken in Florida, maarr.. ik zit met het probleem dat ik bijna zeker weet dat mijn vriend een strafblad heeft,
    Bel bij twijfel de ambassade even.....of zoek uit of hij werkelijk een strafblad heeft.

    verder wordt er bij de ESTA aanvraag niet gevraagd of je een strafblad hebt:
    Have you ever been arrested or convicted for an offense or crime involving moral turpitude or a violation related to a controlled substance; or have been arrested or convicted for two or more offenses for which the aggregate sentence to confinement was five years or more; or have been a controlled substance trafficker; or are you seeking entry to engage in criminal or immoral activities?
    wat volgens google ongeveer dit inhoudt:

    Bent u ooit gearresteerd of veroordeeld voor een vergrijp of misdaad met betrekking tot morele verdorvenheid of een overtreding met betrekking tot een gereguleerde stof, of zijn gearresteerd of veroordeeld voor twee of meer strafbare feiten waarvoor de totale veroordeling tot opsluiting was vijf jaar of meer, of hebben is een gereguleerde stof handelaar, of zoekt u toegang tot bezighouden met criminele of immorele activiteiten?
    kijk hier voor de nederlandse aanvraag
    Edit:....overigens is hier al een topic over....Kijk hier voor de aanvraag in het nederlands.
    Laatst gewijzigd door Teleton; 12-03-12 om 15:06.



  7. Top | #7
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: naar Florida met een Strafblad

    De tekst op ESTA zelf is deze:

    Bent u ooit aangehouden of veroordeeld wegens een overtreding of misdrijf waarbij sprake was van een moreel schandelijke daad of een overtreding met betrekking tot een verboden stof; of aangehouden of veroordeeld voor twee of meer overtredingen waarvoor het gezamenlijke vonnis vijf jaar of meer gevangenisstraf bedroeg; of bent u handelaar in verdovende middelen geweest; of zoekt u toegang tot de Verenigde Staten om u daar in te laten met criminele of immorele activiteiten? *
    Gewoon 'Nee' invullen dus. Verder ook niet over hebben bij de Immigration. Je liegt ook niet op je formulier, deze regel is gewoon niet van toepassing.

    Men is best streng in de USA maar ook met bijv. een verkeersovertreding mag je het land nog gewoon in.
    Ook Bureau Halt hoef je niet op te geven als je vuurwerk hebt afgestoken toen het nog niet mocht.
    Laatst gewijzigd door Njit; 12-03-12 om 15:26.
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  8. Top | #8

    Standaard Strafblad visum afgewezen

    Ik heb meerdere malen dit onderwerp gegoogeld en forums gelezen maar voor mij blijft het nog onduidelijk.
    Mijn vriend en ik willen volgend jaar april 2 weken naar Miami. Aangezien hij 6 jaar geleden gearresteerd is voor GEEN ZWARE delicten (geen drugs en geen moord) en dus een strafblad heeft moest hij een visum aanvragen.

    Vandaag zijn wijn naar de ambassade geweest met alle benodigde documenten en werd zijn visum afgekeurd met de reden omdat hij gearresteerd is. Wat kunnen wij nu het beste doen om wel Amerika in te komen? Zonder visum reizen? Andere route? Visum nog een keer aanvragen? Ik heb namelijk gelezen dat sommige er wel in komen zonder visum met strafblad?

    Ik hoop dat iemand ons kan helpen.

    Alvast dank!!

  9. Top | #9
    Florida Fanaat JKG's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2008
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    1.539

    Standaard Re: Strafblad visum afgewezen

    Je kan het proberen, en niets zeggen en niets verklaren dat je (vriend) ooit eens gearresteerd bent. Maargoed, er bestaat altijd een kans dat je terug moet als je daar bij immigratie staat. Soms kan je beter je mond houden en gewoon doen ipv netjes dingen aanvragen. Ik heb hier en daar ook wel gelezen dat mensen zo zijn binnengekomen.
    Nee heb je, ja kan je krijgen (met een paar 'white lies').

  10. Top | #10

    Standaard Re: Strafblad visum afgewezen

    Kunnen zij dan bij de douane niet zien dat zijn visum is afgewezen?? Het is namelijk echt een risico en weggegooid geld stel dat het niet lukt??



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •